ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΥΠΑΡΞΗ.
Advertisements

ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΖΩΩΝ
Δημιουργία Παρουσιάσεων με τη βοήθεια του PowerPoint
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
NUR211-Ψυχολογία Τμήμα Νοσηλευτικής
324. Νευροψυχολογία Χειμερινό εξάμηνο
ΠΑΡΕΓΚΕΦΑΛΙΔΑ.
Τα Ημισφαίρια του Εγκεφάλου
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ (ΚΝΣ)
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
Θεμελίωση της πρακτικής φυσικοθεραπείας
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ
Επιμέλεια: Φωτεινή Σωτηροπούλου, Βιολόγος – 1ο ΓΕΛ Αμαλιάδας
Κεντρικό Νευρικό Σύστημα και Περιφερειακό Νευρικό Σύστημα
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ Ο ΕγκέMPK/N/KC65φαλος είναι το κεντρικό όργανο της σκέψης, της λογικής και της μνήμης, ενώ ευθύνεται και για τον έλεγχο των μυϊκών κινήσεων.
Νευροδιαβιβαστές και συνάψεις
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ
ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ
ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ & Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ
ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ & Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ
Μνήμη Η ικανότητα αποθήκευσης και ανάσυρσης πληροφοριών στη διάρκεια του χρόνου Μια πολύπλοκη και δυναμική διαδικασία, ποικιλόμορφη και συναισθηματικά.
ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ (ΚΝΣ)
Πλαστικότητα του εγκεφάλου   Μορφογένεση του εγκεφάλου   Μάθηση και Μνήμη   Επανόρθωση βλαβών.
9. Νευρικό σύστημα Βιολογία Α’ Λυκείου. Νευρικό σύστημα ►Δ►Δ►Δ►Διατήρηση εσωτερικού περιβάλλοντος σταθερού (ομοιόσταση) ΝΝΝΝευρικό σύστημα ΕΕΕΕνδοκρινικό.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Χαρτογράφηση Εγκεφάλου
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 5: Κινητικός έλεγχος –Αισθητηριακές πληροφορίες
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Π. Ξαπλαντέρη, M.D., Ph.D..
Κεντρικό νευρικό σύστημα
Που και πως ψάχνουμε.
ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
ΝΕΥΡΩΝΑΣ.
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9
Εισαγωγή στη Γλωσσολογία Α. Τερζή
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Κεντρικό νευρικό σύστημα Μεταβολές περιβάλλοντος
3. Προσθεγκέφαλος.
Βασική ανατομική οργάνωση
ΝΕΥΡΩΝΑΣ.
Νευροανατομία (Πρόσθιος – Διάμεσος Εγκέφαλος)
ΝΕΥΡΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ 1.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Περιφερικό Νευρικό Σύστημα
Κανελλόπουλος Ιω.. 2 Κάθε νευρώνας αποτελείται από το …………… ………. και από τις…………… Οι τελευταίες διακρίνονται στους…………… και στον…………… ή…………… Οι νευρώνες,
Βασική ανατομική οργάνωση
Οδηγίες…. Για να παίξουν τα video που υπάρχουν στην παρουσίαση, πρέπει πρώτα να τα κατεβάσετε από το site και μετά να τα ενσωματώσετε στη διαφάνεια ως.
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ο εγκεφαλικός φλοιός εγκεφαλικά ημισφαίρια: φλοιός (φαιά ουσία) και λευκή ουσία input/output με την αντίθετη πλευρά επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω του μεσολοβίου.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ TMHMA ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: 2005-2006

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΘΕ ΟΜΑΔΑΣ Θα πρέπει να παρουσιαστεί - και όχι να αναγνωστεί. Θα πρέπει να επικεντρώνεται σαφώς πάνω στο θέμα που έχει ανατεθεί Δεν πρέπει να είναι μικρότερη των 15λεπτών και μεγαλύτερη των 20 (-10%/5min) Συνιστάται η οργάνωση σε θεματικές ενότητες με εναλλαγή ομιλητών. Συνιστάται η χρήση εποπτικού υλικού (φωτογραφιών, σχεδιαγράμματος κλπ). Επιτρέπεται η διανομή σύντομου φυλλαδίου στους συμφοιτητές (σχεδιάγραμμα ή φωτογραφίες) αλλά αυτό θα περιορίζεται σε 1-2 σελίδες Α4. Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 Την ημέρα της παρουσίασης θα πρέπει να συνοδεύεται από: (1) σημειώσεις σε έντυπη ΚΑΙ ηλεκτρονική μορφή (αρχείο σε USB ή CD) (2) ηλεκτρονικό αντίγραφο του αρχείου PowerPoint ΠΡΟΣΟΧΗ! Όλα τα αρχεία θα πρέπει να έχουν αποθηκευτεί ως “αρχεία Office2003/7”. Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

ΧΡΗΣΗ & ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ (Υπάρχει σχετικό έγγραφο στο eClass) ΜΟΝΟ Επιστημονικά Βιβλία & Άρθρα που έχουμε στα χέρια μας (σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή) ΟΧΙ: πληροφορίες από site από το internet (εκτός από φωτογραφίες) ΟΧΙ: άρθρα από εφημερίδες και περιοδικά ποικίλης ύλης Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Για Επιστημονικά Βιβλία: ΣΤΗΝ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ: Μιχμίζος Δ. Συναπτική Πλαστικότητα στον Ιππόκαμπο. Στο: Μνημονική Εγχάραξη & Ανάκληση (Μπαλογιάννης Σ.Ι, επιμελητής). Oxford Press, Θεσσαλονίκη, 2002: 159-178. ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: (Μιχμίζος, 2002) Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Για Επιστημονικά Άρθρα: ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ: Μιχμίζος Δ, Κουτσουράκη Ε, Ασπροδίνη Ε. 2009. Ένα ενιαίο μοντέλο μακρόχρονης συναπτικής αποδυνάμωσης. ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ, 11: 82-111. ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: (Μιχμίζος & συν, 2009). Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 Γενικές Συμβουλές: Συνιστάται η έγκαιρη συλλογή της σχετικής βιβλιογραφίας καθώς κάποια θέματα αλληλεπικαλύπτονται και οι βιβλιοθήκες του ΠΘ δεν έχουν απεριόριστο αριθμό αντιτύπων. Η δίκαιη κατανομή της εργασίας επαφίεται στα μέλη της ομάδας. Με την εξαίρεση πολύ σοβαρών καταστάσεων (όπως βαριά ασθένεια ή διακοπή σπουδών), ο διδάσκων δεν μπορεί να εμπλακεί. Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 Θα πρέπει να πραγματοποιηθεί την ημερομηνία που έχει εξ αρχής ορισθεί. Οποιαδήποτε αναβολή (συμπεριλαμβανομένης και αδικαιολόγητης απουσίας μέλους ή ολόκληρης της ομάδας) μεταφέρει αυτόματα την παρουσίαση για το αμέσως επόμενο εργαστήριο με malus -10% από το βαθμό που θα απονεμηθεί για κάθε εβδομάδα αναβολής. Οι δικαιολογημένες (με χαρτί γιατρού) απουσίες/αναβολές μετατίθενται αυτόματα για την εβδομάδα αναπλήρωσης, χωρίς ποινή. Οι ομάδες που θα επιλέξουν να παρουσιάσουν την εργασία τους κατά την πρώτη εβδομάδα θα έχουν bonus +10% στο βαθμό τους ως συντελεστή δυσκολίας μικρότερου χρόνου προετοιμασίας. Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 Κάθε εργασία θα αξιολογηθεί με τον εξής τρόπο: - Πληρότητα κάλυψης : /5 - Βιβλιογραφία : /2 - Παρουσίαση : /2 - Χρήση Χρόνου : /1 Με εξαίρεση τις εργασίες της πρώτης ημέρας των παρουσιάσεων που θα βαθμολογηθούν ως υπόδειγμα, η αξιολόγηση των υπολοίπων εργασιών θα ανακοινωθούν στη τελευταία διάλεξη του εξαμήνου και θα αναρτηθούν με τον αριθμό μητρώου. H χρήση εργασιών προηγούμενων εξαμήνων εξασφαλίζει το μηδενισμό της εργασίας. Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

ΑΝΑΘΕΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 ΜΑΡΤΙΟΣ: - 8: (1) Επιστήμη: Γέννηση, Ιστορική Πορεία, Κοινωνικός Ρόλος & Μέλλον. (2) Βιολογία : Ιστορικοί σταθμοί, Κεντρικές Θεωρίες & Σημαντικοί Επιστήμονες. - 15: (3) Εγκεφαλικές Περιοχές και Γλώσσα. (4) Ενδιαφέρουσες περιπτώσεις Εγκεφαλικών κακώσεων. 22: (5) Κυτταρική Επικοινωνία Ι: Υποστρωματική, Ορμονική & Χημική. (6) Κυτταρική Επικοινωνία ΙΙ: Συνάψεις. - 29: (7) Κυτταρικά Οργανίδια Ι: Πυρήνας & Πυρηνίσκος (8) Κυτταρικά Οργανίδια ΙΙ: Μιτοχόνδρια & Σύστημα Golgi. Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 AΠΡΙΛΙΟΣ: - 5: (9) Προκαρυωτικά Κύτταρα: Μορφή, Δομές, Οργάνωση & Λειτουργίες. (10) Ευκαρυωτικά Κύτταρα : Μορφή, Δομές, Οργάνωση - 12: (11) Κληρονομικά Νευρολογικά προβλήματα. (12) Αυτοάνοσα Νευρολογικά προβλήματα. - 19: (13) Ο Εγκέφαλος κατά την εφηβεία. (14) Ο Εγκέφαλος κατά την Τρίτη ηλικία. ΜΑΪΟΣ: 17: (15) Ρόλος & Λειτουργίες του Ιπποκάμπου & της Αμυγδαλής (16) Ρόλος & Λειτουργίες του Υποθαλάμου της Υπόφυσης. (17) Εγκέφαλος & Μαθησιακές Δυσκολίες. Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ Εισαγωγή στην Επιστημονική Σκέψη & Επιστημολογία Εγκέφαλος & Συμπεριφορά Ι: Εξέλιξη Εγκέφαλος & Συμπεριφορά ΙΙ: Από τους Νευρώνες στις αποφάσεις Λειτουργίες του ΝΣ Ι: Ανατομία & Οργάνωση Λειτουργίες του ΝΣ ΙΙ: Εγκεφαλικές Περιοχές Λειτουργίες του ΝΣ ΙΙΙ: Οι 8 Αρχές Λειτουργίας του ΝΣ Βασικές Έννοιες Μοριακής & Κυτταρικής Βιολογίας Τα Κύτταρα του ΝΣ Νευρωνική Επικοινωνία: Νευροδιαβιβαστές & Συνάψεις Συναπτική Πλαστικότητα: Μάθηση & Μνήμη Αναπτυξιακή ΝευροΒιολογία Ι: Νευρογένεση & Οργάνωση Αναπτυξιακή ΝευροΒιολογία ΙΙ: Συμπεριφορά Οι Απαντήσεις της ΝευροΒιολογίας για την Ευτυχία Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ & ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Κεφάλαιο 1ο : Η Προέλευση του Εγκεφάλου & της Συμπεριφοράς σελ. 2-17 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

ΗΜΙΣΦΑΙΡΙΑ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Παραδείγματα Λειτουργίας Αριστερού & Δεξιού Ημισφαιρίου Αριστερό Ημισφαίριο : - Λύση εξίσωσης - Προσαρμογή Συνταγής Δεξιό Ημισφαίριο : - L’ ésprit de l’ escalié - Αίνιγμα με πέτρες Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 Εγκεφαλικός Φλοιός Αύλακες (sulcus) & Έλικες (gyrus) Μεγάλη Εφεδρικότητα αλλά και μεγάλη εξειδίκευση Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Επικοινωνία των Ημισφαιρίων Μεσολόβιο Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 ΛΟΒΟΙ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ Μετωπιαίος Λοβός Βρεγματικός Λοβός Ινιακός Λοβός Παρεγκεφαλίδα Κροταφικός Λοβός Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 Βρεγματικός Λοβός Μετωπιαίος Λοβός Κροταφικός Λοβός Γέφυρα Προμήκης Μυελός Ινιακός Λοβός Νωτιαίος Μυελός Παρεγκεφαλίδα Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Παραδείγματα από την καθημερινότητα Γιατί χασμουριόμαστε; Γιατί ξύνουμε το κεφάλι μας όταν δεν μπορούμε να βρούμε τη λύση; Καπέλα & σκούφοι το χειμώνα Πως μπορούμε να καταλάβουμε αν κάποιος μας λέει ψέματα; Πως ξεγελάμε τον ανιχνευτή ψεύδους; Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Εγκεφαλικές Κακώσεις & Ευρήματα Προϊστορικοί τρυπανισμοί Ιπποκράτης (460-377πΧ) Γαληνός (129-199μΧ) Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Κακώσεις Κλειστού Κρανίου Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Η Περίπτωση του Phineas Gage Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ (ΚΝΣ) Εγκέφαλος Παρεγκεφαλίδα Στέλεχος (Γέφυρα & Προμήκης Μυελός) Νωτιαίος Μυελός Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

ΠΕΡΙΦΕΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ (ΠΝΣ) Περιφερικά Νεύρα Αυτόνομο ΝΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Νεύρα & Νευρώνες του ΠΝΣ Κινητικό Νευρικό Σύστημα (σε σκελετικούς μυς) Edmond Jacobson (1932): ακόμα και εν πλήρη ηρεμία συνεχίζουμε να κάνουμε υποσυνείδητα ελεγχόμενες κινήσεις Αυτόνομο Νευρικό Σύστημα (Φυγόκεντρο & Αισθητικό) Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 Νευρομυϊκή Σύναψη Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 Αισθητικοί Νευρώνες Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Ενδιάμεσοι Νευρώνες (ΝΜ) Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Αισθητηριακή Απομόνωση Heron Woodburn (1957): O εγκέφαλος έχει ανάγκη συνεχούς αισθητικής διέγερσης Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 Σοβιετική Ένωση (1965-1985) Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Guantanamo & Abu-Ghraib (2005 -σήμερα) Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ & ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΟΡΙΣΜΟΣ: “Συμπεριφορά αποτελείται από πρότυπα στο χρόνο” (Eibl-Eibelsfeldt, 1970) δηλ: - κινήσεις - φωνήσεις - μορφασμοί - σκέψη Η Συμπεριφορά διαμορφώνεται από Μνημίδια Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Συμπεριφορικά Πρότυπα Ζώων Κληρονομικά: γενικευμένα στον πληθυσμό Από Μάθηση: εξειδικευμένα & σπανιότερα πχ: - κοτόπουλα: ο φόβος της σκιάς του γερακιού - άνθρωπος: αντανακλαστικό θηλασμού έμφυτος φόβος των φιδιών - λοξίας : χρήση ράμφους εκ γενετής - επίμυες : χρήση κοπτήρων από μάθηση Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 Είδη Μάθησης Κληρονομικά Από παρατήρηση άλλων (πράξη, παράδειγμα) Από διήγηση (σε ζώα με αυτή την ικανότητα) Από εμπειρία: - επανάληψη - σύνδεση Όσο πιο πολύπλοκο το ΝΣ ενός ζώου, τόσες πιο πολλές συμπεριφορικές επιλογές έχει. ΑΛΛΑ: οι παλαιότερες δομές παραμένουν! Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

ΑΠΟΨΕΙΣ ΠΕΡΙ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ & ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ (ΜΕΝΤΑΛΙΣΜΟΣ) Αριστοτέλης (384-322πΧ) Η ιδέα της αθάνατης Ψυχής/Νου που ελέγχει τη συμπεριφορά Η Ψυχή άυλη και ξέχωρη από το σώμα - αλλά υπαρκτή οντότητα “Η Ψυχή υπεύθυνη για τη ζωή, αφού με την αποχώρησή της επέρχεται ο θάνατος” Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 Στη Ψυχή/Νου οφείλονται: οι σκέψεις, η αντίληψη, τα συναισθήματα, η βούληση, η φαντασία, η γνώμη, οι επιθυμίες, η ηδονή, ο πόνος, η μνήμη και η λογική Έδρα της Ψυχής είναι η καρδιά “Ρόλος του εγκεφάλου να Ψύχει το αίμα” (!) Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Προβλήματα του Μενταλισμού Ο Νους και η Ψυχή είναι το ίδιο; Αν ο Νους /Ψυχή είναι άυλος, αυτός ΔΕΝ μπορεί να μελετηθεί από την ανθρώπινη Επιστήμη Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 DESCARTES (ΔΥΪΣΜΟΣ) Rene Descartes (1596-1650) Εντόπισε το Νου στον Εγκέφαλο και έτσι τον έφερε στο Σώμα Ξέχωρα αλλά & αλληλένδετα “το πνεύμα και το σώμα θα πρέπει να είναι ενωμένα ώστε να δημιουργούν τον άνθρωπο” Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 Χρήση του Μηχανικού Παραδείγματος της Εποχής: μία άυλη οντότητα (ΝΟΥΣ) έχει τον έλεγχο μιας μηχανής (ΣΩΜΑ) μέσω του εγκεφάλου Το πρόβλημα του πως ένας άυλος Νους αλληλεπιδρά με το υλικό σώμα είναι η βάση του ΔΥΪΣΜΟΥ:  Οι Αυτόματες λειτουργίες (πέψη, αναπνοή) γίνονται χωρίς την επέμβαση του Νου αλλά οι συνειδητές αποφάσεις/κινήσεις απαιτούν τη συνδρομή του Νου Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13  Έδρα του Νου η Επίφυση (Κωνάριο ή Pineal Gland) Το μοντέλο είναι του Descartes είναι ΥΔΡΑΥΛΙΚΟ: η επίφυση κατευθύνει υγρό από τις κοιλίες του εγκεφάλου (μέσου των νεύρων) στους μύες που διογκώνονται και έτσι κινούνται. Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΝΟΥ ΣΤΟ ΔΥΪΣΜΟ ΓΛΩΣΣΑΣ: η διατύπωση λογικών προτάσεων για άυλες οντότητες ΔΡΑΣΗΣ : συμπεριφορά μετά από λογική σκέψη (και όχι ενστικτώδης) Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Προβλήματα του Δυϊσμού Καταστροφή της Επίφυσης ΔΕΝ οδηγεί σε έκπτωση της νοήμονος συμπεριφοράς Η Επίφυση παίζει ρόλο στον έλεγχο των βιολογικών ρυθμών αλλά ΔΕΝ ελέγχει την ανθρώπινη συμπεριφορά Δεν περνάει υγρό από τον εγκέφαλο στους μυς (Απόδειξη: βύθιση σε νερό) Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 Οι Δοκιμασίες αποτυγχάνουν σε κάποια ζώα πχ: χρήση (νοηματικής) γλώσσας από πιθήκους Οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα πχ: παιδιά και άτομα με νοητική υστέρηση δεν έχουν ανθρώπινο νου; (έλλειψη λογικής σκέψης) Αν ο Νους/Ψυχή άυλος, η αλληλεπίδραση με την ύλη του Σώματος παραβιάζει την Αρχή Διατήρησης της Υλοενέργειας Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 DARWIN (ΥΛΙΣΜΟΣ) Charles Darwin (1809-1892) & Alfred Wallace (1823-1913) “Η έλλογη συμπεριφορά μπορεί να εξηγηθεί πλήρως με βάση των λειτουργιών του εγκεφάλου” “Περί της Καταγωγής των Ειδών μέσω της Φυσικής Επιλογής” (1859) Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 Τους εξέπληξαν τα κοινά χαρακτηριστικά των οργανισμών παρά την μεγάλη ποικιλομορφία Οι ομοιότητες αυτές οφείλονται στο Γενετικό υπόβαθρο που έχει κοινή καταγωγή Donald Hebb (1949): Θεωρία του Εγκεφάλου “η συμπεριφορά και η νευρωνική λειτουργία συνδέονται τελείως και η μία προκαλείται αποκλειστικά από την άλλη. Δεν υπάρχει ψυχή ή δύναμη ζωής…” Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Επιπτώσεις στη μελέτη του Εγκεφάλου & της Συμπεριφοράς Επιτρέπει την μελέτη “κατώτερων” ειδών και την αναγωγή των συμπερασμάτων στον άνθρωπο Επιτρέπει την αναγνώριση των κοινών κληρονομήσιμων συμπεριφορών (πχ: ζήλια, χαμόγελο) Η εξελικτική αύξηση της πολυπλοκότητας του εγκεφάλου επέτρεψε την αύξηση και της πολυπλοκότητας της συμπεριφοράς Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Προβλήματα του Υλισμού Στηρίζεται σε ανθρωποκεντρικότητα Εξαντλείται στη Φυσική του 19ου & 20ου αιώνα Δεν μπορεί να εξηγήσει φαινόμενα όπως μνήμες από τραυματίες χωρίς εγκεφαλική λειτουργία Χρησιμοποιείται από κάποιους ως Θρησκεία με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζεται (λάθος) σαν τέτοια Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13 ΤΕΛΟΣ 2ης ΔΙΑΛΕΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-13