Βασικες Εννοιες Φυσικής. Προηγουμενο μάθημα Δεξιότητες – Δεξιότητες: Δυνάμεις του 10 και λιγη άλγεβρα – Δεξιότητες: Λύση απλών σχέσεων – Ασκηση: μια άσκηση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Advertisements

Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Διάθλαση σε 2 διαστάσεις
Εργαστήριο : «Αξιοποίηση ή Ολοκληρωμένη Διαχείριση του Χώρου του Παλαιού Εργοστασίου Λιπασμάτων (μέθοδος Ιστοριογραμμής)» Σεμινάριο του Δικτύου : «Τα Λιμάνια.
Η Φυσική είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ , ΕΝΝΟΙΕΣ, ΝΟΜΟΙ.
Ανάκλαση και διάδοση σε ένα όριο.
ΗΗΜΕΙΑ.
Το φως …όπως το εξήγησε ο Maxwell
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
5.3 XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ
3.1 ΘΕΡΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Οθόνες: Δεξιότητες παρουσίασης Επίπεδο.
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
Η ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ Το κειμενικό είδος της περιγραφής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση Σύμβουλος Ελληνικών
Δυναμική ενέργεια Ενέργεια ταλάντωσης.
Ποια είναι η αιτία που προκαλεί τη μεταβολή της ταχύτητας των σωμάτων;
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
2.2 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ.
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
1. Ευθύγραμμη κίνηση. Ένα σώμα κινείται πάνω σε μια ευθεία.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ Όλες οι συσκευές που χρησιμοποιούμαι καθημερινά, από τις πιο μικρές ως τις πιο μεγάλες χρειάζονται ενέργεια, για να λειτουργήσουν .Χωρίς ενέργεια.
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
Η σκηνή στον κινηματογράφο
5.1 ΕΡΓΟ & ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
ΥΛΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗ Η κίνηση είναι χαρακτηριστική ιδιότητα της ύλης. Κίνηση παρατηρούμε από τους μακρινούς γαλαξίες έως μέχρι το εσωτερικό των ατόμων. Η.
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
Βάλια Σκούρα Μελίνα Μερτζάνη
ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΑΣ.
2.2 Η έννοια της ταχύτητας.
ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΩΜ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Βασικες Εννοιες Φυσικης _2
Στην προσπάθεια μας να περιγράψουμε και να κατανοήσουμε τα φυσικά φαινόμενα ορίζουμε έννοιες –ποσότητες που τις λέμε: Φυσικά μεγέθη.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Μηχανική. Την προηγουμενη φορα Μας απασχολησαν τα ιδανικά αέρια Είδαμε το πώς: Η συμπίεση και η εκτονωση αερίων συνδέεται με εισοδο.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Συνέχεια της Μηχανικής. Την προηγουμενη φορα (1/2) Κάναμε την πρώτη επαφή μας με τη μηχανική στο Πανεπιστήμιο Η κατανόηση της.
ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Θερινό σχολείο Εκπαιδευτική Ρομποτική και διδακτική στις Φυσικές Επιστήμες, στην Πληροφορική και την Υπολογιστική Επιστήμη, τα Μαθηματικά και την Επιστήμη.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Βασικες Εννοιες Φυσικης
Εισαγωγή στην Κρυπτογραφία Εργαστηριακό σεμινάριο Άνοιξη 2007.
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Πρόβλημα: Όλοι μας έχουμε περάσει με αυτοκίνητο από κάποια γέφυρα και έχουμε νιώσει κάποιου είδους «αναπηδήσεις». Που οφείλονται αυτές άραγε; Γιατί όσο.
 Ένα σώμα κινείται πάνω σε μια ευθεία.  Από μια θέση πάει σε μια άλλη.  Πως θα μελετήσουμε την κίνηση; 1. Ευθύγραμμη κίνηση.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Βασιλης Κολλιας Βασικές Εννοιες Φυσικής _ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
ΑΣΚΗΣΗ 8 Ελαστικές και μη ελαστικές κρούσεις Αρχή διατήρησης της ορμής ΑΣΚΗΣΗ 8 Ελαστικές και μη ελαστικές κρούσεις Αρχή διατήρησης της ορμής Σκοπός είναι.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Βασιλης Κολλιας Βασικές Εννοιες Φυσικής _ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Κ Υ Μ Α Τ Ι Κ Η.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Βασιλης Κολλιας Βασικές Εννοιες Φυσικής _ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Αφήγηση αφήγηση.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
Βασικες Εννοιες Φυσικης
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1 ο ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ – ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ. Παρατηρώντας εικόνες από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων στην αρχαία Ελλάδα …… Βλέπουμε ότι κάποια ¨πράγματα¨
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
Διδακτικές Προτάσεις στη βιολογία
Θερμότητα.
ΟΠΤΙΚΗ Οπτική ονομάζεται ο κλάδος της Φυσικής που μελετά τη συμπεριφορά και τις ιδιότητες του φωτός, ενώ επιπλέον περιγράφει και τα φαινόμενα που διέπουν.
ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΕΝΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ
Διάλεξη 7 Απλά Κοσμολογικά Μοντέλα
Εισαγωγή στην έννοια Μole
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εισαγωγή στα αέρια. Τα σώματα σε αέρια κατάσταση είναι η πιο διαδεδομένη μορφή σωμάτων που βρίσκονται στο περιβάλλον μας, στη Γη. Η ατμόσφαιρα της Γης.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Βασικες Εννοιες Φυσικών Επιστημών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βασικες Εννοιες Φυσικής

Προηγουμενο μάθημα Δεξιότητες – Δεξιότητες: Δυνάμεις του 10 και λιγη άλγεβρα – Δεξιότητες: Λύση απλών σχέσεων – Ασκηση: μια άσκηση με κλίμακες (ποσα κύτταρα έχει άραγε το σώμα μας;) «Από τι αποτελείται κάθε «τουβλάκι»;»

Τα Lego της Φυσικής Ενα «τουβλάκι» μπορει να είναι μια μικρή ιστοριούλα όπου καλα ορισμένες έννοιες ακολουθουν μια συγκεκριμέμη πορεια στο χρονο με βάση την αιτιότητα Μπορει επισης να είναι μια περιγραφή που καθορίζει το σκηνικο της δράσης Παραδείγματα: 1. Κινούμαι στον αυτοκινητόδρομο 2. Μια σταγόνα νερού εξατμίζεται 3. Η εξήγηση της όρασης Οι «ήρωες» των ιστοριών είναι σημαντικοί και προβλέψιμοι

Πώς καταλαβαίνουμε ότι γνωρίζουμε καλά μια έννοια. Το πρώτο βημα για να ελέγξω ότι ξέρω μια έννοια της Φυσικής είναι να μπορώ να τη φανταστώ στην καθημερινότητά μου. Να μπορώ να σκεφτώ συγκεκριμένες περιπτώσεις από τη ζωή μου όπου μου είναι χρήσιμη. Επίσης σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση που φαντάζομαι να ξέρω πώς να την μετρήσω με οσο το δυνατο πιο απλά όργανα γινεται (Αυτό είναι συνδεδεμένο με τον ορισμο της έννοιας στη Φυσική).

Πώς καταλαβαίνουμε ότι γνωρίζουμε καλά μια έννοια. Το δευτερο βημα για να ελέγξω αν ξέρω μια έννοια της Φυσικής είναι: όταν βλέπω ένα μαθηματικο τυπο, μια εξίσωση, που συνδέει μεγέθη μπορώ να διηγηθώ ιστοριούλες με λογια (χωρις πολλά μαθηματικά), όπου κυρίαρχο ρολο παιζει η αιτιότητα και που συνδέουν τις εμπλεκόμενες έννοιες Πχ Q= m *c* Δθ Δυσκολια: Οι λέξεις/εννοιες στη Φυσική έχουν άλλο νοημα από ό,τι στην καθημερινή ζωή

Σημερινο μάθημα 1. Θα δουλέψουμε και πάλι με κλίμακες 2. Θα μας απασχολήσει το πώς θα ενώσουμε τα «τουβλάκια» σε εξηγήσεις ειδικού τύπου (εξηγήσεις «τυπου» Φυσικής)

Κλιμακες και ένα νέο εργαλείο (1/3) Το βιντεο με τις δυνάμεις του 10 Το περιοδικο συστημα- Αριθμοι μοριων σε ποσοτητες ουσιών Την προηγουμενη φορα κάναμε μια εκτίμηση των κυττάρων στο σώμα μας. Όταν παιρνουμε ένα αντιβιωτικο, αν υποθέσουμε ότι τα μόριά του μοιράζονται ισοποσα στο σωμα μας, ποσα μορια αντιβιωτικού θα αντιστοιχουν σε κάθε κυτταρο (παράδειγμα);

Κλιμακες και ένα νέο εργαλείο (2/3) Αν ειμαι τοσο μεγάλος οσο το μηκος κυματος της ερυθρής ακτινοβολίας τοτε ποσο μεγάλος είναι ένας ιός; (πχ ο ιος της γρίπης;) Ποσο μεγάλο είναι ένα e-coli; Αν ειμαι τοσο μεγαλος οσο ένα e-coli ποσο μεγάλη θα μου φαινόταν μια σταγόνα ομίχλης; Αν ειμαι τοσο μεγάλος οσο μια σταγόνα ομίχλης πόσο μεγάλο θα μου φαινοταν ένα εκατοστό;

Κλιμακες και χρόνος (3/3) Από πόσο χρόνο μετά τη μεγάλη έκρηξη είναι ο πιο παλαιος και απόμακρος γαλαξίας που μπορουμε να πατηρήσουμε; (περ 700 εκατομμύρια χρονια) Τι γινοταν στην Γη πριν από 700 εκατομμύρια χρονια; (πριν από 500 εκατομύρια χρόνια εμφανίζονται τα ασπόνδυλα) Τι μεσολαβεί; Διδακτική προκληση: πώς μπορώ να αντιληφθω τέτοιες πελώριες χρονικές εκτάσεις;

ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ Εξηγήσεις «τύπου» φυσικής Έχει νόημα να επιχειρηματολογούμε στη Φυσική;

Οι «ιστορίες» της φυσικής Η Φυσική δουλεύει με ειδικου τυπου αφηγήσεις Συγκεκριμένοι ήρωες με συγκριμένες ιδιοτητες Λεπτομέρεια στον τοπο και το χρονο Οι ήρωες έχουν σε κάθε περισταση τις ιδιες ιδιότητες

Εξισώσεις που μετατρέπουμε σε μικρές αφηγήσεις Σχεση ταχυτητας επιτάγχυνσης Σχέση ταχυτητας αποστασης Σχέση Θερμοτητας – διαφοράς θερμοκρασίας Σχέση Τασης Εντασης στο νομο του Ohm

Και τωρα ένα βημα παραπάνω (1/2) Μηχανιστικές εξηγήσεις Δυσκολία Μια αναλογία: Στις πιο πολλες εξηγήσεις της Φυσικής κανεις δεν μπορει να με «πληροφορήσει» την εξήγηση. Η εξήγηση που διαβάζω είναι ένα κρυπτογραφημένο μηνυμα που θα αποκτήσει νοημα μονο όταν «σπάσω» τον κώδικά του μετα από έξυπνη και αρκετή προσπάθεια. Ο κώδικας σπάει εσωτερικά όχι εξωτερικά: πρέπει να αλλάξω εγώ!

Και τωρα ένα βημα παραπάνω (2/2) Μηχανιστικές εξηγήσεις Μια άλλη αναλογία: Στις πιο πολλες εξηγήσεις της Φυσικής κανεις δεν μπορει να με «πληροφορήσει» την εξήγηση. Η εξήγηση που διαβάζω είναι σαν ένας σπορος ο οποίος πρέπει να βρει χώμα να φυτρώσει μέσα μου. Εγω δινω στην εξήγηση τη συγκεκριμένη της μορφή και έτσι είναι συχνα λιγο διαφορετική από άνθρωπο σε άνθρωπο.

Παραδειγματα Βιντεο: «Δυσκολο να διδάξεις Φυσική» «Πώς δουλεύει το μπουμεραγκ» «αργη κινηση» «Δουλευοντας μια εξήγηση 1» «Δουλευοντας μια εξηγηση 2»

Συνθεση 1 Εγγραφο «Αργη Κινηση»

Τα κοσμήματα της Φυσικής Είναι τα μοντελα της: Τα Lego τουβλάκια με τα οποια φτιάχνονται οι προβλέψεις και οι εξηγήσεις της

Συνθεση 2: ένα παράδειγμα οπτικής Το φως, ο τοιχος και ο αμφιβληστροειδής