ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ - ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ Στα φυσικά οικοσυστήματα η υπεραύξηση των πληθυσμών περιορίζεται από.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαχείριση Φυσικών Πόρων
Advertisements

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Υπάρχει φυλετικός διμορφισμός στις γαρίδες;
1 7 ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 11α
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΕΛΛΗ -ΨΥΧΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
2. Άνθρωπος και Περιβάλλον
ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ο άνθρωπος από την εμφάνιση του στη Γη, βρίσκεται σε διαρκή αλληλεπίδραση με το περιβάλλον του Tο περιβάλλον του ανθρώπου: Φυσικό.
Η σχέση μας με τη γη Ανθρώπινες δραστηριότητες και φυσικοί πόροι.
ΟΙ ΒΡΟΜΙΚΕΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΛΥΣΜΕΝΟΙ ΩΚΕΑΝΟΙ!
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΘΟΡΥΒΟΣ
Αραμπατζή Ευθυμία Βογιατζόγλου Δήμητρα
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Άνθρωπος και Περιβάλλον
ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΣΩΜΑ PROJECΤ ΝΕΡΟ
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΥΛΩΝΑΚΟΥ
ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ.
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
Τα είδη δε μένουν σταθερά, αμετάβλητα, αλλά εξελίσσονται στη διάρκεια μεγάλων συνήθως χρονικών περιόδων. Η σύγχρονη ποικιλία ειδών, η μεγαλύτερη από οποιαδήποτε.
Τα αμφίβια Χωρίζονται σε τρείς κατηγορίες:
ΖΩΑ ΥΠΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΜΑΡΙΑΝΘΗ Κ΄ ΚΑΛΛΙΟΠΗ.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ
ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ
ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗ.
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
ΤΡΟΦΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Θανάσης Θεοφιλόπουλος
Επιμέλεια Κωτίτσας Αριστοτέλης
ΜΕΓΕΘΟΣ ΚΑΙ ΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Ανάλογα με  Τον τρόπο κατανάλωσής τους και  Τη δυνατότητα ανανέωσής τους.
ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ…ΟΙΚΟΣ + ΛΟΓΟΣ…Αναφέρεται σε έναν οίκο… …το σπίτι μας δηλαδή και σπίτι όλων των έμβιων όντων…..τον πλανήτη γη. Ας κοιτάξουμε λίγο αυτό το σπίτι.
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΞΙΝΗΣ ΒΡΟΧΗΣ…
ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ
Επιμέλεια: Μαριτίνα Παπακωνσταντίνου Δ΄2 76ο Δ. Σ. Αθηνών
Λευκή Τίγρης.
4. Αλληλεπιδράσεις και προσαρμογές
ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας. Τραλαλί, τραλαλό, τι ωραία που είμαι εδώ ! Πρέπει να βιαστώ! Έρχεται βροχή και δεν θα προλάβω! Ουφφφ… Τελειώνω σε λίγο!
 Πληθυσμός :  Πληθυσμός :
Διάλεξη 22 Πληθωριστικό Σύμπαν: Λύση στα Προβλήματα Επιπεδότητας, Ορίζοντα και Μονοπόλων Βοηθητικό Υλικό: Liddle κεφ Ryden κεφ
ΚΕΦΑΛΑΣ ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΟΗΘΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Α’
ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΧΛΩΡΙΔΑΣ&ΠΑΝΙΔΑΣ
Βιολογία Γ ’ Γυμνασίου. Ομοιόσταση Η ικανότητα των οργανισμών να διατηρούν το εσωτερικό τους περιβάλλον ( σύσταση και ποσότητα υγρών, θερμοκρασία, pH.
24/9/20161 ΤΟ ΝΕΡΟ ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΓΕΛ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
ΤΡΑΥΜΑΤΙΚΗ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΒΛΑΒΗ TRAUMATIC BRAIN INJURY.
1 Η ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ 2 ΒΙΟΛΟΓΙΑ είναι η θετική επιστήμη που ασχολείται με τη μελέτη των έμβιων όντων και γενικά των φαινομένων της ζωής Μελετά τα.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: Αρχές Επιστήμης Περιβάλλοντος 6 η Ενότητα (Ε/Π) Γκουανό: Μία περίπτωση μη ορθολογικής εκμετάλλευσης της παραγωγικότητας ενός οικοσυστήματος.
Για κάποιο λόγο οι χελώνες έχουν εξαφανιστεί. Τι θα συμβεί στα γεράκια;
Κλιματική αλλαγή.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Γ ΤΡΙΜΗΝΟΥ
Οικοσυστήματα Ελλάδας
Άνθρωπος και Περιβάλλον
Τι μελετάει η Θερμοδυναμική;
Αναπαράσταση τροφικών σχέσεων
2. Άνθρωπος και περιβάλλον (2.1)
Μελλοντική ύπαρξη νερού-Λειψυδρία
ΣΔΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ – ΤΜΗΜΑ Β1 ΙΟΥΝΙΟΣ 2016
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ.
Οι κλιματικές ζώνες της Γης
Η οργάνωση των έμβιων όντων Τα οικοσυστήματα
ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΣΩΜΑ PROJECΤ ΝΕΡΟ Από τους μαθητές: Τσιλίκας Σάββας Τσαντίλας Αλέξανδρος Ηλιάσκος Ξενοφώντας Σωτηρόπουλος Κωνσταντίνος.
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Βρες έναν κομμένο κορμό …
Τα φυτά φτιάχνουν την τροφή τους από μόνα τους
ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΣ ΤΟΥ ΜΑΓΓΕΛΑΝΟΥ ΓΙΑΠΑΛΗ ΜΕΛΙΝΑ. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ.
2.2 Η ροή ενέργειας ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ-ΒΑΣΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ.Π. Γ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Ο : ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΣΚΩΤΤΗ ΚΑΛΟΤΙΝΑ-ΒΙΟΛΟΓΟΣ.
Τα φυτά φτιάχνουν την τροφή τους
Τα φυτά φτιάχνουν την τροφή τους από μόνα τους
Γνωρίζω τον κύκλο του νερού και πως αυτός επηρεάζει το οικοσύστημα του πλανήτη.
Ούρδας Ιωάννης Παιδιά ας μιλήσουμε για οικοσυστήματα Οικοσυστήματα τι είναι πάλι αυτό.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ - ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ Στα φυσικά οικοσυστήματα η υπεραύξηση των πληθυσμών περιορίζεται από κάποιους μηχανισμούς, αναδραστικούς παράγοντες. Όταν οι μηχανισμοί αυτοί απουσιάζουν, η διαταραχή που προκαλείται στο οικοσύστημα γίνεται άμεσα αντιληπτή... Η παρακάτω ιστορία είναι αληθινή. Μπορείτε να βρείτε τη σωστή σειρά των προτάσεων; Ο πληθυσμός των αγριοκάτσικων σε ένα νησάκι του Αιγαίου κυμαίνονταν γύρω από κάποιο σταθερό αριθμό. Γεννούσαν και αυξάνονταν στην υγρή περίοδο του χρόνου, που υπάρχουν φυτά για να βοσκήσουν, ενώ το καλοκαίρι ένα μέρος πέθαινε από έλλειψη νερού και τροφής. Έτσι ο πληθυσμός παρέμενε περίπου σταθερός, συντονισμένος με τις δυνατότητες και τις συνθήκες του οικοσυστήματος του νησιού... Με τον τρόπο αυτό ο αναδραστικός παράγοντας, η έλλειψη του νερού, που έλεγχε το μέγεθος του πληθυσμού, έπαψε να υπάρχει και ο πληθυσμός των αγριοκάτσικων άρχισε να αυξάνεται χωρίς έλεγχο. Οι παραγωγοί του οικοσυστήματος μειώθηκαν σοβαρά και λιγόστεψε η ενέργεια που ήταν διαθέσιμη. Όμως ο άνθρωπος, βλέποντας κάθε καλοκαίρι τα άτομα που νεκρώνονταν, σκέφτηκε να μεταφέρει στο νησάκι νερό σε ποτίστρες. Δηλαδή από ένα ωραιότατο οικοσύστημα της φύσης υπάρχει κίνδυνος να καταλήξουμε σε μια στάνη. Η παρέμβαση του ανθρώπου εδώ ήταν καταστροφική. Μ' αυτόν τον τρόπο όμως υπερβόσκησαν το περιβάλλον. Έφτασε πλέον ο καιρός που τα αγριοκάτσικα κινδύνεψαν με συνολική εξαφάνιση. Τώρα χρειάζεται να φέρουν τροφή για να τα διατηρήσουν. Πηγή: Βιολογία Γ' Λυκείου, ΟΕΔΒ, 1998, Κεφ. 5 ο, σελ Προσαρμογή από το ΚΠΕ Καστοριάς ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 10α 1 ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ 7 Για μαθητές δημοτικού, γυμνασίου &λυκείου

ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ - ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ Ο πληθυσμός των αγριοκάτσικων σε ένα νησάκι του Αιγαίου κυμαίνονταν γύρω από κάποιο σταθερό αριθμό. Γεννούσαν και αυξάνονταν στην υγρή περίοδο του χρόνου, που υπάρχουν φυτά για να βοσκήσουν, ενώ το καλοκαίρι ένα μέρος πέθαινε από έλλειψη νερού και τροφής. Έτσι ο πληθυσμός παρέμενε περίπου σταθερός, συντονισμένος με τις δυνατότητες και τις συνθήκες του οικοσυστήματος του νησιού... Με τον τρόπο αυτό ο αναδραστικός παράγοντας, η έλλειψη του νερού, που έλεγχε το μέγεθος του πληθυσμού, έπαψε να υπάρχει και ο πληθυσμός των αγριοκάτσικων άρχισε να αυξάνεται χωρίς έλεγχο. Οι παραγωγοί του οικοσυστήματος μειώθηκαν σοβαρά και λιγόστεψε η ενέργεια που ήταν διαθέσιμη. Όμως ο άνθρωπος, βλέποντας κάθε καλοκαίρι τα άτομα που νεκρώνονταν, σκέφτηκε να μεταφέρει στο νησάκι νερό σε ποτίστρες. Δηλαδή από ένα ωραιότατο οικοσύστημα της φύσης υπάρχει κίνδυνος να καταλήξουμε σε μια στάνη. Η παρέμβαση του ανθρώπου εδώ ήταν καταστροφική. Μ' αυτόν τον τρόπο όμως υπερβόσκησαν το περιβάλλον. Έφτασε πλέον ο καιρός που τα αγριοκάτσικα κινδύνεψαν με συνολική εξαφάνιση. Τώρα χρειάζεται να φέρουν τροφή για να τα διατηρήσουν. Πηγή: Βιολογία Γ' Λυκείου, ΟΕΔΒ, 1998, Κεφ. 5 ο, σελ Προσαρμογή από το ΚΠΕ Καστοριάς 1 Για μαθητές δημοτικού, γυμνασίου &λυκείου ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 10β ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ