Πως είναι διαμορφωμένη η κοινωνία του τόπου μου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Ρώσους
Advertisements

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ερευνητικό πρόγραμμα «Η δική μου ιστορία: Κατασκευή γενεαλογικού δέντρου μαθητών/τριών της Β΄ Γυμνασίου» Οικογενειακό δέντρο.
Παραδοσιακοί Χοροί της Μακεδονίας
ΜΑΚΡΙ ΜΑΚΡΗ ΜΠΕΤΤΥ ΤΣΕΛΑ Γ4.
Βρογγίστα- Καλονέρι.
Είμαστε οι μαθητές της Γ1΄ τάξης του 4ου Δημ. Σχολείου Ωραιοκάστρου.
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΦΥΛΩΝ ( π.Χ.)
Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΔΩΡΙΕΩΝ (11ος αι πΧ) οι
Οι Οθωμανοί Τούρκοι κατακτούν βυζαντινά εδάφη
Να σας συστηθώ: Το όνομά μου είναι: Σημαίνει … Το πήρα από …
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΑΝ
Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Ζαγορίου. Έζησα στον τόπο καταγωγής μου μέχρι την ηλικία των 9 ετών και, στη συνέχεια, εγκαταστάθηκα με την οικογένειά.
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Ιστορία Κατά την Αγγλοκρατία ήταν το μεγαλύτερο χωριό της περιοχής, για αυτό οι Βρετανοί το ανακήρυξαν δήμο το Νωρίτερα το1938 είχε αποκτήσει γυμνάσιο.
Αυτόχθονες Λαοί Γκαμπριέλ ΣΤ1.
Η πόλη της Κερύνειας – εισαγωγικά Θέση Ονομασία Ιστορία
H Βαλκανική χερσόνησο, πριν από τους Βαλκανικούς πολέμους
ΒΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ:
Παναγιώτης Βούρκας Χριστιάνα Ιωάννου Γιώργος Πρωτοπαπάς.
Γιατί και πως μετακινούνται οι άνθρωποι της Εποχής του Χαλκού;
Εργασία από τους μαθητές της Δ΄ τάξης:
Σιδηρόκαστρο Είκοσι πέντε χιλιόμετρα από τις Σέρρες, πρωτεύουσα του ομώνυμου νομού, και άλλα τόσα από τον Προμαχώνα, στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, βρίσκεται.
Μία βόλτα στο χωριό Κοντιά: αφορμή για έρευνα
Project Β’ Λυκείου 2ο τετράμηνο
Σωτήρης Θεοχάρης Ορφέας Λιακόπουλος
(Μαθητές της Ε’ Τάξης). Οι Βούλγαροι ήταν λαός ασιατικής καταγωγής. Στο χώρο της Ευρώπης εμφανίστηκαν στα τέλη του 5ου αιώνα. Αρχικά εγκαταστάθηκαν στη.
Λεσχη αναγνωσης Υπατια ελενα στροπωνιατη
20. Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βούλγαρους
Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βουλγάρους και τους Ρώσους
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
Άλλα προσφυγικά ρεύματα
Παναγιώτης Λαδόπουλος
Ταξίδι στη χώρα των λιμνών Τάξη: Α’ Τμήμα: Α3 Βαρβάρα Χριστίνα Σιάγκα 19 – 20 Μαρτίου 2013.
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ Πέτρος ΣΤ’1 P[y.
ΥΔΡΑΓΩΓΕΙΟ ΧΟΡΤΙΑΤΗ.
Κεφάλαιο δ΄ Ο χριστιανισμός στον ευρύτερο ευρωπαϊκό χώρο
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 20 ου ΑΙΩΝΑ. Η ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ « ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ » ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΑΚΗΣ. Φωτεινή Τσιμπιρίδου …  Καθηγήτρια.
Οι Έλληνες των παροικιών και των Παραδουνάβιων Ηγεμονιών.
ΘΡΑΚΗ ΜΑΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΓΚΟΛΙΑΣ 1 ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – τάξη Δ1.
ΛΑΠΩΝΕΣ Ραφαέλλα Παφίτη. ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΟΙ ΛΑΠΩΝΕΣ Οι Λάπωνες ζουν στο βόρειο άκρο της Σκανδιναβικής χερσονήσου (Σουηδία, Νορβηγία, Φιλανδία) συμπεριλαμβανομένης.
ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ ΕΛΕΝΗ ΠΑΤΣΑΛΙΔΟΥ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΩΝΑ Η Περιστερώνα είναι ένα χωριό περίπου 32 χιλιόμετρα δυτικά από την πρωτεύουσα Λευκωσία, στους πρόποδες της.
ΙΝΔΙΑΝΙΚΕΣ ΦΥΛΕΣ.
Διαδρομές στην πόλη της Φλώρινας
ΑρχιεπισκοποΣ Κυπρου Κυπριανοσ.
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
Οι Ελληνεσ Δημιουργουν Αποικιεσ
Αυτόχθονες Λαοί Τσερόκι
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΛΑΟΙ Χριστίνα Φανή.
Παρουσίαση για την Ισπανία
Η προσφυγική Νέα Πέραμος Γυμνάσιο Νέας Περάμου Σχολ. έτος
Οι κάτοικοι της Β. Αμερικής
Θεσσαλονiκη, η Προσφυγομανα
ΚρητικΟΣ ΓAμοΣ Στην Κρήτη υπάρχουν δύο είδη γάμου. Ο γάμος με κλέψιμο και με προξενιό. Στο γάμο με κλέψιμο ο γαμπρός έκλεβε την νύφη αφού οι γονείς του.
Ερευνητική Εργασία Η ιστορία του νομού Σερρών Β΄ τετράμηνο
Σχολειο ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ;
ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ
ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων
Κεφάλαιο 36 Οι κάτοικοι της Ασίας.
Λέανδρος Αγιοργιωτάκης
H ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΈΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ Η ιστορία του Ελληνισμού στον Πόντο έχει ως επίσημη αφετηρία την ίδρυση της Σινώπης στα βόρεια παράλια της Μ. Ασίας από Ίωνες ναυτικούς.
1.ΤΑ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ α. Ο πληθυσμός. Η ΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ 1830 : ίδρυση ανεξάρτητου ελληνικού κράτους : Στερεά Ελλάδα,
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012 Κακαριάρη Άννα Κουβά Ρεγγίνα.
ΑΜΦΙΠΟΛΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πως είναι διαμορφωμένη η κοινωνία του τόπου μου Καπακτσής Γεώργιος Κεχαγιά Ελένη Μπίτση Βασιλική Μυλωνά Φωτεινή

Απογράφη κοινότητας Άδενδρου-Κίρτζιλαρ (1928) ΚΑΤΑΓΩΓΕΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΒΛΑΧΟΙ ΘΡΑΚΙΩΤΕΣ(Βουλγαρία) ΘΡΑΚΙΩΤΕΣ(Τουρκία) ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΕΣ ΠΟΝΤΙΟΙ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ 228 92 56 524 315 4

ΕΤΗΣΙΕΣ ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΕΣ ΑΠΟΓΡΑΦΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΑΔΕΝΔΡΟΥ ΕΤΟΣ 1940 ΕΤΟΣ 1950 ΕΤΟΣ 1961 ΕΤΟΣ 1971 ΕΤΟΣ 1981 ΕΤΟΣ 1991 ΕΤΟΣ 2001 Α’ΔΗΜΟΤ.ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ 1.441 1.947 2.048 1.920 2.117 2.201 2.284

Οι γηγενείς του Κίρτζιλάρ Οι γηγενείς του Κίρτιλάρ ως οι παλιότεροι κάτοικοι του χωριού υποδέχτηκαν αργότερα όλους τους υπόλοιπους σημερινούς κατοίκους, όπως τους βλάχους το 1878 και τους πρόσφυγες το1922 με 1924 που ήρθαν να κατοικήσουν για πάντα στο Άδενδρο. Στην αρχή ενοχλήθηκαν από την απρόσμενη προσέλευση όλων, πράγμα που τους έκανε να περάσουν αρκετά χρόνια, ώστε να συνηθίσουν την παρουσία τους και να συνειδητοποιήσουν την μόνιμη εγκατάστασή τους με τον καιρό όμως διαπίστωσαν την νέα τάξη πραγμάτων, οπότε αναγκαστικά συμβιβάστηκαν και αποφάσισαν να αναπτύξουν φιλικούς δεσμούς και αργότερα να δημιουργήσουν συγγένειες. Οι γηγενείς της περιοχής χρησιμοποιούσαν για της μεταξύ τους επικοινωνίες από οικισμό σε οικισμό μέσα, όπως τα βοιδόκαρα, τα μπενέκια(σελωμένα άλογα και γαϊδουράκια που είχε κάθε οικογένεια ή με πεζοπορία)

Οι Βλάχοι του Κίρτζιλάρ Οι Βλάχοι είναι το άλλο στοιχείο του χωριού που χρονολογικά βρέθηκαν εκεί μετά τους γηγενείς. Εμφανίστηκαν στα μέρη αυτά προς το τέλος του 19ου αιώνα. Αφού περιπλανήθηκαν στην βόρεια Μακεδονία κατέληξαν ως κτηνοτροφικές ομάδες (φαλκάρια) στα μέρη αυτά αποτελούμενα από χιλιάδες κοπαδιαστά πρόβατα και μεγάλα ζώα. Οι Βλάχοι ως ορεσίβια φυλή, τα πρώτα χρόνια με τις μετακινήσεις πλούτισαν από γνώσεις και διαμόρφωσαν τον χαρακτήρα τους. Πολλοί άνθρωποι όμως που ήταν εύστροφοι και σκληροί κράτησαν ουδετερότητα καθώς κράτησαν τα ήθη και έθιμα και δεν έσμιγαν εύκολα με άλλες φυλές.

Οι Θρακιώτες του Κίτζιλάρ Οι Θρακιώτες εμφανίστηκαν χρονολογικά μετά τους Βλάχους και πριν τους Μικρασιάτες στο χωριό. Κατέβηκαν από την Βόρεια Θράκη και ανατολή. Οι Θρακιώτες παρόλο που θεωρούνται άνθρωποι με υψηλή νοημοσύνη, όμως δεν άφηναν εύκολα τον εαυτό τους να εκδηλωθεί. Την πρώτη περίοδο που εγκαταστάθηκαν στο Άδενδρο, αποτελούσαν και αυτοί κλειστή συντηρητική κοινωνία και δεν θεωρούσαν απαραίτητο να έχουν επαφή μα τα άλλα τοπικά φύλλα του χωριού όπως ήταν οι γηγενείς, οι Βλάχοι και οι μικρασιάτες.

Οι Μικρασιάτες του Κίτζιλάρ Οι Μικρασιάτες είναι ένα άλλο κομμάτι του λαού. Άνθρωποι με διαφορετικές πολιτιστικές ιδιαιτερότητες που του έκαναν να ξεχωρίσουν. Έδειξαν στους άλλους, πως δεν είναι μόνο η πλευρά του μόχθου και του πλούτου αλλά και του γλεντιού. Όταν πρώτο ήρθαν στο χωριό του φέρθηκαν αφιλόξενα. Το κλήμα για του Μικρασιάτες ήταν πολύ κρύο διότι έμεναν στα παράλια και το κλήμα εκεί ήταν πολύ ζεστό. Σαν λαός οι μικρασιάτες έχουν περάσει πολλά δεινά καθώς τους μετέφεραν γυμνούς και έμεναν σε παράγκες.

Κεχαγιά Ελένη Μπίτση Βασιλική Μυλωνά Φωτεινή Καπακτσής Γιώργος Κεχαγιά Ελένη Μπίτση Βασιλική Μυλωνά Φωτεινή Καπακτσής Γιώργος