Ορισμός του "ρεμπέτη" Ο όρος ρεμπέτης σημαίνει επαναστάτης που ζει ζωή εκτός νόμου. Μεγάλοι μουσικοί όπως ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Μίκης Θεοδωράκης προσπάθησαν.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πα. Μακ.
Advertisements

συμπληρωματικό υλικό για την διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ επιμέλεια: Πέννυ Δ.
Ιστορία του ρεμπέτικου τραγουδιού
ΔΕΛΦΙΝΙ Σπυριδούλα Αυλωνίτη.
Οι ήχοι που μεταφέρονται στο Oloron
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΧΟΡΟΥ ΧΟΡΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ
Κακκαλής Ιωάννης Κοιλάκου Σταυρούλα Κρητικίδης Μάνος Λιοκάτης Χρήστος
Ιταλία Ισπανία Ελλάδα Θέμα: ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΦΩΝΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Comenius 1.1 ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ ■ Ιταλία ■ Ισπανία ■ Ελλάδα Θέμα: ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΦΩΝΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.
1922.
Η ναυμαχία της Σαλαμίνας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
Εντεχνο (συγχρονο) λαικο τραγουδι
ΚΙΘΑΡΑ Η κιθάρα ανήκει στην κατηγορία των έγχορδων μουσικών οργάνων. Αποτελείται συνήθως από έξι χορδές. Κατασκευάζεται από ξύλο σε διάφορους χρωματισμούς,
Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Γιώργος Νταλάρας Τμήμα: ΣΤ΄1 Βασίλης Βρ. Βασίλης Β.
ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ.
Οι μικροί κύριοι και οι μικρές κυρίες αγγίζουν τις παιδικές ψυχές Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Δημοτικό Σχολείο Πέγειας
Άλλο μόρφωση και άλλο παιδία και αγωγή
ΜΟΥΣΙΚΗ. ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΠ ΠΟΠ ΡΟΚ ΡΟΚ ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΛΑΣΙΚΗ ΛΑΙΚΑ ΛΑΙΚΑ.
Θέμα: ΤΟ ΛΑΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
Ε. Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 1. Η ενσωμάτωση των προσφύγων
ΑΡΙΣΤΕΑ ΓΙΑΝΝΟΥ ΣΩΣΩ ΚΑΤΣΕΛΗ ΑΣΠΑ ΙΑΚΩΒΟΥ
ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Τα πολιτικά γεγονότα πολλά και ταραχώδη. Η Αθήνα είναι το κεντρικό σκηνικό όλων αυτών των καταστάσεων που ζει η μεταπολεμική Ελλάδα και των ιδιαιτεροτήτων.
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΤΣΙΛ ΜΠΕΡΕ ΚΕΧΑΓΙΑ ΣΙΜΠΕΛ ΧΕΙΜΑΡΙΩΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ ΝΑΤΑΛΙΑ.
Τι είναι ο συνήγορος του πολίτη….. Ειρήνη Μιτελούδη Στ1
Tα πρωτα βήματα Μετά τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο, κατά τα τέλη της δεκαετίας του 1940 το μπουζούκι έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των κατώτερων οικονομικά.
Έντεχνο λαϊκό τραγούδι
ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΝΕΟ ΚΥΜΑ Ο όρος νέο κύμα προήλθε από το ομώνυμο κινηματογραφικό κίνημα nouvelle vague.
Πληροφορίες για τμήματα με ιδιαιτερότητες α. Τμήμα Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας β. Οι ενδιαφερόμενοι για τα Τμήματα: ●Λογοθεραπείας ●Μουσικής.
TO ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ-ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ. Τα άτομα που συνέβαλαν σημαντικά στην εξέλιξη και κοινωνικοποίηση του ρεμπέτικου τραγουδιού. Ο Μάρκος Βαμβακάρης.
Παναγιώτης Λαδόπουλος
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
Η ζωή σε άλλους τόπους Αιολική γη Ηλίας Βενέζης. 2 Σμύρνη-Στίχοι τραγουδιού Σμύρνη Μουσική: Α. Καλδάρας Στίχοι Πυθαγόρας Τραγούδι: Γ. Νταλάρας Η Σμύρνη.
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Στο προηγούμενο μάθημα αναφέραμε ότι με την άλωση της Πόλης πολλές οικογένειες Βυζαντινών έφυγαν για να μην γίνουν σκλάβοι.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 12: Η Εποχή μετά το 1973 Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
Η ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ Πρόσφυγας, λοιπόν, είναι κάποιος που αναγκάζεται να εγκαταλείψει τη χώρα του εξαιτίας πολιτικής, εθνικής, φυλετικής.
Μουσική παράσταση μνήμης για τον αγώνα του Οκτώβρη του 1940 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΤΑΣ 27 Οκτώβρη 2016 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Γιαννούτσος Παναγιώτης Επιμέλεια.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
ΠρΟσφυγεΣ και ρεμπΕτικο τραγοΥδι:
Κοινωνικό Ζήτημα
ΟΡΑΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ Η ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ Οικονομική ,κοινωνική , πολιτιστική ανάπτυξη, δημιουργία θέσεων εργασίας. Μια καθαρή, όμορφη, βιώσιμη πόλη. Να.
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
Θέμα-Σκοπός Το παιχνίδι το οποίο θα θέλαμε να δημιουργήσουμε ονομάζεται “Fighting poverty”. Ο τίτλος και η ιδέα είναι ξεκάθαρος. «Αγώνας κατά της φτώχιας».
Οι Ελληνεσ Δημιουργουν Αποικιεσ
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Το μουσικό ερωτηματολόγιο
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Η Δύναμη Του Εθελοντισμού
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Ωσάν κι αυτή που μού ‘λαχε δεν είδα Όμορφη και παράξενη πατρίδα,
Ωσάν κι αυτή που μού ‘λαχε δεν είδα Όμορφη και παράξενη πατρίδα,
Θεσσαλονiκη, η Προσφυγομανα
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ : ΣΎΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΈΣ ΕΤΕΡΌΤΗΤΑΣ
Λέανδρος Αγιοργιωτάκης
Διαθεματική πρόταση διδασκαλίας
ΜΟΥΣΙΚΗ.
Εκπαίδευση και μειονότητες
Οργανισμός για τους πρόσφυγες
Τεχνολογία και Επιστήμη
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Εν.2 κεφ.2 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ορισμός του "ρεμπέτη" Ο όρος ρεμπέτης σημαίνει επαναστάτης που ζει ζωή εκτός νόμου. Μεγάλοι μουσικοί όπως ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Μίκης Θεοδωράκης προσπάθησαν να βγάλουν το ρεμπέτικο από το περιθώριο και να το νομιμοποιήσουν, πράγμα που δεν κατάφεραν οι Μάρκος Βαμβακάρης, Απόστολος Χατζηχρήστος,Βασίλης Τσιτσάνης και Μανώλης Χιώτης.

Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟΥ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟΥ Από την αρχή της εποχής πολλά κοινωνικά προβλήματα αποτελούν τη θεματογραφία πολλών τραγουδιών. Μέσω των τραγουδιών, οι ρεμπέτες εκφράζουν τα συναισθήματα και το παράπονό τους λόγω του ξεριζωμού από την πατρίδα τους.

Μέσα σε αυτά τα πλαίσια αναπτύχθηκε το αίσθημα της κοινωνικής περιθωριοποίησης. Οι πρόσφυγες θεωρήθηκαν κατώτεροι από τους υπόλοιπους Έλληνες ως ''υπολείμματα'' των Τούρκων και έδωσαν πολλούς αγώνες για να γίνουν κοινωνικά αποδεκτοί. Την περίοδο 1912-22 πολλοί πρόσφυγες καταφθάνουν στην Ελλάδα και κυρίως στην ηπειρωτική χώρα, πράγμα που συντέλεσε στη δημιουργία και ανάπτυξη του ρεμπέτικου.

ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ (ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΣ) Μετά την καταστροφή του '22 πολλοί Έλληνες αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν στην Ελλάδα και εγκαταστάθηκαν τόσο στις πόλεις όσο και στα χωριά. Η πίεση και οι προκαταλήψεις των ντόπιων έκαναν την επιβίωσή τους εκεί πιο δύσκολη. Οι πρόσφυγες αντίθετα με τους ντόπιους, είχαν πιο κοσμοπολίτικο τρόπο ζωής. Για τη διασκέδασή τους είτε άνοιγαν δικά τους μαγαζιά είτε σύχναζαν σε τεκέδες όπου άκουγαν ρεμπέτικα.

Σε αυτή την περίοδο εμφανίζεται η εργατική τάξη και η εσωτερική και η εξωτερική μετανάστευση. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η ύπαρξη μεγάλων προβλημάτων που φέρνουν σε αντίθεση την εργατική με την αστική τάξη. Κάποιοι όμως αρνούνται να ζήσουν έτσι και υπό αυτές τις συνθήκες αρχίζει να δημιουργείται το ρεμπέτικο και να τίθενται οι βάσεις για τη συνειδητοποίηση της κοινωνικής ανισότητας.

ΑΡΧΟΝΤΟΡΕΜΠΕΤΙΚΑ Το αρχοντορεμπέτικο είναι ένα δημιούργημα του ελαφρού λαϊκού τραγουδιού. Κυριότερο όργανο είναι η κιθάρα και ο μουσικός του χαρακτήρας θυμίζει μπουζούκια και λαϊκές φωνές. Η φιλοσοφία του στηρίζεται στην όμορφη διάθεση όσων επιβίωσαν από τις κακουχίες και ήταν αισιόδοξοι για το μέλλον. Ο ρυθμός και η ποιότητά τους θυμίζουν το ρεμπέτικο ενώ η θεματολογία και τα όργανα το ελαφρολαικο τραγούδι.

Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΪΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΪΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Το 1972 γιγαντώνεται ένα παράξενο μουσικό ρεύμα. Οι νέοι αναζητώντας την προέλευσή τους βρίσκουν το ξεχασμένο ρεμπέτικο, που δημιουργήθηκε στο Μεσοπόλεμο και μέσω του οποίου εκφράζονταν οι άνθρωποι τότε. Η υψηλή κοινωνία κατακρίνει το ρεμπέτικο, το οποίο χάνεται και δίνει τη θέση του στο σημερινό λαϊκό τραγούδι. Το νέο ρεμπέτικο δημιουργείται από την ένωση του πολιτικού, του δημοτικού και του νέου κύματος και κατασκευάζεται μόνο από Έλληνες.

Ευχαριστούμε για το χρόνο σας Πόπη Γαλάνη Έφη Ξηρογιάννη Σταυρούλα Ραγάζου Κατερίνα Κασνέτση