Η Ιστορία των Κόμικς μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο
Τα Κόμικς στα 90s Το 1986, τρία βιβλία αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο η κοινή γνώμη αντιμετωπίζει τα comics: Το «Watchmen», των Alan Moore και Dave Gibbons Το «The Dark Knight Returns», του Frank Miller Το «Maus», του Art Spiegelman. Ξαφνικά, τα περιοδικά γεμίζουν με ιστορίες για “τα comics που ωριμάζουν” και ο όρος “graphic novel” κάνει την εμφάνισή του, στα λογοτεχνικά λεξικά.
Ο Art Spiegelman άνοιξε το δρόμο στους επόμενους καλλιτέχνες, με το Maus, το οποίο έφερε μια τομή στην Τέχνη των comics, μέχρι τότε.
Η απήχηση που είχε στο κοινό και η βράβευσή του με Pulitzer, κατέστησαν κοινά αποδεκτό ότι τα comics έχουν τη δυνατότητα να χειριστούν και σημαντικά ζητήματα. Στα μέσα της δεκαετίας του ’90, ο πρώτος τόμος του Palestine, του Joe Sacco, στο οποίο ο δημιουργός εξιστορεί τα γεγονότα κατά τη διάρκεια του πολέμου στη Μέση Ανατολή, έγινε δεκτός με ενθουσιασμό και καταγράφηκε ως ένα από τα πιο πρωτοποριακά έργα στην Ιστορία του Μέσου.
Η δεκαετία του ’90 μας προσφέρει ένα ακόμη πολύ σημαντικό βιβλίο στο χώρο των comics: Το Palestine θέτει νέα δεδομένα για τη χρήση των comics ως Μέσα που καταγράφουν την επικαιρότητα Ταυτόχρονα, όλο και περισσότεροι δημιουργοί αρχίζουν να δουλεύουν για εφημερίδες και περιοδικά.
Ο Scott McCloud, στο Understanding Comics, δίνει το θεωρητικό υπόβαθρο και εξηγεί, με πιο “επιστημονικό” τρόπο, τη γλώσσα του Μέσου. Κύριος άξονας των απόψεών του, η επικοινωνιακή ικανότητα των comics. Ο McCloud αντιμετωπίζει τα comics ως Μέσα Επικοινωνίας και τους προσδίδει μια ιδιαίτερη θέση, λόγω συγκεκριμένων χαρακτηριστικών τους.
Κινο (Quino) Ο Κίνο (Quino) είναι ένας Aργεντίνος σκιτσογράφος που είναι γνωστός για την δημιουργία της Μαφάλντα. Το πραγματικό του όνομα είναι Χοακίν Σαλβαδόρ Λαβάδο (Joakin Salvador Lavado). Γεννήθηκε στις 27 Ιουλίου του 2931 στην πόλη Φουερκιρόλα της Ισπανίας. Η οικογένειά του μετανάστευσε στην Αργεντινή μετά το ξέσπασμα του Ισπανικού Εμφυλίου.
Σπούδασε στην Σχολή Καλών Τεχνών της Μεντόσα της Αργεντινής. Πρωτοσχεδίασε το κόμικ Μαφάλντα σε μία αργεντίνικη εφημερίδα το 1964 και αμέσως σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Η έκδοση του κόμικ συνεχίστηκε μέχρι το Η Μαφάλντα είχε επιλεχθεί ως εκπρόσωπος για την Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού της UNICEF.
Σε ποιες κοινωνικές ομάδες απευθύνονται τα comics; Τα comics δεν απευθύνονται αποκλειστικά και μόνο, σε ορισμένες κοινωνικές ομάδες. Η αντίληψη πως, αποτελούν ασχολία για τα παιδιά, είναι ξεπερασμένη. Πλέον τα comics, χωρίζονται σε πολλές κατηγορίες ανάλογα με το περιεχόμενό τους και έχουν απήχηση στο ευρύ κοινό, ανεξαρτήτως ηλικίας. Αυτό που είναι αξιοσημείωτο, είναι το γεγονός πώς τα comics αποτελούν ένα μέσο ενημέρωσης, παιδείας και πολιτισμού, προσιτό σε όλους, λόγω της χαμηλής τιμής στην οποία προσφέρονται. Ως εκ τούτου, θα μπορούσαμε να πούμε πως η επιτυχία των comics συνίσταται στην απήχηση τους σε όλα τα κοινωνικά στρώματα.
Ποια είναι η διαδικασία δημιουργίας ενός comic; Η διαδικασία δημιουργίας ενός comic, αποτελείται από τα εξής στάδια: 1. Σύλληψη της κεντρικής ιδέας, ιστορία του comic 2. Σκέψη για την μορφή των σκίτσων, των κεντρικών χαρακτήρων και των ‘’σκηνικών’’ 3. Πρόχειρη δοκιμή, αρχική δημιουργία 4.Δημιουργία διαλόγων και τοποθέτησή τους στο σκίτσο. 5. Σύλληψη και απόφαση για τη μορφή του κειμένου, το design και ίσως κάποιο ‘’ηθικό δίδαγμα’’ που θα απορρέει. 6.Σταδιακή δημιουργία και συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση.
ϟ Ευχαριστούμε Πολύ ϟ