ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΗ ΣΚΛΑΒΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Advertisements

4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤ΄2 ΤΑΞΗ.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
Μυκηναϊκός πολιτισμός Αχαιοί οι πρώτοι Έλληνες
Η ανατολη υπο την οθωμανικη κυριαρχια
Λατινοκρατία: κυρίως περιοχές υπό βενετική κυριαρχία, μετά την Τέταρτη Σταυροφορία
Το γιοφύρι της Άρτας.
ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΕΚΧΡΙΣΤΙΑΝΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΣΛΑΒΟΥΣ
Τα απελευθερωτικά οράματα ο Ρήγας Φεραίος
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
25 ΜΑΡΤΙΟΥ Η 25η Μαρτίου είναι μέρα αργίας
Συνάντηση 3 κόσμων: Ελληνορωμαϊκού Ανατολικού & Χριστιανικού
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Ζαγορίου. Έζησα στον τόπο καταγωγής μου μέχρι την ηλικία των 9 ετών και, στη συνέχεια, εγκαταστάθηκα με την οικογένειά.
Η νομοθεσία και η διοίκηση εκσυγχρονίζονται κεφ. 23
Η ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ
Το όραμα του Ρήγα Φεραίου. Οι συμφορές και τα κοινά βάσανα της σκλαβιάς, που συνόδευαν τα χρόνια της τουρκοκρατίας ένωσαν τους Έλληνες με τους άλλους.
Τιτσιάνο “Η Αφροδίτη του Ουρμπίνο”
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
Κυριότερες θεματικές περιοχές και αντίστοιχες περίοδοι Αρχαίας Ελληνικής Λογοτεχνίας 1. Η προφορική παράδοση υπάρχει πολύ πριν τα έπη 2. Οι συγγραφείς.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ Τα γράμματα. ΠΟΙΗΣΗ Οι ποιητές γράφουν για την καθημερινή ζωή των ανθρώπων και τα προβλήματά τους. Οι ποιητές γράφουν για την καθημερινή.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ
Η πτώση του Βυζαντίου.
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
19. Οι Σύνοδοι της Εκκλησίας μεριμνούν για τη διάσωση της χριστιανικής αλήθειας  Οι Σύνοδοι αποτελούν βασικό θεσμό της δημοκρατικής οργάνωσης της Εκκλησίας.
Διονύσιος Σολωμός, ο εθνικός μας ποιητής
Λεωνίδας Κραλίδης 1ο Π.Π.Σ. Α.Π.Θ. Ε
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2015
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΚΑΝΑΣ.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Οι δάσκαλοι του Γένους κεφ.7. Οι δάσκαλοι του γένους Ονομάζονται οι μορφωμένοι Έλληνες που κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας συνέβαλαν με την διδασκαλία.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΚΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ.
4o Δ. Σ. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ – Ε 1 ΄ ΤΑΞΗ ΤΣΟΥΜΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ Το θέατρο στην Ευρώπη.
Την εποχή που η Ελλάδα ήταν σκλαβωμένη στους Τούρκους, στην Ευρώπη σημειώθηκαν πολύ σημαντικά γεγονότα. Κεφ. 2 Η Ευρώπη στα νεότερα χρόνια (κοσμογονικές.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΟΡΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΗΣ 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΑΞΗ: Ε΄1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΟΡΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΗΣ 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 1821.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Αρχαία Εποχή.
ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ ( )  α. Πλαίσιο διαμόρφωσης Τι είναι ο διαφωτισμός 
5ο δημοτικό Σχολείο Καβάλας Τμήμα Δ2
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΝΗ ΜΠΑΛΩΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΝΤΟΥ Το θέμα της ομάδας μας ήταν να ερευνήσουμε.
Βασίλης Α. Τάξη Ε2 ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
Ένταξη χωρίς πίστη; Διαστάσεις του θρησκευτικού φαινομένου στην Ελλάδα
" Παράδοση ... και ΛαΪκά Δρώμενα ".
Εθνικιστική Ιδεολογία, εθνικά κινήματα και δημιουργία εθνικών κρατών
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ..
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΟ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΚΑΛΑ!!!!!!.
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Ο χριστοσ – ο μοναδικοσ διδασκαλοσ
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
Τα κυριότερα επαναστατικά κινήματα
Οι Νεομαρτυρεσ.
Ο Ρήγας Βελεστινλής και ο Αδαμάντιος Κοραής
H ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΔΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.
Η εξέλιξη της ποίησης.
Ημέρα Μνήμης Εθνάρχη Μακαρίου Γ’ 19 Ιανουαρίου
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
«Ξύπνα, ταράζου, μη φοβού, Χαίρε Παρθένε, χαίρε! Ο Κύριός μου είναι με σε, Ελλάς, ανάστα, χαίρε!» Γιορτή της Πατρίδας…
Νεότερη ποίηση Από την εισαγωγή του σχολικού βιβλίου Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, β’ τεύχος (σελ )
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΗ ΣΚΛΑΒΙΑ

Πρόλογος Την εποχή που η Ελλάδα ήταν σκλαβωμένη στους τούρκους ,κάποιοι μορφωμένοι άνθρωποι , που κυρίως ήταν απ’ την Ευρώπη δημιούργησαν έναν κύκλο αριστουργημάτων ,ποιημάτων,τραγουδιών που αργότερα έγιναν γνωστά σε όλο τον κόσμο.Θαυμάστηκαν από μορφωμένους και αμόρφωτους,γιατί ήταν απλά.

Η Αναγέννηση Μεγάλοι αρχιτέκτονες κατασκεύασαν λαμπρά οικοδομήματα ,ζωγράφοι και γλύπτες δημιούργησαν Αριστουργηματικά έργα, επιστήμονες έκαναν πολλές εφευρέσεις ,σπουδαίοι συγγραφείς έγραψαν λογοτεχνήματα που θαυμάζονται μέχρι σήμερα .Η άνθηση αυτή των τεχνών,των επιστημών και των γραμμάτων ονομάστηκε Αναγέννηση.

Ο Διαφωτισμός Πολλοί μορφωμένοι δεν παραδέχονταν πια ορισμένα από εκείνα που ο πάπας είχε επιβάλει. Έτσι δημιουργήθηκε μία κίνηση που οδήγησε στη θρησκευτική μεταρρύθμιση Και στη διάσπαση της δυτικής εκκλησίας . Στη συνέχεια , πνευματικοί άνθρωποι με τα έργα τους προσπάθησαν να διαφωτίσουν τους λαούς να κατανοήσουν τα δικαιώματά τους. Αυτό ήταν το λεγόμενο κίνημα του Διαφωτισμού.

Το σημαντικότερο αποτέλεσμα του Διαφωτισμού Το σημαντικότερο αποτέλεσμα του Διαφωτισμού ήταν η Γαλλική Επανάσταση το 1789, που ανέτρεψε το καθεστώς των ευγενών και του βασιλιά στη Γαλλία.Η Γαλλική επανάσταση με τα συνθήματά της- Ελευθερία –Αδελφότητα- Ισότητα- στάθηκε φωτεινό παράδειγμα για κάθε καταπιεσμένο λαό. Οι λαοί απέκτησαν δικαιώματα .

Ο Ναπολέοντας Βοναπάρτης Μέσα από τη γαλλική επανάσταση αναδείχτηκε η ηγετική μορφή του Ναπολέοντα Βοναπάρτη . Ο Ναπολέοντας οδήγησε τις στρατιές του σε νικηφόρους πολέμους.Τελικά νικήθηκε από τους Ευρωπαίους που έκαναν την Ιερή συμμαχία το(1815) εναντίον του .

Χαρές και λύπες της Ζωής Στα χρόνια της σκλαβιάς οι Έλληνες οργάνωσαν τη ζωή τους σύμφωνα με τις παραδόσεις,τις ασχολίες και τα έθιμά τους. Οι μεγάλες γιορτές της χριστιανοσύνης –Χριστούγεννα,Πάσχα- έδιναν την ευκαιρία στους σκλαβωμένους να συναντιούνται και να γλεντάνε. Πάντα όμως βάραινε η σκιά του κατακτητή. Λένε πως όταν ο Κολοκοτρώνης γεννήθηκε ο παππούς του είπε: «Ακόμα ένας δούλος».Μεγάλος ήταν ο θρήνος και γενικά η συμμετοχή του λαού σε στιγμές πένθους και όλοι αποχαιρετούσαν τον νεκρό με μοιρολόγια και με ευχές. Η διατήρηση των εθίμων και των παραδόσεων συντέλεσε στο να διατηρήσουν οι Έλληνες και την πολιτισμική τους ταυτότητα.

Θρύλοι και Παραδόσεις Οι πικρές αναμνήσεις απ’το πάρσιμο της πόλης οι πόθοι και οι ελπίδες για λευτεριά εκφράστηκαν με θρήνους ,θρύλους,διηγήσεις,παραμύθια,τραγούδια,παροιμίες,έργα λαϊκής τέχνης αλλά και μέσα από τα ήθη και τα έθιμά τους . Κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας οι Έλληνες ένωσαν την ανάγκη να μιλούν για για τους καημούς και τους πόθους τους.Η εκκλησία με τους ύμνους και τα τροπάρια έδινε πολλές τέτοιες ευκαιρίες.Έτσι στις φράσεις «Σώσον κύριε τον λαών σου», «Εκ παντοίων με κινδύνων ελευθέρωσον», «Χριστός ανέστη»,οι σκλαβωμένοι έδιναν ιδιαίτερο νόημα. Τα δημοτικά τραγούδια, όπως «Ένας αϊτός περήφανος, Κρυφά το λένε τα πουλιά», η παράδοση για τη γοργόνα που κρατάει ζωντανή τη μνήμη για το Μέγα Αλέξανδρο ,είχαν και ένα ιδιαίτερο νόημα. Με όλα αυτά οι Έλληνες καλλιεργούσαν το εθνικό συναίσθημα και πίστευαν ότι δεν θα αργούσε η ημέρα της λευτεριάς».

Οι Δάσκαλοι του Γένους Οι δάσκαλοι του Γένους ήταν μορφωμένοι,πλούσιοι που πίστευαν πως για να ελευθερωθούν οι Έλληνες έπρεπε να μορφωθούν.Οι δάσκαλοι του γένους ήταν ο Αδαμάντιος Κοραής και ο Κοσμάς Αιτωλός.Ίδρυσαν 200(κοινά),δηλαδή δημοτικά και και δέκα (ελληνικά) ,δηλαδή γυμνάσια Αδαμάντιος Κοραής

Πληροφορίες για τον Κοσμά Αιτωλό Γεννήθηκε το 1714 στο Μέγα δέντρο της Αιτωλίας.Εκεί κοντά στους κληρικούς έμαθε γράμματα.Αργότερα τελείωσε τις γνώσεις του στην Αθωνιάδα σχολή και χειροτονήθηκε ιερομόναχος στη Μονή Φιλόθεου. Κοσμάς Αιτωλός

ΣΧΟΛΕΣ Εμπορική Σμύρνης Θεολογική Χάλκης Μεγάλη του Γένους Γεννάδιος σχολή

Έργα Παρά τη σκλαβιά οι Έλληνες ανέπτυξαν τα γράμματα και τις τέχνες ,ιδίως στις λατινοκρατούμενες περιοχές.Η άνθηση της ποίησης και του θεάτρου στην Κρήτη έμεινε στην ιστορία ως κριτική αναγέννηση . «Ο Ερωτόκριτος» και η «θυσία του Αβραάμ» του Βιτσέντζου Κορνάρου και «Η Ερωφίλη»του Γεωργίου Χορτάτζη είναι έργα που διαβάζονται και σήμερα.

ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ Η ποίηση και η μουσική καλλιεργήθηκαν και στα Επτάνησα ,όπου κατέφυγαν πολλοί κριτικοί μετά την υποταγή της Κρήτης στους Τούρκους.Στην Ήπειρο ο Ιωάννης Βηλαράς έγραψε τα ποιήματά του ,χρησιμοποιώντας δημοτική γλώσσα.Στη Βλαχία ο Αθανάσιος Χριστόπουλος έγραψε πολύ ωραία ποιήματα καθώς και θεατρικά έργα σε απλή γλώσσα.Ο Διονύσιος Σολωμός ,ο εθνικός μας ποιητής ,Βλέποντας από την Κεφαλονιά τις φωτιές στο Μεσολόγγι ,έγραψε τους ελεύθερους πολιορκημένους.

Ο Λαός Όλους όμως τους ποιητές και τους δημιουργούς τους ξεπέρασε ο ίδιος ο λαός .Με τα τραγούδια του έψαλε στις λύπες και τις χαρές ,τους καημούς,τις ελπίδες και τα καθημερινά του προβλήματα.Ακόμα τραγούδησε σημαντικά πρόσωπα και γεγονότα.Βάση είχαν την Βυζαντινή μουσική,η οποία εξακολουθούσε να καλλιεργείται.

ΠΡΟΣΩΠΑ Δάσκαλοι του Γένους:Κοσμάς Αιτωλός,Αδαμάντιος Κοραής Ποιητές:Ιωάννης Βηλαράς ,Αθανάσιος Χριστόπουλος, Βιτσέντζος Κορνάρος, Γεώργιος Χορτάτζης Ζωγράφοι:Θεοφάνης,Θεόδωρος Πουλάκης, Μιχάλης Δαμασκηνός

Επίλογος Οι Έλληνες παρά τα δεινά της σκλαβιάς παρέμειναν ένας πνευματικός λαός, κρατώντας τη θρησκεία τους , τη γλώσσα και τον πολιτισμό τους.

Την Εργασία Έκαναν Οι: ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΘΩΜΑΣ, ΤΣΑΚΑΛΗ ΙΩΑΝΝΑ, ΣΤΡΟΥΤΙΝΣΚΑ ΑΝΝΑ