ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
10 Συμβουλές για να Μειώσουμε τα Απορρίμματα του Σχολείου μας
Advertisements

«Πώς θα μειώσουμε τα σκουπίδια»
ΜΕΙΩΝΩ– ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Απορρίμματα Μαρία Σαρίδου Δ’4.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ.
Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια
Διαχείριση απορριμμάτων
Επιμελήτρια : Μάγδα Δαστερίδου
Διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα :
Η ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΚΟΠΟ ΘΕΛΟΥΝ ΤΡΟΠΟ…
Ακολουθούμε απλές συμβουλές
Βιώσιμη Πόλη Μαυρογιαννίδη Θεολογία Πατέρα Μυρτώ
Ανακύκλωση Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας.
«Tα σκουπίδια μας Δεν είναι σκουπίδια»
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ 10 συμβουλές ΣΤ΄2.
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Λιγότερα σκουπίδια άρα ένα καλύτερο αύριο
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ, ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Ολοκληρωμένη Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων 20 Φεβρουαρίου 2014 μέσω δράσεων πρόληψης, μείωσης, χωριστής.
12/ΘΕΣΙΟ Μ/ΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΧΙΝΟΥ
ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Τι είναι η κομποστοποίηση Η κομποστοποίηση είναι μια φυσική διαδικασία η οποία μετατρέπει τα οργανικά υλικά σε μια πλούσια σκούρα ουσία.
Οικιακή Κομποστοποίηση
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Τι είναι η ανακύκλωση;
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Ανακυκλώστε και σώστε το περιβάλλον!!!
Τίποτα δεν πάει χαμένο Σχολείο: 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης Σχ.Έτος:
Κωνσταντίνος Τρυπαρόλης
‘ Go green ’ ( ομάδα γυαλίου ) Δήμητρα Πολίτη Ιωάννα Σπέντζου Σοφία Παναγιωτοπούλου Γιώργος Σταυρόπουλος Αγάπη Σαββίδου.
Η Ανακύκλωση Ά Λυκείου Καστελίου Σπύρος Πετράκης
Ανακύκλωση Χαρτιού.
Ανακύκλωση χαρτιού Δέσποινα Φραντζέσκου.
ΚΑΙ ΕΣΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
9 Ο Δ ΗΜΟΤΙΚΟ Σ ΧΟΛΕΙΟ Κ ΑΣΤΟΡΙΑΣ Δ΄ΤΑΞΗ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ Α ΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ Ε ΥΤΥΧΙΑ ΡΑΤΣΟΣ Ν ΙΚΟΛΑΟΣ.
Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT 6) ΥΠΟΘΕΜΑ: Σκουπίδια και παραδοσιακές κοινωνίες (ιστορική.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΥΛΙΚΩΝ ΚΟΜΠΟΣΤ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ.
Ορθολογική διαχείριση απορριμμάτων
Έχεις οικολογική συνείδηση;
Αλόγιστη χρήση αγαθών – Τεράστιος όγκος σκουπιδιών Σ.Π.Α.Μ.
Η Καταναλωτική μας συμπεριφορά
Save the world Η σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα Τελευταία ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης χειρότερη θέση στον τομέα της ανακύκλωσης έχει η Τσεχία αλλά και.
ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΜΑΣ
ΕΛΕΝΗ ΒΑΜΙΑΝΑΚΗ Α1.
Διαχείριση απορριμμάτων Ανακύκλωση
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Τι είναι ανακύκλωση; Οφέλη Ανακυκλώσιμα προϊόντα
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ και η ωφελιμότητά της.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται μια συσκευή.
Ανακύκλωση Απορριμμάτων ‘Τα άχρηστα-Χρήσιμα’
 Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται εν μέρει ή ολικά οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης.
1. Τι είναι τα οικολογικά σχολεία; i. Είναι τα σχολεία που έχουν ωραίο κήπο! ii. Είναι τα καθαρά σχολεία της Κύπρου! iii. Είναι τα σχολεία που συμμετέχουν.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ 1.Τι είναι τα οικολογικά σχολεία; i.Είναι τα σχολεία που έχουν ωραίο κήπο!Είναι τα σχολεία που έχουν ωραίο κήπο! ii.Είναι.
Φύση και άνθρωπος – έννοιες αλληλένδετες!. Τα εργοστάσια, είναι ο κυριότερος παράγοντας στη μόλυνση του περιβάλλοντος. Τα διάφορα βιομηχανικά απόβλητα.
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΘΟΔΩΡΗΣ ΤΖΙΤΖΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΟΥΚΑΣ ΚΥΡΙΑΚΗ ΦΙΛΙΑ.
Μαρία Μάρκου ΔΊ Το περιβάλλον, [ αέρας, νερό, έδαφος ] είναι ο χώρος που ζούμε.Πολλές δραστηριότητες μας το ρυπαίνουν. Σημαντική ρύπανση του περιβάλλοντος.
ΉΧΩΜΑΤΕΡΕΣΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΔΟΥΛΑΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ.
Δημοτικό Σχολείο Περιστερώνας
Μέθοδοι Επεξεργασίας Απορριμμάτων
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΠΑΣΙΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ
Όλγα Χρυσοστόμου Χρυστάλλα Παναγίδη Σοφία Ελιώτη Εβελίνα Καραγιάνη
«ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΚΑΝΔΡΟΥ ΜΑΡΙΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΑΝΤΡΕΑΣ ΠΕΤΡΟΥ ΣΤ΄1
Ρύπανση του εδάφους.
«Μονάδες μηχανικής & βιολογικής επεξεργασίας.»
Ιωάννα, Αγγελική, Ειρήνη
Από την θεωρία στην πράξη
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ & ΓΙΩΡΓΟΣ.
ΣΚΟΠΟΣ / ΣΤΟΧΟΙ ΣΚΟΠΟΙ:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤ΄ ΤΑΞΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΤΣΕΛΙΟΥ Υπεύθυνος εκπ/κός: Αντώνης Αθανάσιος Σχολ.έτος: 2012-13

Σκοπός του προγράμματος Σκοπός του προγράμματος Τα σκουπίδια αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του πλανήτη. Σκοπός του προγράμματος ήταν   να φέρει τους μαθητές σε επαφή με ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της εποχής, τη διαχείριση απορριμμάτων

Στόχοι του προγράμματος Σε επίπεδο γνώσεων: Να αντιληφθούν την αλληλεπίδραση του περιβάλλοντος με τις δραστηριότητες του ανθρώπου. Nα κατανοήσουν την  έννοια της ανακύκλωσης και πώς αυτή συνδέεται με την προστασία του περιβάλλοντος. Να αναγνωρίσουν ποια προϊόντα ανακυκλώνονται και να τα χρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους. Να εφαρμόζουν απλές πρακτικές ανακύκλωσης στην καθημερινή τους ζωή

Στόχοι του προγράμματος Σε επίπεδο δεξιοτήτων: Να αξιολογήσουν τη σημασία της ανακύκλωσης των υλικών καθημερινής χρήσης  για την προστασία του περιβάλλοντος. Να καλλιεργήσουν πνεύμα συνεργασίας, μεθοδικότητας και προγραμματισμού

Στόχοι του προγράμματος Σε επίπεδο στάσεων: Να αποκτήσουν θετική στάση και συμπεριφορά απέναντι στο περιβάλλον. Να ευαισθητοποιηθούν για το πρόβλημα των απορριμμάτων στο άμεσο περιβάλλον τους και στο σύγχρονο κόσμο. Να σταθούν κριτικά απέναντι στον καταναλωτικό τρόπο ζωής. Να αποκτήσουν ευαισθησίες απέναντι στα περιβαλλοντικά προβλήματα που θα τα βοηθήσουν να γίνουν συνειδητοποιημένοι και υπεύθυνοι  πολίτες με σεβασμό στο περιβάλλον.

Πορεία του προγράμματος Παρουσίαση του θέματος-Ευαισθητοποίηση των μαθητών Διερεύνηση σχετικού γνωστικού υπόβαθρου Παρουσίαση θεωρητικού μέρους του προβλήματος των απορριμμάτων-Υπάρχουσα κατάσταση-Λύσεις Η εμπλοκή και η ανάδειξη της ανακύκλωσης Επισκέψεις σε πρόσωπα ή τομείς που έχουν σχέση με τη διαχείριση των απορριμμάτων και την ανακύκλωση Σύνθεση-Παρουσίαση των πληροφοριών -Αξιολόγηση

Παρουσίαση του θέματος Ως αφόρμηση για την εκκίνηση του προγράμματος θεωρήθηκε η ύπαρξη στην αυλή του Σχολείου κάδου ανακύκλωσης χαρτιού, κάδου συλλογής μπαταριών και κομποστοποιητή. Αυτά τα αντικείμενα μελετήθηκαν και επισημάνθηκε η συμβολή τους στη μείωση των απορριμμάτων.

Διερεύνηση σχετικού γνωστικού υπόβαθρου Στη συνέχεια έγινε διερεύνηση του σχετικού γνωστικού υπόβαθρου των μαθητών με το ερωτηματολόγιο 1 και το ερωτηματολόγιο 2 Σ’ αυτά οι μαθητές κλήθηκαν να δώσουν τις απαντήσεις τους και περιγραφικά, αλλά και μονολεκτικά σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

Παρουσίαση θεωρητικού μέρους του προβλήματος των απορριμμάτων Τι είναι τα απορρίμματα; Είναι όλα τα λογής σκουπίδια που πετιούνται καθημερινά από εμάς τους ίδιους, αλλά και από άλλες πηγές, υπηρεσίες, εργοστάσια κ.ά.

Σύνθεση απορριμμάτων Το μεγαλύτερο μέρος των σκουπιδιών αποτελείται από υπολείμματα τροφών, συσκευασίες χάρτινες και πλαστικές, προϊόντα μιας χρήσεως (χαρτοπετσέτες, χαρτί κουζίνας, αλουμινόχαρτο), εφημερίδες, περιοδικά. Τα σκουπίδια περιέχουν και επικίνδυνα για το περιβάλλον υλικά (μπαταρίες, χρώματα, φάρμακα κλπ), και μερικές φορές και ογκώδη υλικά.

Πώς γινόταν η διαχείριση των απορριμμάτων παλιά; Τις παλιές εποχές η λέξη απορρίμματα απουσίαζε από το καθημερινό λεξιλόγιο των ανθρώπων. Τα σκουπίδια που παρήγαγαν ήταν πολύ πιο μικρά σε όγκο σε σχέση με τη σημερινή εποχή. Πολλά απ’ αυτά επαναχρησιμοποιούνταν. Π.χ. τα υφάσματα, τα υπολείμματα τροφών, τα κόπρανα των ζώων, κλπ. Πλαστικές συσκευασίες, συσκευασίες αλουμινίου, χαρτιά, βιομηχανικά απόβλητα δε υπήρχαν. Ο άνθρωπος παρήγαγε και κατανάλωνε μόνο όσα είχε ανάγκη.

Διαχείριση απορριμμάτων Με την έκρηξη της βιομηχανικής επανάστασης και τη συνεπακόλουθη αστικοποίηση του πληθυσμού αρχίζει σιγά σιγά και αναδεικνύεται το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων. Στη ζωή των ανθρώπων έχει πλέον προστεθεί ένα υλικό με ευρεία χρήση. Το πλαστικό! Σ’ αυτό προστίθεται και το αλουμίνιο που χρησιμοποιείται κυρίως σε συσκευασίες προϊόντων.

Διαχείριση απορριμμάτων Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν σταδιακά να αυξηθεί η παραγόμενη ποσότητα απορριμμάτων και να αλλάξει η σύστασή τους . Πλέον ο άνθρωπος δεν παράγει μόνο οργανικά απορρίμματα, όπως κατά κόρον έκανε τα παλαιότερα χρόνια, αλλά και ανόργανα, στερεά και υγρά.

Διαχείριση απορριμμάτων Για την καλύτερη εμπέδωση του μεγέθους της διαχείρισης των απορριμμάτων προβλήθηκε το ντοκιμαντέρ του Γιώργου Κουβαρά «Άνθρωποι και σκουπίδια»

Η ανάδειξη του προβλήματος Ο ολοένα αυξανόμενος όγκος των απορριμμάτων κάπου έπρεπε να εναποτεθεί. Έτσι μέχρι τώρα έχουν εφαρμοστεί κυρίως τέσσερις μέθοδοι διαχείρισης ή διάθεσης των απορριμμάτων. Αυτές είναι: Η εναπόθεση των απορριμμάτων σε σκουπιδότοπους Η εναπόθεση των απορριμμάτων σε χωματερές Η υγειονομική ταφή των απορριμμάτων Η καύση και αποτέφρωση των απορριμμάτων

Προβλήματα απορριμμάτων Παράλληλα η ανεξέλεγκτη παραγωγή και διάθεση απορριμμάτων δημιούργησε ζητήματα ή προβλήματα κοινωνικά, αισθητικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά όπως φαίνεται και στην επόμενη διαφάνεια

Προβλήματα απορριμμάτων

Διαχείριση απορριμμάτων-Η λύση Η λύση σ’ όλα αυτά τα παραπάνω ζητήματα είναι η ανακύκλωση! Ανακύκλωση είναι η επαναχρησιμοποίηση των επιμέρους συστατικών των απορριμμάτων, ως πρώτων υλών στην παραγωγή προϊόντων. Σήμερα, η ανακύκλωση αποτελεί βασικό στοιχείο της διαχείρισης των απορριμμάτων.

τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα Ανακυκλώσιμα υλικά Τα υλικά τα οποία είναι ανακυκλώσιμα είναι: το γυαλί, το χαρτί, το αλουμίνιο και άλλα μέταλλα όπως ο χαλκός και ο σίδηρος, η άσφαλτος, τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα τα πλαστικά.

Ανακυκλώσιμα υλικά Οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές πρέπει να ανακυκλώνονται όχι μόνον γιατί η τοποθέτηση τους σε χώρους ταφής απορριμμάτων επιβαρύνει το περιβάλλον αλλά και γιατί βλάπτει την υγεία μας. Τα υπολείμματα τροφίμων ή τα απόβλητα κήπων και καλλιεργειών, είναι επίσης ανακυκλώσιμα με τη βοήθεια μικροοργανισμών μέσω της κομποστοποίησης

Ανακυκλώσιμα υλικά

Η ανακύκλωση-Το όφελος Τα όφελος από την ανακύκλωση είναι τεράστιο: Μειώνονται τα απορρίμματα και τα προβλήματα διαχείρισής τους Εξοικονομούνται ενέργεια και φυσικοί πόροι, που λαμβάνονται συνεχώς από τη φύση. Μειώνεται η ρύπανση της ατμόσφαιρας, του εδάφους και των υπόγειων υδάτων. Εξοικονομείται η ενέργεια που απαιτείται για την κατασκευή όλων των προαναφερθέντων αντικειμένων.

Η ανακύκλωση-Το όφελος Επιτυγχάνεται μακροπρόθεσμη πτώση (ή μη αύξηση) των τιμών των προϊόντων, καθώς δεν απαιτείται εκ νέου παραγωγή πρώτης ύλης. Σώζεται η υγεία όλων των κατοίκων του πλανήτη και διασφαλίζεται το καλύτερο μέλλον των παιδιών Δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας σε τομείς θετικών ενεργειών για την διάσωση του πλανήτη. Δημιουργείται ευχάριστη αίσθηση και ικανοποίηση για τη συμμετοχή στην βελτίωση του περιβάλλοντος και των συνθηκών ζωής.

Ενδεικτικός χρόνος αποσύνθεσης απορριμμάτων

Η κατάσταση στη χώρα μας Αν και τα τελευταία χρόνια έχει σημειωθεί πρόοδος της χώρας μας στον τομέα της ανακύκλωσης, εντούτοις υστερεί σημαντικά σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Στοιχεία σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα. (2004)

Πηγή: Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής

Σύνθεση των αστικών αποβλήτων στην Ελλάδα

Η κατάσταση στη χώρα μας Η κατάσταση στη χώρα μας Ας προσέξουμε τη σύσταση των απορριμμάτων στη χώρα μας. Θα παρατηρήσουμε πως το 43,8% είναι οργανικά. Άρα ένα σημαντικό τμήμα τους θα μπορούσε να κομποστοποιηθεί. Επίσης επί του συνόλου των απορριμμάτων μόνο ένα 17% ανακυκλώνεται.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Παράγουμε όσο το δυνατό λιγότερα απορρίμματα ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Παράγουμε όσο το δυνατό λιγότερα απορρίμματα. Απ’ αυτά προσπαθούμε να ανακυκλώσουμε ή να επαναχρησιμοποιήσουμε τα πιο πολλά. Όσα περισσεύουν τα εναποθέτουμε σε χώρους υγειονομικής ταφής.