Διδακτική Μαθηματικών Ι

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
Advertisements

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Έ.
Παιχνίδια με τις γεωγραφικές συντεταγμένες
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Μαθηματικά Ε΄ Δημοτικού Είδη προβλημάτων στην κλασματική μονάδα
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
H διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού. Tι θα γνωρίσουμε •Τις φάσεις ανάπτυξης του λογισμικού. •Γιατί χρειάζεται να γίνει ανάλυση του προβλήματος. •Τι θα πρέπει.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ Α΄φάση Επιμόρφωσης Εκπ/κών κλάδου ΠΕ19 Διδακτική της Πληροφορικής Ρόδος, Νοέμβρης 2007.
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
Μάθημα: Ερευνητική Εργασία ( Project ) Τμήμα : ΒPr ~ 3
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Μάθημα Άσκηση 1Άσκηση 2Άσκηση 3 Άσκηση 1 Να συμπληρώσετε τις εξισώσεις, έτσι ώστε να βγάζουν άθροισμα όσα λέει και το κουτάκι.
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Κυριακή, 11 Ιανουαρίου 2015Κυριακή, 11 Ιανουαρίου 2015Κυριακή, 11 Ιανουαρίου 2015Κυριακή, 11 Ιανουαρίου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι Ιανουάριος 2014.
Πεντάλφα Αρμονικό τρίγωνο Αρμονική γωνία.
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλo Εργασίας 3 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
Ενεργή επιλογή αλγορίθμου, Active Algorithm Selection, Feilong Chen and Rong Jin Εύα Σιταρίδη.
Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ § 2.2 Άρρητοι αριθμοί (σελ. 45)
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Τμ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Διδακτική Μαθηματικών Ι
Διδακτική Μαθηματικών Ι
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τετάρτη, 15 Απριλίου 2015Τετάρτη, 15 Απριλίου 2015Τετάρτη, 15 Απριλίου 2015Τετάρτη, 15 Απριλίου 2015Τμ.
Προγραμματισμός Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
 Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον:  Τεχνικές Διδασκαλίας.
Διδακτική Μαθηματικών Ι 9 Απριλίου 2014 Μάθημα 4 ο -5 ο Επίλυση προβλήματος ( συνέχεια )
Δομές Δεδομένων 1 Θέματα Απόδοσης. Δομές Δεδομένων 2 Οργανώνοντας τα Δεδομένα  Η επιλογή της δομής δεδομένων και του αλγορίθμου επηρεάζουν το χρόνο εκτέλεσης.
Πως μπορεί κανείς να λύσει προβλήματα με τη βοήθεια της Mathematica Πρόβλημα 10 α : Κλίση καμπύλης Πρόβλημα 10 β : Εμβαδόν καμπύλης Ομάδα Δ. Λύνοντας Προβλήματα.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Δειγματική διδασκαλία Κεφ. 15: Αναγωγή στην κλασματική δεκαδική μονάδα
Mathematics in the streets and in the schools Terezinha Nunes Carraher, David William Carraher and Analucia Dias Schliemann Καλογεράκης Γιώργος Δ
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Παραδείγματα BP.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 1: Σύγκριση δραστηριοτήτων (καθοδηγούμενων/διερευνητικών) Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών.
ΒΑΡΟΣ – ΜΑΖΑ – ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Αρχιτεκτονικη & Γεωμετρια του Παρθενωνα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Επίλυση Προβλημάτων με Αναζήτηση
Έλεγχος Υπόθεσης για το μέσο ενός πληθυσμού
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
Από το πρόβλημα στην ανάπτυξη αλγορίθμου Σπάχος Κυριάκος ΠΕ 19 - Πληροφορικής.
Εφαρμογές Πληροφορικής
ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ; – ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΠΩΣ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΤΑΙ ΟΡΙΣΜΟΣ
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1 ο ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ – ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ. Παρατηρώντας εικόνες από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων στην αρχαία Ελλάδα …… Βλέπουμε ότι κάποια ¨πράγματα¨
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ FIBONACCI Μαθήτρια: Δήμητρα Δεληβοριά Υπεύθυνη Καθηγήτρια:
Φυσική Β’ Γυμνασίου Ασκήσεις.
2ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας
Δυσκολίες των Μαθηματικών
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
«Μαθηματικά στην καθημερινότητα»
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτική Μαθηματικών Ι Μάθημα 6ο Επίλυση προβλήματος (συνέχεια) 11 Απριλίου 2014

Ευρετικές Χρησιμοποίησε μια αναπαράσταση (πίνακα, σχεδιάγραμμα). Χρησιμοποίησε μια αναπαράσταση (πίνακα, σχεδιάγραμμα). Στην Ιαπωνία, χρησιμοποιούν χαλιά (που ονομάζονται Tatami), για να καλύψουν όλο το πάτωμα του σπιτιού τους, σε όλα τα δωμάτια. Τα πατώματα καλύπτονται πλήρως από αυτά τα χαλάκια τα οποία είναι περίπου 3x6 μέτρα. Με πόσους διαφορετικούς τρόπους μπορούν να ταξινομηθούν τα χαλάκια για να καλύψουν ένα πάτωμα 6x15 μέτρα;

Απάντηση Υπάρχουν 8 τρόποι!

Ευρετικές Χρησιμοποίησε μια αναπαράσταση (πίνακα, σχεδιάγραμμα). Χρησιμοποίησε μια αναπαράσταση (πίνακα, σχεδιάγραμμα). Συμπλήρωσε τον παρακάτω πίνακα: Τι παρατηρείς; Μέγεθος δωματίου 6x3 6x6 6x9 6x12 6x15 6x18 6x21 6x24 Αριθμός τρόπων 1 2

Ευρετικές Χρησιμοποίησε μια αναπαράσταση (πίνακα, σχεδιάγραμμα). Χρησιμοποίησε μια αναπαράσταση (πίνακα, σχεδιάγραμμα). Συμπλήρωσε τον παρακάτω πίνακα: Τι παρατηρείς; Μέγεθος δωματίου 6x3 6x6 6x9 6x12 6x15 6x18 6x21 6x24 Αριθμός τρόπων 1 2 3 5 8 …

Η ακολουθία Fibonacci Σε ένα σπίτι στο χωριό γεννιέται ένα ζευγάρι κουνέλια. Τα κουνέλια αυτά χρειάζονται 2 μήνες για να μεγαλώσουν και να αρχίσουν να γεννούν. Έτσι μετά από δύο μήνες το ζευγάρι αυτό γεννά ένα νέο ζευγάρι στην αρχή κάθε μήνα. Τα νέα ζευγάρια μεγαλώνουν και αναπαράγονται κι αυτά με τον ίδιο τρόπο. Πόσα ζευγάρια κουνέλια θα έχουμε μετά από 3 μήνες , 4 μήνες , 6 μήνες , μετά από ένα χρόνο;

Η ακολουθία Fibonacci

Η ακολουθία Fibonacci και ο χρυσός λόγος φ Αν διαιρέσουμε κάθε αριθμό με τον προηγούμενό του , τότε οι λόγοι που θα βρούμε τείνουν να προσεγγίσουν τον άρρητο αριθμό 1,618... , το γνωστό χρυσό αριθμό που διεθνώς συμβολίζεται με το ελληνικό γράμμα φ (από τον Φειδία). Παραδείγματα:   13:8=1,625 21:13=1,615.. 34:21=1,619…

Η χρυσή τομή ισούται με…

Η χρυσή τομή ισούται με…

Η χρυσή τομή ισούται με…

Η χρυσή τομή

Η ακολουθία Fibonacci

Η ακολουθία Fibonacci

Η ακολουθία Fibonacci

Η ακολουθία Fibonacci

Η ακολουθία Fibonacci

Η ακολουθία Fibonacci

Η ακολουθία Fibonacci

Η ακολουθία Fibonacci

Η ακολουθία Fibonacci

Η ακολουθία Fibonacci

Η ακολουθία Fibonacci

Η χρυσή τομή

Η χρυσή τομή

Η χρυσή τομή

Χρυσό ορθογώνιο

Κατηγορίες προβλημάτων ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΠΟΥ Προβλήματα που επιλύονται πραγματοποιώντας συγκεκριμένα βήματα (αλγόριθμοι) Προβλήματα που απαιτούν τη χρήση διαφόρων ευρετικών (δηλαδή κάποιων στρατηγικών επίλυσης) ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΤΥΠΟΥ (ΜΕΘΟΔΟΣ PROJECT) Παραλλαγμένες ασκήσεις οι οποίες περιλαμβάνουν: Ελλιπή δεδομένα Ανοιχτού τύπου ερωτήσεις Εύρεση δομών, εντοπισμό λαθών Προβλήματα που βασίζονται σε πραγματικές καταστάσεις. Σχεδίαση προβλημάτων.

Παραλλαγμένη άσκηση – Ελλειπή δεδομένα Υπάρχουν μερικά μήλα στο τραπέζι και μερικά σε ένα καλάθι. Αν όλα τα μήλα είναι 50, πόσα μήλα υπάρχουν στο τραπέζι; Πιθανές απαντήσεις; Ποια ήταν η αρχική άσκηση; Ποιες μαθηματικές έννοιες εμπλέκονται; Πώς μπορείτε να αξιολογήσετε τη συγκεκριμένη δραστηριότητα; Εντάξτε τη συγκεκριμένη δραστηριότητα σε μια ομάδα πλαισιωμένων δραστηριοτήτων.

Παραλλαγμένη άσκηση – Ελλειπή δεδομένα Αρχική άσκηση: Μια πολική αρκούδα ζυγίζει 20 φορές το βάρος του Γιώργου. Αν ο Γιώργος ζυγίζει 25 κιλά, ποιο είναι το βάρος της πολικής αρκούδας; Παραλλαγμένη άσκηση: Μια πολική αρκούδα ζυγίζει 500 κιλά. Πόσα παιδιά έχουν μαζί το ίδιο βάρος;

Ανοιχτού τύπου ερωτήσεις Οι γονείς σου σού έδωσαν χαρτζιλίκι 7€. Πώς μπορείς να τα ξοδέψεις; ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ; Έχεις 7 € στο πορτοφόλι σου. Διάλεξε ποιο από τα διπλανά αντικείμενα θα ήθελες να αγοράσεις και διέγραψέ το. Πόσα χρήματα θα σου μείνουν; Διέγραψε το αντίστοιχο ποσό.

Ανοιχτού τύπου (;) ερωτήσεις

«Εντοπισμού λαθών» 16 x 5 80

«Εντοπισμού λαθών»

Πραγματική κατάσταση Επιθυμώ να ταξιδέψω από τα Γιάννενα στη Ρόδο. Ποιος τρόπος είναι ο καλύτερος; Ποιο πρόγραμμα κινητής τηλεφωνίας με συμφέρει; Πόσο πρέπει να μειωθούν οι εκπομπές αερίων για να μειωθεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου;

Σχεδίασης προβλήματος Σχεδιάστε δύο προβλήματα 1ο πρόβλημα: κλειστό (1 λύση) 2ο πρόβλημα: ανοιχτό (περισσότερες λύσεις)