ΤΑ ΑΓΓΕΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Advertisements

Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012
Θέμα: Η Κεραμική της Αρχαϊκής εποχής
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΔΩΡΙΕΩΝ (11ος αι πΧ) οι
Λευκή αττική λήκυθος Χαρακτηριστικό δείγμα των αγγείων με λευκό βάθος, που κατασκευάζονταν στην Αττική στους ώριμους κλασικούς χρόνους. Η λήκυθος βρέθηκε.
Μακελλαράκη Σταυρούλα
Μαρία Κουφέλου Όλγα Δουγραματζή Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
Τ Ε Σ Σ Ε Ρ Α Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Α Π Ο Υ Χ Α Θ Η Κ Α Ν Σ Τ Ο Χ Ρ Ο Ν Ο ΜΕ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΜΑΤΙΑ…
Μινωικός πολιτισμός Η τέχνη των Μινωιτών
Οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΛΙΑΚΑ ΡΑΦΑΕΛΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΑΝΤΖΑΡΑ Β4’
Γεωμετρική Αγγειογραφία Πρωτογεωμετρική
Μάντσιου Χρυσούλα Μπογιατζόγλου Θεανώ Σουλίδης Χρήστος
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ , δωρικός ρυθμός 1
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Η αρχαϊκή περίοδος σφραγίζεται από δύο κορυφαίες δημιουργίες: α) την ανέγερση λίθινων ναών και β) τη δημιουργία λίθινων αγαλμάτων.
Η πολιτισμική αναγέννηση
Εικαστικό εργαστήρι ΣΦΑΚΙΑ
Τι σκέφτονταν οι άνθρωποι την Εποχή του Χαλκού;
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΑΠΌ ΤΟ π.Χ
Λευκανική κεραμική.
1ο Γενικό Λύκειο Μεγάρων
Αττικός μελανόμορφος ρυθμός: ως το 560 π.Χ.
Μάθημα 7ο: Η κορινθιακή κεραμική της αρχαϊκής περιόδου
Ο Πρώιμος ερυθρόμορφος αττικός ρυθμός
ΚΕΡΑΜΙΚΗ Η μελανόμορφη τεχνική διακόσμησης των αγγείων πρωτοξεκίνησε τον 7ο αι. από την Κόρινθο. Από την Κόρινθο τη δανείστηκαν οι Αθηναίοι, οι οποίοι.
Μελέγγογλου Έλενα Σταθούλια Πηνελόπη Ψηλού Αγγελική.
Αρχαϊκή Τέχνη.
To κρασί των αρχαίων Ελλήνων
Διατροφή των Αρχαίων Τάξη: Στ 3 Μαίρη Τσιάκαλου Χαρά Σπύρου
ΕΝΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Ενότητα 4η: Θεωρητικά ζητήματα
ΗΡΑΚΛΗΣ KABAKA EΛΕΝΗ.
Η κεραμική της αρχαϊκής περιόδου
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Παραδοσιακά Επαγγέλματα b Αγγειοπλάστης Αγγειοπλάστης b Καλαθάς Καλαθάς b Καρεκλάς Καρεκλάς b Ταλιαδώρος Ταλιαδώρος b Τσαγκάρης Τσαγκάρης.
Η ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ. ΓΡΑΦΗ Εξαφάνιση γραμμικής Β΄ μετά την πτώση του μυκηναϊκού κόσμου 8 ος αι.: νέο αλφάβητο, που προέρχεται από το φοινικικό, αλλά.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Ο ΟΙΝΟΣ Oι αρχαίοι μας πρόγονοι εύχονταν : Ζήσειας, χαίρε, χαίρε και πίε !
ΑΡΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ ΣΠΥΡΟΣ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - Α 1- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015.
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΪΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ Καλλιόπη Ψαρουδάκη.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Η τέχνη στον Κυκλαδικό, Μινωικό, Μυκηναϊκό πολιτισμό
Γεωμετρικά χρόνια.
ΣΟΦΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΟΜΟΓΛΟΥ.
Κυκλαδίτες, Μινωίτες και Μυκηναίοι- σύγκριση της τέχνης τους
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
Η ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΝΟΥ.
Μείγματα.
Όταν ο άνθρωπος έγινε γεωργός και κτηνοτρόφος
Επαγγέλματα που χάθηκαν
Ε5. Η διαδικασία της μόρφωσης- ο Αθηναίος και η εργασία- η Αθήνα γιορτάζει (σελ ) πηγές:
1. ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΓΕΥΜΑΤΑ ΠΑΛΑΤΙ ΚΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ 6Η ΟΜΑΔΑ
ΤΩΝ ΠΡΩΙΜΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ. Βασικές καινοτομίες Η αρχαϊκή τέχνη αποτυπώνει την αίσθηση της υπεροχής που αισθάνονται οι Έλληνες μετά τη νίκη τους στους.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΠΛΟΥ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 3 Η -ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ.
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012 Κακαριάρη Άννα Κουβά Ρεγγίνα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΑ ΑΓΓΕΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΑ ΑΓΓΕΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ Εκπαιδευτική δραστηριότητα του σεναρίου: «Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής» Η εκπαιδευτικός:Πομάκη Ευανθία

Ποιοι κατασκεύαζαν τα αγγεία; Ποιοι κατασκεύαζαν τα αγγεία; Ο αγγειοπλάστης ,ο τεχνίτης που έπλαθε το αγγείο και ο αγγειογράφος,ο τεχνίτης που το ζωγράφιζε, ήταν δυο διαφορετικά πρόσωπα.

Πώς κατασκευάζονταν τα πήλινα αγγεία; Πώς κατασκευάζονταν τα πήλινα αγγεία; Χρησιμοποιούσαν πηλόχωμα ή άργιλο.Ο πηλός καθαρίζονταν από τις πέτρες,τα ξυλαράκια κ.λ.π. ,τον ξέπλεναν σε δεξαμενές και στη συνέχεια φυλάγονταν σε κομμάτια σε υγρές και σκοτεινές αποθήκες. Άριστης ποιότητας πηλό έβγαζαν από την περιοχή που βρίσκεται στο σημερινό Μαρούσι.

Πλάσιμο του πηλού Έπλαθαν τον πηλό και στη συνέχεια του έδιναν σχήμα στον κεραμικό τροχό.Τον τροχό γυρνούσαν ο μικροί δούλοι που μαθήτευαν στο εργαστήριο.

Διακόσμηση του αγγείου Διακόσμηση του αγγείου Ο αγγειογράφος διακοσμούσε κατάλληλα το αγγείο.

Ψήσιμο σε κεραμικό κλίβανο. Όπτηση (ψήσιμο) Ψήσιμο σε κεραμικό κλίβανο.

1ο στάδιο του ψησίματος Η θερμοκρασία έφτανε στους 950ο C.Το ψήσιμο γινόταν με ανοιχτή μια οπή του φούρνου και τα αγγεία έπαιρναν καστανοκόκκινο χρώμα.

2ο στάδιο του ψησίματος Η θερμοκρασία κυμαινόταν από 825-925ο C.Η τρύπα του φούρνου έκλεινε και η επιφάνεια των αγγείων γινόταν μαύρη.

3ο στάδιο του ψησίματος Η τρύπα του φούρνου άνοιγε ξανά και τα αγγεία αποκτούσαν ξανά το καστανοκόκκινο χρώμα τους,εκτός από τις επιφάνειες που προορίζονταν να παραμείνουν μαύρες και που είχαν καλυφθεί με αραιωμένη άργιλο.

Από τον κατασκευαστή στον καταναλωτή Από τον κατασκευαστή στον καταναλωτή Οι κεραμείς πουλούσαν οι ίδιοι στα εργαστήριά τους τα αγγεία ή τα διέθεταν σε καταστήματα. Υπήρχαν όμως και οι κεραμοπώλαι που πουλούσαν τα αγγεία σε μακρινές περιοχές ,όπως η Κάτω Ιταλία ,ακολουθώντας τους δρόμους της θάλασσας.

Πόσο κόστιζαν τα αγγεία; Πόσο κόστιζαν τα αγγεία; Τα αγγεία κόστιζαν ακριβά.Ένα ερυθρόμορφο αγγείο του 5ου π.Χ. αιώνα και συγκεκριμένα μια πελίκη ύψους 73 εκ.,κόστιζε 1 δραχμή και ένα οβολό,όσο ήταν το ημερομίσθιο ένός μαρμαροτεχνίτη.

Μελανόμορφος και ερυθρόμορφος ρυθμός Μελανόμορφος και ερυθρόμορφος ρυθμός Τα αττικά αγγεία χωρίζονται ανάλογα με τη διακόσμηση σε μελανόμορφα και ερυθρόμορφα. Οι αμφορείς ήταν αγγείαπου χρησίμευαν για να αποθηκεύουν κρασί ,λάδι,σιτάρι κ.α. Ερυθρόμορφη πελίκη(είδος αμφορέα) Μελανόμορφος αμφορέας 540-530π.Χ.

Μελανόμορφα αγγεία Στα μελανόμορφα αγγεία οι μορφές είναι μελανές (μαύρες) ,ενώ το υπόλοιπο αγγείο διατηρεί το κοκκινωπό χρώμα του πηλού. Οι λεπτομέρειες στο πρόσωπο και το σώμα έχουν γίνει με εγχάραξη. Μελανόμορφη υδρία αρχαϊκών χρόνων 550-540 π.Χ.

Διακόσμηση μελανόμορφων αγγείων Διακόσμηση μελανόμορφων αγγείων Στα μελανόμορφα αγγεία χρησιμοποιούσαν λευκό και κόκκινο χρώμα.Οι αγγειογράφοι κατάφερναν έτσι να τονίσουν ορισμένα τμήματα της παράστασης όπως τα ενδύματα ,τα πρόσωπα ,τα χέρια και τα πόδια.Βάφοντας με λευκό χρώμα τα γυμνά μέλη των γυναικείων μορφών τις ξεχώριζαν από τις ανδρικές. Μελανόμορφος αμφορέας 540-530 π.Χ.

Ερυθρόμορφα αγγεία Στα ερυθρόμορφα αγγεία οι μορφές είναι κόκκινες και το υπόλοιπο αγγείο είναι μαύρο.Οι λεπτομέρειες είναι ζωγραφισμένες με πολύ λεπτό πινελάκι. Eρυθρόμορφος κρατήρας. Απεικονίζεται ο φτερωτός έρωτας. Ερυθρόμορφος κρατήρας 470-460π.Χ.

Ποια σκεύη χρησιμοποιούσαν στα συμπόσια; Ποια σκεύη χρησιμοποιούσαν στα συμπόσια; Στα συμπόσια χρησιμοποιούσαν τους κρατήρες για να ανακατεύουν το κρασί με το νερό.Άλλα σκεύη ήταν οι υδρίες για το νερό,οι αμφορείς,οι κύλικες,οι κάνθαροι και οι κουτάλες που χρησίμευαν για να πίνουν και να σερβίρουν το κρασί. Ερυθρόμορφος κρατήρας.Απεικονίζεται η αρπαγή της Ευρώπης.

Υδρίες Οι υδρίες είναι αγγεία που χρησιμοποιούσαν για να μεταφέρουν νερό στο σπίτι.Έχουν τρεις λαβές ,δυο οριζόντιες και μια κάθετη. Ερυθρόμορφη υδρία,γύρω στο 460-450 π.Χ.

Μελανόμορφες υδρίες Μελανόμορφη υδρία 525π.Χ.Η αναχώρηση του Ηρακλή για τον Όλυμπο. Μελανόμορφη υδρία αρχαϊκών χρόνων 550-540π.Χ.Μουσείο Λούβρου.

Κύλικες και κάνθαροι Αττική ερυθρόμορφη κύλικα.510-520π.Χ.Εικόνίζεται συγκέντρωση θεών. Η κύλικα είναι είδος ποτηριού που χρησίμευε για να πίνουν κρασί. Κάνθαρος .Μουσείο Λούβρου. Ο κάνθαρος είναι είδοςποτηριού.

Λήκυθοι Οι λήκυθοι ήταν αγγεία που χρησιμοποιούσαν οι γυναίκες για να φυλάνε τα αρωματικά έλαια.Τις ληκύθους δεν τις γέμιζαν ολόκληρες με αρωματικό λάδι.Μέσα στο αγγείο υπήρχε ένα μικρό μπουκαλάκι όπου έβαζαν εκεί το αρωματικό λάδι για λόγους οικονομίας.Αυτό το έκαναν γιατί τα αρωματικά λάδια ήταν πανάκριβα και θεωρούνταν είδος πολυτελείας. Μελανόμορφη λήκυθος,γύρω στο 500π.Χ.Ο Ηρακλής σκοτώνει το λιοντάρι της Νεμέας.

Λήκυθοι Μελανόμορφη λήκυθος.Απεικονίζεται ο Ερμής να οδηγεί τέθριππο(άρμα με τέσσερα άλογα) Ερυθρόμορφη λήκυθος

Αγγεία γεωμετρικής και αρχαϊκής εποχής Αγγεία γεωμετρικής και αρχαϊκής εποχής Μελανόμορφη λήκυθος490 πΧ.Σκηνή από τη Γιγαντομαχία.Ο Ήφαιστος παλεύει με Γίγαντα. Αττικός αμφορέας με λαιμό 720π.Χ.

Πηγές Ιστοσελίδα του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης