ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προφίλ του θύματος Διαφορετικότητα (ανεπτυγμένη μαθητική κουλτούρα, διαφορετική θρησκεία/εθνικότητα ή αναπηρία) Άγχος, ανασφάλεια Ευαίσθητα, εσωστρεφή,
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
ΛΕΜΕ ΌΧΙ Στο σχολικο εκφοβισμο
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Η ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!! 54ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΑΜΙΓΟΥ
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
«Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό»
Οι πεντε ΜΕΛΙΝΑ ΙΕΡΟΔΙΑΚΟΝΟΥ ΘΑΛΕΙΑ ΚΩΤΟΥΛΑ ΕΛΕΝΑ ΚΟΒΑΝΗ
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΛΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ – Α1
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Ενδοσχολική βία στο ελληνικό σχολείο
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας,
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ερευνητική εργασία της Ά Λυκείου Υπεύθυνος καθηγητής: Σουσαμλής Παναγιώτης.
Σχολικός εκφοβισμός και θυματοποίηση Αίτια, επιπτώσεις, αντιμετώπιση
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΙΑΝΟΣ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Εκφοβισμός στα σχολεία
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
σχολικοσ εκφοβισμοσ - επιθετικοτητα
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ η βία δεν είναι μαγκιά.
Ερευνα για την σχολικη βια
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ « Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΜΕ ΑΦΟΡΑ»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΤΑΞΗ: Α1&A5, Σχολικό έτος: 2013-14 Υπεύθυνος καθηγητής: Φασουράκης Δημήτριος ΠΕ01

Ορισμός Εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου Σχέση ασυμμετρίας δύναμης

Στατιστικά δεδομένα 15% των μαθητών έχουν βιώσει συμπεριφορές εκφοβισμού (συχνότερα 8-15 ετών) Αγόρια (συχνότερα σωματική βία) Κορίτσια (συχνότερα λεκτική βία) : 3:1 Συχνότητα: ↑ Δημοτικό και Γυμνάσιο, ↓ Λύκειο ↑ αστικές περιοχές, ↑ μεγάλα σχολικά συγκροτήματα, ↑ γονείς μαθητών υψηλού κοινωνικού και οικονομικού επιπέδου ↓ σχολεία με υψηλά ακαδημαϊκά αποτελέσματα

Αιτιολογικοί παράγοντες Ατομικά χαρακτηριστικά των παιδιών: ιδιοσυγκρασία, τραυματικές εμπειρίες, εθνικότητα ή/και θρησκεία που αποτελεί μειονότητα, αναπηρία, μαθησιακές δυσκολίες Χαρακτηριστικά του οικογενειακού περιβάλλοντος: ακραίες μέθοδοι ανατροφής, πρότυπα επιθετικής συμπεριφοράς, ενδοοικογενειακή βία, χωρισμένοι γονείς, οικονομικά προβλήματα, έλλειψη ποιοτικού οικογενειακού χρόνου Κοινωνικά χαρακτηριστικά: οικονομική κρίση, κοινωνικές αλλαγές, ρατσισμός Προβολή της βίας από τα ΜΜΕ

Μορφές σχολικού εκφοβισμού Σωματικός Λεκτικός Συναισθηματικός Σεξουαλικός Ηλεκτρονικός Έμμεσος ή κοινωνικός Εκφοβισμός με εκβιασμό Ρατσιστικός

Χαρακτηριστικά των παιδιών Θύτες Θύματα Χαμηλή αυτοεκτίμηση, έλλειψη αυτοπεποίθησης Μοναχικότητα, τάση για απομόνωση Έλλειψη διεκδικητικότητας, παθητική αποδοχή της βίας Ευαισθησία, εσωστρέφεια Μειωμένες κοινωνικές δεξιότητες Έλλειψη συνεργασίας και ομαδικότητας Έντονο άγχος Διαφορετικότητα Συχνότερα αγόρια Συναισθηματική ανωριμότητα, αστάθεια Αδυναμία ανάπτυξης και διατήρησης σχέσεων οικειότητας Επιθετική συμπεριφορά, αδυναμία διαχείρισης θυμού Απουσία τύψεων και μεταμέλειας Χειριστική συμπεριφορά Αντικοινωνική και συχνά παραβατική συμπεριφορά (κάπνισμα, αλκοόλ)

Οι παρατηρητές… Είναι παρόντες στο 85% των περιπτώσεων εκφοβισμού. Βιώνουν το φόβο μήπως γίνουν οι επόμενοι στόχοι. Μπορεί να ενθαρρύνουν το θύτη ή να κρατούν παθητική στάση (δίνοντας το μήνυμα ότι αυτό που συμβαίνει είναι αποδεκτό). Σπάνια παρεμβαίνουν βοηθώντας τα θύματα.

Ενδείξεις θυματοποίησης Απώλεια προσωπικών του αντικειμένων Ζητάει συχνά χρήματα λέγοντας ότι χάνει εκείνα που του δίνουν Άρνηση συμμετοχής σε σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες Συχνές ξαφνικές αλλαγές διάθεσης Ψυχοσωματικά προβλήματα, ιδίως στις ηλικίες 5-7 ετών (κεφαλαλγία, κοιλιακό άλγος, εμετός, ενούρηση, εφιάλτες, άρνηση τροφής, υπερκινητικότητα) Μειωμένη διάθεση ή άρνηση να πάει στο σχολείο προφασιζόμενο αδιαθεσία. Πτώση της μαθησιακής απόδοσης. Προσκόλληση στους εκπαιδευτικούς στα διαλείμματα. Αλλαγή διαδρομής προς και από το σχολείο. Ενδείξεις επίθεσης (σημάδια, μελανιές) που αποφεύγει να εξηγήσει.

Πρόγραμμα πρόληψης σχολικού εκφοβισμού Στάδιο της γενικής διαμεσολάβησης: υπογράφεται ένα γενικό συμβόλαιο μη βίας από τους μαθητές και ενεργοποιείται μια επιτροπή επίβλεψής κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. Στάδιο διαμεσολάβησης σε επίπεδο τάξης: διεξάγεται διάλογος μεταξύ γονιών και μαθητών και θεσπίζονται κανόνες κατά του εκφοβισμού. Στάδιο διαμεσολάβησης σε ατομικό επίπεδο: αναλύονται προσωπικά βιώματα και εμπειρίες από τους μαθητές θύτες – θύματα

Πρόληψη και Αντιμετώπιση Εκπαιδευτικοί: Ουσιαστική εποπτεία των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων Παροχή δυνατοτήτων διοχέτευσης της επιθετικότητας με αποδεκτές δραστηριότητες (αθλήματα, τέχνες κ.λ.π.) Διαρκής παρότρυνση και υποστήριξη των γονιών για ενεργό συμμετοχή και συνεργασία με το σχολείο Στελέχωση των σχολείων με ειδικούς ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων Οικογένεια: Σταθεροί κανόνες διαπαιδαγώγησης Κλίμα επικοινωνίας και διαλόγου στην οικογένεια Εξασφάλιση ποιοτικού χρόνου με τα παιδιά τους Συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς Αναζήτηση εξειδικευμένης συμβουλευτικής υποστήριξης Πολιτεία: Δημιουργία κοινωνικών και ψυχολογικών υπηρεσιών Διοργάνωση Ημερίδων με θέμα το σχολικό εκφοβισμό Συνεργασία Δήμων και φορέων για τη δημιουργία Ομάδων Δημιουργικής Απασχόλησης για τα παιδιά Διερεύνηση και αξιολόγηση του προβλήματος και της αποτελεσματικότητας των δράσεων