Κ.Π. Καβάφης “Όσο μπορείς”.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κωνσταντίνος Καβάφης.
Advertisements

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ
Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ.
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
Ο πραγματικός και ιδεατός κόσμος στην ποίηση του Αντώνη Φωστιέρη
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ Ερευνητική εργασία στα πλαίσια του σχολικού μαθήματος ‘Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας’ Ερευνητική ομάδα: Μοσχοβάκου Δανάη , Νικολοπούλου.
ΒΙΚΥ ΤΟΥΓΙΟΥΝΤΖΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΤΑΡΟΥΣΑ ΛΕΩΝΙΔΑ ΤΑΣΟΣ ΣΤΟΙΚΟΣ
ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΒΑΦΗ
Κωνσταντίνος Καβάφης
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια. Μετά τον θάνατο του πατέρα του η οικογένεια του εγκαταστάθηκε στην Αγγλία.
ΙΘΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ Χρυσούλα Δανίκα Κωνσταντίνα Θεωδόρου
Σάβιακλη Φωτεινή Τερζίδης Ηλίας Πεπόνα Λαμπρινή Παράτσιος Δημήτριος
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
Οδυσσέας Ελύτης 1ο Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Πασχαλίδης Θανάσης Τζέτζης Νίκος Σαρίδου Δέσποινα Σαπρανίδης Κων/νος
Κωνσταντίνος Καβάφης.
«ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΑΘΩΟΤΗΤΑ» Βιβλιοθήκη Ζαγοράς Βιβλιοθήκη Ζαγοράς Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011 Δευτέρα 28 Νοεμβρίου :00 μμ 12:00 μμ Το Πολυμέρειο Λύκειο.
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
20/2/12 Μάριος Eυρυγένης Γιάννης Ελίζογλου Γ1
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο αυτοβιογραφία χαρακτηρίζουμε συνήθως ένα συνεχές αφηγηματικό κείμενο, στο οποίο ένας άνθρωπος γράφει ο ίδιος την ιστορία της ζωής.
Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ (ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ) ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑ ΕΦΗ (Β2) ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΩΜΑ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ
ΛΗΘΗ, Λορέντζου Μαβίλη Επιμέλεια: Κατερίνα Κάζηρα.
Φέρε με πάλι στους παλιούς καιρούς, καρδιά νοσταλγική, κι άσε με εκεί μονάχο σα ναυαγό που πρόφτασε την ώρα πόλαμψε η αστραπή κι' αρπάχτηκε στο βράχο.
Οδυσσέας Ελύτης  Ο Οδυσσέας Ελύτης ήταν ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές.. Πολλά ποιήματά του μελοποιήθηκαν, ενώ συλλογές του έχουν μεταφραστεί.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΕΙΔΟΣ: Ποίημα ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Κ. Π. Καβάφης ΤΙΤΛΟΣ: «Όσο Μπορείς» Το ποίημα γράφτηκε το 1913 και ανήκει στην κατηγορία των διδακτικών-παραινετικών.
ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ Τα γράμματα. ΠΟΙΗΣΗ Οι ποιητές γράφουν για την καθημερινή ζωή των ανθρώπων και τα προβλήματά τους. Οι ποιητές γράφουν για την καθημερινή.
«ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ» ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ.
ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΘΥΜΗΣΟΥ ΣΩΜΑ ΑΠΌ ΤΟΝ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ!!!.
Διονύσης Καρατζάς Ο Διονύσης Καρατζάς είναι ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους πατρινούς ποιητές.
Θέμα του Project : <<Ποιος σκότωσε τον κύριο Χ>>
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΣΗ:ΑΘΗΝΑ ΓΚ.
Κ.Π. Καβάφης.
Ο υποτιτλισμός παράθυρο σε μιά ξένη κουλτούρα. Ποια είναι η ιστορική εξέλιξη του υποτιτλισμού στο πέρασμα των χρόνων; Όνομα ομάδας:Archangels Ονόματα μελών:
Διονύσιος Σολωμός, ο εθνικός μας ποιητής
Έλληνες Λογοτέχνες: Κωνσταντίνος Καβάφης
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
ONOMATIKEΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ
1 ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Τμήμα: Γ’2 Μαθητής: Γιάννης Μαθιουδάκης
ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ.  Συγγραφικό έργο Συγγραφικό έργο  Συνοπτική εργογραφία Συνοπτική εργογραφία  Απήχηση του έργου του στο εξωτερικό Απήχηση του έργου.
ΣΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Σχέδιο Δράσης Β’ Τετραμήνου Μελοποιημένη ποίηση.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ : ΣΚΙΆ Αγραφιώτη Δήμητρα Διαμαντάκη Μυρτώ Κλαίρ Σταύρου Κατερίνα.
Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας την Κωνσταντινούπολη το 1840.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
Panos filologos.  συμβολισμός  διδακτικός τόνος  θεατρικότητα  λεπτή ειρωνεία  ρεαλισμός  αίσθηση του τραγικού  στοχαστική – φιλοσοφική διάθεση.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
Γενικό Λύκειο (σχολικό έτος )
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Αρχαία Εποχή.
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Η αριθμητικη στην ποιηση του ελυτη
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
Ο Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΟΥ
Λίγα λόγια για τον Κωσταντίνο Καβάφη
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ
Επιμέλεια Εργασίας: Βάσω Κουρουγένη / Α3 Λυκείου
Λευτέρης Δάλπης 1ο Πειραματικό σχολείο
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Οδυσσεας Ελυτης.
«Χριστός Ανέστη!» Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Τάξη: Β2
Θρησκευτικά Μια εργασία της ομάδας “Μπιπ - Μπιπ”
Aims 1. Countries and nationalities 2. Languages
Ο Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κ.Π. Καβάφης “Όσο μπορείς”

Ο Κωνσταντίνος Καβάφης (1863 – 1933) ήταν και παραμένει ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές της νεοελληνικής λογοτεχνίας. Ο λόγος του λιτός, συμβολικός, αλλά και διαχρονικά επίκαιρος, χαρακτηρίζεται από τη γνωστή λεκτική και δραματική «καβαφική» ειρωνεία, η οποία αποτέλεσε σημείο αναφοράς για αρκετούς μεταγενέστερους ποιητές. Το έργο του υπήρξε αντικείμενο μελέτης σε ολόκληρο τον κόσμο και κατέλαβε μία εξέχουσα θέση στην ευρωπαϊκή ποίηση, ύστερα από μεταφράσεις των ποιημάτων του στα Γαλλικά, Αγγλικά, Γερμανικά, Ισπανικά, Γιαπωνέζικα και πολλές άλλες γλώσσες.

Τα ποιήματα του Καβάφη χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες, τα ιστορικά, φιλοσοφικά ηδονικά- ερωτικά Το συγκεκριμένο ποίημα ανήκει στην κατηγορία των φιλοσοφικών ποιημάτων. Αυτό γίνεται αντιληπτό απ’ το γεγονός ότι το περιεχόμενό του αναφέρεται στο πως οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν τη ζωή τους ώστε να μπορέσουν να διαφυλάξουν τον αυτοσεβασμό και την αξιοπρέπειά τους.

Σχολιασμός Τίτλου Ο τίτλος του ποιήματος αποτελεί μια ιδιαίτερη πρόταση. Σύμφωνα με τον ποιητή η φράση «Όσο μπορείς» τονίζει τη δυσκολία του εγχειρήματος και τον προσωπικό αγώνα που ο καθένας μας πρέπει να δώσει για να μην εξευτελίσει τη ζωή του. Μέσω λοιπόν του τίτλου αυτού, ο ποιητής συμβουλεύει τον αναγνώστη να αποφεύγει τις περιττές συναναστροφές όσο μπορεί.

Πρώτη Στροφή Στην πρώτη στροφική ενότητα ο ποιητής απευθύνεται τόσο στον αναγνώστη όσο και στον ίδιο του τον εαυτό. Τονίζει πώς δεν πρέπει να εξευτελίζουμε τη ζωή μας καθώς οι συναναστροφές μας με πολλούς ανθρώπους οδηγούν στην απώλεια της προσωπικής ταυτότητας και της αξιοπρέπειάς μας. Επιπλέον, με το ρήμα <<προσπάθησε>>, με το επίρρημα <<τουλάχιστον>> και τη φράση <<όσο μπορείς>> δεν εμφανίζεται απόλυτος αλλά κατανοεί τις δυσκολίες που υπάρχουν. Οφείλουμε να προσπαθούμε να ζούμε όπως επιθυμούμε αλλά παράλληλα και όπως πρέπει. Επομένως, εάν η ζωή μας δεν είναι αυτή που ονειρευόμαστε θα πρέπει να αλλάξουμε τα δεδομένα αλλά και να την επαναπροσδιορίσουμε.

Δεύτερη Στροφή Στη δεύτερη στροφική ενότητα, η προτροπή <<μην την εξευτελίζεις>> γίνεται ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στις δύο στροφές. Πιο συγκεκριμένα, στη στροφή αυτή επισημαίνεται πώς ο άνθρωπος χάνει το νόημα της ζωής του εξαιτίας των ανούσιων συναναστροφών του. Έτσι λοιπόν, η ζωή του γίνεται όχι μόνο ξένη και βαρετή αλλά και φθηνή. Εάν κάποιος εκθέτει τον εαυτό του συνεχώς σε ανούσιες συζητήσεις, κινδυνεύει να αλλοτριωθεί, να χάσει στοιχεία της ατομικότητας-μοναδικότητάς του με αποτέλεσμα να αποξενωθεί από τον ίδιο του τον εαυτό.

Τέλος

Επιμέλεια Εργασίας Μαριαλένα Κανακάρη Αναστασία Βυζά Κωνσταντίνος Ανδρικόπουλος Γιάννης Μελισσαρόπουλος Έλενα Μπαστογιάννη Εμμανουέλα Μετεβελή Κωνσταντίνα Καῒτσα Ευτυχία Μπαλαούρα