Οι τέχνες της ελληνιστικής εποχής
Η τέχνη αποτυπώνει τις κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες της εποχής Νέες μορφές, διαφορετικό περιεχόμενο Στόχος καλλιτεχνών: - Θαυμασμός, κατάπληξη - Προβολή ανθρώπινων συναισθημάτων Καλλιτεχνικά κέντρα: στην κυρίως Ελλάδα Νέα κέντρα: Ρόδος, Πέργαμος (τοπικές σχολές) Καλλιτέχνες: στις αυλές ελληνιστικών βασιλείων
Αρχιτεκτονική Κοσμικός χαρακτήρας Ανάγκες και πολιτική ηγεμόνων Περιορισμός ναϊκών κατασκευών Μεγαλειώδη κτήρια, για πρακτικούς σκοπούς Μεγάλες πολυτελείς κατοικίες
Μεγάλη στοά στην Ακρόπολη της Λίνδου (αρχές 2ου αι. π. Χ.) Πολυτελής κατοικία της Δήλου
Πλαστική Ψυχικός κόσμος ανθρώπου εποχής ≠ ηρεμία, εξιδανίκευση 5ου αι. Έντονες κινήσεις και εκφράσεις προσώπων αγωνία, πόνος, πάθος (ταραγμένα χρόνια)
Ο Λαοκόων και οι γιοί του (Το Σύμπλεγμα του Λαοκόωντα) Ο θνήσκων Γαλάτης Ο Λαοκόων και οι γιοί του (Το Σύμπλεγμα του Λαοκόωντα)
Γλυπτά από το βωμό του Δία στην Πέργαμο Αφροδίτη και Πάνας Η Νίκη της Σαμοθράκης
Ζωγραφική Υψηλό επίπεδο, κυρίως στα ψηφιδωτά (π.χ. συνθέσεις σε οικίες Πέλλας, Δήλου, Ρόδου) Ψηφιδωτό με παράσταση θεατρικού προσωπείου (Ρόδος) Ψηφιδωτό από οικία της Δήλου
Χρήση πολύτιμων μετάλλων Προτίμηση ηγεμόνων, αστικής τάξης Αγγεία, κοσμήματα, χρυσά στεφάνια (πολλά, με δεξιοτεχνία) Αριστερά: Χρυσό στεφάνι με φύλλα μυρτιάς Δεξιά: Χρυσό σκουλαρίκι
Υαλουργία Παλιότερα: θολό χρωματιστό γυαλί για αρωματοδοχεία, διακόσμηση αντικειμένων Προς το τέλος: φυσητή υαλουργία Γυάλινα αγγεία με τη μέθοδο της φυσητής υαλουργίας
Επίμετρο: Δύο από τα εφτά θαύματα του κόσμου – έργα της ελληνιστικής εποχής
Ο Φάρος της Αλεξάνδρειας Ο Κολοσσός της Ρόδου Ο Φάρος της Αλεξάνδρειας