ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΣΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ - ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Αποδόσεις αιτίων.
ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Επιθετικότητα και Προ-κοινωνική Συμπεριφορά
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ: ΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΘΕΤΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ: η διαδικασία λήψης απόφασης για το πώς κάποιος θα μοιράσει τα δίκαια, τους.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
«Παιχνίδια» εξουσίας στο νηπιαγωγείο
Αβραμίδης Ηλίας & Θανοπούλου Αγγελική Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ορισμός, δομή, μοντέλα, μέσα αξιολόγησης
School factors related to bullying: a qualitative study of early adolescent students Σχολικοί παράγοντες που σχετίζονται με τον σχολικό εκφοβισμό: μια.
Μετασχηματική ηγεσία Σεπτέμβριος 2011 Σεμινάριο Διευθυντών.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
4ο ΜΑΘΗΜΑ ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΑΣ ΛΙΑΓΚΗΣ
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΗΘΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Εργασία 1ου εξαμήνου στην αναπτυξιακή ψυχολογία
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Γονικά Χαρακτηριστικά Αναπληρωτής Καθηγητής
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΑΡΑΜΠΑΤΖΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ.
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Φυσιολογικό και παθολογικό
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΣΗ

ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΑΤΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΣΗ 1. Κατανόηση της ανάπτυξης προσωπικότητας σε σχέση με τις ομαδικές διεργασίες 2. Επιρροή της κοινωνικής θέσης των παιδιών στη μετέπειτα ανάπτυξη τους (Parker et al., 1995) 3. Οι σχέσεις ανάμεσα σε συνομηλίκους αποτελούν ισχυρό προβλεπτικό παράγοντα ψυχοπαθολογίας (Bukowski & Cicchetti, 1998) Τεχνικές: 1. Διαδικασία ονομασίας 2. Κλίμακα κατάταξης Κοινωνιόγραμμα

Διαδικασία ονομασίας: μέθοδος που χρησιμοποιείται για να προσδιοριστεί η κοινωνική θέση των παιδιών κατά την οποία τα παιδιά ορίζουν με ποιόν θα ήθελαν να παίξουν, να καθίσουν μαζί και να γίνουν φίλοι. Μπορεί να ζητηθεί από τα παιδιά να ονομάσουν τα παιδιά που δε συμπαθούν και δε θα ήθελαν να παίξουν μαζί. Κλίμακα Κατάταξης: Διαδικασία κατά την οποία τα παιδιά κατατάσσουν τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας με κριτήριο την δημοτικότητα τους.

Κοινωνιόγραμμα Η γραφική αναπαράσταση του πλέγματος των σχέσεων των παιδιών μιας ομάδας, στην οποία διαφαίνονται οι σχέσεις του κάθε παιδιού με τα υπόλοιπα παιδιά της ομάδας

Κοινωνιόγραμμα σχέσεων 12 μαθητών (κοριτσιών και αγοριών)

Ταξινόμηση με γνώμονα τη κοινωνική θέση των παιδιών στην ομάδα (Asher & Coie, 1990) ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΠΑΙΔΙΑ Επιθυμητά παιδιά ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ Ανεπιθύμητα παιδιά ΑΜΦΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ Εξίσου επιθυμητά και ανεπιθύμητα ΠΑΡΑΜΕΛΗΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ «Αόρατα» παιδιά

Χαρακτηριστικά κοινωνικών θέσεων των παιδιών Συσχετίσεις Δημοτικότητας: Φυσική Γοητεία-Ελκυστικότητα Υψηλότερη νοημοσύνη-καλή σχολική επίδοση Υψηλά επίπεδα κοινωνικής επάρκειας Συσχετίσεις Απόρριψης: Επιθετικότητα Χαμηλά επίπεδα γνωστικής ικανότητας Χαμηλά επίπεδα κοινωνικότητας Συνεσταλμένα παιδιά Επιπτώσεις απόρριψης: ανικανοποίητα παιδιά από τις σχέσεις τους

Χαρακτηριστικά κοινωνικών θέσεων των παιδιών Παραμελημένα παιδιά: Τείνουν να είναι αγχώδη και υστερούν σε κοινωνικές δεξιότητες Σε σύγκριση με τα απορριπτόμενα παιδιά: Ενδεχόμενο βελτίωση της θέσης τους κατά τη διάρκεια της χρονιάς Καλύτερη σχολική επίδοση Αμφιλεγόμενα παιδιά: Σε σύγκριση με τα απορριπτόμενα παιδιά: Επιθετικά παιδιά, προκαλούν συχνά προστριβές Αντισταθμίζουν την επιθετικότητα με γνωστικές/ διαπροσωπικές δεξιότητες Έχουν την αποδοχή κάποιων μελών της ομάδας

Παρατηρήσεις κοινωνικών συναλλαγών των παιδιών (Dodge, 1983) Παρατήρηση 8 εβδομάδων, παιδιά Δ’ δημοτικού Παράγοντες: Εμφανισιακή γοητεία *Συμπεριφορά βοήθειας, επίλυση προβλημάτων Σε σύγκριση με το επιτυχημένο παιδί, το ανεπιτυχές παιδί: Μεγάλη δυσκολία στη συμμετοχή του σε συζήτηση και στην υιοθέτηση κανόνων κοινωνικής συναλλαγής. Αδυναμία στην επεξεργασία κοινωνικών πληροφοριών: συμβάλλει στην επιθετική συμπεριφορά των παιδιών, όσο και στην χαμηλή κοινωνική τους θέση. ΦΗΜΗ

Συναισθηματικός έλεγχος και κοινωνική θέση Η συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού επηρεάζει την κοινωνική του θέση. Χαμηλά επίπεδα συναισθηματικής επάρκειας Τα παιδιά που απορρίπτονται έχουν χαμηλά επίπεδα συναισθηματικής νοημοσύνης: δε μπορούν να «διαβάσουν» τη συναισθηματική κατάσταση του άλλου ούτε να καλύψουν ή να ελέγξουν τα δικά τους συναισθήματα (Dodge & Keane, 1994). Αποδίδουν εχθρικές προθέσεις στους άλλους

Φαύλος Κύκλος Απόρριψης Σύνολο χαρακτηριστικών Συναλλαγές με μη αποδεκτούς τρόπους Σύνολο χαρακτηριστικών Μοναξιά Απόρριψη Εφαρμογή προγραμμάτων βελτίωσης κοινωνικο-συναισθηματικής επάρκειας και αποδοχής από τους συνομηλίκους.

Καθοριστικοί παράγοντες κοινωνικότητας παιδιών Ικανότητα κατανόησης της προοπτικής των άλλων - λειτουργεί ως αντίβαρο στην αυτο-επικέντρωση. Ικανότητα επίλυσης κοινωνικών προβλημάτων και συγκρούσεων. Μηχανισμοί κοινωνικής επανόρθωσης. (α) Κωδικοποίηση και ακριβής ερμηνεία των κοινωνικών σημάτων (β) Εύρεση στρατηγικών επίλυσης προβλημάτων (γ) Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας (δ) Υλοποίηση, λήψη πρωτοβουλίας Ενσυναίσθηση

Κοινωνικότητα: παρέες και ομάδες παιδιών Αναπτυξιακοί στόχοι: Να είναι το παιδί άξιο αναγνώρισης από τους συνομηλίκους του για τις ικανότητες που διαθέτει και για τη συνεισφορά του στις δραστηριότητες στης ομάδας. Εξάσκηση στη διαπροσωπική συμπεριφορά Αναζήτηση περάτωσης στόχων που μόνο του το παιδί δε μπορεί να πετύχει. Ενδυνάμωση αυτοελέγχου των παιδιών

Επίδραση των γονιών στη θέση των παιδιών μεταξύ των συνομηλίκων Dishion, 1990, 200 παιδιά, 9-10 χρόνων. Μελέτες καταδεικνύουν ότι τα σχήματα συναλλαγών μέσα στην οικογένεια επιδρούν ως πρότυπα και αποτελούν έναν παράγοντα διαμόρφωσης της κοινωνικής θέσης των παιδιών κατά τη μέση παιδική ηλικία (Dishion, 1990). Καταναγκαστικοί τρόποι κοινωνικοποίησης και επιβολής πειθαρχίας Χαμηλό Κ.Ο. επίπεδο: έμμεση επίδραση Χαμηλή κοινωνική θέση παιδιού

Ανταγωνισμός και συνεργασία μεταξύ των συνομηλίκων (Shapira & Madsen, 1969) Παίκτης 4 Παίκτης 3 Χαρτί στη επιφάνεια ενός πίνακα 3 Μολύβι και βάση Στόχοι 2 4 Σπάγκος 1 Παίκτης 1 Παίκτης 2

Ανταγωνισμός και συνεργασία μεταξύ των συνομηλίκων (Shapira & Madsen, 1969) Σημαντικός ο βαθμός στον οποίο ένας πολιτισμός εκτιμά και επιβραβεύει τη συνεργασία ή τον ανταγωνισμό ανάμεσα στα μέλη της ομάδας. Το σχήμα κοινωνικοποίησης που ενισχύει ένας πολιτισμός επηρεάζει σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο συνεργάζεται μία ομάδα παιδιών (διαπολιτισμικό εύρημα).

Αναπτυξιακές Συνέπειες της Συναλλαγής των Συνομήλικων 1. Ανάπτυξη κατάλληλων κοινωνικών και γνωστικών στόχων 2. Κοινωνική Επάρκεια 3. Ανάληψη κοινωνικής προοπτικής 4. Η εμπειρία της φιλίας στη διάρκεια της μέσης παιδικής ηλικίας είναι πρόδομος των στενών σχέσεων μεταξύ ενηλίκων έχοντας κοινά χαρακτηριστικά (Sullivan, 1953)

Αλλαγές στη σχέση με τους γονείς Κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας οι γονείς όλων των πολιτισμών πιστεύουν ότι τα παιδιά θα πρέπει να είναι πιο ικανά και υπεύθυνα. Οι στρατηγικές που υιοθετούν για να διορθώσουν τη κακή συμπεριφορά αλλάζουν καθώς το παιδί αποκτά μεγαλύτερη αυτάρκεια.

Προσδοκίες Γονέων: Επιθυμητές Ικανότητες παιδιού μέχρι το πέρας της μέσης παιδικής ηλικίας (Goodnow et al., 1984) 1. Συναισθηματική ωριμότητα 2. Υπακοή 3. Ευγένεια 4. Ανεξαρτησία 5. Κοινωνικές δεξιότητες 6. Λεκτική Βεβαιότητα 7. Διάφορες δεξιότητες χειρισμού καταστάσεων

Γονείς και παιδιά .. τι αλλάζει; Αλλαγή στις προσδοκίες γονέων Αλλαγή στα θέματα που προκύπτουν Το σχολείο είναι ο στίβος όπου κρίνεται η επιτυχία των παιδιών Οι γονείς συζητούν περισσότερο με τα παιδιά τους Μαλώνουν τα παιδιά κάνοντας έκκληση στην αυτο-εκτίμηση τους (αφύπνιση ενοχών)

Αλλαγή συμπεριφοράς γονιών Αλλαγή συμπεριφοράς παιδιών Μοίρασμα ευθύνης της συμπεριφοράς των παιδιών Οι γονείς μοιράζονται όλο και περισσότερο τον έλεγχο με τα ίδια τα παιδιά και οδηγούνται στη “συν-ρύθμιση” (Maccoby, 1984) *Δομείται πάνω στη σχέση συνεργασίας γονιού παιδιού.