1 ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΤΡΑΥΜΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ & YΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΥΓΙΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥΣ ΤΖΙΝΑ ΘΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, Ed. M., M.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προφίλ του θύματος Διαφορετικότητα (ανεπτυγμένη μαθητική κουλτούρα, διαφορετική θρησκεία/εθνικότητα ή αναπηρία) Άγχος, ανασφάλεια Ευαίσθητα, εσωστρεφή,
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Soft skills = προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες Δέκα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που αναπτύσσονται κατά την εφαρμογή ενός προγράμματος.
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Γονιός : Ένα επάγγελμα χωρίς προετοιμασία Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Ψ447 ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ. ΠΙΘΑΝΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σέβομαι τη διαφορετικότητα
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Καινοτόμες δράσεις στο ΕΕΕΕΚ Κατερίνης: Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
Συναισθηματικη αγωγη.
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
«Ο Θησαυρός της Εφηβείας» «Αντιμετωπίζοντας τα Παιδιά με Διαφορετικότητα (με Μαθησιακές Δυσκολίες)» Τζίνα Γ. Θανοπούλου, M.A., Ed.M. Harvard University.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Α τάξη Καλφαγιάννειου Γυμνασίου Φίλιας Βιωματικές Δράσεις.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ορισμός, δομή, μοντέλα, μέσα αξιολόγησης
Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΟΧΙ ΒΙΑ. Εκφοβισμός: επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά που εκδηλώνεται από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων επαναλαμβανόμενα,
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Κοινωνικός στιγματισμός και επανένταξη
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΤΡΑΥΜΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ & YΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΥΓΙΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥΣ ΤΖΙΝΑ ΘΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, Ed. M., M. A., Harvard University, Harvard University, Συμβουλευτική Ψυχολόγος, Διευθύντρια Κέντρου Συμβουλευτικής

2 Τα παιδία με ΜΔ, εξαιτίας μίας μαθησιακής διαφορετικότητας αλλά με φυσιολογικό ή/και υψηλό IQ, περιθωριοποιούνται & στιγματίζονται στο σχολείο & στη καθημερινότητα τους Εμφανίζουν Ακραία συμπεριφορά, είτε μέσω βιαιότητας, είτε κατάθλιψης & Χαμηλή ακαδημαική επίδοση. Πως μπορούμε να τα βοηθήσουμε ? Με ΕΓΚΑΙΡΗ & ΕΝΔΕΔΕΙΓΜΕΝΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ & ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ & ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ

3 Το Ψυχολογικό & Ακαδημαικό προφίλ των Μαθητών με ΜΔ  Κατάθλιψη  Απομόνωση, Απόσυρση, Μοναξιά  Αδιαφορία  Λύπη, Απόγνωση  Ανάγκη διαφυγής από πραγματικότητα  Ανάγκη δημιουργίας άλλης αλήθειας  Βίαια, Ακραία Συμπεριφορά  Θυμός, Επιθετικότητα  Παραβατικότητα- Αρνητισμός Χαμηλή Ακαδημαική Επίδοση & εικόνα εαυτού Η ΜΑΣΚΑ Θυμωμένο, Βίαιο, Επιθετικό Παιδί Εξωτερικά χαρακτηριστικά  Δυσκολία στο Κλασικό τρόπο εκμάθησης  Δυσκολία στη αντίληψη, αποκωδικοποίηση, μάθηση, αποθήκευση  Δυσκολία στη κατανόηση εννοιών & εκτέλεση οδηγιών  Δυσκολία στη συγκέντρωση, Υπερκινητικότητα (ADHD)  Ακαδημαική αποτυχία & διαφορετικότητα ΜΔ Μαθητές Εσωτερικά χαρακτηριστικά  Χαμηλή Αυτοπεποίθηση,  Ανικανότητα γνώσης του εαυτού & ικανοτήτων  Στίγμα διαφορετικότητας & κατωτερότητας  Εσωτερικοποιημένος Πόνος, Απόγνωση  Βίαια, Ακραία, Αρνητική Συμπεριφορά, Η ΑΛΗΘΕΙΑ Μοναχικό, Απογοητευμένο, Παιδί

4 Ο Φαύλος Κύκλος των Μαθητών με ΜΔ Συμπώματα  Διαφορετικότητα στη Γνώση & Κατανόηση  Διαφορετικότητα στην Αποκωδικοποίηση info  Διαφορετικότητα στη αποθήκευση, αναπαραγωγή  Δυσκολία στη Συγκέντρωση & Υπερκινητικότητα Αιτία ΜΔ Νευρολογική Διαφορετικότητα Στη Οργάνωση εγκεφάλου Γνωσιακά, Ακαδημαικά Αποτελέσματα  Χαμηλή Ακαδημαική Απόδοση και Επίδοση  Ακαδημαική, Προσωπική Διαφορετικότητα Ψυχολογικά & Κοινωνικά Αποτελέσματα  Στίγμα Διαφορετικότητας  Κοινωνικός Αποκλεισμός  Αισθήματα Κατωτερότητας, Χαμηλή Αυτοπεποίθηση Συμπεριφορές  Αντικοινωνικότητα (Βίαια, Ακραία Συμπεριφορά)  Ανάγκη ‘Διαφορετικών’ Λανθασμένων Επιλογών  Ανάγκη Αποδοχής & Αναγνώρισης με Λάθος τρόπο  Παραβατική Συμπεριφόρα Πιο μεγάλα Κοινωνικά & Ψυχολογικά προβλήματα Πιο Μεγάλα Ακαδημαικά Προβλήματα & Κενά ΑΔΙΕΞΟΔΟ Επανάληψη του ίδιου Φαύλου Κύκλου

5 «Προσωπική Μαρτυρία» Μαθητή με ΜΔ «ΕΧΩ ΔΥΟ ΕΑΥΤΟΥΣ, ΔΥΟ ΜΥΑΛΑ ΜΕΣΑ ΜΟΥ. ΣΥΓΚΡΟΥΟΝΤΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ…& ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ….ΟΤΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ ΕΊΝΑΙ ΣΑ ΚΑΤΙ ΝΑ ΜΗ ΜΕ ΑΦΗΝΕΙ..ΝΑ ΜΟΥ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΟ ΜΥΑΛΟ…..ΘΕΛΩ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ….. ΜΕΤΑ Η ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΟΥ ΦΕΥΓΕΙ ΣΕ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ & ΕΙΝΑΙ ΣΑ ΝΑ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ, ΤΑΞΙΔΕΥΩ ΑΛΛΟΥ…& ΜΕΤΑ ΌΤΑΝ ΓΥΡΙΖΩ ΣΤΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΑ ΕΧΩ ΧΑΣΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ…ΕΙΜΑΙ ΑΛΛΟΥ…ΝΟΙΩΘΩ ΑΣΧΗΜΑ..ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΩ…ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ… & ΦΩΝΑΞΩ & ΝΑ ΤΑ ΣΠΑΣΩ…ΕΙΜΑΙ ΜΟΝΟΣ…ΘΕΛΩ ΒΟΗΘΕΙΑ….» Γιάννης, Μαθητής, 14 ετών Γιάννης, Μαθητής, 14 ετών

6 Πως να βοηθηθούν οι ΜΔ μαθητές να αποφύγουν το Στιγματισμό, την Αποτυχία, την Aπόρριψη, την Βίαια ή Aκραία ή Kαταθλιπτική Συμπεριφορά? Με Σωστή Παρέμβαση: – –Ψυχολογική Συμβουλευτική – –Ακαδημαική Διάγνωση και Υποστήριξη – –Από ειδικούς Σύμβουλους Ψυχολόγους και ειδικούς Εκπαιδευτικούς

7 Ο ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΜΔ ΜΑΘΗΤΗ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥ ΠΑΙΔΙ Σύμβουλος Ψυχολόγος ΠΑΙΔΙ Ειδικός Εκπαιδευτικός ΠΑΙΔΙ Σύμβουλος Ψυχολόγος Σύμβουλος Ψυχολόγος ΓΟΝΕΙΣ

8 ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΓΟΝΕΙΣΠΑΙΔΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΔΙΑΡΚΗΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Εποικοδομητική Ανταλλαγή Απόψεων, σκέψεων, πράξεων, συναισθημάτων

9 Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΒΟΗΘΑ ΤΟ ΜΔ ΜΑΘΗΤΗ  Αντιμετωπίζει τις αδυναμίες με ΕΥΕΛΙΞΙΑ, ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ  Βλέπει τις αδυναμίες όχι σαν ανικανότητες ή αναπηρίες, αλλά σαν Αποδεκτή Διαφορετικότα & Ευκαιρία για Εξέλιξη  Διδάσκει πώς να ‘δουλεύει’ με τις αδυναμίες & τις δυνάμεις του με ευελιξία & κατάλληλη μέθοδο  Τροποποιεί τις αδυναμίες σε δυνάμεις  Εκτιμά τα «Μοναδικά»& «Ξεχωριστά» Χαρίσματα Κάθε ατόμου  Βοηθά & εμπνέει στη αποκάλυψη Νέων, Διαφορετικών, Μοναδικών Χαρισματικών Προσωπικοτήτων. «ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ»

10 Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟΥ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥ & ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ Ψυχολόγος & ειδικός εκπαιδευτικός, μέσω κατάλληλης & έγκαιρης συμβουλευτικής & διδασκαλίας, μπορεί να γίνει ο πιο σημαντικός «Καταλύτης» για Γνωσιακή & Συναισθηματική αλλαγή & εξέλιξη των ΜΔ Μαθητών, ώστε να υποστηριχθούν & εμπνευστούν & να μετακινηθούν από μία βίαια, στιγματισμένη, περιθωριοποιημένη ζωή σε μία ζωή γεμάτη δυνατότητες, έστω διαφορετικές, & ευκαιρίες στη ΓΝΩΣΗ, ΕΞΕΛΙΞΗ, ΙΣΟΡΟΠΙΑ & ΕΥΤΥΧΙΑ

11 ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ   Να βοηθήσουμε τους ΜΔ μαθητές ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ & ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΑ.   Να μη ρισκάρουμε να χάσουμε σημαντικά, «διαφορετικά», αξιόλογα άτομα με δυνατότητες στη Γνώση, Εξέλιξη & Δημιουργία.   Έγκαιρη & Κατάλληλη Παρέμβαση & Υποστήριξη Μέσω Ειδικών Εκπαιδευτικών & Συμβούλων Ψυχολόγων με διάθεση & ικανότητα να υποστηρίξουν & να βοηθήσουν   Ειδικά Εκπαιδευτικά Προγράμματα & Ψυχολογική Συμβουλευτική προσαρμοσμένα στις ικανότητες των μαθητών.

12   Εκτίμηση του Διαφορετικού Μαθησιακού και γνωσιακού προφίλ και ακαδημαικού ρυθμού κάθε μαθητή   Εξεύρεση «Μοναδικών» Λύσεων για να εξυπηρετηθούν όλοι οι μοναδικοί & διαφορετικοί μαθητές   Διάθεση να δούμε τα άτομα Ολιστικά/Ολοκληρωτικά - Ολιστική εκπαίδευση   Προώθηση της Επικοινωνίας & Συνεργασίας μεταξύ Μαθητών, Γονέων, Εκπαιδευτικών & Ψυχολόγων   Αγάπη & Σεβασμός στη Μοναδικότητα του ατόμου & και στο δικαίωμα στη Γνώση, Έκφραση και Εξέλιξη ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

13 References Davis, Ronald D. ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ. Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΠΙΟ ΕΞΥΠΝΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΔΕΝ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ. London: Souvenir Press, 1999 Gardner, Howard, ΑΚΑΤΕΡΓΑΣΤΟ ΜΥΑΛΟ, Πως τα παιδιά σκέφτονται, Basic Books, New York, 1998 Gardner Howard, Frames of Mind, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΑΛΟΥ, Basic Books, New York, 1988 Goleman, Daniel, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ, New York: Bantam Books,1994

14 Mcloughlin, David, et al. ΔΥΣΛΕΞΙΑ & ΒΙΑ, London: Whurr Publishers, Reid Galvin, Dyslexia, A Practitioner's Handbook, New York: John Wiley & Sons, Schmidt, John, ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, Allyn and Bacon, Boston, 1993 Smith, Sally, No Easy Answers, ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ & ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, New York: Bantam Books, Video: Rick Lavoie, When The Chips Are Down, Last One Picked, First One Picked On – The Social Implications of Learning Disabilities. References