Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Προσωπικές δεξιότητες
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Η προσομοίωση 11/12/2014 Υοu 4 Teachers Πώς οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την προσομοίωση  Συζήτηση και καταγραφή εκπαιδευτικών εμπειριών 11/12/2014.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ - ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
 Τα παιδιά της Α΄ Τάξης εξαιρούνται από το πρόγραμμα.  Παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά που εισέρχονται για πρώτη χρονιά στο σχολείο χρειάζονται χρόνο για.
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Claim-Support- Question Iσχυρίζομαι- Υποστηρίζω – Ρωτώ.
“Μια μέρα στη ζωή του μικρού Ιάσονα” Ο Μυκηναϊκός κόσμος μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Συνδέσεις στο σήμερα. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Επιμέλεια:
Γεωργιάδης Μιχάλης Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων. 1 η φάση (σε ολομέλεια) : Ποιο είναι το θέμα μας; (ιδεοκαταιγίδα, αφήγηση εμπειριών, προβολή εικονιστικού.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Βιωματική Δράση 1ης Γυμνασίου 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Chlapana,E (2016) An intervention programme for enhancing kindergarteners’ cognitive engagement and comprehension skills through reading informational.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Εκπαιδευτική παρουσίαση
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προσχολική Παιδαγωγική
Συνεργατική διδασκαλία
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Διδασκαλία με την μέθοδο project
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Παρουσίαση κρίσιμου συμβάντος
Γερολυμάτου Σταυρούλα ΑΜ: ΣΧΨ
10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία   Κατανοώντας το Βιωματικό Κύκλο Μάθησης: αξιολόγηση επίτευξης στόχων-αναστοχασμός Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία

Βιωματικές δράσεις Πληροφόρηση Εξερεύνηση Ανταλλαγή εμπειριών Επεξεργασία Γενίκευση Εφαρμογή Αξιολόγηση Αυτοαξιολόγηση Στάδια βιωματικής μάθησης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ (Συνδέσεις μεταξύ των προηγούμενων γνώσεων και εμπειριών με αυτό που θα ακολουθήσει) • Μάθετε τι γνωρίζουν οι μαθητές για το θέμα αυτό - ανακαλύψετε τις παρανοήσεις! • Συγκέντρωση πληροφοριών: διαγράμματα διδασκαλίας, βίντεο, βιβλία, διαλέξεις, εκπαιδευτικό υλικό, άρθρα, ταινίες, φυλλάδια, κλπ.. • Συζήτηση με όλη την τάξη

ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ : «Κάντο» Μαθητές εκτελούν τη δραστηριότητα λίγη ή καθόλου βοήθεια από τον εκπαιδευτικό. Οι δράσεις περιλαμβάνουν: παιχνίδι ρόλων, τεχνικές λόγου (παρουσίαση, ημερολόγιο κλπ) μελέτες περίπτωσης, παιχνίδια κλπ

Διαφορετικότητα:(παιχνίδι ρόλων) ομάδες ελληνόπουλα παιδιά μεταναστών δάσκαλοι Στόχος: αποδοχή και διαχείριση της διαφορετικότητας Μαθητές αποφασίζουν για την ονομασία της ομάδας τους, τον αρχηγό κλπ σενάριο: η ομάδα (ελλην) δεν πρέπει να επιλέγουν στις ομάδες του ποδοσφαίρου παιδιά της άλλης ομάδας (παιδ.μεταναστών)

Ανταλλαγή εμπειριών: «Τι συνέβη» Ενθαρρύνετε τους μαθητές να μιλήσουν για την εμπειρία τους να εκφράσουν τα συναισθήματά τους Συζητήστε τα συναισθήματα Μοιραστείτε αντιδράσεις και παρατηρήσεις να κατανοήσουν τις ιδέες που γεννήθηκαν

Ερωτήσεις διευκόλυνσης (ερωτηματολόγια) Τι έκανες εσύ στη συγκεκριμένη δράση; Τι συνέβη; Τι είδες, τι αισθάνθηκες; Τι σου φάνηκε δυσκολότερο και τι ευκολότερο; Πώς αντέδρασες όταν κάτι δεν πήγε καλά ;  

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ : « Ποιο είναι το σημαντικό στοιχείο που αποκόμισες» ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ : « Ποιο είναι το σημαντικό στοιχείο που αποκόμισες» Αφήστε τους μαθητές να συζητήσουν, να αναλύσουν, να προβληματιστούν κοιτάζοντας την εμπειρία. Συζητήστε ποια θέματα, προβλήματα αναδύθηκαν από την εμπειρία, τις προσωπικές τους εμπειρίες, ποια προβλήματα επαναλαμβάνονται;

ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ : " Και λοιπόν; " να συνδέσουν την εμπειρία με γεγονότα της καθημερινής ζωής να βρουν κοινά στοιχεία να κάνουν συγκρίσεις γενικεύσουν αρχές και συμπεράσματα που προέκυψαν στα προηγούμενα στάδια Τι μάθατε για τον εαυτό σας μέσα από αυτή τη δραστηριότητα; Γιατί είναι σημαντικά για την καθημερινή σας ζωή ; Πώς αυτό που βιώσατε σχετίζεται με άλλες πλευρές της ζωής σας;   Ερωτήσεις γενίκευσης

ΕΦΑΡΜΟΓΗ : « Τώρα τι;» πώς θα εφαρμόσουν ό,τι έμαθαν σε μια παρόμοια ή διαφορετική κατάσταση, πώς η νέα μάθηση μπορεί να εφαρμοστεί και σε άλλες περιπτώσεις, πώς θέματα που αναδύθηκαν μπορεί να τους φανούν χρήσιμα στο μέλλον, πώς μπορούν να αναπτυχθούν αποτελεσματικότερες συμπεριφορές από τις νέες γνώσεις που αποκόμισαν. Βοηθήστε τα παιδιά να νιώσουν το αίσθημα της κατάκτησης όλων όσων έμαθαν.

Ερωτήσεις σχετικές με την εφαρμογή: Πώς μπορείτε να εφαρμόσετε ό, τι έχετε μάθει σε μια νέα κατάσταση ; Θα μπορούσατε να λειτουργήσετε με ένα διαφορετικό τρόπο στο μέλλον ; Πώς θα μπορούσατε να εφαρμόσετε τις δεξιότητες ζωής που αντλήθηκαν μέσω της συγκεκριμένης βιωματικής δράσης στο μέλλον ;   προτάσεις

Αποδοχή/σεβασμός της διαφορετικότητας; Μαθητές: Μάθετε ένα δικό τους χορό Διδάξτε τους εσείς έναν ελληνικό χορό Παρουσιάστε και τους δυο χορούς σε μια εκδήλωση του σχολείο σας

Τι αποκόμισαν οι μαθητές από τη δράση ; Αξιολόγηση Σχεδιάστε ένα φύλλο εργασίας, κουίζ, ένα σενάριο για να αποδείξουν τι έχουν μάθει. εικασίες για το πώς οι συμπεριφορές των ανθρώπων μπορούν να αλλάξουν, να προτείνουν στρατηγικές. Τι αποκόμισαν οι μαθητές από τη δράση ; εναλλακτικά σενάρια προτάσεις

(Δώστε μια εναλλακτική δραστηριότητα για εκείνο το μαθητή) Αξιολόγηση Τι θα κάνετε για να βοηθήσετε εκείνους που δεν κατανόησαν; (Δώστε μια εναλλακτική δραστηριότητα για εκείνο το μαθητή) Επεκτείνετε το μάθημα, για να κατανοήσουν καλύτερα

• Συζητήστε τις σκέψεις και ιδέες των μαθητών Αυτοαξιολόγηση • Συζητήστε τις σκέψεις και ιδέες των μαθητών Προσέξτε τις απαντήσεις των μαθητών για τις τεχνικές σας • Ρωτήστε τους μαθητές για μια σύντομη αξιολόγηση • Συζητήστε εκπληρούμενες και ανεκπλήρωτες προσδοκίες -(εκπλήξεις); • Εκ των υστέρων, πώς θα τροποποιήσετε αυτό το μάθημα;

Βιβλιογραφία Baker, R., Simon, J. & Bazeli, F. (1987). Selecting instructional design for introductory accounting based on the experiential learning model. Journal of Accounting Education, 5(2),207-226. Warrick, D., Hunsaker, P., Cook, C. & Altman, C. (1979). Debriefing Experiential Learning Exercises Journal of Experiential Learning and Simulation 1, 91-100 www.movelearning.com

  Σας ευχαριστώ Κατανοώντας το Βιωματικό Κύκλο Μάθησης: αξιολόγηση–αναστοχασμός