Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφικές συνήθειες, σωματική άσκηση και υγεία» Σχολικό έτος 2012-2013 56ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

Γ΄ Δημοτικό Σχολείο Σωτήρας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Ισορροπημένη διατροφή
Καθαρισμός ανάμεσα στα δόντια με νήμα
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα διατροφής (16 Οκτωβρίου)
ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: <<Μεσογειακή Διατροφή>>
Μεσογειακή Διατροφή Εκδήλωση «Μεσογειακό γεύμα»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΑΧΩΝΙΟΥ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΣΤ΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ» ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
Τα μυστικα της υγειασ… για μικρουσ μαθητεσ
ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Διονύσης Αναστάσιος Ομάδες Τροφών.
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Επιλέγω σωστά, τρώω υγιεινά»
4ο μαθημα στο τραπεζι την ωρα του φαγητου
Ομάδες Τροφών Ακραμ.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΔιατροφικεΣ συνηθειεσ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παρασκευή Γουργουλιάτου
Ομάδες τροφών Παναγιώτα & Ζαχαρούλα.
Ομάδες Τροφών Ελευθερία ΣΤ’1.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΥΛΑΓΑΝΗΣ Παγκόσμια ημέρα κατά της παχυσαρκίας Σχολ
Υγιεινή διατροφή και υγιεινή σώματος
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
ΕΠΑΛ ΑΓΙΑΣ Σχολικό έτος :
4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ΤΡΟΦΙΜΑ -ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ Επιμέλεια παρουσίασης Καλοδήμου Ιωάννα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ¨Μέτρο, ποικιλία , ισορροπία¨ έχει
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Τρέφομαι σωστά… μεγαλώνω σωστά
Φορέας Υποδοχής και Εκπαίδευσης : 4 ος Δημοτικός Παιδικός Σταθμός Βύρωνα Ονοματεπώνυμο: Μαρκάκη Μαίρη Διεύθυνση παιδικού σταθμού: Ταύρου 4, Βύρωνας.
Β ΕΞΑΜΗΝΟ. o 1 Βρεφικό τμήμα (ηλικίας ετών) o 1 Προνηπιακό τμήμα (ηλικίας ετών) o 1 Νηπιακό τμήμα (ηλικίας ετών)
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Φορέας Υποδοχής και Εκπαίδευσης : 9 ος Παιδικός Σταθμός Δ. Βύρωνα Διεύθυνση : Βορείου Ηπείρου 7 Τηλέφωνο επικοινωνίας :
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Φορέας Υποδοχής και Εκπαίδευσης: “Εκπαιδευτήρια Νέα Παιδεία” Διεύθυνση: Σατωβριάνδου 9 - Δάσος Χαϊδαρίου, τηλ.:
Eυέλικτη ζώνη « Παιδί και υγιεινή διατροφή »
Β’ Παρουσίαση Πρακτική Άσκηση στην Κοινότητα Ζ’ Παιδικός Σταθμός Νέας Σμύρνης Ροηλίδη Αθανασία A.M
 Αποτελεί έναν χώρο φύλαξης και περιποίησης του παιδιού τις ώρες που εργάζονται οι γονείς, αλλά συγχρόνως είναι και ένας χώρος προσχολικής εκπαίδευσης.
Διατροφή και Υγεία Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα διατροφής (16 Οκτωβρίου) Δημοτικό Σχολείο Πολιχνίτου - Κέντρο Υγείας Πολιχνίτου - Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Κυνήγι θησαυρού με θέμα τις υγιεινές συνήθειες
ΧΡΥΣΑ ΜΑΝΤΖΑ ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΪΣΚΟΥ
2 /Θ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ Δ.Σ. ΠΟΡΠHΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η τροφή σου, το φάρμακό σου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φάε καλά για ν΄αντέξεις»
« Μεσογειακή Διατροφή – Ομάδες Τροφίμων »
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρακτική στη Κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφικές συνήθειες, σωματική άσκηση και υγεία» Σχολικό έτος 2012-2013 56ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Σταθά Χρυσάνθη Συνεργαζόμενοι: Σαλογιάννη Διονυσία (ΠΕ11) Πολύμερος Δημήτριος (ΠΕ06) Τάξη: Β Τμήμα: 2

Η τάξη μας

5η ομάδα: «Γλυκούληδες» Ομάδες εργασίας 1η ομάδα: «Φρουτάκια» (Καλέντζος Δ., Κανάνι Μ., Κατσουράνη Γ., Μάρφανα Κ.) 2η ομάδα: «Βιταμίνες» (Καλλίγνωμος Ρ., Κατσιρούμπα Ε., Σωτηρόπουλος Μ., Μάρκου Σ.) 3η ομάδα: «Λαχανικά» (Καλπακιώρη Α., Μπαντζής Α., Κοντοδημητροπούλου Ε.) 4η ομάδα: «Φαγανούληδες» (Μαυροθαλασσίτη Δ.,Μαρκέζη Ζ., Κόκας Κ., Καπερώνης Δ.) 5η ομάδα: «Γλυκούληδες» (Λυκούδη Γ., Λυμπέρη Ν., Κόλιας Χ.)

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Η αφορμή που αποτέλεσε το έναυσμα για να ασχοληθούμε με τους μαθητές με αυτό το θέμα ήταν η διαπίστωση ότι πολλά παιδιά στην ώρα του δεκατιανού έτρωγαν συστηματικά πολλές ανθυγιεινές τροφές. Η παρατήρηση αυτή σε συνδυασμό με την έλλειψη συστηματικής σωματικής άσκησης, καθώς και η παχυσαρκία που παρατηρείται σε πολλά Ελληνόπουλα από την προσχολική ακόμη ηλικία, αλλά και η αύξηση των ποσοστών του παιδικού διαβήτη, λόγω του σύγχρονου τρόπου ζωής, ήταν οι κυριότεροι λόγοι της επιλογής μας που προέκυψε μέσα από συζήτηση με τα παιδιά. Η αρχή έγινε όταν διαβάσαμε το κείμενο: «Μια φορά ήταν… η Κολοτούμπα»- Μαντουβάλου Σοφία, Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων Α΄ & Β΄ Δημοτικού Το δελφίνι.

Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ) -Χρησιμοποιήσαμε ασκήσεις βιωματικής ενεργητικής μάθησης που βασίζονται σε: Ασκήσεις και συζητήσεις, Παιδαγωγικά παιχνίδια, συμπλήρωση ερωτηματολογίων, κολλάζ με αποκόμματα εφημερίδων, περιοδικών κ.ά. -Ανάγνωση και επεξεργασία κατάλληλων λογοτεχνικών βιβλίων: «Ο παραμυθάς στον Γλυκομάγο» Α. Κυριτσόπουλου, «Χτίζω σωστά εμένα» Ειρ. Μαραζιώτη, «Σωστή διατροφή- Καλή Υγεία» Mario Gomboli (Οι συμβουλές του μικρού λύκου) ώστε να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών. -Κατασκευή Διατροφικής πυραμίδας με φωτογραφίες προϊόντων (φυτικών, ζωικών, τυποποιημένων) από διαφημιστικούς καταλόγους super market, εφημερίδων, περιοδικών κ.ά. -Κατασκευή αφισών χρησιμοποιώντας εικόνες από διαφημιστικά έντυπα και το διαδίκτυο (Ομάδες τροφών, Ανθυγιεινές τροφές, Νηστίσιμες τροφές με την ευκαιρία της Μ. Σαρακοστής, Σωστή κατανάλωση τροφών).

Βασικές ομάδες τροφίμων 1. Ομάδα γάλατος (γάλα, γιαούρτι, τυρί) 2. Ομάδα φρούτων και λαχανικών 3. Ομάδα λιπαρών και γλυκών (παγωτό, σοκολάτα, κρουασάν, τυρόπιτα, ελιές φιστίκια, καρύδια, σαλάμι κλπ.) 4. Ομάδα αμύλου (δημητριακά, όσπρια, ρύζι, πατάτα) 5. Ομάδα κρέατος (μοσχαρίσιο, χοιρινό, αρνίσιο, κατσικίσιο, πουλερικά, ψάρια, θαλασσινά, και αβγά)

Κατηγορίες τροφίμων

Ανθυγιεινές τροφές

-Θεατρικό παιχνίδι, ζωγραφική. -Το συνταγολόγιο της τάξης: Συγκέντρωση όλων των συνταγών μεσογειακής διατροφής και κατασκευή ενός συνταγολογίου στην τάξη, που το πήραν όλοι οι μαθητές. -Τα παιδιά δημιούργησαν ημερολόγιο με συνήθειες διατροφής και ανακοίνωσαν τις συνέπειες της κακής διατροφής στα δόντια. -Οι μαθητές με περιτυλίγματα τροφών που προκαλούν τερηδόνα και εικόνες με υγιεινές τροφές δημιούργησαν κολλάζ με θέματα: «Τροφές που προκαλούν τερηδόνα» και «Υγιεινές τροφές». -Παιχνίδι ρόλων. -Θεατρικό παιχνίδι, ζωγραφική. -Δημιουργικές εργασίες (συγγραφή γραμμάτων, διαλόγων, διαφημίσεων, αλλαγή αρχής ή τέλους μιας ιστορίας, συνθήματα).

Παρασκευή ψωμιού και γλυκού -Παρασκευάσαμε στην τάξη ψωμί καθώς και -γλυκό (νηστίσιμο) με τη βοήθεια των παιδιών. -Παντομίμα: Δοκιμή τροφίμων (γλυκά, πικρά, αλμυρά, ξινά). -Συγκέντρωση παροιμιών για τη μεσογειακή διατροφή και παρουσίασή τους στη τάξη. -Οργάνωση πάρτι στην τάξη με φαγητό που έφεραν τα παιδιά απ’ το σπίτι τους βασισμένο σε παραδοσιακές συνταγές μεσογειακής διατροφής σε συνεργασία με τους γονείς των μαθητών. -Παρακολούθηση videos από το διαδίκτυο που σχετίζονται με τα τρόφιμα, την απεικόνιση των τροφίμων στην Τέχνη, την παρασκευή ψωμιού, διάλεξη από οδοντίατρο σχετικά με τη στοματική υγεία και από από διαιτολόγο - διατροφολόγο με θέμα τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών.

Τα υλικά μας ενάμισι ποτήρι λάδι ένα ποτήρι σιμιγδάλι ένα ποτήρι νερό ένα ποτήρι πορτοκαλάδα μισό κιλό ζάχαρη ένα αλεύρι ένα μπέικιν βανίλιες μισό κουταλάκι κανέλα μισό κουταλάκι γαρίφαλο

Δραματοποίηση ποιημάτων και τραγουδιών που έχουν σχέση με τη σωστή διατροφή. Συμμετοχή των μαθητών σε μουσικοκινητικά παιχνίδια. Επίσκεψη στην λαϊκή αγορά πλησίον του Σχολείου για να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με φρέσκα φρούτα και λαχανικά.

Επίσκεψη στην κοντινή Λαχαναγορά

Βόλτα στους Πάγκους

Τα παιδιά χορεύουν το μικρό μπιζέλι (Πατραϊκό Ωδείο)

Επίσκεψη σε αθλητικούς χώρους Επισκεφθήκαμε τους αθλητικούς χώρους «Αθλόπολις» και «Τόφαλος» όπου οι μαθητές μας ήρθαν σε επαφή με τα αθλήματα του ποδοσφαίρου, της καλαθοσφαίρισης και της αντιπτέρισης με πρωτοβουλία της εκπ/κού Φ.Α. κ. Σαλογιάννη Διονυσίας.

Επίσκεψη στο «Αθλόπολις»

Επίσκεψη στο Τόφαλος

Η παρουσίασή μας… Η παρουσίαση του προγράμματός μας και η διάχυση των αποτελεσμάτων του πραγματοποιήθηκε στους γονείς του τμήματος καθώς και στις Β΄ και Γ΄ τάξεις του Σχολείου μας την Πέμπτη 25-4-2013 με αφίσα, με θεατρική παράσταση, με προβολή του παραγόμενου υλικού, καθώς και με μουσικοκινητική παρουσίαση στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου. Επίσης έγινε παρουσίαση του προγράμματος και στην υπόλοιπη σχολική κοινότητα στις εκδηλώσεις λήξης στις 12-6-2013.

Ας αξιολογηθούμε… Έχουμε την πεποίθηση ότι οι μαθητές μας ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα διατροφής και ανέπτυξαν δεξιότητες, ώστε να κατατάσσουν, να επεξεργάζονται και να αξιολογούν τις πληροφορίες, να συνειδητοποιούν τους κινδύνους που απειλούν την υγεία τους, κατανόησαν ότι η υγεία εξαρτάται άμεσα από τη σωστή διατροφή, καθώς και τη σπουδαιότητα της Μεσογειακής μας διατροφής).

Κλεινοντασ… Η παχυσαρκία είναι η μάστιγα του σύγχρονου πολιτισμένου κόσμου. Την τελευταία δεκαετία υπάρχει μεγάλη αύξηση των παχύσαρκων παιδιών. Τα Ελληνόπουλα είναι τα πιο παχύσαρκα παιδιά στην Ευρώπη. Οι βάσεις της σωστής διατροφής πρέπει να μπαίνουν από πολύ μικρή ηλικία. Η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία. Η υγιεινή διατροφή εξασφαλίζει στον ανθρώπινο οργανισμό σωματική, πνευματική και ψυχική υγεία, ομορφιά και απόδοση στην εργασία – σχολείο. Οι επιλογές των νέων ατόμων για το φαγητό, επηρεάζονται από τις διαφημίσεις στην τηλεόραση, διαφημίσεις με φαγητά με χαμηλή διατροφική αξία. Τα περισσότερα από τα τρόφιμα που διαφημίζονται ανάμεσα στα παιδικά προγράμματα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος, αλάτι και ζάχαρη, ενώ δεν υπάρχουν καθόλου διαφημίσεις για υγιεινές τροφές, όπως φρούτα και λαχανικά. Η κατανάλωση ακατάλληλων τροφίμων με αμφίβολη θρεπτική αξία σε άσχετες ώρες, πολύ πιθανόν, είναι η αιτία μερικών ασθενειών που ως τώρα αποτελούσαν γνώρισμα των ενηλίκων και που εμφανίζονται τώρα σε όλο και μικρότερες ηλικίες όπως: η υπέρταση, η παχυσαρκία, η κατάρρευση του ανοσοποιητικού συστήματος… Η εκπαίδευση του καταναλωτή είναι έργο που συντελείται καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του (δια Βίου Εκπαίδευση).  

To μήνυμά μας Η υγεία δεν είναι το παν, αλλά χωρίς υγεία τα πάντα είναι ένα τίποτα (Schopenhauer)