Περιπτωση μαθητη του ΕΕΕΕΚ ΔΡΑΜΑΣ Σχ.Ετος: 2014-2015 ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΑΘΗΝΑ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΑΡΟΥΣΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ(1) ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΑΘΗΤΗ: Μαθητής με σύνδρομο Down και νοητική υστέρηση, δυσκολίες στο λόγο Δεν γνωρίζει γραφή και ανάγνωση γεννημένος το 1998
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΑΡΟΥΣΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ (2) Ο μαθητής εμφανίζει τον τελευταίο 1 ½ χρόνο μια κλιμακούμενη ψυχολογική και συναισθηματική ένταση, και σύνοδες διαταραχές της συμπεριφοράς Συγκεκριμένα: μεγάλη ψυχική ένταση από την πρώτη στιγμή που έρχεται στο σχολείο, την οποία εκφράζει με το να χτυπάει έντονα τα τζάμια από τα παράθυρα του σχολείου, πόρτες, μεταλλικές ντουλάπες και δεν σταματάει παρόλη την προσπάθεια των εκπαιδευτικών. συχνά θέλει να βγαίνει από το σχολείο, είτε στον αύλειο χώρο, είτε εκτός σχολείου, αν βρίσκει ξεκλείδωτες τις πόρτες ή πηδώντας πάνω από τα κάγκελα και αρνείται να επιστρέψει μέσα.
ΣΧΕΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΣΧΟΛΕΙΟΥ Η σχέση αυτή εμφανίζει δυσκολίες καθώς οι γονείς είναι διαζευγμένοι, το παιδί ζει με τον πατέρα και τα αδέρφια του, ενώ με την μητέρα δεν έχει καμιά επαφή. Ο πατέρας περιγράφεται αδιάφορος, απόμακρος και ιδιαίτερα αρνητικός στη συνεργασία με το σχολείο.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΑΘΗΤΗ Σύμφωνα με το κοινωνικό του ιστορικό είναι το πρώτο από τα τρία παιδιά της οικογένειας και τα τελευταία χρόνια ζει με τον πατέρα του λόγω διαζυγίου των γονιών του, ενώ σύμφωνα με όσα αναφέρει ο πατέρας, η μητέρα τα εγκατέλειψε πριν τρία χρόνια και επικοινωνεί πολύ αραιά μαζί τους. Τους τελευταίους μήνες ο πατέρας συζεί με μια άλλη κυρία και τον γιο της.
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΛΗΨΗ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΟΝΕΑ (ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ) ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΉ ΝΕΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΓΟΝΕΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ Π/Ψ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΕΛΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Μειώθηκε η συναισθηματική ένταση του μαθητή. Είναι καλύτερη η σχέση με τον εκπαιδευτικό (ένας προς έναν) Η επιθετικότητα του είναι ηπιότερη από ότι πριν την εφαρμογή του προγράμματος και μικρότερης διάρκειας. Βελτιώθηκε η συνεργασία της οικογένειας με το σχολείο.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Γονείς : συνεργάτες, οργισμένους αντιπάλους Αδιάφορους παρατηρητές Απόμακρους και αποστασιοποιημένους