ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΙΣΟΔΟΥ – ΕΞΟΔΟΥ (INPUT/OUTPUT)
Advertisements

ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το λογισμικό του υπολογιστή
Ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής
Λειτουργικό Σύστημα ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ENOTHTA B.1.3 (1)
Λειτουργικά Συστήματα
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ.
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Κεφάλαιο 4 ο Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Εφαρμογές Πληροφορικής A’ Λυκείου
ΤΑΞΗ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασικές Έννοιες Επανάληψη (1).
Κεφάλαιο 1ο: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Το υλικό των υπολογιστών.
Το υλικό του Υπολογιστή
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Λογισμικο συστηματοσ Κεφάλαιο 4ο
Εικόνα 2.1: Η Κεντρική Μονάδα.
To υπολογιστικό σύστημα
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Γνωριμία με το Λογισμικό του Η/Υ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑ 1.
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Πρόγραμμα Είναι μία ακολουθία από εντολές, σε λογική σειρά, με σκοπό να κατευθύνουν τον Η.Υ. στην εκτέλεση των επιθυμητών εργασιών. ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό Λέξεις Κλειδιά: Λογισμικό (Software), Πρόγραμμα (Program), Προγραμματιστής (programmer), Λειτουργικό Σύστημα.
Τα θέματα μας σήμερα Ηλεκτρονικοί υπολογιστές Υλικό και λογισμικό
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Διακρίνεται σε:
Α’ Γυμνασίου Βιβλίο «Σημειώσεις» σελίδες Α2
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΓνωριμΙα με το ΛογισμικΟ του ΥπολογιστΗ
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 9-b ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ Δρ. Στυλιανή.
Πληροφορική, Β Γυμνασίου
Οι συσκευές του υπολογιστή
Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή 5 ο Κεφάλαιο.
Κατανόηση (δεδομένα – ζητούμενα) Ανάλυση σε απλούστερα προβλήματα Επίλυση με οργανωμένα, απολύτως καθορισμένα, πεπερασμένα βήματα ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΠΕ- Τεχνολογίες Πληροφορίες Επικοινωνίας Β’ τάξη
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: To λογισμικό του υπολογιστή
Κατηγορίες Λογισμικού. Περιγραφή Ενότητας  Στην ενότητα αυτή θα παρουσιάσουμε την έννοια του λογισμικού. Θα αναπτυχθούν οι κατηγορίες λογισμικού με τις.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ Μηχανή που μπορεί να φέρει σε πέρας πνευματικές εργασίες ρουτίνας με μεγάλη ταχύτητα.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Λογισμικό Λειτουργικό σύστημα Λογισμικό συστήματος
Λογισμικό Υπολογιστή Για να μπορεί το Υλικό μέρος του Υπολογιστή να εκτελεί και τη πιο απλή επεξεργασία δεδομένων χρειάζεται ένα σύνολο εντολών.Οι οδηγίες.
Το Υλικό του Υπολογιστή
Εφαρμογές Υπολογιστών Ά Λυκείου Κεφ. 4 Λογισμικό Συστήματος
Γνωριμία με το Λογισμικό του υπολογιστή Μια παρουσίαση για τους μαθητές της Α΄ Τάξης του 49ου Γυμνασίου Αθήνας Διδάσκων: Χ. Μοτσενίγος 49ο Γυμνάσιο Αθήνας.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.  ΥΛΙΚΟ(HARDWARE)  ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ(SOFTWARE)
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉ ΝΊΚΟΣ ΠΑΠΑΔΆΚΗΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το εσωτερικό του Υπολογιστή Β΄ τάξη Λέξεις Κλειδιά: Μητρική πλακέτα, κάρτες επέκτασης, κάρτα οθόνης, κάρτα ήχου, τροφοδοτικό, Κεντρική.
Η Κεντρική Μονάδα Συστήματος Εισαγωγή στην Πληροφορκή 1 Η κεντρική μονάδα του συστήματος (base unit ή system unit) αποτελεί τον πυρήνα ενός υπολογιστή.
A’ ΕΠΑ.Λ. Εφαρμογές Πληροφορικής Γεωργιλά Χιονία 1.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ. Περιφερειακές συσκευές  Περιφερειακές συσκευές ονομάζουμε τις συσκευές που συνδέονται εξωτερικά με την Κεντρική Μονάδα του υπολογιστή.
Πληροφορική Α' Γυμνασίου 1 Κεφάλαιο 2 Το υλικό του Υπολογιστή.
5ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου. Δεδομένα - Πληροφορία Υλικό Λογισμικό Μονάδες Εισόδου Μονάδες Εξόδου Κεντρική Μονάδα.
Συγγράμματα Γκιμπερίτης Βαγγέλης Δεξιότητες στην Κοινωνία της Πληροφορίας – Εφαρμογές Πληροφορικής. Γουλτίδης, Χρήστος ECDL /10/2009.
Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή
Κατηγορίες και Προδιαγραφές Λογισμικού Η/Υ (Software)
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
25ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Έμυ Χ. Τμήμα: ΣΤ2 25o Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου
Βασικές Έννοιες και Ορισμοί
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Υλικό, Λογισμικό και Εφαρμογές
ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ-ΕΞΟΔΟΥ
ΤΕΙ Ηρακλείου Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
Το υλικό του Υπολογιστή
Πληροφορική Α' Γυμνασίου 1 Κεφάλαιο 2 Το υλικό του Υπολογιστή.
Κεφάλαιο 3 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Το υπολογιστικό σύστημα σαν ενιαίο σύνολο
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
Βασικές έννοιες (Μάθημα 2) Τίτλος: Η Συσκευή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό Λέξεις Κλειδιά: Λογισμικό (Software), Πρόγραμμα (Program), Προγραμματιστής (programmer), Λειτουργικό Σύστημα (Operating System), Λογισμικό Εφαρμογών, Λογισμικό Συστήματος, Υπολογιστικό Σύστημα. Για να λειτουργήσει ο Η/Υ ένα σύνολο από διάφορα τμήματα του υλικού συνεργάζονται μεταξύ τους. Όταν τον ανοίγουμε φωτάκια αναβοσβήνουν , ο σκληρός δίσκος κάνει θόρυβο, η οθόνη αρχίζει να ανταποκρίνεται , το πληκτρολόγιο και το ποντίκι είναι έτοιμα να λειτουργήσουν. Εικόνα 5.1: Τα βασικά μέρη του Η/Υ

ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό Πρόγραμμα Για να εκτελέσει ο υπολογιστής και την πιο απλή πράξη χρειάζεται ένα σύνολο οδηγιών για να τον καθοδηγήσουν και να συντονίσουν τα διάφορα εξαρτήματα του. Το σύνολο αυτών των εντολών που κατευθύνουν με κάθε λεπτομέρεια τον υπολογιστή, για να εκτελεί μια συγκεκριμένη εργασία ονομάζεται πρόγραμμα Συσκευές που λειτουργούν με πρόγραμμα είναι : το πλυντήριο, το βίντεο το dvd, παιχνιδομηχανές, κινητά τηλ

Τα δεδομένα τα επεξεργαζόμαστε ενώ το πρόγραμμα εκτελείται. Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό Τα δεδομένα τα επεξεργαζόμαστε ενώ το πρόγραμμα εκτελείται. Παράδειγμα :οι αριθμοί είναι δεδομένα , το πώς θα γίνει η πρόσθεση δίνεται από το προγράμμα. Εικόνα 5.2: Όταν «ανοίγουμε» ένα πρόγραμμα μεταφέρεται στη μνήμη του υπολογιστή και στέλνεται σταδιακά στον επεξεργαστή για εκτέλεση

ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό Στον υπολογιστή υπάρχει ένα πλήθος προγραμμάτων που μας βοηθούν να γράφουμε κείμενα, να ζωγραφίζουμε, να επεξεργαζόμαστε εικόνες, να κάνουμε υπολογισμούς να επικοινωνούμε με άλλους υπολογιστές. Το σύνολο των προγραμμάτων που χρησιμοποιούνται από τους υπολογιστές ονομάζεται ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Εικόνα 5.1: Τα βασικά μέρη του Η/Υ

ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό Τα προγράμματα βρίσκονται αποθηκευμένα στις μονάδες αποθήκευσης, αποτελούνται από ένα σύνολο εντολών, που είναι γραμμένες σε μια γλώσσα προγραμματισμού (γλώσσα κατανοητή από ανθρώπους και υπολογιστές) Εικόνα 5.1: Τα βασικά μέρη του Η/Υ

ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό – Είδη Λογισμικού ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ Περιλαμβάνει μια μεγάλη ποικιλία διαφορετικών προγραμμάτων, κατασκευασμένων με τέτοιο τρόπο ώστε να εκτελούν συγκεκριμένες εργασίες σύμφωνα με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες μας. Παραδείγματα ( προγράμματα επεξεργασίας φωτογραφίας και εικόνων, επεξεργασίας κειμένων, παρουσίασης, τα εκπαιδευτικά προγράμματα, οι ηλεκτρονικές εγκυκλοπαίδειες, τα παιχνίδια, τηλεφωνικοί κατάλογοι ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται όλα τα προγράμματα που χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο της λειτουργίας του υπολογιστή και τη δημιουργία και εκτέλεση των προγραμμάτων εφαρμογών. Το βασικότερο λογισμικό της κατηγορίας αυτής είναι το Λειτουργικό Σύστημα.

Λειτουργικό Σύστημα Αποτελείται από μια ομάδα προγραμμάτων, που είναι απαραίτητη για τη λειτουργία του υπολογιστή Δίνει τη δυνατότητα στον υπολογιστή να υπακούει στις οδηγίες που του δίνουμε χρησιμοποιώντας το πληκτρολόγιο , το ποντίκι ή και άλλες μονάδες εισόδου. Μας επιτρέπει να βλέπουμε το αποτέλεσμα των ενεργειών μας στην οθόνη του υπολογιστή ή στις άλλες μονάδες εξόδου και να αποθηκεύσουμε τη δουλειά μας Συντονίζει κατάλληλα τη λειτουργία των εξαρτημάτων του υπολογιστή ώστε να επικοινωνούν αρμονικά μεταξύ τους.

Το Λειτουργικό Σύστημα Επιτρέπει σε μια ΚΜΕ να εκτελεί εναλλάξ παραπάνω από ένα προγράμματα μοιράζοντας κατάλληλα το χρόνο κατά τον οποίο καθένα από αυτά χρησιμοποιεί τόσο την ΚΜΕ όσο και τις υπόλοιπες μονάδες του υπολογιστή

Οργανώνει την αποθήκευση των αρχείων στη μνήμη ή στις περιφερειακές μονάδες αποθήκευσης . Κατανέμει το χώρο της μνήμης σε όσα προγράμματα βρίσκονται στη φάση εκτέλεσης τους και προστατεύει το χώρο του καθενός από επεμβάσεις των υπολοίπων Βρίσκει και μεταφέρει από το σκληρό δίσκο στη μνήμη το τμήμα εκείνο που χρειάζεται σε κάθε φάση εκτέλεσης της μια διεργασία και έτσι εξοικονομείται ελεύθερος χώρος στη μνήμη

Ενεργοποιεί διάφορα προγράμματα για να μεταφράζουν τα προγράμματα στη γλώσσα του υπολογιστή Ενεργοποιεί τα προγράμματα για τη συντήρηση των μονάδων αποθήκευσης Παίζει το ρόλο του διαιτητή στην περίπτωση που δύο μονάδες ζητούν ταυτόχρονα τον ίδιο πόρο , χωρίς να υπάρχει δυνατότητα σύγχρονης χρησιμοποίησης τους.π.χ χρήση του εκτυπωτή. Δημιουργεί ένα φιλικό περιβάλλον επικοινωνίας ανάμεσα στο χρήστη και στον υπολογιστή ώστε ο πρώτος χωρίς να ξέρει τι ακριβώς συμβαίνει σε επίπεδο υλικού, να μπορεί να δίνει εντολές στη μηχανή και να διαχειρίζεται τα αρχεία τις συσκευές κ.τ.λ

Εικόνα 5.4. Διάφορα πακέτα εφαρμογών. Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό – Είδη Λογισμικού Εικόνα 5.4. Διάφορα πακέτα εφαρμογών. Εικόνα 5.5: Ο Η/Υ χρειάζεται συνέχεια το Λ.Σ, όπως ένα λεωφορείο χρειάζεται τον οδηγό του Εικόνα 5.3: Σχηματική Αναπαράσταση των κατηγοριών του Λογισμικού Εικόνα 5.6: Το Λ.Σ είναι ο «μαέστρος» του Η/Υ

Με τον όρο σύστημα εννοούμε ένα ολοκληρωμένο σύνολο από διαφορετικά μέρη που αλληλεπιδρούν και συσχετίζονται μεταξύ τους ώστε να επιτευχθεί ένας κοινός στόχος. Σύστημα Ηλεκτρονικού Υπολογιστή: Τα πολυάριθμα εξαρτήματα του Υλικού συνδέονται και συνεργάζονται μεταξύ τους σύμφωνα με τις εντολές των πολλών προγραμμάτων του λογισμικού. Όλα τα μέρη του υπολογιστή λειτουργούν αρμονικά μεταξύ τους και παράγουν τα επιθυμητά αποτελέσματα Όλα τα στοιχεία λειτουργούν μαζί ως σύνολο και έχουν ως κοινό σκοπό να επεξεργάζονται τα δεδομένα που δέχεται ο υπολογιστής ώστε να παρέχουν τα αντίστοιχα αποτελέσματα