ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ : ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Ρατσισμός.
“Θα πρέπει να διαλέξουμε ανάμεσα σε ένα σχολείο όπου είναι εύκολο στους δασκάλους να διδάξουν και σε ένα σχολείο εύκολο στα παιδιά να μάθουν…” Λέων Τολστόι.
ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ Ορισμός: O αναλφαβητισμός ορίζεται ως η ανικανότητα γραφής και ανάγνωσης ενός απλού κειμένου σε μία έστω γλώσσα.
ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ Ορισμός: Σταθερές αντιλήψεις που υιοθετούμε άκριτα, ασυναίσθητα σχετικά με χαρακτηριστικά ορισμένων ομάδων.
21 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού.
Η Αποδοχή της διαφορετικότητας Άτομα με αναπηρία που προέκυψε
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΒΑΚΑΛΗ ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΔΑΟΥΛΤΖΗ ΠΑΥΛΟΣ ΔΗΜΑΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Κοινωνικός Ρατσισμός ΓΕΛ Αμυνταίου Ερευνητική εργασία Ά τετραμήνου
Ομαδική εργασία power point των:
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Θρησκευτική ετερότητα και διαπολιτισμική εκπαίδευση
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Β’4 (φυλετικός)
ΘΕΜΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ & ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΄Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
“Τι είναι τα Ανθρώπινα Δικαιώματα”
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης Κοινωνικός αποκλεισμός: Σεβασμός – Ευθύνη - Αλληλεγγύη Γεωργία Κούμα ΕΜΕ Φιλολογικών Μαθημάτων.
«ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ»
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Ρατσισμός Ορισμός, Αίτια, Συνέπειες, Λύσεις. Ορισμός  Απόψεις και πράξεις που ανακλούν την πεποίθηση ότι η ανθρωπότητα διαιρείται σε διακριτές βιολογικές.
Ξενοφοβια – Χρωμοφοβια Ρατςιςμος
Δικαιώματα Χριστίνα Πανταζάκου.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
ΑΡΙΣΤΕΑ ΓΙΑΝΝΟΥ ΣΩΣΩ ΚΑΤΣΕΛΗ ΑΣΠΑ ΙΑΚΩΒΟΥ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Ο ρατσισμός επιστρέφει Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 και από το 2000 όλο και εντονότερα η Ευρώπη ξαναβλέπει μπροστά της εφιάλτες ενός παρελθόντος,
Εμείς κι ο Ρατσισμός Μοιάζουμε γιατί διαφέρουμε και η διαφορετικότητα
Η ΜΑΣΤΙΓΑ ΤΗΣ ΑΓΝΟΙΑΣ… Είμαστε οι Nos AIDS fovemus, που σημαίνει «περιβάλλουμε με αγάπη το AIDS» και σκοπός της έρευνάς μας είναι να ενημερώσουμε για.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πρόλογος Παρά την ανάπτυξη της επιστήμης, παρά τη διάδοση της γνώσης και τη ορθολογική οργάνωση των λαών. Παρά τις διακηρύξεις.
ΤΟΠΟΣ : ΓΕΛ ΛΥΚΟΒΡΥΣΗΣ ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ :20 ΜΑΡΤΙΟΥ 2015 ΔΕΙΓΜΑ :140 ΜΑΘΗΤΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ :ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ ΚΟΛΥΒΑ.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Τίτλος Προγράμματος: Eκπαίδευση με στόχο την ειρήνη
Ρατσισμός στα σχολεία Γιάννης Κοτσιρίλος Πηγές κειμένου: wikipedia
Αναστασία Ρεγγίνα Χριστίνα Μαρία
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Ρατσισμός u Φυλετικός u Κοινωνικός u Αίτια u Συνέπειες u Λύσεις.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Άξονες Συνέντευξης.
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Βασιλική Βασιλοπούλου ΠΕΣΥΠ Β΄εξάμηνο
Ρατσισμός Πολυπολιτισμικότητα και Ελληνικό Σχολείο:
Παλάνης Κωνσταντίνος Β΄3
ΟΜΑΔΑ1 - ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ ΣΤΑΜΟ ΕΛΕΝΗ ΦΩΤΙΑΔΗ
της έννοιας ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ μια διαγραμματική παρουσίαση
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
Ε΄ – ΣΤ΄ τάξεις 2ο ΔΣ Χρυσούπολης
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Ρατσισμός & Προκατάληψη
2ο ΓΕΛ ΑΛΙΜΟΥ ''ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ'' ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Υπεύθυνη καθηγήτρια: ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΕΦΑΛΑ.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πελτέκης Χρήστος Α’4.
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Σύγχρονες Μορφές Ρατσισμού
ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Εκπαίδευση και μειονότητες
Ερωτηματολόγια. Απαντήσεις σχετικά με την παιδική εργασία.
Ρατσισμός ; Ένα συνήθης φαινόμενο βίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ : ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ : ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ : 2012-2013 Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΥΠ.ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΣΚΑΜΠΑΡΔΩΝΗΣ ΗΛΙΑΣ

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γκούρλα Ελισσάβετ Νακόπουλος Κωνσταντίνος Γούσιας Φώτης Νεύρας Αχιλλέας Ζησοπούλου Κορίνα Νίκου Δαμιανός Καπέλας Χρήστος Παποπούλου Ευαγγελία Καραχάλιου Ελευθερία Σακκά Βασιλική Κρανά Μαρία Σταμούλης Δημήτρης Μιχαήλ Θωμάς Σταφυλά Παναγιώτα Μοσχάκη Ιωάννα Τσατσαρώνη Κατερίνα

ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Το φαινόμενο του ρατσισμού δεν είναι σύγχρονο, το συναντάμε ήδη από την αρχαιότητα, καθώς από τότε υπήρχε διάκριση ανάλογα με την πολιτική, οικονομική, πολιτιστική ανάπτυξη των λαών όσο και τη θέση των πολιτών μέσα στο ίδιο το κράτος. Στη σύγχρονη, βέβαια, εποχή επανέρχονται με διαφορετική διάσταση απ' ότι παλιότερα, αλλά τα δομικά στοιχεία που τα χαρακτηρίζουν παραμένουν τα ίδια.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο ρατσισμός είναι ένα φαινόμενο που οικοδομείται από στερεότυπα και προκαταλήψεις. Αναπτύσσεται από ομάδες (κοινωνικές, φυλετικές, θρησκευτικές με συγκεκριμένες πεποιθήσεις), όπου τυγχάνει αρνητική αντιμετώπιση από άλλες ομάδες. Ο ρατσισμός αποτελεί την έκφραση όλων των ξενοφοβικών σκέψεων, απόψεων, τάσεων που έχει ένα άτομο, ομάδα ή ένα κοινωνικό σύνολο

ΕΙΔΗ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ Υπάρχουν πολλά είδη ρατσισμού όπως: εθνικός - φυλετικός, γυναικείου φύλου, θρησκευτικής ταυτότητας, οικονομικής επιφάνειας, πολιτικής ιδεολογικής έκφρασης, σεξουαλικής επιλογής, ηλικίας, φυσικής ικανότητας (ΑμεΑ, οροθετικοί, ασθενείς ψυχικής υγείας, πρώην φυλακισμένοι κλπ).

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Ο όρος «ξενοφοβία» είναι σύνθετος και σημαίνει το φόβο προς το ξένο, το καινούργιο, το άγνωστο. Με τον όρο ξενοφοβία αναφερόμαστε στην «μη αποδοχή του καινούργιου». Πιο αναλυτικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι ξενοφοβικός είναι αυτός που δεν αποδέχεται τις αλλαγές (κοινωνικές, πολιτισμικές, οικονομικές κλπ) που συντελούνται στο κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο βρίσκεται αλλά παράλληλα δεν εναντιώνεται σ' αυτές με ενεργητική δράση αλλά όλα παραμένουν στο επίπεδο της σκέψης.

ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ Τα αίτια του ρατσισμού είναι πολλά. Ενδεικτικά θα μπορούσαμε να αναφέρουμε: -Οικονομικοί λόγοι (π.χ. Εκμετάλλευση αλλοδαπών, που αποτελούν φθηνά εργατικά χέρια) -Έλλειψη ανθρωπιστικής παιδείας και η πνευματική φτώχεια. Παράλληλα το χαμηλό μορφωτικό επίπεδο περιορίζει τους ορίζοντες των ανθρώπων.

-Τα οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα μιας κοινωνίας -Τα οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα μιας κοινωνίας.(Η βία , η εγκληματικότητα, η ανεργία δημιουργούν ένταση η οποία εκτονώνεται πάνω στους ξένους). -Επιθυμία ατόμων και λαών για απόκτηση δύναμης και εξουσίας. - Ο θρησκευτικός φανατισμός, που υποκινείται από ποικίλες σκοπιμότητες, οικονομικές ή πολιτικές. -Η κρίση αξιών, όπως η ανηθικότητα, ο ανταγωνισμός, η γενικότερη αμφισβήτηση των ανθρωπιστικών ιδανικών, καλλιεργούν το μίσος στις ψυχές των ανθρώπων.

- Ανισότητα στην παροχή ευκαιριών - Ανισότητα στην παροχή ευκαιριών. Η κοινωνική ισότητα είναι περισσότερο θεωρία παρά πρακτική. -Προκαταλήψεις που δημιουργούνται από την οικογένεια, την παράδοση, την παιδεία. -Εθνικιστικά αίτια (Οι μικροί λαοί χρησιμοποιούν τον εθνικισμό ως ασπίδα διασφάλισης της ταυτότητάς τους).

ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ -Μεροληπτική αντιμετώπιση έγχρωμων από τους λευκούς. -Εθνικιστικές αντιλήψεις -Αντιμετώπιση μειονοτήτων -Αναβίωση ναζιστικών θεωριών

-Αντιμετώπιση γυναίκας -Κοινωνικές ομάδες με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όπως οι ομοφυλόφιλοι, ναρκομανείς, άτομα με AIDS, άτομα με ειδικές ανάγκες. -Ρατσισμός που πηγάζει από την οικονομική κατάσταση, την θρησκευτική πίστη, την καταγωγή των ατόμων.

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ -Οικονομική εκμετάλλευση ατόμων και λαών. -Το άτομο αποδέχεται σκοταδιστικές αντιλήψεις με αποτέλεσμα την παρακώλυση της κριτικής σκέψης. - Κυριαρχεί η αδικία, η αναξιοκρατία, και η περιφρόνηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων

-Περιθωριοποιούνται άτομα και ομάδες -Περιθωριοποιούνται άτομα και ομάδες. Παρεμποδίζεται η δημιουργική τους συμμετοχή στην κοινωνία και η εξέλιξή τόσο των ίδιων όσο και της κοινωνίας. -Στερεί από τους λαούς θύματα του ρατσισμού την ευκαιρία να αναπτύξουν πολιτισμό.

-Κυριαρχεί ο φόβος ανάμεσα στους ανθρώπους, δημιουργείται κοινωνική δυσλειτουργία. Τα άτομα δε συνεργάζονται αρμονικά. -Συχνό είναι το φαινόμενο των εκδηλώσεων βίας από τους ρατσιστές. -Ο εθνικισμός μπορεί να οδηγήσει σε πολεμικές συγκρούσεις.

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ - Η καλή ανθρωπιστική παιδεία έχει τη δυνατότητα να ελαττώσει το πρόβλημα του ρατσισμού σε μεγάλο βαθμό. -Η πολιτεία πρέπει να μην ενθαρρύνει ρατσιστικές εκδηλώσεις. Πρέπει να ασκεί υπεύθυνη πολιτική για τα άτομα με ειδικές ανάγκες και για τις μειονότητες. -Η διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης πρέπει να γίνεται στη σωστή της διάσταση.

-Τα Μ.Μ.Ε. πρέπει να μην καλλιεργούν ρατσιστικές αντιλήψεις. -Οι πολιτιστικές ανταλλαγές μεταξύ των λαών κα η επαφή με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους είναι ένα μέσον καταπολέμησης του ρατσισμού.

-Ο κάθε πολίτης πρέπει να διαθέτει κοινωνική συνείδηση -Ο κάθε πολίτης πρέπει να διαθέτει κοινωνική συνείδηση. Να μπορεί να θέτει το συλλογικό καλό πάνω από το ατομικό. -Η οικογένεια παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και της συμπεριφοράς των παιδιών. -Οι Διεθνείς Οργανισμοί από τη μεριά τους μπορούν να επιβάλλουν κυρώσεις , σε όσους καταπατούν τα ανθρώπινα δικαιώματα.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ

Α΄ ΟΜΑΔΑ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ : Στην ερώτηση «πιστεύετε πως η ύπαρξη μεταναστών στην Ελλάδα δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην εξέλιξη της χώρας» το 64% απάντησε «ΝΑΙ» ενώ το 36% απάντησε «ΟΧΙ».

Στην ερώτηση «Θα σας πείραζε αν ο σημαιοφόρος του σχολείου σας είναι μαθητής διαφορετικής εθνικότητας» το 25% απάντησε «ΝΑΙ» ενώ το 75% απάντησε «ΟΧΙ».

Στην ερώτηση «Είστε σύμφωνοι με την λειτουργία πολυεθνικών σχολείων» το 69% απάντησε «ΝΑΙ» ενώ το 31% απάντησε «ΟΧΙ».

Στην ερώτηση «Βιώνετε τον ρατσισμό στην καθημερινότητά σας» το 31% απάντησε «ΝΑΙ» ενώ το 69% απάντησε «ΟΧΙ».

Στην ερώτηση «Θεωρείτε σωστή την οικονομική εκμετάλλευση των μεταναστών» το 11% απάντησε «ΝΑΙ» ενώ το 89%απάντησε «ΟΧΙ».

Στην ερώτηση «Συμφωνείτε με τις ακραίες συμπεριφορές εις βάρος των αλλοδαπών» το 6% απάντησε «ΝΑΙ» ενώ το 94% απάντησε «ΟΧΙ».

Στην ερώτηση «Επιθυμείτε την αποδέσμευση της χώρας σας από τις υποχρεώσεις της απέναντι στους μετανάστες» το 53% απάντησε «ΝΑΙ» ενώ το 47% απάντησε «ΟΧΙ».

Στην ερώτηση «Συμφωνείτε με την κατασκευή χώρων λατρείας για ανθρώπους διαφορετικής θρησκείας» το 50% απάντησε «ΝΑΙ» ενώ το 50% απάντησε «ΟΧΙ».

Β΄ ΟΜΑΔΑ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ : Στην ερώτηση «Με ποιον από τα παρακάτω πρόσωπα δεν θα καθόσουν στο ίδιο θρανίο» το 22% απάντησε «Με αλλοδαπό», το 19% απάντησε «Με άτομο με ειδικές ανάγκες», το 6% απάντησε «Με άτομο διαφορετικής θρησκείας» και το 53% απάντησε «Με κανέναν από τους παραπάνω».

Στην ερώτηση «Σε ποιους από τους παρακάτω τομείς επιφέρει συνέπειες ο ρατσισμός» το 28% απάντησε «Στην εκπαίδευση», το 5% απάντησε « Στην θρησκεία», το 22% απάντησε «Στην πολιτεία», το 28% απάντησε «Στην δημοκρατία» και το 17% απάντησε «Όλα τα παραπάνω».

Στην ερώτηση «Ποιοι από τους παρακάτω παράγοντες συμβάλλουν στη διαμόρφωση ρατσιστικής συμπεριφοράς» το 28% απάντησε «Στα Μ.Μ.Ε», το 8% απάντησε «Στο οικογενειακό περιβάλλον», το 6% απάντησε «Στο σχολείο», το 33% απάντησε «στις παρέες» και το 25% απάντησε «στις προσωπικές εμπειρίες».

Στην ερώτηση «Τι είδους ρατσισμό βιώνετε στην καθημερινότητά σας» το 14% απάντησε «Φυλετικό», το 17% απάντησε «Θρησκευτικό», το 47% απάντησε «Κοινωνικό» και το 22% απάντησε «Κανέναν».

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ