MAΘΗΜΑ 7 ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ
Ανοικτή εξ απόστασεως μάθηση και Διαδίκτυο
Η παραχώρηση αδειών εκμετάλλευσης των πνευματικών έργων των χρηστών μέσα από τους Όρους Χρήσης των Κοινωνικών Δικτύων: αναγκαίο καλό ή κακό; Αρχοντούλα.
ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΤΕ 21,23/2/2005Πληροφοριακή σχεδίαση για πολιτισμική τεκμηρίωση και διαλειτουργικότητα1 Τεκμηρίωση.
Πληροφορίες  Πρόκειται για ένα φιλολογικό περιοδικό, που εκδίδει ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Ν. Σερρών τα τελευταία περίπου είκοσι χρόνια και πήρε το όνομά.
ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΜΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Ανδρέας Κ. Ανδρέου, Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Κύπρου
Ερευνητική Εργασία Β2 Λυκείου Γ.Ε.Λ. Βαθέος Αυλίδος.
Αυτό το έργο χορηγείται με άδεια Creative Commons Attribution Greece 3.0Creative Commons Attribution Greece 3.0.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Κουίζ ! ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ  Δες τις δηλώσεις που ακολουθούν.  Αποφάσισε ποιες, κατά τη γνώμη σου, είναι ορθές και ποιες λανθασμένες.  Πάτα F5 και.
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.4 Τρόπος δημιουργίας και επισημοποίησης του διακρατικού δικτύου συνεργασίας.
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΗΘΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΥΓΕΙΑΣ
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Εργασία 6ου εξαμήνου ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΑΜΠΑΤΣΙΚΟΣ.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ
Copyright in the new world of Electronic Publishing Εργασία στο μάθημα της Hλεκτρονικής δημοσίευσης 7ο Εξάμηνο Συγγραφέας : Κωνσταντίνος Πατηνιώτης Καθηγητής.
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΗΡΩ Α.Μ.: Β ΠΙΤΣΟΥΝΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Α.Μ.: Β ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ Α.Μ.: Β
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τούλιου Ευτυχια Τάξη: Β΄, ΣΤ΄
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
H ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΒΛΙΣΙΔΟΥ ΕΥΔΟΚΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑ, ΙΟΥΝΗΣ 2006.
ΜΝΗΜΗ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΜΑΘΗΜΑ 11 ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ.
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ιδιωτικού διεθνούς δικαίου Διδάσκουσα: Επίκουρη καθηγήτρια Χρ. Τσούκα 1 Η αρχή του κράτους προελεύσεως και η σημασία της.
► ► Ηθικά και Δεοντολογικά ζητήματα στην έρευνα υγείας ► ► Θέσπιση ηθικών κανόνων στην έρευνα ► ► Τα χαρακτηριστικά της ηθικής της έρευνας ► ► Η ανάγκη.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Δημιουργία διδακτικού συμβολαίου- συμβολαίου τάξης Κανείς -ούτε οι ενήλικες, ούτε τα παιδιά- δεν επιθυμεί να διατάσσεται. Σε κανένα δεν αρέσει η υποταγή,
1 Apothesis : Νέο Ακαδημαϊκό Αποθετήριο ΕΑΠ Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 ΕΤΑ & ΗΘΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Kάλλη Καρβέλη, M.Sc. Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Έλενα Μαραγκού, ΔΝ Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Μαρία Αλικάκου, ΔΝ Δικηγόρος – Ειδικός.
1 Μηχανογραφημένη Λογιστική ΙI Διαφύλαξη Λογιστικών Αρχείων (Άρθρο 7) Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Πρακτική Άσκηση Φοιτητών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Αγρίνιο, 28 Μαρτίου 2012 Επίκουρος Καθηγητής Γεώργιος Κεχαγιάς E.Π. Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση ΕΣΠΑ.
Να μάθουν την ιστορία του Γ.Σ.Ο (πότε και πως ιδρύθηκε, τα ιδρυτικά του μέλη και λίγα λόγια για τον καθένα). Να εντοπίσουν τις διάφορες εκδηλώσεις που.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Είμαστε μια ομάδα ανθρώπων που ένοιωσε την ανάγκη να εκφραστεί και να δραστηριοποιηθεί  καλλιτεχνικά και κοινωνικά σε τοπικό επίπεδο. Μετά από πολύχρονη.
Προστασία Πνευματικής Ιδιοκτησίας
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Παραδείγματα προσβάσιμων προτύπων
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Μουσικό Σχολείο Πατρών
29ο Δημοτικο Σχολειο Θεσσαλονικησ
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
Λίγα λόγια για τα προσωπικά δεδομένα
Τίτλος εργασίας- «Εκπαιδευτικό εργαλείο κατά της χειραγώγησης αγώνων»
ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

MAΘΗΜΑ 7 ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Βασική βιβλιογραφία ► Thompson, Φωνές από το Παρελθόν, κεφ. 8 σ ► Yow, Recording Oral History, κεφ. 4  Παράρτημα Β Principles and Standards of the Oral History Association, σ ► (2012) ► tice2 tice2 tice2

Δεοντολογία στην προφορική ιστορία ► Υποχρεώσεις ερευνητών  Απέναντι στους αφηγητές  Απέναντι στην επιστήμη  Απέναντι στην αρχειακή τεκμηρίωση

Δικαιώματα και υποχρεώσεις ► Δεοντολογικά (ethics) ► Ηθικά (moral) ► Νομικά (legal)

Πνευματικά δικαιώματα (1) ► Μετά το τέλος της συνέντευξης δημιουργούνται δύο διαφορετικά είδη πνευματικών δικαιωμάτων:  Τα δικαιώματα στα λόγια του πληροφορητή ανήκουν στον ίδιον  Τα δικαιώματα στην ηχογράφηση ή στη βιντεοσκόπηση ανήκουν στον ερευνητή ή στο φορέα που την παρήγγειλε

Πνευματικά δικαιώματα (2) ► Εάν ο πληροφορητής δεν παραχωρεί τα πνευματικά του δικαιώματα σε άλλο φορέα, πρέπει να ζητήσουμε την άδειά του κάθε φορά που θέλουμε να δημοσιεύσουμε (μέρος της) συνέντευξης ► Όταν έχει ήδη πεθάνει, πρέπει να αναζητήσουμε την άδεια από τους κληρονόμους του ► Για τους λόγους αυτούς ζητάμε συνήθως από τους πληροφορητές μας να υπογράψουν ένα παραχωρητήριο

Παραχωρητήριο ► Ο πληροφορητής παραχωρεί στο αρχείο τα πνευματικά του δικαιώματα στην ηχογράφηση με σκοπό:  Την ελεύθερη πρόσβαση του κοινού σύμφωνα με τους όρους που συμφωνούνται από κοινού  Τη χρήση αποσπασμάτων σε δημοσιεύσεις, εκπομπές, εκθέσεις και στο Διαδίκτυο

Το παραχωρητήριο του ΙΑΚΑ ► Διά του παρόντος παραχωρώ στο Αρχείο Οπτικοακουστικών Μαρτυριών του Τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας την ηχογραφημένη/βιντεοσκοπημένη μαρτυρία μου και τα συνοδευτικά τεκμήρια. Το Αρχείο μπορεί να χρησιμοποιήσει το υλικό για ερευνητικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς, σε έντυπες και ηλεκτρονικές δημοσιεύσεις (συμπεριλαμβανομένου και σε CD και στο Διαδίκτυο), σε διαλέξεις, σε ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές και σε μουσειακές εκθέσεις.

Ειδικοί όροι ► Περιορισμοί ► □ Επιθυμώ να διασφαλιστεί η ανωνυμία μου ► □ Επιτρέπω τη χρήση της συνέντευξής μου μόνο ύστερα από ….. χρόνια ► □ Άλλο

Υπογραφή του παραχωρητηρίου ► Ενημερώνουμε τους πληροφορητές μας για την ύπαρξη του παραχωρητηρίου πριν από τη συνέντευξη ► Εξηγούμε τους όρους της συμφωνίας και τις δυνατότητες περιορισμών χρήσης πριν ή μετά τη συνέντευξη ► Ζητάμε την υπογραφή (εις διπλούν) της συμφωνίας μετά τη συνέντευξη

Και το Διαδίκτυο; ► Δεν υπάρχει ειδική νομοθεσία ► Το Διαδίκτυο είναι μια νέα μορφή δημοσίευσης ► Δεν επιτρέπεται η αναπαραγωγή απομαγνητοφωνημένων κειμένων χωρίς τη ρητή συγκατάθεση του πληροφορητή ► Δεν επιτρέπεται η αναπαραγωγή οπτικοακουστικών αποσπασμάτων χωρίς τη συγκατάθεσή του ►

Creative Commons μια εναλλακτική προσέγγιση ► Τα λόγια του πληροφορητή παραμένουν στην «ιδιοκτησία» του ► Δεν τα «παραχωρεί» συλλήβδην με παραχωρητήριο ► Συμφωνεί όμως να διατεθούν για δημόσια χρήση υπό όρους που μπορεί να επιλέγει ο ίδιος ► commons/ commons/ commons/  Who owns oral history? A Creative Commons Solution, άρθρο των Jack Dougherty & Candace Simpson 2012 ► ► Ποια πλειονεκτήματα, μειονεκτήματα;

Οδηγίες δεοντολογίας ► Διαμόρφωση καλών πρακτικών από το 1968 : πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη συνέντευξη ► συνεχής ανανέωση Παραδείγματα  Oral History Association USA (2009)  Oral History Society UK (2012)

Βασικοί Στόχοι ► Εδραίωση σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ πληροφορητή και ερευνητή ► Διαθεσιμότητα ηχογραφήσεων για ερευνητικούς σκοπούς ► Σεβασμός των δικαιωμάτων των πληροφορητών

Γενικές αρχές ► Ενημερωμένη συγκατάθεση (informed consent) ► Εχεμύθεια (confidentiality) ► Σεβασμός των αφηγητών και της έρευνας ► Αποφυγή υποσχέσεων που δεν μπορούν να τηρηθούν ► Ανωνυμία μόνο κατά εξαίρεση ► Διατήρηση των αρχικών τεκμηρίων

Πριν τη συνέντευξη ► Κατάλληλη προετοιμασία ερευνητή  Διευκρίνιση του στόχου  Καλή γνώση θεματικής, τεχνική κατάρτιση  Κατάλληλη επιλογή πληροφορητών  Καλύτερος δυνατός εξοπλισμός ► Προετοιμασία του πληροφορητή  Ενημέρωση για τους στόχους της έρευνας  Προτιμήσεις του για το χώρο της συνέντευξης ► Κατάρτιση οδηγού συνέντευξης

Στη διάρκεια της συνέντευξης ► Κατάλληλος χώρος ► Τήρηση προηγούμενων συμφωνιών ► Ισορροπία ανάμεσα στους στόχους της έρευνας και τον τρόπο σκέψης του πληροφορητή ► Σεβασμός των δικαιωμάτων του πληροφορητή ► Υπογραφή παραχωρητηρίου

Μετά τη συνέντευξη ► Τεκμηρίωση της συνέντευξης ► Αρχειοθέτηση ► Σχετική ενημέρωση πληροφορητή ► Ευχαριστήρια επιστολή ► (ενδ) αντίγραφο στον πληροφορητή ► (ενδ) επιστροφή στην κοινότητα ► Σεβασμός συμφωνηθέντων από το φορέα αρχειοθέτησης

Προβληματισμοί (1) ► Μπορεί πράγματι να εξασφαλιστεί η ενήμερη συγκατάθεση; ► Μπορεί πράγματι να εγγυηθούμε την τήρηση των κανόνων που συμφωνήσαμε; (Boston case) ► Ποιος ο ρόλος των πολιτισμικών συμφραζόμενων; ► Μπορεί πράγματι να εξασφαλιστεί η ανωνυμία;

Προβληματισμοί (2) ► Τι σημαίνει «σεβασμός των δικαιωμάτων του πληροφορητή;»  Ενημέρωση για τη χρήση  Έλεγχος της απομαγνητοφώνησης  Δικαίωμα αλλαγής του αρχικού προφορικού κειμένου;  Συμμετοχή στην ερμηνεία;

Άλλες ηθικές πτυχές ► Τι πρέπει να αποφύγουμε;  Χειραγώγηση του πληροφορητή  Παρερμηνεία των λεγόμενών του  Χρήση του υλικού για άλλο σκοπό  Χρήση πληροφοριών σε άλλες συνεντεύξεις με αναφορά του αρχικού πληροφορητή  Υπέρβαση των ψυχικών ορίων αντοχής του πληροφορητή

Χρήσιμη βιβλιογραφία ► Valerie Yow, Recording Oral History, κεφ. 4 ► John Neuenschwander, Oral history and the law, 2002 ► Katherine Borland, ‘That’s not what I said’ & ► Kathleen Blee, Evidence, empathy and ethics: lessons from oral histories of the Klan. Στο Oral History Reader

ΣΚΗΝΙΚΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ► Σκηνικό Α Κάποιος συνεργάτης του τοπικού Μουσείου σας έφερε μια καταπληκτική συνέντευξη που ηχογράφησε ο ίδιος με ένα γνωστό λαϊκό μουσικό της πόλης, ο οποίος σήμερα δεν ζει πλέον. Η συνέντευξη καλύπτει σημαντικές πτυχές της τοπικής μουσικής παράδοσης, αλλά και της κοινωνικής ζωής του τόπου που δεν είναι γνωστές από άλλες πηγές. Πολιτική του μουσείου είναι ότι στα εκθέματα δεν θα περιλαμβάνονται προφορικές μαρτυρίες χωρίς παραχωρητήρια υπογραμμένα από τον πληροφορητή. Τέτοιο έγγραφο δεν υπάρχει στην περίπτωση αυτή. Πως θα συζητήσετε αυτό το θέμα με τους υπεύθυνους του Μουσείου και ποια λύση θα προτείνετε;

ΣΚΗΝΙΚΟ Β ► Πραγματοποιήσατε μια σειρά από συνεντεύξεις με Μικρασιάτες πρόσφυγες πρώτης και δεύτερης γενιάς και ακολουθήσατε τους κανόνες δεοντολογίας αποκτώντας παραχωρητήρια από όλους τους πληροφορητές. Ωστόσο, κατά την έναρξη έκθεσης στην οποία εμφανίζονται απομαγνητοφωνημένα αποσπάσματα από τις συνεντεύξεις, μια δασκάλα πληροφορήτρια διαφωνεί έντονα για τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιήθηκε η συνέντευξή της. Δεν της αρέσει ο τρόπος με τον οποίο η κατά γράμμα απομαγνητοφώνηση αποδίδει το προφορικό λόγο της και επιμένει να αφαιρεθεί το απόσπασμα από το ταμπλώ της έκθεσης. Τι κάνετε στην περίπτωση αυτή;

ΣΚΗΝΙΚΟ Γ ► Ένα μέλος της ομάδας προφορικής ιστορίας του τοπικού μουσείου έχει πραγματοποιήσει μια πολύωρη συνέντευξη με ένα μέλος της τοπικής κοινωνίας που στο παρελθόν υπήρξε σπόνσορας του μουσείου προσφέροντας σημαντικές δωρεές. Ύστερα από τρεις μακρόχρονες συναντήσεις και πολύωρες συνεντεύξεις, ξαφνικά σας τηλεφωνεί (όχι τον συνάδελφο που πήρε τη συνέντευξη) για να σας πει ότι άλλαξε γνώμη για τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα. Επιπλέον σας ζητάει να του δώσετε πίσω όλες τις ηχογραφήσεις για να τις καταστρέψει. Πως διαχειρίζεστε αυτή την κατάσταση τόσο σε σχέση με τον πληροφορητή όσο και με το άτομο που πήρε τη συνέντευξη;