Γνωστικό αντικείμενο:Νεοελληνική Λογοτεχνία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Β΄ Δημοτικό Σχολείο Αγλαντζιάς
 eTwinning Οι συμμετοχές του Ομίλου μας Οι μαθητές σ αυτήν την συνεργασία, βοηθούμενοι από τους καθηγητές τους σχεδιάζουν ένα μάθημα χρησιμοποιώντας την.
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Πρόγραμμα αγωγής υγείας: «Γερά δόντια…. Καλύτερη υγεία»
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν.Πέλλας.
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα –Οι Ολυμπιακοί Αγώνες σήμερα
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΣΤΑΣΕΙΣ ΖΩΗΣ ΣΕ ΠΟΙΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Η ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
1 ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΑΚΕ «ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Διαβάζοντας με το παιδί μου: οφέλη και στρατηγικές
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Βιολογία Γυμνασίου.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Διδασκαλία παραγράφου στο μάθημα της Γεωγραφίας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Κοκκινομηλιώτη Ελένη Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ 3η Συνάντηση Οκτώβριος 2013
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτικό Σενάριο Γ΄Γυμνασίου: Tίτλος: Στάσεις ζωής σε ποιητικά κείμενα Γνωστικό αντικείμενο:Νεοελληνική Λογοτεχνία Συμβατότητα με το νέο ΠΣ:Προβλέπεται διδακτική ενότητα με αυτό το θέμα στη Γ Γυμνασίου Είδος διδακτικής πρακτικής:project,ομαδοσυνεργατική διδασκαλία Προτεινόμενη διάρκεια:24 ώρες Υπεύθυνη καθηγήτρια Μαρία Καραλή φιλόλογος

Υπεύθυνη Καθηγήτρια :Μαρία Καραλή Τμήμα:Γ΄4 1η ομάδα μαθητ:Νικολακάκου Σοφία,Πανάγος Θανάσης,Παραθύρας Γιώργος,Σακκά Χριστίνα,Σιαφάκας Σπύρος 2η ομάδα μαθητ:Νικολάου Εύα,Νικολάου Ευάγγελος,Ντάτσι Αντουέλ, Ντεμρόζι Κλάιντι,Παπαδημητρίου Σοφία, Σκαμπαρδώνης Άρης,Σούφλας Λάμπρος 3η ομάδα μαθητ:Παπαδημητρίου Ελίνα,Παπανικολάου Ελεονώρα,Παπασακελλαρίου Κώστας,Παπουτσή Ελίνα,Σταφυλάς Απόστολος,Συρόπουλος Νικόλας 4η ομάδα μαθητ:Ορφανίδου Βασούλα, Πασχάλη Καλλιόπη,Ρούκα Χριστίνα ,Σακκάς Γιώργος, Σδρόλια Μάγδα ,Σιάντου Βασιλίνα

Σκοποθεσία Να αντιληφθούν οι μαθητές το διαφορετικό τρόπο με τον οποίο οι ποιητές μιλούν για τη ζωή Να αιτιολογήσουν τις στάσεις ζωής (τον τρόπο σκέψης, τις αξίες, τις παραινέσεις κτλ.που καταγράφονται στο ποιητικό κείμενο)με βάση τις ιστορικές συνθήκες,αλλά και το συνολικό χαρακτήρα του έργου κάθε ποιητή

Να αναζητήσουν δικές τους στάσεις ζωής μέσα σε συγκεκριμένα ποιήματα Να ανακαλύψουν την ομορφιά του ποιητικού λόγου, να αγαπήσουν την ποίηση και να δοκιμάσουν να εκφραστούν μέσω αυτής Να απομυθοποιήσουν το πρόσωπο ‘’ποιητής’’ Να εξοικειωθούν με τον ποιητικό λόγο και να απολαμβάνουν την αναγνωστική διαδικασία

Να πραγματοποιήσουν διακειμενικές συγκρίσεις και να διαπιστώνουν συσχετίσεις Να ασκηθούν στη συνεργασία και τη δουλειά μέσα από τις ομάδες Να διακρίνουν τη νεωτερική από την παραδοσιακή ποίηση Να εξασκηθούν στη χρήση των Τ.Π.Ε.

Δεξιότητες Να εντοπίζουν τη συγκεκριμένη στάση ζωής που προτείνει ο ποιητής στο κείμενο και να ερμηνεύουν την επιλογή του. Να αναπτύξουν την ικανότητα σχολιασμού διατυπώνοντας δικές τους προτάσεις για στάσεις ζωής που επιλέγουν. Να διακρίνουν τη νεωτερική ποίηση από την παραδοσιακή. Να δοκιμάζουν να γράφουν δικές τους ποιητικές συνθέσεις στις οποίες θα διακρίνεται η δική τους στάση ζωής

Μεθόδευση της διδασκαλίας Α φάση:Πριν από την ανάγνωση 4 διδακτικές ώρες Η τάξη συζητά για τα διαβάσματα που έχει σχετικά με το θέμα μας. Αναφερόμαστε σε κάποια ποιήματα που γνωρίζουν τα παιδιά και τα διαβάζουμε .Ανατρέχουμε στον υπολογιστή που διαθέτει η τάξη μας και εντοπίζοντας ποιήματα γνωστών ποιητών απολαμβάνουμε τις απαγγελίες τους (από το διαδίκτυο). Ακούμε μελοποιημένα ποιήματα της Σαπφούς σε μουσική Βλασσόπουλου , Χατζιδάκη Ξυδάκη. Περνάμε στα δημοτικά και στη συνέχεια σε σύγχρονα μελοποιημένα σε στίχους Σεφέρη , Ελύτη ,Ρίτσου. Απαγγέλλουν επίσης ποιήματα της αρεσκείας τους που από πριν τους ζητήθηκε να τα φέρουν Σχολιάζουμε καταγράφοντας κατά ομάδες πως παρουσιάζεται το ποιητικό υποκείμενο , ποιες συμπεριφορές αναγνωρίζουμε , ποια στάση ζωής αναδεικνύεται. Εξοικειωνόμαστε έτσι με το θέμα του project

Β φάση: Ανάγνωση Ακούμε μελοποιημένο το ποίημα της Μαρίας Πολυδούρη από το δίσκο ’’τραγούδια για τους μήνες’’ με την ερμηνεία της Ελευθερίας Αρβανιτάκη Διαπιστώνουν ότι το ποίημα μιλάει για μια ιστορία αγάπης κι ότι δεν είναι αισιόδοξο .Τους ζητήθηκε να κλείσουν τα μάτια τους και ’’να δουν’’ τις αντίστοιχες εικόνες ξανακούγοντας το τραγούδι .Όταν τελείωσε ,μοιράστηκαν κάποια υποθετικά συναισθήματα που θα ένιωθαν αν βίωναν μια φάση απαισιοδοξίας

Διαβάστηκε το ποίημα πολύ παραστατικά από τον καθηγητή Διαβάστηκε το ποίημα πολύ παραστατικά από τον καθηγητή. Οι μαθητές παρατήρησαν ότι τα ρήματα στον αόριστο περιγράφουν ένα θετικό κλίμα ενώ τα ρήματα στον ενεστώτα ένα αρνητικό κλίμα Στη συνέχεια αφού χωρίστηκαν σε ομάδες εντόπισαν τα χαρακτηριστικά της ποίησης της Πολυδούρη:α) ρήματα σε ενεστώτα, β) επαναλαμβανόμενοι στίχοι, γ) ρήματα σε αόριστο και ποιες μνήμες φέρνουν στο μυαλό, δ) σε ποιο πρόσωπο είναι τα ρήματα, ε) λέξεις που συνδέονται με το ‘’ωραίο’’. Γίνεται προσπάθεια να καταλάβουν οι μαθητές ότι η λογοτεχνία ‘’αγγίζει’’ συναισθηματικά τους ανθρώπους

Μετά αναλύθηκε το ποίημα ανά στροφή Κατόπιν προβλήθηκε στο διαδραστικό πίνακα η φωτογραφία της Πολυδούρη και η φωτογραφία του Καρυωτάκη και τους ζητήθηκε να εκφράσουν την πρώτη τους εντύπωση. Απάντησαν ότι φαίνονται απαισιόδοξοι και θλιμμένοι. Είπαμε ότι ανήκουν στη γενιά του ΄’20’’ Τους δόθηκε το ιστορικό πλαίσιο της εποχής δίνοντας έμφαση στη Μικρασιατική καταστροφή και στο αρνητικό κλίμα που είχε διαμορφωθεί εκείνη την εποχή.. Χρησιμοποιούμε τον πίνακα του βιβλίου ‘’Ιστορία της Λογοτεχνίας’’ όπου αναγράφονται τα χαρακτηριστικά της γενιάς του ‘20 με απλό και κατανοητό λεξιλόγιο Σχολιάσαμε τη στάση ζωής του ποιητικού υποκειμένου που καταδεικνύεται μέσα σ αυτό το ποίημα ανατρέχοντας και στην κριτική του Κώστα Στεργιόπουλου

Περάσαμε αμέσως μετά στον Καρυωτάκη δείχνοντας πάλι τη φωτογραφία που είδαν στο προηγούμενο μάθημα. Διαβάσαμε τη βιογραφία του. Τους έκανε εντύπωση το τέλος του. Μιλήσαμε για τη μεγάλη αξία που έχει η ζωή και σαν απάντηση διαβάσαμε την ‘’Ιθάκη ‘’ του Καβάφη καθώς και το ‘’Τώρα ‘’ του Χριστόπουλου.. Χωρισμένοι πάλι σε ομάδες κάνανε συσχετίσεις κι αντιπαραβολές όσον αφορά τις στάσεις ζωής που καταδεικνύονται σε όλα αυτά τα ποιήματα

Επιστρέψαμε στο ’’βράδυ’’ του Καρυωτάκη ακούγοντάς το μελοποιημένο από τη Λένα Πλάτωνος κι από το δίσκο ‘’13 τραγούδια με τη Σαββίνα Γιαννάτου. Δόθηκε επίσης το ποίημα ‘’σαν δέσμη από τριαντάφυλλα’’. Εντόπισαν ομοιότητες ανάμεσα στα δυο και τα συναισθήματα του ποιητικού υποκειμένου. Σε 4 ομάδες χωρισμένοι άρχισαν να δουλεύουν στη συνέχεια τα παρακάτω ποιήματα: ’’Όσο μπορείς’’ και’’Ιθάκη ‘’του Καβάφη, ‘’Τρία χαϊκού’’ του Σεφέρη ,’’Στο παιδί μου’’ του Αναγνωστάκη, ’’Τριαντάφυλλα στο παράθυρο’’ του Εμπειρίκου. Μία ομάδα ασχολήθηκε με το περιεχόμενο, το θέμα και το στόχο του ποιητή Η 2η με τα συναισθήματα του ποιητικού υποκειμένου, Η 3η ομάδα με το έργο του ποιητή ,την ένταξή του στο ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο που γράφτηκε το ποίημα Και η 4η ομάδα ανέλαβε να παρουσιάσει τη στάση του ποιητή απέναντι στη ζωή έτσι όπως διαφαίνεται μέσα απ το κάθε ποίημα

Ενδιάμεσα αναφερθήκαμε και στα χαρακτηριστικά παραδοσιακής και νεωτερικής ποίησης βάζοντας σε αντιπαραβολή το ΄΄Τώρα’’ του Χριστόπουλου και τα ΄’Τριαντάφυλλα στο παράθυρο’’ του Εμπειρίκου. Διαβάσαμε κι άλλα αντιπροσωπευτικά ποιήματα των δύο ανωτέρων ρευμάτων ώσπου να αφομοιώσουν καλύτερα τις διαφορές.

Προς το τέλος της 2ης φάσης αφού διαβάσαμε και ποιήματα του Θεσσαλού φιλολόγου και ποιητή Αγαθοκλή Αζέλη ,τον καλέσαμε και με ιδιαίτερη προθυμία ανταποκρίθηκε αμέσως στην πρόσκλησή μας. Τα παιδιά με φοβερό ενθουσιασμό ετοίμασαν ένα ερωτηματολόγιο πάνω στο οποίο θα αναπτυσσόταν μια ελεύθερη συζήτηση με τον ποιητή. Δήλωσαν ‘ότι η εμπειρία να αισθανθούν οι ίδιοι δημοσιογράφοι ήταν καταπληκτική. Η συνέντευξη που πήραν από τον κύριο Αζέλη λειτούργησε σαν ‘’δυναμίτης’’. Την επόμενη μέρα τους ζητήθηκε να γράψουν ποιήματα μέσα στα οποία θα φαίνεται μια συγκεκριμένη στάση ζωής τους. Στην αρχή δίστασαν. Κατόπιν επιμονής μου, η έκπληξη ήταν πολύ μεγάλη. Ακόμα κι ο πιο αδύνατος μαθητής κατάφερε να συνθέσει ένα ποίημα.

Η 3η φάση πήγε παράλληλα με την επίσκεψη του ποιητή Η 3η φάση πήγε παράλληλα με την επίσκεψη του ποιητή. Οι μαθητές βιντεοσκόπησαν τη συνάντηση μαζί του .Οι συντονιστές των τεσσάρων ομάδων απομαγνητοφώνησαν τη συνέντευξη, μια ομάδα τη μετέτρεψε σε DVD, άλλοι πάλι έγραψαν ένα άρθρο γι αυτή την εμπειρία κι όλοι ανεξαιρέτως , όπως ανέφερα παραπάνω, συνέθεσαν το δικό τους ποίημα

Ακολούθησε η παρουσίαση των εργασιών και στη συνέχεια η ανάρτησή τους στην ιστοσελίδα του σχολείου (έχουν ήδη αναρτήσει τη συνέντευξη και το άρθρο τους)

Αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών Οι μαθητές αξιολογήθηκαν τόσο για τις ατομικές εργασίες τους όσο και για τη συμμετοχή τους στις ομαδικές εργασίες . Αξιολογήθηκαν για τον προφορικό και γραπτό τους λόγο, για τη γενικότερη συμμετοχή τους στο μάθημα και για τη συμβολή τους στη δουλειά της ομάδας τους

Βιβλιογραφία Vitti Mario(1978).IΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ.Αθήνα:Οδυσσέας Vitti,Mario(1979).Η γενιά του τριάντα.Ιδεολογία και μορφή.Αθήνα:Ερμής Vitti Mario(1980).Φθορά και λόγος εισαγωγή στην ποίηση του Γιώργου Σεφέρη.Αθήνα:Bιβλιοπωλείο της ‘’Εστίας’’Ι.Δ.Κολλάρου και Σια Α.Ε. ΙΛΙΝΣΚΑΓΙΑ ΣΟΝΙΑ(1986).Η ΜΟΙΡΑ ΜΙΑΣ ΓΕΝΙΑΣ.Αθήνα:Κέδρος ΠΟΛΙΤΗ ΛΙΝΟΥ.(1968).ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ.ΚΑΒΑΦΗΣ ,ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ ΚΑΙ Η ΠΟΙΗΣΗ ΩΣ ΤΟ 1930.Αθήνα:ΔΩΔΩΝΗ ΡΙΤΣΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ(1976).Μελέτες για το έργο του.Αθήνα:Διογένης Ζωγράφου Λιλή.(1981).ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ ΚΑΙ Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗΣ.Αθήνα:ΓΝΩΣΗ http://www.snhell.grΣπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού http://www.youtube μελοποιημένη ποίηση Πολυδούρη ,Καρυωτάκη, Ρίτσου ,Σεφέρη,Σαπφούς