Η ΕΛΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ Πολιτιστικό πρόγραμμα των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του12 ου δημοτικού σχολείου Πατρών. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μπεντενίτη Ειρήνη
Στόχοι του προγράμματός μας: Να ανακαλύψουν τα παιδιά πως η ελιά εμπνέει τον άνθρωπο στις καλλιτεχνικές του δραστηριότητες. Να γνωρίσουν με ποιους τρόπους τα σύμβολα της ελιάς και του λαδιού εκφράζουν τη σοφία του λαδιού. Να έρθουν σε επαφή με ιστορικά αντικείμενα που συνδέονται με το ελαιόδεντρο και τους καρπούς του. Να γίνει η ελιά πηγή έμπνευσης για τα παιδιά.
Ξεκινάμε…………. ●Σε πρώτη φάση έγινε μια γνωριμία με το δέντρο της ελιάς και τους καρπούς της. ●Μετά ασχοληθήκαμε με τους αρχαίους και νεότερους μύθους για την ελιά. Αφού τα παιδιά τους βρήκαν τους διαβάσαμε στην τάξη και έπειτα ακολούθησε συζήτηση. ●Το επόμενο στάδιο ήταν η δημιουργία του <<σακουλιού>> με όλες τις παροιμίες που έχουν θέμα τους την ελιά.
Κατόπιν βρήκαμε στο internet πίνακες ζωγραφικής ,εικόνες από την λαϊκή παράδοση και αρχαιολογικά ευρήματα με θέμα την ελιά. Επόμενο στάδιο ήταν η μελέτη της ελιάς στην τέχνη των ψηφιδωτών και στην αρχαία χρυσοχοΐα και νομισματοκοπία. Τελευταίο στάδιο της ερευνάς μας ήταν τα ποιήματα που αναφέρονται στην ελιά.
Στο τελευταίο στάδιο υλοποίησης του προγράμματός μας τα παιδιά έφτιαξαν τις δικές τους ζωγραφιές ,σταυρόλεξα, σελιδοδείκτες και μαζί με όσα έργα είχαν βρει στο διαδίκτυο δημιούργησαν ένα πακέτο που το ονόμασαν ελαιοσυνθέσεις. Παρακάτω ακολουθεί ένα μέρος που περιλαμβάνεται σε αυτό.
Θεόφιλος Βίνσεντ βαν Γκογκ
Στρατής Αξιώτης
Θεωρώ ότι σε μεγάλο βαθμό πέτυχα τους στόχους που είχα θέσει όταν ξεκίνησα το πρόγραμμα. Δυστυχώς όμως λόγω ασθενείας μου δεν προλάβαμε με τους μαθητές μου να φυτέψουμε ελιές στο σχολείο, όπως είχαμε αρχικά προγραμματίσει.