IΙΣΤΟΡΙΑ ΧΟΡΟΥ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ … ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
Advertisements

Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.
Βακχυλίδης Δευτερη παραδοση (11/3/2014).
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΘΕΜA:ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ1)ΕΛΕΝΗ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
1.
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού «ΤΕΦΑΑ»
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ
ΝΟΥΣ ΥΓΙΗΣ ΕΝ ΣΩΜΑΤΙ ΥΓΙΕΙ
Μουσικά όργανα απο ξένες χώρες
ΠΥΓΜΑΧΙΑ Δεν επιτρέπονται οι λαβές και τα χτυπήματα στα γεννητικά όργανά. Ο πυγμάχος αν παραδεχόταν ότι έχανε έπεφτε στο έδαφος.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΜΙΝΩΪΚΗ ΚΡΗΤΗ
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
MYKHNAΪΚΗ ΚΑΙ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Χορός είναι η ρυθμική κίνηση ενός ή περισσότερων προσώπων που εκτελείται με συνοδεία μουσικής ή τραγουδιού. Στην αρχαιότητα λεγόταν χορός και το άσμα των.
Η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ
ΑΛΜΑ ΕΙΣ ΜΗΚΟΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
ΟΜΑΔΑ PROJECT Ο ΤΕΟ Κ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ Α ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ασμάνη Σοφία 17ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
Κύλικα με παράσταση φαλλοφορίας
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΙΟΥΛΗ Ως μουσική ορίζεται η τέχνη που βασίζεται στην οργάνωση ήχων με σκοπό τη σύνθεση, εκτέλεση και ακρόαση/λήψη ενός μουσικού έργου. Με.
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
Πληροφορίες για τμήματα με ιδιαιτερότητες α. Τμήμα Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας β. Οι ενδιαφερόμενοι για τα Τμήματα: ●Λογοθεραπείας ●Μουσικής.
Γυμνασιο καλυβιων: ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΑΓΩΝ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ, ΠΑΙΧΝΙΔΙ, SPORT Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
1 ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΚΩΔ.ΔΛΕΥ0028 ΚΛΕΙΤΟΣ ΠΟΛΥΝΕΙΚΗΣ ΚΑΘ. Φ.Α. 29/5/20Ο3 29/5/2003 Πέμπτη,Λύκειο Αγίου Γεωργίου Λακατάμεια.
Ολυμπιακοί Αγώνες.
Αρχαιοελληνικές αντιλήψεις για τη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
O ΧΟΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΟΧΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΣ ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ
Στοιχεία από Το αρχαιότερο μουσικό όργανο που έχει ανακαλυφθεί χρονολογείται από τη Μέση Νεολιθική περίοδο (5000 π. Χ.) και είναι.
Η εκπαίδευση στην αρχαία Ελλάδα
Ρυθμική γυμναστική Κωνσταντίνα Μάστορα ΓΠ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ● ΣΤΗΝ ΡΥΘΜΙΚΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ! ● 1 ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ● 2 ΤΟ ΟΜΑΔΙΚΟ(2-6)ΑΤΟΜΑ.
Διάλεξη 2η O ΧΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού Μάθημα:
Οργανολογία Ι Μάθημα Χ Βυζαντινά μουσικά όργανα. Βυζαντινά μουσικά όργανα - Πηγές Είναι ελάχιστες οι άμεσες πηγές. Έμμεσες πηγές: ιστορικά κείμενα με.
Οργανολογία Ι Μάθημα IV Κιθάρες - Λύρες. Κιθάρες κοίλης βάσεως Κατά τον 8 ο αιώνα υπήρχε ένας τύπος κιθάρας με κοίλη βάση και τέσσερις χορδές που κατά.
… Αρχαία Μουσικά Όργανα … Έλενα Καράμπελα 8 ο Γυμνάσιο – Γ΄ 1 …Ιανουάριος 2012.
Δ Ο Μ Η Τ Η Σ Τ Ρ Α Γ Ω Δ Ι Α Σ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Φυσική Αγωγή Υπ. Καθηγητής: Λάμπρος Αθανασόπουλος Τμήμα: Α1 Σχολικό έτος: Από.
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Μουσικά Σύνολα Η Συμφωνική Ορχήστρα.
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
IΙΣΤΟΡΙΑ ΧΟΡΟΥ-ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ O ΧΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
O ΧΟΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΟΧΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΣ ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ο αθλητισμός στην Ελληνιστική και Ρωμαϊκή εποχή.
Αθλητισμός στην αρχαία Ελλάδα
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Δημήτρης Φ. Παύλος Ν. Νικόλας Σουντουλίδης.
Οι ολυμπιακοι αγωνεσ και ο ηροδωροσ
Ολυμπιακά αθλήματα Στέλιος Μποχορίδης Α2.
ΚΙΘΑΡΙΣ Η επτάχορδη ομηρική κιθαρίς Μεγαλοπρεπές έγχορδο όργανο με ξύλινο αντηχείο, που συνόδευε το τραγούδι («κιθαρωδεία») σε μουσικούς αγώνες και άλλες.
Προϊστορικη ΕΠΟΧΗ.
Χρήστος Μπ. Ραφαήλ Γ. Δημήτρης Κ. Ιάσων Κ.
Εισαγωγή στην έννοια των μουσικών συνόλων
Ενημέρωση μαθητών Γ Λυκείου 2ο ΓΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ Σχ. Έτος
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
ΕΠΑΛ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ Σχολικό έτος : Τάξη ΑΟΔ Μάθημα: Ερευνητική εργασία Θέμα : « Αθλητισμός » (Νους υγιής εν σώματι υγιεί)
ΣΤΙΒΟΣ Μάθημα: Project Τμήμα: Α’1 Συμμετέχοντες : Κων/να Μανιάτη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

IΙΣΤΟΡΙΑ ΧΟΡΟΥ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Μάθημα: IΙΣΤΟΡΙΑ ΧΟΡΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΛΜΠΑΝΙΔΗΣ Αναπληρωτής Καθηγητής Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού 1

Τρόποι αξιολόγησης 1. Γραπτές εξετάσεις: 50% 2. Μία (1) γραπτή εργασία-Παρουσίαση: 20% Δύο (2) Πρόοδοι: 30% ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Σε περίπτωση που κάποιος/α συμπληρώσει το βαθμό πέντε (5) από τις δύο προόδους και την εργασία απαλλάσσεται των εξετάσεων.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Διερεύνηση της σχέσης άθλησης και μουσικής-Χρήση της μουσικής από τον αθλητισμό Συνύπαρξη μουσικών διαγωνισμών και αθλητικών αγώνων Συνύπαρξη χορευτικών διαγωνισμών και αθλητικών αγώνων

ΠΗΓΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ Αρχαία κείμενα Απεικονίσεις με σκηνές μουσικής Ανασκαφικά ευρήματα Σωζόμενα μουσικά κείμενα

ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ Έγχορδα (Κιθάρα, Λύρα, Βάρβιτος, Τρίγωνο, Μάγαδις, Πανδούρα) Πνευστά (Αυλός, Σάλπιγξ, Σύριγξ, Ύδραυλις) Κρουστά (Τύμπανο, Κρόταλο, Κύμβαλα)

ΠΝΕΥΣΤΑ Απλοί και διπλοί αυλοί σύριγξ ύδραυλις 7

ΚΡΟΥΣΤΑ κρόταλα σείστρα τύμπανον κύμβαλα 8

ΓΕΝΙΚΑ ΠΕΡΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Αρχαίοι Μουσικοί Φθόγγοι (υπάτη, παρυπάτη, λιχανός, μέση, παραμέση, νήτη, παρανήτη) Αρμονίες (δωρική, υποδωρική, φρυγική, υποφρυγική, λυδική, υπολυδική, μιξολυδική,υπερλυδική) Τρόποι γραφής ( Γράμματα, Συλλαβές, Οργανική και φωνητική σημειογραφία)

Αντιστοιχία αρχαίου & σύγχρονου τρόπου γραφής

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΡΑΚΤΙΚΟΣ ΗΘΟΠΛΑΣΤΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΡΑΚΤΙΚΟΣ ΗΘΟΠΛΑΣΤΙΚΟΣ Ήθος Εξημέρωση Εκτόνωση Αναγκαίο αντίβαρο Απομνημόνευση Κοινωνικές Εκδηλώσεις Ελεύθερος χρόνος

H συνύπαρξη γραμματικής και μουσικής παιδείας

Περιεχόμενο Μουσικής Εκπαίδευσης Μάθηση από μνήμης Μουσική Θεωρία Μουσική Γραφή (Ρυθμογραφία, Μελογραφία) Κιθαρωδία- κιθάριση, αυλωδία.

Η Μουσική στην καθημερινή δραστηριότητα Με άσματα συνόδευαν συμπόσια και θρησκευτικές τελετές Αυλητής συνόδευε τους κωπηλάτες (τριηραύλης) Η μουσική έδινε ρυθμό και ηθικό στη μάχη Συνόδευε δραστηριότητες που η φύση τους ήταν επαναληπτική ή ρυθμική

Χρήση της Μουσικής στον Αθλητισμό Έδινε ρυθμό στην Παλαίστρα και το Γυμνάσιο Συνόδευε διάφορες αγωνιστικές δραστηριότητες και ιδιαίτερα τα αγωνίσματα του Πεντάθλου Έδινε ρυθμό στους κωπηλάτες

Λόγοι της Χρήσης της Μουσικής Κανονικότητα στις κινήσεις Συγχρονισμός Ευμενής προδιάθεση για άθληση Εκτόνωση Προκαλούσε χαλάρωση στους θεατές

Ποιες αθλητικές δραστηριότητες συνόδευε ο αυλός; Η μουσική συνόδευε το Πένταθλο ( Πλούταρχος) Πυθική μελωδία συνόδευε το αγώνισμα του άλματος από Πυθικό αυλητή (Παυσανίας) Η μουσική ως συνοδευτική της πυγμαχίας και της πάλης (Πλούταρχος)

Αθλητικές δραστηριότητες που εικονίζονται να συνοδεύονται από αυλό Ο Raschke κατέγραψε 53 σχετικά έργα Αυλητής εικονίζεται να συνοδεύει δισκοβόλους, ακοντιστές και άλτες Πιθανόν άλτης και δισκοβόλος ασκούνταν με το ίδιο μουσικό κομμάτι και ο ακοντισμός χρησιμοποιούσε διαφορετικό ρυθμό ως συνοδεία Μουσική συνόδευε πυγμάχους κατά την προπόνηση και ακροβάτες.

20

21

22

23

24

Είδη μουσικών αγώνων Αγώνες οργανοπαικτών (κιθάρισις, αύλησις) Αγώνες οργανοπαικτών (κιθάρισις, αύλησις) Αγώνες άσματος και μουσικής συνοδείας (κιθαρωδία, αυλωδία) Αγώνες στην απαγγελία επικών ποιημάτων (ραψωδία) Αγώνες εγκωμίων Χορευτικοί αγώνες (ομαδικοί και ατομικοί)

Αγώνας Κιθαρωδίας

Αγώνας Αυλωδίας

ΤΑ ΕΠΑΘΛΑ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ

Συνύπαρξη μουσικών διαγωνισμών και αθλητικών αγώνων Πύθια Δελφών Μεγάλα Παναθήναια Απολλώνια Δήλου Ίσθμια Νέμεα Μουσεία Θεσπιών Ασκληπίεια Επιτάφια Ηράκλεια Αμφιαράϊα Νάϊα Άκτια Ελευθέρια

Τα μουσικά αγωνίσματα των Πυθίων Αγώνας κιθαρωδών, αυλωδών και αυλητών Η αυλωδία απεσύρθη στα 2α Πύθια Στα 8α Πύθια προστέθηκε ο διαγωνισμός κιθαριστών Μετά τον 1ο αι. π.Χ. εισήχθη ο αγών εγκωμίων καθώς και ποιητικοί και δραματικοί αγώνες

Τα μουσικά αγωνίσματα των Παναθηναίων Αγών κιθαρωδών & κιθαριστών Αγών αυλωδών & αυλητών Αγών ραψωδών Πυρρίχιος χορός

Ο ΠΥΡΡΙΧΙΟΣ ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΩΝ

ΧΟΡΟΣ - ΟΡΧΗΣΗ Πλάτων (Όρχηση -θείον δώρημα, Αχόρευτος απαίδευτος) Πλάτων (Όρχηση -θείον δώρημα, Αχόρευτος απαίδευτος) ΣΩΚΡΑΤΗΣ (Παμμερής άσκηση) ΞΕΝΟΦΩΝ (Ελεύθερο μέσο συμμετρικής ανάπτυξης σώματος) Χορός= Παναρμόνιο μέσο αγωγής γιατί καλλιεργεί την ψυχή, εξασκεί το σώμα και τέρπει τους θεατές (Λουκιανός)

Τα αρχαιότερα έπαθλα των χορευτικών αγώνων

Ο Χορός στην Εκπαίδευση Απόψεις Συμπλήρωμα σωματικής άσκησης Συμβάλλει στη δημιουργία «καλού» Μέσο συμμετρικής σωματικής ανάπτυξης Ο χορός εξασφαλίζει και το «τερπνόν» και το «χρήσιμον» Προσφέρει ευκαμψία και δύναμη

Εκμάθηση Χορού

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΟΡΩΝ Κύκλιοι Χοροί Πηδηχτοί Χοροί Χοροί καθημερινής ζωής Λατρευτικοί χοροί Θεατρικοί χοροί Ζωόμορφοι χοροί Πολεμικοί χοροί

Συνύπαρξη χορευτικών διαγωνισμών και γυμνικών αγώνων Δήλια ή Απολλώνια Μεγάλα Παναθήναια Αδριάνεια Εφέσσου Ελευθέρια Λάρισσας

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η Μουσική ήταν στενά συνδεδεμένη με την άθληση και τις αγωνιστικές εκδηλώσεις. Συνόδευε τα αγωνίσματα που απαιτούσαν ρυθμό Μουσικοί διαγωνισμοί τελούνταν είτε αυτόνομα είτε συνυπήρχαν με γυμνικούς αγώνες. Οι Μουσικοί διαγωνισμοί τελούνταν προς τιμήν του Απόλλωνα, της Αθηνάς, του Διονύσου, της Αρτέμιδας. Οι Μουσικοί αγώνες ήταν χρηματίτες Στην ελληνική αρχαιότητα τιμούσαν και επιβράβευαν όχι μόνο τις αθλητικές ικανότητες αλλά και το ρυθμό, την πλαστικότητα της κίνησης και την αρμονία όπως αυτή εκφραζόταν μέσα από τον χορό και την μουσική.