Η ποίηση ως παιχνίδι λέξεων και εικόνων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Advertisements

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Νομισματικό Μουσείο της ΣΤ’ τάξης. Σκοποί Γνωστικοί Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του μουσείου και τη σπουδαιότητα του για τον πολίτη και το κοινωνικό.
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΕΣ: ΟΒΒΑΔΙΑ ΑΙΜΙΛΙΑ ΝΤΑΒΛΑΜΑΝΟΥ ΕΛΕΝΑ ΒΟΛΟΣ
Έρευνα για το Βιβλίο Δημοτικό Σχολείο Αλάμπρας Σχολική χρονιά
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Τα σχήματα στην τέχνη Επιμέλεια: Δήμητρα Αραμπατζή
Διαφορετικότητα-Διαπολιτισμική εκπαίδευση Τάξη Γ2Σχολικό έτος:
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Οδυσσέας Ελύτης 1ο Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Πρόγραμμα Kidspiration
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Κατασκευή σεναρίου διδασκαλίας με τη χρήση εργαλείων web 2.0
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ- ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙΟΥ
Οδυσσέας Ελύτης, «Πίνοντας ήλιο κορινθιακό», Ποίηση, Ίκαρος.
Δημιουργική Απασχόληση
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Λογοτεχνικό εργαστήριο: «οι μαθητές γράφουν» «Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου» Μουσικό Σχολείο Παλλήνης Εισηγήτρια: Χρύσα Αλεξοπούλου.
Μάθημα : Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων βασισμένος στις Ψηφιακές Τεχνολογίες Θέμα εργασίας : Σενάριο στη Διδακτική της Ιταλικής Γλώσσας με Αξιοποίηση.
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Κατασκευάζοντας μια ιστοσελίδα 5 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ Υπεύθυνη Δασκάλα: ΜΠΙΛΙΟΥΡΗ ΑΡΓΥΡΗ ΣΤ΄ΤΑΞΗ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΠΕ- Τεχνολογίες Πληροφορίες Επικοινωνίας Γ’ τάξη
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
Παράδοση και Μοντερνισμός. Διδασκαλία και Αξιολόγηση
Υγιεινή διατροφή και υγιεινή σώματος
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
ΟΜΙΛΟΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ για την Α΄& Β΄ τάξη
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. Γιάννης Ρίτσος Γραμματολογικά στοιχεία Γεννήθηκε το 1909 στη Μονεμβασιά της Λακωνίας και πέθανε το 1990.
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
 Ο όρος « μοντερνισμός » αρχικά τοποθετείται στο δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα και αναπτύχθηκε πλήρως στις τέσσερις πρώτες δεκαετίες του 20 ου αιώνα.
3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΖΑΝΑΜΠΕΤΗ, δασκάλα Γ΄τάξης ΜΑΡΙΑ ΤΣΙΦΤΣΟΓΛΟΥ, δασκάλα Ε΄τάξης.
Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
«Για δέντρα και φυτά μαθαίνω χίλια μυστικά…» Νηπιαγωγείο Δαμαριώνα Νάξου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικού προγράμματος: Παντελέων Μιχαλίτσα.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
1 ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΑΚΕ «ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Κρυστα ρακαλλιδου.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
Νεότερη ποίηση Από την εισαγωγή του σχολικού βιβλίου Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, β’ τεύχος (σελ )
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ποίηση ως παιχνίδι λέξεων και εικόνων Η ποίηση ως παιχνίδι λέξεων και εικόνων Ταυτότητα του σεναρίου διδασκαλίας 1ο δημοτικό σχολείο Γιαννιτσών Τάξη ΣΤ1 Σχολικό έτος 2014-2015 H εκπαιδευτικός:Πομάκη Ευανθία http://logotexnia-filanagnosia.blogspot.gr Το περιβολάκι μας

Εισαγωγή http://logotexnia-filanagnosia.blogspot.gr Το παρόν σενάριο συνδυάζει δυο τομείς που η παραδοσιακή διδασκαλία θεωρεί εκ προοιμίου αντίθετους και ασυμβίβαστους: τη λογοτεχνία και την τεχνολογία. Η σύγχρονη τεχνολογία προσφέρει στη διδασκαλία της λογοτεχνίας τη δυνατότητα να ξεφύγει από τα παραδοσιακά πρότυπα και να παρουσιάσει την ποίηση στα παιδιά με πιο ευχάριστο τρόπο. Η χρήση ανοικτών εκπαιδευτικών πολυμεσικών εφαρμογών προσδίδει στην ποίηση εικόνα και ήχο(Μαντζαρίδου κ.ά., 2009), προσεγγίζει την αισθητική των παιδιών «του ηλεκτρονικού υπολογιστή» και, ταυτόχρονα, δείχνει στα παιδιά δυνατότητες να αξιοποιούν τον ελεύθερο χρόνο τους, όχι μόνο παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια, αλλά χρησιμοποιώντας εργαλεία του Η/Υ που αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους (Ράπτης & Ράπτη, 2006), όπως ο Επεξεργαστής Kειμένου (Word), το λογισμικό παρουσίασης (Power Point), το διαδίκτυο, εφαρμογές Web 2.0, το λογισμικό δημιουργίας ηλεκτρονικών ασκήσεων hot potatoes κλπ. http://logotexnia-filanagnosia.blogspot.gr

Σκοποθεσία Να καλλιεργηθεί η αγάπη των μαθητών για την ποίηση. Να καλλιεργηθεί η αγάπη των μαθητών για την ποίηση. Να απομυθοποιήσουν τη «δυσκολία» της ποίησης. Να συνειδητοποιήσουν τη σχέση ποίησης-παιχνιδιού(παιχνίδι φαντασίας-παιχνίδι με λέξεις). Να εξοικειωθούν με την πολυσημία και τη μεταφορική λειτουργία της ποιητικής γλώσσας. http://logotexnia-filanagnosia.blogspot.gr

http://logotexnia-filanagnosia.blogspot.gr - Πομάκη Ευανθία Σκοποθεσία Να κατανοήσουν τους τρόπους με τους οποίους η ποίηση παράγει εικόνες. Να γνωρίσουν τη δημώδη, την παραδοσιακή και τη νεωτερική ποίηση. Να εξοικειωθούν με τα εκφραστικά μέσα (εικονοπλασία, σύμβολα, σχήματα λόγου, επιλογή λέξεων) και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της ποίησης (ομοιοκαταληξία, μέτρο, στροφικά σχήματα) http://logotexnia-filanagnosia.blogspot.gr - Πομάκη Ευανθία

http://logotexnia-filanagnosia.blogspot.gr - Πομάκη Ευανθία Στόχοι Γνωστικοί στόχοι Να διακρίνουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ποίησης του Ελύτη. Να ανακαλύψουν τις δημιουργικές πτυχές του Ελύτη. Να ανακαλύψουν τις πηγές έμπνευσης του Ελύτη. Να αναγνωρίζουν ορισμένα έργα τέχνης και ζωγράφους που έχουν σχέση με το κίνημα του υπερρεαλισμού. http://logotexnia-filanagnosia.blogspot.gr - Πομάκη Ευανθία

Συναισθηματικοί στόχοι Συναισθηματικοί στόχοι Να απολαύσουν την απαγγελία ποιημάτων από τον ίδιο τον Ελύτη και και να τον ακούσουν να εκφράζει τις απόψεις του για την ποίηση και την Ελλάδα. Να εξοικειωθούν διαισθητικά με απλά δείγματα υπερρεαλιστικής ποίησης. Να εκφράσουν τα προσωπικά τους συναισθήματα και τις εντυπώσεις που τους δημιουργούν τα έργα του Ελύτη (μελοποιημένα και μη). http://logotexnia-filanagnosia.blogspot.gr - Πομάκη Ευανθία

http://logotexnia-filanagnosia.blogspot.gr - Πομάκη Ευανθία Ψυχοκινητικοί στόχοι Να επιλέγουν και να χρησιμοποιούν κατάλληλα γλωσσικά μέσα και τεχνικές για την παραγωγή συγκεκριμένου είδους κειμένων (δημιουργία ποιημάτων ή λίμερικς Να κατασκευάσουν εννοιολογικό χάρτη με βασική έννοια τον Ελύτη και επιμέρους έννοιες που να αναδεικνύουντα χαρακτηριστικά της ποίησής του, τη γενικότερη καλλιτεχνική του δημιουργία, τη σχέση του με τον υπερρεαλισμό. Να δημιουργήσουν πρωτότυπα εικαστικά και λογοτεχνικά έργα με υπερρεαλιστικά χαρακτηριστικά. Να παίξουν υπερρεαλιστικά παιχνίδια βασισμένα στη φαντασία και τη βιωματικότητα. http://logotexnia-filanagnosia.blogspot.gr - Πομάκη Ευανθία

http://logotexnia-filanagnosia.blogspot.gr - Πομάκη Ευανθία Τεχνογραμματισμός Να αξιοποιήσουν και να εξοικειωθούν οι μαθητές με την εργασία σε ομάδες. Να εξοικειωθούν με τη διερευνητική μάθηση. Να μάθουν να προσεγγίζουν δημιουργικά ένα κείμενο με καθοδηγούμενη αυτενέργεια. Να αποκτήσουν την ικανότητα αξιολόγησης των πληροφοριών. Να αναπτύσσουν αυτενέργεια ώστε μέσα από την αξιολόγηση της πληροφορίας ,μόνοι τους να οδηγούνται στη γνώση. http://logotexnia-filanagnosia.blogspot.gr - Πομάκη Ευανθία

Επαφή των μαθητών με τον υπερρεαλισμό Επαφή των μαθητών με τον υπερρεαλισμό http://logotexnia-filanagnosia.blogspot.gr - Πομάκη Ευανθία Δημιουργία από τη δασκάλα παρουσίασης που αφορά στο λογοτεχνικό ρεύμα του υπερρεαλισμού στην Ελλάδα . Η γενιά του '30 Επαφή των μαθητών με τους κυριότερους εκπροσώπους του. (Ελύτης,Ρίτσος,Σεφέρης) Δημιουργία εννοιολογικών χαρτών με το λογισμικό prezi για τη ζωή και το έργο τους. εννοιολογικοί χάρτες Δημιουργία από τη δασκάλα ταινίας που αφορά τους κυριότερους εκπροσώπους του υπερρεαλισμού στη ζωγραφική (Νταλί,Σαγκάλ,Μιρό,Εγγονόπουλος,κλπ). http://logotexnia-filanagnosia.blogspot.gr

Γνωριμία με τις ποιητικές συλλογές του Οδυσσέα Ελύτη Γνωριμία με τις ποιητικές συλλογές του Οδυσσέα Ελύτη

Βασικά χαρακτηριστικά της ποίησης του Ελύτη Βασικά χαρακτηριστικά της ποίησης του Ελύτη Το τοπίο του Αιγαίου Ο ήλιος και το πέλαγος Γοργόνες και δελφίνια Παναγίες και ερημοκλήσια Έρωτας – Άγγελοι Οι μικροί πληθυσμοί του Αρχιπελάγους http://logotexnia-filanagnosia.blogspot.gr

Ενδεικτικές δραστηριότητες Ενδεικτικές δραστηριότητες Ανάγνωση ποιημάτων του Ελύτη και εντοπισμός των θεμάτων με τα οποία ασχολείται. Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη. Εννοιολογικός χάρτης-Χαρακτηριστικά της ποίησης του Ελύτη Δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου σχετικά με τις ποιητικές συλλογές του Ελύτη. ποιητικές συλλογές Ελύτη http://logotexnia-filanagnosia.blogspot.gr

Οι ποιητικές συλλογές του Οδυσσέα Ελύτη Οι ποιητικές συλλογές του Οδυσσέα Ελύτη

Ήλιος ο πρώτος

«Ο ήλιος ο ηλιάτορας»

«Το φωτόδεντρο και η δέκατη τέταρτη ομορφιά» «Το φωτόδεντρο και η δέκατη τέταρτη ομορφιά»

«Τα ρω του έρωτα»

«Προσανατολισμοί»

Μελέτη των κολάζ του Ελύτη Μελέτη των κολάζ του Ελύτη Αναζήτηση από τους μαθητές στο διαδίκτυο των κολάζ του Ελύτη. Μελέτη και συλλογή τους σε φάκελο στον υπολογιστή της τάξης. Δημιουργία ταινίας με κολάζ και στίχους από τα ποιήματα του Ελύτη . Mελετώντας τις συνεικόνες του Ελύτη

Μελέτη του ποιήματος «Τα τζιτζίκια» από την ποιητική συλλογή «Τα Ρω του έρωτα»

Ένα σχόλιο του ποιητή «Πρέπει να ξέρεις ν΄ αρπάξεις τη θάλασσα από τη μυρωδιά για να σου δώσει το καράβι και το καράβι να σου δώσει τη Γοργόνα και η Γοργόνα τον Μεγαλέξαντρο και όλα τα πάθη του Ελληνισμού» (Οδ. Ελύτης, Ανοιχτά χαρτιά, εκδ. Αστερίας, Αθ. 1974,σ. 44)

Πριν από την ανάγνωση του ποιήματος: Ενδεικτικές δραστηριότητες Πριν από την ανάγνωση του ποιήματος: Δίνονται σε χαρτόνι οι βασικές λέξεις του ποιήματος(π.χ. τζιτζίκια,ήλιος,πέλαγος ) και καλούνται να συνθέσουν ένα μικρό ποίημα ή μια μικρή ιστορία. Σύνδεση ποιήματος με τη λαϊκή γλωσσοπλαστική δημιουργία:γλωσσοδέτες και λαχνίσματα(ο τζίτζιρας ο μίτζιρας,ο τζιτζιμιτζιχότζιρας) http://logotexnia-filanagnosia.blogspot.gr

Ενδεικτικές δραστηριότητες Ενδεικτικές δραστηριότητες Ακρόαση μελοποιημένου έργου «Τα τζιτζίκια»,από τη συλλογή «Τα ρω του έρωτα» Παιχνίδια ομοιοκαταληξίας:( εντοπισμός των λέξεων που ομοιοκαταληκτούν, να γράψουν δικές τους ομοιοκαταληξίες) Δημιουργία από τη δασκάλα ηλκτρονικού κουίζ σχετικού με το ποίημα. Ηλεκτρονικό κουίζ Παιχνίδι με ηλεκτρονικό quiz όπου οι μαθητές καλούνται να συμμετέχουν σε ασκήσεις συμπλήρωσης λέξεων ή στίχων που λείπουν

Ενδεικτικές δραστηριότητες Ενδεικτικές δραστηριότητες Σύνθεση λίμερικ σχετικού με το ποίημα και εικονογράφησή του.Δημιουργία βιβλίου τάξης με όλα τα λίμερικς Δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου με τα λίμερικς και ανάρτησή τους στο blog της τάξης. Γράφουμε λίμερικς Μίμηση ηχητικών εικόνων του ποιήματος

Ενδεικτικές δραστηριότητες Ενδεικτικές δραστηριότητες Εικονογράφηση ποιήματος(οι μαθητές ζωγραφίζουν εικόνες από το ποίημα).Δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου με τις ζωγραφιές.Ανάρτησή του στο blog της τάξης.Δημιουργία ταμπλό με όλες τις ζωγραφιές. Εμπνεόμαστε από «Τα Ρω του Έρωτα» Δημιουργία σελιδοδείκτη με στίχους από το ποίημα.

Ενδεικτικές δραστηριότητες Ενδεικτικές δραστηριότητες Δίνονται εικόνες από το ποίημα και οι μαθητές καλούνται να γράψουν στίχους από το ποίημα που ταιριάζουν.

Ενδεικτικές δραστηριότητες Ενδεικτικές δραστηριότητες

Ενδεικτικές δραστηριότητες-παράλληλα κείμενα-Ανάγνωση και μελέτη του ομόθεμου ποιήματος του Γιάννη Ρίτσου «Τα τζιτζίκια» Τζιτζίκια στήσαν το χορό στο ντάλα μεσημέρι και στέκουν γύρω τα παιδιά και παίζουν παλαμάκια. Mια πεταλούδα διάφανη, πορτοκαλιά και μαύρη, στου γέρου κόσμου στάθηκε τα φρύδια επάνω, αντήλιο, κι έπαιζε και κρυφόγνεφε της πίκρας μαντιλάκι Γ. Ρίτσος, Παιχνίδια τ’ ουρανού και του νερού, Kέδρος

Ενδεικτικές δραστηριότητες Ενδεικτικές δραστηριότητες Εντοπισμός των ομοιοτήτων και διαφορών των δύο ποιημάτων. Ζωγραφική αποτύπωση του ποιήματος του Ρίτσου και δημιουργία ταινίας με τις ζωγραφιές Ανάρτησή τους στο blog της τάξης http://logotexnia-filanagnosia.blogspot.gr

Ενδεικτικές δραστηριότητες Ενδεικτικές δραστηριότητες Ανάγνωση και μελέτη του ποιήματος «Η πορτοκαλένια» Ζωγραφική αποτύπωσή του και δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου «Συναντώντας την Πορτοκαλένια» Mελέτη της ποιητικής συλλογής «Ο ήλιος ο ηλιάτορας» Κατασκευή σταυρόλεξων με το λογισμικό hot potatoes «Η ποίηση ως παιχνίδι λέξεων και εικόνων» Μελέτη του ποιήματος « Το Τρελοβάπορο» Δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου με τη ζωγραφική αποτύπωση του ποιήματος Το τρελοβάπορο

Ενδεικτικές δραστηριότητες Ενδεικτικές δραστηριότητες Δημιουργία παραμυθιού με βάση τα ποιήματα του Ελύτη «Τα ποιήματα του Οδυσσέα Ελύτη συναντιούνται» Δημιουργία ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου σχετικά με την ποίηση του Ελύτη. ερωτηματολόγιο Συγκέντρωση των απαντήσεων και δημιουργία γραφήματος.

Ψηφιακό σχολείο, http://dschool.edu.gr/ Βιβλιογραφία Ψηφιακό σχολείο, http://dschool.edu.gr/ Rodari G.,Γραμματική της φαντασίας, Αθήνα 1994,εκδόσεις Τεκμήριο Mαρία Παπαλεοντίου, «Το ταξίδι στη λογοτεχνία» ,http://www.schools.ac.cy/eyliko http://logotexnia-filanagnosia.blogspot.gr

1ο δημοτικό σχολείο Γιαννιτσών Τάξη ΣΤ1 Σχολικό έτος 2014-15 1ο δημοτικό σχολείο Γιαννιτσών Τάξη ΣΤ1 Σχολικό έτος 2014-15 Η εκπαιδευτικός:Πομάκη Ευανθία Η ποίηση ως παιχνίδι λέξεων και εικόνων Το περιβολάκι μας