Συντελεστές: Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης: - Επιθεωρητής Τέχνης - Επιθεωρητής Τέχνης - Σύμβουλοι εκπαιδευτικών - Σύμβουλοι εκπαιδευτικών προγραμμάτων προγραμμάτων Συνεργασία: - Πολιτιστικές Υπηρεσίες μα Αρχιεπισκόπου - Ίδρυμα Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ΄ Μακαρίου Γ΄
Τοποθεσία: Βρίσκεται στην καρδιά της παλιάς Λευκωσίας, στο προαύλιο του καθεδρικού ναού του Αγίου Ιωάννη, δίπλα στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Κύπρου Ώρες λειτουργίας Μουσείου: Δευτέρα-Παρασκευή Σάββατο Τηλέφωνο:
Σκοπός: Nα φέρει σε επαφή τα παιδιά με την εκκλησιαστική τέχνη που είναι διάχυτη τόσο στην πολιτισμική όσο και στην κοινωνική κουλτούρα του τόπου μας
Στόχοι: Να βοηθήσει τα παιδιά να γνωρίσουν, να εκτιμήσουν και να σέβονται την πολιτισμική τους παράδοση Να αναπτύξουν διαπολιτισμική κατανόηση
Μεθοδολογία: Bιωματική προσέγγιση με στόχο την άσκηση της παρατηρητικότητας, την εξερεύνηση και τη δημιουργία
Εκθέματα στο Βυζαντινό Μουσείο Υπάρχουν περίπου Υπάρχουν περίπου 230 εικόνες από 230 εικόνες από τoν 9° μέχρι και τoν 9° μέχρι και το 19 ο αιώνα, το 19 ο αιώνα, τα περίφημα ψηφιδωτά της Κανακαριάς τα περίφημα ψηφιδωτά της Κανακαριάς του 5 ου αιώνα και τοιχογραφίες του 5 ου αιώνα και τοιχογραφίες από το 10 ο αιώνα από το 10 ο αιώνα
Αντιπροσωπευτικά δείγματα της βυζαντινής μικροτεχνίας της Κύπρου, όπως ιερά άμφια, κειμήλια και σκεύη Αντιπροσωπευτικά δείγματα της βυζαντινής μικροτεχνίας της Κύπρου, όπως ιερά άμφια, κειμήλια και σκεύη
Θεματικές στις οποίες βασίζεται το πρόγραμμα Μορφές Αγίων Μορφές Αγίων πάνω σε ζώα πάνω σε ζώα Ψηφιδωτά Παναγίας Ψηφιδωτά Παναγίας Κανακαριάς Κανακαριάς Εικόνες της Παναγίας Εικόνες της Παναγίας σε θρόνο σε θρόνο
Το πρόγραμμα διεξάγεται με οδηγό το τετράδιο εργασίας του μαθητή
Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με επίσκεψη στο Εργαστήρι Συντήρησης Αρχαίων Εικόνων και Χειρογράφων της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην εφαρμογή του προγράμματος Για την επιτυχή εφαρμογή του προγράμματος ο εκπαιδευτικός ακολουθεί τα πιο κάτω στάδια: Πριν από την επίσκεψη Πριν από την επίσκεψη Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης Μετά την επίσκεψη Μετά την επίσκεψη
Πριν από την επίσκεψη Ο εκπαιδευτικός: Ευαισθητοποιεί τα παιδιά συζητώντας τον κώδικα συμπεριφοράς κατά την επίσκεψη Συζητά στην τάξη σχετικά θέματα που πραγματεύεται το εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης Ο εκπαιδευτικός: Έχει την ευθύνη για την ασφαλή μετάβαση των μαθητών προς και από το μουσείο Έχει την ευθύνη για την ασφαλή μετάβαση των μαθητών προς και από το μουσείο Συνοδεύει την τάξη του κατά τη διεξαγωγή του εκπαιδευτικού προγράμματος Συνοδεύει την τάξη του κατά τη διεξαγωγή του εκπαιδευτικού προγράμματος
Μετά την επίσκεψη Ο εκπαιδευτικός: Αξιοποιεί τις εμπειρίες των παιδιών που αποκόμισαν από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με ποικιλία διαθεματικών δραστηριοτήτων Αξιοποιεί τις εμπειρίες των παιδιών που αποκόμισαν από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με ποικιλία διαθεματικών δραστηριοτήτων