ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΠΑΛ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Η σημασία της αυτογνωσίας στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Jigsaw: Τί είναι;.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ ΣΧΟΛ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Καινοτόμες δράσεις στο ΕΕΕΕΚ Κατερίνης: Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Τίτλος Προγράμματος: «Εγώ και οι άλλοι. Πόσο ίδιοι μα και πόσο διαφορετικοί.»  Στοιχεία εκπαιδευτικού  Ονοματεπώνυμο: Νασιούδη Γεωργία  Ειδικότητα :
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Εργασία της ομάδας Εφήβων Συμβούλων Συνήγορου του Παιδιού Πρώτη περίοδος: Ιανουάριος – Μάρτιος 2009 ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ Το δικαίωμα έκφρασης.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Βιολογία Γυμνασίου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Επικοινωνία ….τι είναι;
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
Επίλυση Συγκρούσεων στον Εργασιακό Χώρο των Εκπαιδευτικών με την Αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Τεχνικής Παιχνίδι Ρόλων.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΥΤΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πρόγραμμα Συνεκπαίδευσης
Πωλησιακές Δεξιότητες. Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ Είμαστε η εικόνα της εταιρείας Επισκεπτόμαστε γιατρούς που ασχολούνται με τα προϊόντα μας Χτίζουμε σχέσεις.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ & ΕΦΗΒΕΙΑ Υπεύθυνοι καθηγητές: Καρακούσης Δημήτρης Σταθοπούλου Αθανασία

Α1 της πρώτης Τάξης του 2ου Επαγγελματικού Λυκείου και της Α/Α ΕΠΩΝΥΜΟ: ΟΝΟΜΑ: 1 ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 2 ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 3 ΒΑΒΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ 4 ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ 5 ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΑΘΗΝΑ 6 ΓΑΛΑΝΟΣ ΗΛΙΑΣ 7 ΓΕΩΡΓΑΝΤΑ ΒΑΛΕΝΤΙΝΗ 8 ΓΙΑΝΟ ΑΡΜΑΝΤ 9 ΓΟΥΙΓΟΥΗ ΔΗΜΗΤΡΑ 10 ΔΡΑΚΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ 11 ΔΡΟΥΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ 12 ΖΑΛΟΚΩΣΤΑΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ 13 ΖΙΩΓΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ 14 ΚΑΚΛΙΑ ΛΑΜΠΡΙΝΗ 15 ΚΑΚΛΙΑΣ 16 ΚΑΛΕΜΗ ΜΑΡΙΝΕΛΑ 17 ΚΑΡΑΝΑΣΤΑΣΗΣ 18 ΚΑΤΣΙΝΟΣ 19 ΚΟΚΟΝΔΥΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 20 ΚΟΛΟΚΥΘΑΣ ΘΕΟΦΑΝΗΣ Το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας "Διαπροσωπικές σχέσεις και Εφηβεία" πραγματοποιήθηκε το σχ. έτος 2006-07 από τους καθηγητές Καρακούση Δημήτρη και Σταθοπούλου Αθανασία σε συνεργασία με τα τμήματα Α1 της πρώτης Τάξης του 2ου Επαγγελματικού Λυκείου και της Γ΄ τάξης του τομέα Ηλεκτρονικών του 2ου ΤΕΕ Λαμίας. 

Οι στόχοι του προγράμματος είναι να μπορέσουν τα παιδιά: να σκέφτονται κριτικά να είναι αυτάρκη να μην παρασύρονται να επιβάλλονται στον εαυτό τους να κάνουν επιλογές με ηθικά κριτήρια να έχουν ξεκάθαρες αξίες και συμπεριφορές να δημιουργούν και να διατηρούν καλές σχέσεις να έχουν έναν υγιή τρόπο ζωής να επικοινωνούν επαρκώς και να συνεργάζονται αρμονικά Γενικοί Στόχοι

ΕΝΟΤΗΤΕΣ Ενότητα 1η Τι είναι οι διαπροσωπικές σχέσεις; Ενότητα 2η Αρχές καλής επικοινωνίας Ενότητα 3η Εφηβεία Ενότητα 4η Σχέσεις Μαθητών - Καθηγητών

Τι είναι οι διαπροσωπικές σχέσεις Τα ΕΝΟΤΗΤΕΣ 1η Τι είναι οι διαπροσωπικές σχέσεις ?

Παιχνίδι ΑΚΡΟΣΤΙΧΙΔΑΣ Ω Κ Ε

Δ-ΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Ι-ΣΟΤΗΤΑ Α-ΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Π-ΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Ρ-ΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο-ΜΑΔΕΣ Σ-ΥΖΗΤΗΣΗ Ω-ΡΙΜΟΤΗΤΑ Π-ΑΙΧΝΙΔΙ Ι-ΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ Κ-ΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Ε-ΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Σ-ΥΜΜΑΘΗΤΕΣ

Για διαπροσωπικές σχέσεις μιλούμε, όταν οι ενέργειες και γενικότερα η συμπεριφορά ενός ατόμου επηρεάζει την συμπεριφορά ενός ή άλλων ατόμων, έτσι ώστε να έχουμε αλληλεπίδραση και αμοιβαία ρύθμιση της συμπεριφοράς. Γενικότερα Οι διαπροσωπικές σχέσεις είναι υπεύθυνες για την: Αλληλεπίδραση ερεθισμάτων. Δημιουργία συναισθημάτων. Διαπροσωπική επικοινωνία. Προώθηση της μάθησης και της ανάπτυξης. Καλή διάθεση λήψης και επεξεργασίας πληροφοριών από το περιβάλλον και την μνήμη.

ΑΡΧΕΣ ΚΑΛΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Ενότητα 2η ΑΡΧΕΣ ΚΑΛΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΟΜΠΟΣ ΠΗΓΗ ΔΕΚΤΗΣ

ΑΡΧΕΣ ΚΑΛΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΟΧΟΙ Να καταλάβουν τη σημασία της σωστής επικοινωνίας Να ελέγχουν τις παρορμήσεις τους Να μάθουν να μπαίνουν στη θέση του άλλου για να μπορούν να τον καταλάβουν καλύτερα.

ΑΡΧΕΣ ΚΑΛΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 1. 2. 3. 4. 5. ΓΝΩΡΙΖΩ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ

ΠΑΙΧΝΙΔΙ Χωρίσαμε τα παιδιά σε ομάδες των τριών ατόμων. Τους είπαμε να σκεφτούν μια ιστορία σύντομη. Το ένα παιδί διηγείται την μικρή ιστορία στο δεύτερο χωρίς να ακούει το τρίτο. Στη συνέχεια το δεύτερο παιδί αναπαριστά την ιστορία στο τρίτο παιδί – τα λόγια απαγορεύονται αυστηρά – χρησιμοποιώντας την κίνηση στο σώμα, εκφράσεις στο πρόσωπο κτλ. Αμέσως μετά το τρίτο παιδί καλείται να εξιστορήσει την ιστορία όπως την κατάλαβε.

ΑΡΧΕΣ ΚΑΛΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Συμπέρασμα ενότητας ΑΡΧΕΣ ΚΑΛΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Κοιτάζω τον άλλο στα μάτια όταν μιλάω Απευθύνομαι στο κατάλληλο πρόσωπο για το κάθε θέμα Εκφράζω με σαφήνεια και ειλικρίνεια αυτό που θέλω Ακούω τον άλλο και προσπαθώ να μπω στη θέση του Διαλέγω την κατάλληλη στιγμή και τον κατάλληλο χώρο

ΕΝΟΤΗΤΑ 3η - Εφηβεία Συμπληρώνουμε τις προτάσεις: ΕΝΟΤΗΤΑ 3η - Εφηβεία Συμπληρώνουμε τις προτάσεις: 1. Αισθάνομαι ευχάριστα όταν: 2. Στεναχωριέμαι με τους φίλους μου όταν: 3. Με νευριάζουν οι άνθρωποι που: 4. Ονειρεύομαι να: 5. Δεν αντέχω: 6 .Όταν κουράζομαι: 7. Με τους γονείς μου: 8. Το να παίρνω αποφάσεις: 9. Οι σχέσεις με τους νέους του άλλου φίλου είναι: 10. Δυσκολεύομαι να: 11. Τον τελευταίο χρόνο νιώθω κυρίως: 12. Στο σχολείο είμαι: 13. Μ’ αρέσει να έχω πολλούς / πολλές / πολλά: 14. Οι σχέσεις μου με τους νέους του ίδιου φίλου είναι;

Οι μαθητές απάντησαν στο ερωτηματολόγιο και ακολούθησε συζήτηση όπου μέσα από αυτή μιλήσαμε για τις αλλαγές στον έφηβο που μπορεί να είναι είτε στην συμπεριφορά του είτε στην εξωτερική του εμφάνιση.

Διαπροσωπικές σχέσεις Ενότητα 4η Διαπροσωπικές σχέσεις Μαθητών - Καθηγητών

Συμπλήρωση ερωτηματολογίου

ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΙ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΚΑΛΕΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ;

Ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης. Μείωση της επιφυλακτικότητας. Αίσθηση της εμπιστοσύνης. Αίσθηση της ασφάλειας. Ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης. Μείωση της επιφυλακτικότητας. Μείωση του ανταγωνισμού. Επιδίωξη της συνεργασίας και της αλληλοβοήθειας. Δημιουργία μιας τάξης «ομάδας».

ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΝΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΣΕΙ ΚΑΛΕΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ;

Παιδαγωγική κατάρτιση – επιμόρφωση. Ενθουσιασμό για την δουλειά του. Θετική στάση απέναντι στους μαθητές. Να αναγνωρίζει την ιδιαίτερη προσωπικότητα του κάθε μαθητή. Να είναι διαθέσιμος στους μαθητές και να δείχνει πραγματικό ενδιαφέρον για αυτούς. Να καλλιεργεί αισθήματα ασφάλειας και εμπιστοσύνης. Να είναι ευγενικός και να μην προσβάλει πρόσωπα και προσπάθειες. Να αναγνωρίζει και να ενισχύει τα θετικά στοιχεία των μαθητών του

Συμπεράσματα Με την ολοκλήρωση του προγράμματος φάνηκε ότι τα παιδιά: 1. συμμετείχαν με μεγάλη προθυμία στις περισσότερες δραστηριότητες ατομικά ή ανά ζεύγη 2. ενισχύθηκε η αυτοεκτίμησή τους, καθώς διαπίστωσαν πόσο μοναδικά και ξεχωριστά άτομα είναι 3. αναπτύχθηκε μεταξύ τους πνεύμα  συνεργασίας μέσα σε κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας 4. βελτιώθηκαν οι διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των μαθητών/τριών, αλλά και μεταξύ των καθηγητών και των μαθητών/τριών 5. μπορούν ως ένα βαθμό να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και να αντιμετωπίζουν τις συγκρούσεις τους με σύμπνοια και κατανόηση, με τεχνικές επίλυσης διαφωνιών που ανακάλυψαν 6. μπορούν να αποδέχονται τη διαφορετικότητα ως ένα βαθμό και ότι είναι έτοιμα να στηρίξουν, όσο μπορούν, άτομα που χρειάζονται βοήθεια.

Παρατηρήσεις Το εκπαιδευτικό υλικό αποδείχθηκε πολύτιμο εργαλείο στα χέρια των καθηγητών. Οι δραστηριότητες είναι πολλές σε κάθε διδακτική κάρτα δίνοντας μεγαλύτερη ελευθερία επιλογής των καταλληλότερων. Οι φορείς με τους οποίους συνεργαστήκαμε (Γραφείο Αγωγής Υγείας) στήριξαν σημαντικά την προσπάθειά μας στην αντιμετώπιση των προβλημάτων. Τα παιδιά βρήκαν το πρόγραμμα εξαιρετικά ενδιαφέρον. Κατά την άποψή μας, θα είναι πολύ σημαντικό να εφαρμόζεται το πρόγραμμα αυτό σε όλα τα σχολεία και σε όλες τις τάξεις, γιατί αναπτύσσει την αυτοεκτίμηση, τη συναισθηματική ασφάλεια, την επικοινωνία, τη συνεργασία, την ανοχή. Όλα αυτά δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την πολυπόθητη ισορροπία και αρμονία στη σχέση με τον εαυτό τους και τους άλλους, πράγματα που αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις για τη σωστή και έγκαιρη πρόληψη κατά των οποιωνδήποτε εξαρτήσεων

Ευχαριστούμε