Ενότητα A3:Η πειραματική μέθοδος Froude

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποιους νόμους του Νεύτωνα χρησιμοποιεί;
Advertisements

Μετάδοση Θερμότητας με μεταφορά
Εργαστήριο Υδρογεωλογίας - ΑΣΚΗΣΗ 7
Εισαγωγή στη Μηχανική των Ρευστών
ΠΕΔΙΟ ΡΟΗΣ ΡΕΥΣΤΟΥ Ροή Λάβας Ροή Νερού
« ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΥΓΧΡΟΝΙΚΗΣ ΛΗΨΗΣ ΚΑΙ
Ένας φυσικός χρησιμοποιεί κυλινδρικό δοχείο με διαστάσεις ύψους 0,250 m και διαμέτρου 0,090 m για την αποθήκευση υγρού ηλίου σε θερμοκρασία 4,22 Κ. Στη.
Αρχή διατήρησης της μάζας – Εξίσωση συνέχειας
Στατιστική Ι Παράδοση 5 Οι Δείκτες Διασποράς Διασπορά ή σκεδασμός.
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Γραμμική παρεμβολή Γενικώς η λογική της στηρίζεται στην απλή μέθοδο των τριών ως εξής: Η αύξηση του x1 είναι κατά: Για αλλαγή του x ίση με: x2-x1 είχαμε.
Τμήμα Μηχανικών Επιστήμης Υλικών Ιωάννινα 2013 Διδάσκων: Δημήτριος Ι. Φωτιάδης Υπολογιστική Μοντελοποίηση στη Βιοϊατρική Τεχνολογία.
Ενεργή επιλογή αλγορίθμου, Active Algorithm Selection, Feilong Chen and Rong Jin Εύα Σιταρίδη.
Εξίσωση ενέργειας - Bernoulli
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
6ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΖΩΓΡΑΦΟΥ Βυζιργιαννάκης Μανώλης
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
(The Primitive Equations)
H τριβή στην κίνηση Χάρις Χριστοφή
Υδραυλική Φυσικές Ιδιότητες των Ρευστών
Ενότητα: Διαμήκης Αντοχή Πλοίου- Διατμητικές τάσεις
ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
Ενότητα Α3: Ομοιότητα και διαστατική ανάλυση
“Williams Froude”, από Alfredobi διαθέσιμο ως κοινό κτήμα
Βιοκινητική αξιολόγηση αθλητικών ικανοτήτων
Θεωρία πλοίου ΙΙ (Θ) Ενότητα 3 : Υπολογισμός της αντίστασης με τη μέθοδο FORMDATA Αλέξανδρος Θεοδουλίδης, Επικ.Καθηγητής Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών Τ.Ε.
Αντίσταση σε άπερατο ρευστό
Σχεδιασμός των Μεταφορών Ενότητα #6: Μοντέλα κατανομής μετακινήσεων – Distribution models. Δρ. Ναθαναήλ Ευτυχία Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.
Μηχανική Ρευστών Ι Ενότητα 3: Είδη Ροής Νίκος Πελεκάσης Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
1 Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd Ενότητα 10: Γραμμή Φορτώσεως (Ύψος εξάλων) Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος.
Εισαγωγή Θεωρία Άσκηση Επίλυση Συζήτηση Θέμα “Μετατόπιση Υδρατμών” Εργαστήριο – Γεωργικές Κατασκευές TEI Πελοποννήσου Διδάσκων - Γεώργιος Δημόκας Μαρία.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εγγειοβελτιωτικά Έργα και Επιπτώσεις στο Περιβάλλον Ενότητα 3 : Βασικές Υδραυλικές και.
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ Κατά την κίνηση ενός σώματος σ΄ένα υγρό δημιουργούνται δυνάμεις αντίστασης που απορρέουν από τις υδροδυναμικές πιέσεις ή τάσεις.
Ενότητα B6: Σπηλαίωση ελίκων Α. Θεοδουλίδης. Σπηλαίωση είναι το φαινόμενο κατά το οποίο η ροή γύρω από μια φέρουσα επιφάνεια αλλάζει ριζικά λόγω αλλαγής.
Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd Ενότητα 12: Λόγοι Κύριων Διαστάσεων και Συντελεστές Μορφής Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 7 η Διάλεξη Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΡΙΖΩΝ  Ορισμός του γεωμετρικού τόπου ριζών Αποτελεί μια συγκεκριμένη καμπύλη,
ΕΜΠΕΙΡΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ ΠΛΗΜΜΥΡΑΣ (αιχμή και χρόνος που συμβαίνει) Ορθολογική Μέθοδος (Rational Method) Για λεκάνες απορροής μικρότερες.
Ασυνέχειες: Μηχανική περιγραφή ΙI Νικόλαος Σαμπατακάκης Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Γεωλογίας.
6° ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΕΕΔΥΠ XANIA, IOYNΙΟΥ 2007 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΥΠΩΝ ΟΛΙΚΟΥ ΦΟΡΤΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΕΛΤΑ Σ’ ΕΝΑΝ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΑ Χ. ΓΙΟΒΑΝΟΥΔΗΣ.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
Κεφάλαιο 5 Συμπεριφορά των ΣΑΕ Πλεονεκτήματα της διαδικασίας σχεδίασης ΣΑΕ κλειστού βρόχου Συμπεριφορά των ΣΑΕ στο πεδίο του χρόνου Απόκριση ΣΑΕ σε διάφορα.
Επικρατούσα τιμή. Σε περιπτώσεις, που διαφορετικές τιμές μιας μεταβλητής επαναλαμβάνονται περισσότερο από μια φορά, η επικρατούσα τιμή είναι η συχνότερη.
Γραμμική παρεμβολή Γενικώς η λογική της στηρίζεται στην απλή μέθοδο των τριών ως εξής: Η αύξηση του x1 είναι κατά: Για αλλαγή του x ίση με: x2-x1 είχαμε.
Τριβή ολίσθησης με τη χρήση του Multilog
Προσομοίωση και Μοντέλα Συστημάτων (Μέρος B)
Άσκηση 9 ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ.
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Άσκηση 2-Περιγραφικής Στατιστικής
Συστήματα κλειστών αγωγών υπό πίεση
ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΙΑΣ ΙΔΙΟΤΗΤΑΣ (ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ)
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 8: ΟΙ ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ LAGRANGE
ΜΑΘΗΜΑ: ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΡΕΥΣΤΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΑΡΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Εργαστήριο – Γεωργικές Κατασκευές
Σχεδιασμός των Μεταφορών
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Εξίσωση ενέργειας - Bernoulli
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 4: Προσδιορισμός των Παραμέτρων του Ισοδύναμου.
Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Ε.Κ.Φ.Ε.
Μετρήσεις Φυσικού Δυναμικού
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ - ΑΓΩΓΙΜΟΤΗΤΑ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ - ΑΓΩΓΙΜΟΤΗΤΑ
ΡΥΘΜΟΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΣΥΡΡΙΚΝΟΥΜΕΝΑ ΣΦΑΙΡΙΚΑ ΤΕΜΑΧΙΔΙΑ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ - ΑΓΩΓΙΜΟΤΗΤΑ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΣΥΝΘΕΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΕΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ: ΣΥΝΘΕΤΗ ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ – ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΣΤΡΩΜΑ ΡΕΥΣΤΟΥ Οι θερμικές.
Πίεση Ρ Από ποιους παράγοντες εξαρτάται η ατμοσφαιρική πίεση,
Μαρία Κωμιώτου Σχ. Έτος ο Γυμνάσιο Κηφισίας Αργυρώ Νικολούτσου Δήμητρα Οικονόμου Γ4.
Μάθημα : Αντοχή Υλικών Εισαγωγική ενότητα : Είδη Καταπονήσεων – Νόμος του Hooke Τομέας Δομικών Έργων & Μηχανολογίας.
Διαχείριση υδατικών πόρων και ενεργειακών διαθεσίμων
ΣΟΦΙΑΝΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενότητα A3:Η πειραματική μέθοδος Froude Θεωρία Πλοίου ΙΙ Ενότητα A3:Η πειραματική μέθοδος Froude Α. Θεοδουλίδης

Πειραματική μέθοδος Froude Αγγλος μηχανικός Γεννήθηκε το 1819 και πέθανε το 1879 Εργάσθηκε ως πολιτικός μηχανικός για τους Βρετανικούς Σιδηροδρόμους Το μεγάλο του πάθος ήταν η ναυπηγική. Διέπρεψε για τον πειραματικό προσδιορισμό της αντίστασης πλοίου. Η μέθοδος του χρησιμοποιείται ακόμη και σήμερα και είναι ίσως η πιο αξιόπιστη μέθοδος που διαθέτουμε, καθ’όσον τοσο ο αναλυτικός όσο και ο αριθμητικός τρόπος υπολογισμού της αντίστασης υστερούν σε κάποιες περιπτώσεις

Πειραματική μέθοδος Froude Η μέθοδος στηρίζεται στον υπολογισμό του συντελεστή υπόλοιπης αντίστασης CR με τη βοήθεια εκτέλεσης πειραμάτων σε γεωμετρικά όμοια μοντέλα. Γεωμετρική ομοιότητα : Υπόθεση Froude: Συντελεστής υπόλοιπης αντίστασης CR. Συντελεστής ολικής αντίστασης CΤ.

Πειραματική μέθοδος Froude Περιγραφή της διαδικασίας Για συγκεκριμένη Um μετρούμε πειραματικά την ολική αντίσταση RTm Υπολογίζεται ο συντελεστής CTm Υπολογιζεται ο συντελεστής CFm Όπου

Πειραματική μέθοδος Froude Υπολογισμός αντίστοιχης ταχύτητας πλοίου Υπολογισμός συντελεστή υπόλοιπης αντίστασης πλοίου Υπολογισμός συντελεστή αντίστασης τριβής πλοίου Όπου

Πειραματική μέθοδος Froude Υπολογισμός συντελεστή ολικής αντίστασης πλοίου Υπολογισμός συνολικής αντίστασης πλοίου Όπου S η βρεχόμενη επιφάνεια του πλοίου

Πειραματική μέθοδος Froude Με επανάληψη της διαδικασίας για διάφορες ταχύτητες παράγεται η καμπύλη αντίστασης

Πειραματική διαδικασία Οι δοκιμές υπολογισμού της αντίστασης συνήθως εκτελούνται σε δεξαμενές με ήρεμο νερό, όπου το μοντέλο είναι προσδεδεμένο σε φορείο το οποίο κινείται κατά μήκος της δεξαμενής. Μέγεθος μοντέλου Το μοντέλο θα πρέπει να είναι κατά το δυνατόν μεγαλύτερο προκειμένου να ελαχιστοποιούνται οι επιδράσεις συνεκτικότητας Το μοντέλο θα πρέπει να είναι σχετικά μικρό για να αποφεύγονται προβλήματα αντοχής. Το μοντέλο θα πρέπει να είναι αρκετά μικρό έτσι ώστε το φορείο να μπορεί να κινείται με την απαιτούμενη ταχύτητα. Το μοντέλο θα πρέπει να είναι επαρκώς μικρό έτσι ώστε να αποφεύγονται αλληλεπιδράσεις λόγω των τοιχωμάτων της δεξαμενής.

Πειραματική διαδικασία Οι προηγούμενοι περιορισμοί οδηγούν σε ένα εύρος κλιμάκων μοντελοποίησης 15< λ < 45 το οποίο αντιστοιχεί σε μοντέλα μεγέθους 4m < Lm <10m. Τα πειράματα εκτελούνται με ίδιο αριθμό Froude ενώ ο αριθμός Reynolds του πλοίου είναι συνήθως κατά δύο τάξεις μεγαλύτερος. Οι επιδράσεις κλίμακας συνήθως διορθώνονται με χρήση καταλλήλου συντελεστή συσχέτισης CA. Τα μοντέλα συνήθως κατασκευάζονται από κερί ή τροπικό ξύλο το οποίο δεν απορροφά νερό και δεν επηρεάζεται από τη θερμοκρασία. Συνήθως στο μοντέλο προκαλείται με τεχνητό τρόπο τύρβη προκειμένου να επιταχυνθεί η μετάβαση από τη στρωτή σε τυρβώδη ροή.

Πειραματική διαδικασία Για τη μεταφορά των μετρήσεων αντίστασης από το μοντέλο στο πραγματικό πλοίο ακολουθούνται οι ακόλουθες μεθοδολογίες: ITTC 1957 Hughes - Prohaska ITTC 1978

Μέθοδος ITTC 1957 1 στάδιο: 2 στάδιο: 3 στάδιο: 4 στάδιο:

Μέθοδος ITTC 1957 Η προηγούμενη σχέση για τον υπολογισμό του CF δίνει περίπου 12% αυξημένη αντίσταση τριβής σε σχέση με την επίπεδη πλάκα και ως εκ τούτου εμπεριέχει σε κάποιο ποσοστό και επιδράσεις λόγω μορφής. Ο συντελεστής CA χρησιμοποιείται για να αντισταθμίσει φαινόμενα κλίμακας και φαινόμενα λόγω διαφοράς τραχύτητας επιφανείας μεταξύ πλοίου και μοντέλου Οι διάφορες δεξαμενές αποφασίζουν στηριζόμενες στην εμπειρία τους για το μέγεθος του συντελεστή CA. Ενδεικτικές τιμές δίνονται στον παρακάτω πίνακα:

Μέθοδος Hughes - Prohaska Οι συντελεστές (1+k) και Cw θεωρούνται ίδιοι σε πλοίο και μοντέλο. 1 στάδιο: 2 στάδιο: 3 στάδιο: 4 στάδιο:

Μέθοδος Hughes - Prohaska Ο συντελεστής μορφής (1+k) υπολογίζεται από την ακόλουθη σχέση, μέσω της εκτέλεσης σειράς πειραμάτων σε αριθμούς Fr από 0,12 έως 0,24 Για τον συντελεστή CA προτείνεται από την ΙΤΤC η τιμή 0,0004

Μέθοδος ITTC 1978 Η μέθοδος αυτή αποτελεί τροποποίηση της μεθόδου Hughes-Prohaska, και λαμβάνει υπ’ όψη και την αντίσταση αέρα: Ο συντελεστής συσχέτισης CA εξαρτάται από την τραχύτητα της γάστρας kS και το «βρεχόμενο μήκος» LOSS του πλοίου σύμφωνα με τη σχέση: Τυπική τιμή του λόγου kS / LOSS = 10-6  CA = 0,00041 Συντελεστής αντίστασης αέρα: Όπου ΑΤ η μετωπική προβεβλημένη επιφάνεια των εξάλων και S η βρεχόμενη επιφάνεια του πλοίου.

Βιβλιογραφία Volker Bertram, “Practical ship hydrodynamics”, Butterworth Heinemann, 2000. Λουκάκης Θ., Διδακτικές σημειώσεις υδροδυναμικής, ΕΜΠ, Τμήμα Ναυπηγών.