“Προχωρημένα Θέματα Ηλεκτρονικού Επιχειρείν” Διάλεξη 1η - Εισαγωγή “Προχωρημένα Θέματα Ηλεκτρονικού Επιχειρείν” Διάλεξη 1η - Εισαγωγή Δρ. Κώστας Κούτσικος
Η ατζέντα της ημέρας Καλώς ήλθατε ! Τι είναι το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν Που θα επικεντρωθεί το μάθημα Οι ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες Τελικά σχόλια
Τι είναι και τι ΔΕΝ είναι το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν Δεν είναι απλά και μόνο: Ανάπτυξη δικτυακών τόπων και ιστοσελίδων Αγοραπωλησίες μέσω του Διαδικτύου Ένα σύνολο τεχνολογιών σχετιζομένων με το Διαδίκτυο Διαφήμιση προϊόντων στο Διαδίκτυο Δεν είναι απλά και μόνο: Ανάπτυξη δικτυακών τόπων και ιστοσελίδων Αγοραπωλησίες μέσω του Διαδικτύου Ένα σύνολο τεχνολογιών σχετιζομένων με το Διαδίκτυο Διαφήμιση προϊόντων στο Διαδίκτυο Γενικά, δεν είναι ο απλός αυτοματισμός λειτουργιών ενός οργανισμού. Είναι η ριζική αναδιοργάνωσή του, βάσει επιχειρηματικού σχεδίου, με τη χρήση νέων τεχνολογιών και με στόχο την ανάπτυξη του οργανισμού
Τι εννοούμε με τον όρο ‘ανάπτυξη’ ? Είναι η επέκταση του κύκλου εργασιών ενός οργανισμού (δηλ. δημιουργία νέων προϊόντων, υπηρεσιών, αγορών, δεξιοτήτων, κλπ) ΑΛΛΑ Κερδοφόρος ανάπτυξη είναι η επέκταση του κύκλου εργασιών ενός οργανισμού έτσι ώστε να διατηρείται το εξής: τα κέρδη να ξεπερνούν τα κόστος επενδύσεων/υλοποίησης των αναπτυξιακών έργων
Προφανώς, και δυστυχώς, αειφόρος κερδοφόρα ανάπτυξη είναι δύσκολο να επιτευχθεί 85% of Fortune 1000 companies have been unable to achieve sustained value growth over 5 years 60% of growth initiatives do not generate value – in fact, in most cases, they destroy value - Organic Growth: Research shows that only 14% of product launches add valu - Inorganic Growth: 77% of mergers fail 85% of Fortune 1000 companies have been unable to achieve sustained value growth over 5 years 60% of growth initiatives do not generate value – in fact, in most cases, they destroy value - Organic Growth: Research shows that only 14% of product launches add valu - Inorganic Growth: 77% of mergers fail *Sources including: PA Survey, OECD 2001, Bain & Co., 1998, Kim & Mauborge INSEAD Μήπως το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν μπορεί να βοηθήσει να επιλυθούν κάποια τουλάχιστον από τα προβλήματα ανάπτυξης που αντιμετωπίζουν επιχειρήσεις και οργανισμοί ?
Ένα μοντέλο εύρεσης νέων ιδεών/ευκαιριών ανάπτυξης μέσω Ηλεκτρονικού Επιχειρείν Products Channels Customers Markets Skills Knowledge Assets Complementors Identifying natural partners Co-operating with competitors Breaking assumptions Creating industry change Leveraging discontinuities
Πως υλοποιείται και πως ΔΕΝ υλοποιείται το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν Δεν αρκεί: Άρτια τεχνική υλοποίηση Ο παλιός καλός διαχωρισμός μεταξύ διαφόρων τμημάτων μιας εταιρίας (‘οι τεχνικοί’, ‘οι διοικητικοί’, κλπ) Η κεντρικοποιημένη διαχείριση καινοτομίας και σχετικών e-business projects Η έλλειψη στρατηγικών συνεργασιών και η εγωκεντρική αντιμετώπιση e-business projects Δεν αρκεί: Άρτια τεχνική υλοποίηση Ο παλιός καλός διαχωρισμός μεταξύ διαφόρων τμημάτων μιας εταιρίας (‘οι τεχνικοί’, ‘οι διοικητικοί’, κλπ) Η κεντρικοποιημένη διαχείριση καινοτομίας και σχετικών e-business projects Η έλλειψη στρατηγικών συνεργασιών και η εγωκεντρική αντιμετώπιση e-business projects Γενικά, δεν είναι η απλή υλοποίηση ενός τεχνικού έργου. Είναι η ενορχηστρωμένη ανάπτυξη νέων οργανωτικών μορφών, που συνδυάζουν επιχειρηματικότητα, νέες τεχνολογίες και παράλληλη διαχείριση πολλαπλών καινοτομικών έργων
High Low Size of Return (£) Probability of Success LowHigh Breakthroughs Strategic enhancements Bankers Η δυσκολία έγκειται στην απόφαση κατανομής πόρων μεταξύ πολλαπλών έργων Ηλεκτρονικού Επιχειρείν ενός οργανισμού
Internal ideas External opportunities Generated ideas Concept Fakeware Prototype e-business Commercial e-business Building the e-business incubator capability Building incubator capability, while building a repeatable e-business incubator Intellectual property rightsSpecialist technologyBranding and PR Recruitment, training and developmentIT and logistics networks Hosting and vendor relationships e-media skills p and e infrastructure Integrated customer/ supplier networks/systems Value based offerings for ‘smarts’ Scale-up costs Internal communications Internet brands Support services Governance Office services Physical location Financing know-how Partnerships and alliances IT Infrastructure Management team Launch... αλλά και στον τρόπο διαχείρισης και υλοποίησης αυτών των καινοτόμων ιδεών/projects
Εν περιλήψει, στο μάθημα αυτό θα διερευνήσουμε που βρίσκεται, που κατευθύνεται και που θα ΕΠΡΕΠΕ να κατευθύνεται το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν How can organizations identify and develop e-business growth opportunities in their respective industries (and beyond!) - Investigate the state-of-the-art in theory and practice of e-business and value-based growth - Through case studies and guest lectures, how organizations actually address the above and they could improve their actions
Products Channels Customers Markets Skills Knowledge Assets Complementors Identifying natural partners Co-operating with competitors Breaking assumptions Creating industry change Leveraging discontinuiti es High Low Size of Return (£) Probability of Success LowHigh Breakthroughs Strategic enhancements Bankers Internal ideas External opportuni ties Generated ideas Concept Fakeware Prototype e-business Commercial e-business Building the e-business incubator capability Building incubator capability, while building a repeatable e-business incubator Intellectual property rightsSpecialist technologyBranding and PR Recruitment, training and developmentIT and logistics networks Hosting and vendor relationships e-media skills p and e infrastructure Integrated customer/ supplier networks/systems Value based offerings for ‘smarts’ Scale-up costs Internal communications Internet brands Support services Governance Office services Physical location Financing know-how Partnerships and alliances IT Infrastructure Management team Launch … δίνοντας έμφαση στην ρεαλιστική εύρεση, ανάπτυξη και υλοποίηση ιδεών/έργων Ηλεκτρονικού Επιχειρείν How can we exploit e-business for growth ?
Getting started Enhancing the existing market offering the business Value from exploiting e-business Time Cross platform with mobile capability Industry leader with breakthrough offerings Investment in external ventures Combined e-physical offering Participant in major e-alliances New services and markets Web-site established Basic on-line transactions and e-procurement Comprehensive product and service information... και στο πώς διάφοροι οργανισμοί χρησιμοποιούν το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν για την ανάπτυξη τους
Θεωρία - Γνωστικό θέμαΘεωρία - ΒιβλιογραφίαΠρακτική κατάρτιση Introduction to e-businessHarvard Business School articles Selected case studies and guest speakers from: Government (e-gov) Financial services (incl. venture capital firms) Media ??? Speakers to be confirmed Organizational growthPA Consulting Group tutorial Real options and e-business portfolio management MIT Sloan School of Business articles Business incubationPA Consulting Group tutorial Specific topics (time permitting): content management and distribution, organizational webs Συνολικό διάγραμμα μαθήματος – Συνδυασμός επιχειρηματικότητας και τεχνολογιών
Η συμμετοχή σας θα είναι απαραίτητη Project reports-indiv: 50% Project reports-group: 30% Παρουσιάσεις, συμμετοχή: 20% Βαθμολόγηση Προετοιμασία για τις εβδομαδιαίες διαλέξεις (ομαδικά, ατομικά) Web site του μαθήματος (e-class) Ημέρα μαθήματος Φαγητό, ποτό, κουβεντούλα κατά τη διάρκεια του μαθήματος Ερωτήσεις και απορίες – είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον μάθημα, αρκεί να μην το δείτε σαν αγγαρεία. ΠΑΝΤΑ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΣΑΣ: Βασικοί κανόνες 1η ώρα: Παρουσίαση από μία από τις ομάδες - Συζήτηση για τα άρθρα της ημέρας 2η ώρα: Διάλεξη – Guest speaker Ώρες γραφείου: Κάθε Παρασκευή 1:00 - 3:00 – Οποιαδήποτε ώρα, Μορφή μαθήματος
Για το επόμενο μάθημα... Mεταπτυχιακό μάθημα ‘ΜΗΧ 119’ Στα ‘Εγγραφα’, υπάρχει το αρχείο ‘1. Introduction to E-business’ με URL links σε 3 άρθρα Μία ομάδα θα προετοιμάσει παρουσίαση σε ερωτήσεις σχετικές με αυτά τα άρθρα Θεωρία - Βιβλιογραφία