Μπεζιργιαννίδου Αθανασία Φυσικός Γυμνάσιο Άνοιξης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΥΠΑ ΤΟΥ ΟΖΟΝΤΟΣ.
Advertisements

Χωρίζονται σε πρωτογενείς και δευτερογενείς.
Λουκία Τζελέπη - Τμήμα Γ5
Väder- och Klimatförändringar
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Η εξασθένηση της στιβάδας του όζοντος
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΘΕΜΑ: ΤΡΥΠΑ ΤΟΥ ΟΖΟΝΤΟΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Δ2
ΤΟ ΦΑΙΝOΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
ΗΗΜΕΙΑ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT):
ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ.
ΜΟΛΥΝΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΑ Η ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί σοβαρές καταστροφές στη Γη.
Γυμνάσιο Ομόδους Λεμεσός
Ατμόσ φαιρα της Γης   Σύνθεση Layers Ατμόσφαιρα ... Η Γη περιβάλλεται από ένα κάλυμμα του αέρα που ονομάζεται ατμόσφαιρα. Η ατμόσφαιρα αποτελείται από.
Φαινόμενο του Θερμοκηπίου
Πώς μπορείτε να την καταπολεμήσετε; EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Κλιματική αλλαγή.
από Τισ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ Τησ ΣΤ΄ΤΑΞΗΣ: γεωργία Σάββα Νικολέτα λαρκου
ΛΙΩΣΙΜΟ ΤΩΝ ΠΑΓΩΝ.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ
2ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Επιμέλεια: Κωτίτσας Αριστοτέλης
Περισσεύει το παραπλανητικό κλίμα Για τις κλιματικές αλλαγές.
14Ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου. Ε΄ Τάξη
SEA LEVEL RISE1 TEMPERATURE OF OCEANS. SEA LEVEL RISE2 TEMPERATURE OF OCEANS.
Γεωλογία & Διαχείριση Φυσικών Πόρων Κεφ Κλιματική Αλλαγή
Χημεία και Αέρια θερμοκηπίου
ΑΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ.
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
ΟΜAΔΑ:ΣΤΑΓΟΝΕΣ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΛΕΞΙΑΔΟΥ & ΜΑΡΙΝΑ ΛΑΜΠΑΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Κ.ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ.
ΦΤΙΑΞΑΜΕ «ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ» ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ… «ΧΗΜΕΙΑ» ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ
Άσκηση 8/1/2013 για όλες τις υποομάδες. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ ΣΕ ΚΤΙΡΙΑ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΙΣ Mια πόλη με λιγότερους δρόμους και περισσότερο πράσινο.
Κλιματικές Αλλαγές – Μετρήσεις του Μικροκλίματος της Αγ. Παρασκευής
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
«Αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη» ● Ιωαννίδου Ελένη ● Δόξα Ελένη «Αυτοκίνητο και ασφάλεια» ● Γεωργίου Βασίλειος ● Μπετίνι Μερικλέν «Ασφάλεια τροφίμων.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Υπάρχει λύση;.
Φαινόμενο του θερμοκηπίου
Σημασία των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
Κεφάλαιο 9 Η ατμόσφαιρα.
Κλιματική αλλαγή.
ΘΕΡΜΑΝΣΗ:ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΙΑ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΘΕΡΜΑΝΣΗ 1ο ΕΠΑ.Λ. Αγρινίου
Φωτοχημικό νέφος.
ΑΕΙΦΟΡΙΑ Γ’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου και η Τρύπα του Όζοντος!!!!
Κλιματική αλλαγή 1o Γυμνάσιο Χολαργού Τίτλος Έρευνας:
Φαινόμενο Του Θερμοκηπίου
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝTIKA ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ
ΦΤΙΑΞΑΜΕ «ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ» ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ… «ΧΗΜΕΙΑ» ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΚΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Η επιρροη του φαινομενου του θερμοκηπιου στην καθημερινη Μασ ΖΩΗ
Εργασία Χημείας για το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Λεωνίδας Κωστάλας, Μενέλαος Μικέδης
14ο Δημοτικο Σχολείο Ιλιου
Το φαινόμενο του θερμοκηπίου:
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΦΛΙΓΓΟΥ ΙΩANNA
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το Φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Περιβαλλοντικά Προβλήματα
Κλιματική αλλαγή Νεαροί επιστήμονες Ερευνούν & Αποφασίζουν
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Η σύνοδος της Κοπεγχάγης “για την κλιματική αλλαγή”
Väder- och Klimatförändringar
Φαινόμενου του θερμοκηπίου
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μπεζιργιαννίδου Αθανασία Φυσικός Γυμνάσιο Άνοιξης ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Μπεζιργιαννίδου Αθανασία Φυσικός Γυμνάσιο Άνοιξης

 

Στόχοι Να γνωρίσουν οι μαθητές το «Φαινόμενο του θερμοκηπίου» Να γνωρίσουν οι μαθητές το «Φαινόμενο του θερμοκηπίου» Να διαπιστώσουν τις αρνητικές συνέπειες της ανεξέλεγκτης παραγωγής διοξειδίου του άνθρακα Να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση

«Φαινόμενο του θερμοκηπίου»

Ερωτήσεις: Τι είδαμε στο video; Έχετε ακούσει ξανά για το φαινόμενο του θερμοκηπίου; Έχει θετικές ή αρνητικές επιδράσεις στον πλανήτη;

Αναδειξη των εναλλακτικων ιδεών των μαθητων (κ.Χαλκιά,2010) Καταγράφουμε στον πίνακα τις εναλλακτικές ιδέες των μαθητών Οι μαθητές συνήθως πιστεύουν ότι το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι αποκλειστικά μια αρνητική διαδικασία για τον πλανήτη Αντιθέτως, είναι μια φυσική διαδικασία

Αναδομηση τησ εναλλακτικησ ιδεασ των μαθητων (κ.Χαλκιά,2010) Ερώτηση : Τι είναι και γιατί το χρησιμοποιούμε;

Παραλληλισμός του αγροτικού θερμοκηπίου με το φαινόμενο του θερμοκηπίου Αγροτικό θερμοκήπιο Η ηλιακή ακτινοβολία παγιδεύεται από το γυαλί Φαιν. θερμοκηπίου Η ηλιακή ακτινοβολία παγιδεύεται από συγκεκριμένα αέρια

Αeρια του θερμοκηπiου Όζον 𝑂 3 Μεθάνιο 𝐶𝐻 4 Όζον 𝑂 3 Μεθάνιο 𝐶𝐻 4 Οξείδιο του αζώτου ( 𝑁 2 O) Υδρατμοί 𝐶𝑂 2 Υπερτερούν και ρυθμίζουν κυρίως τη θερμοκρασία της βιόσφαιρας της γης

Ανaλυση του φαινομeνου - Ορισμoσ

«Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται φαινόμενο του θερμοκηπίου» Ό ήλιος στέλνει τις ακτίνες του στη γη Ένα μέρος αυτών ανακλώνται από τη γη στο διάστημα Οι υπόλοιπες εγκλωβίζονται μέσα στην ατμόσφαιρα (υπέρυθρη ακτινοβολία) λόγω του CO2 και των υδρατμών Θερμοκρασία στην επιφάνεια της γής στους 15Ο C «Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται φαινόμενο του θερμοκηπίου»

Θέτουμε τον προβληματισμό στουσ μαθητέσ Θέτουμε τον προβληματισμό στουσ μαθητέσ Τι θα συνέβαινε στη γη αν δεν υπήρχε το φαίνομενο του θερμοκηπίου; Διαπίστωση Η μέση θερμοκρασία της γης θα ήταν -20℃ Σε τέτοιο περιβάλλον θα ήταν δύσκολη η ανάπτυξη της ζωής όπως τη γνωρίζουμε Το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι ωφέλιμο για τον πλανήτη (Χημεία Β’ ,2012)

Φύλλο εργασίας 1 Χρόνος (min) Συμπληρώστε τον πίνακα τιμών με τις μετρήσεις από το πείραμα. Χρόνος (min) Θερμοκρασία (οC) Δοχείο 1 Δοχείο 2   2. Σχεδιάστε τις καμπύλες στα διαγράμματα με βάση τις τιμές του πίνακα.

Πείραμα Οργάνωση των μαθητών σε ομάδες των 4 ή 5 ατόμων (ομαδοσυνεργατική προσέγγιση) Μίξη μαθητών με διαφορετικές δεξιότητες και εναλλαγή ρόλων (Γ.Καλκάνης,2007)

Διαπιστώσεισ πάνω στο πείραμα Στο δοχείο με την διοχέτευση 𝐶𝑂 2 έχουμε μεγαλύτερη αύξηση θερμοκρασίας Υπενθυμίζουμε ότι 𝐶𝑂 2 υπάρχει ήδη στην ατμόσφαιρα (φυσικό φαινόμενο)  

Υπερκατανάλωση αγαθών Ποιεσ ανθρώπινεσ δραστηριοτηες αυξάνουν το 𝑪𝑶 𝟐 στην ατμόσφαιρα; (Α.Γεωργόπουλος,2006) Αυτοκίνητα Καυστήρες Εργοστάσια Κλιματιστικά Υπερκατανάλωση αγαθών

Ποια τα αποτελέσματα τησ υπερθέρμανσησ του πλανήτη; (Α Ποια τα αποτελέσματα τησ υπερθέρμανσησ του πλανήτη; (Α.Γεωργόπουλος,2006) Βίαια μετεωρολογικά φαινόμενα Πλημμύρες Λιώσιμο πάγων άνοδος στάθμης θάλασσας εξαφάνιση παράκτιων πόλεων Αύξηση θερμοκρασίας της θάλασσας Ελάττωση διαλυτότητας οξυγόνου θάνατος υδρόβιας ζωής Αλλαγές στη χλωρίδα και πανίδα (μετανάστευση ζώων ,φυτών) Κλιματική αλλαγή

Διάγραμμα 1: Αύξηση τησ συγκέντρωσησ του διοξειδίου του άνθρακα και τησ θερμοκρασίασ από το 1000μΧ έωσ το 2000μΧ. Μπλε καμπύλη: συγκέντρωση του διοξειδίου του άνθρακα   Κόκκινη καμπύλη : μεταβολή θερμοκρασίας (ppm= parts per million)

Τι οφείλουμε να κάνουμε ωσ άτομα, ωσ κοινωνία, ωσ χώρα; Κατανάλωση λιγότερης ενέργειας( μη ενεργοβόρες συσκευές, μόνωση κτιρίων) Ανακύκλωση Μηχανές με χαμηλούς ρύπους Εναλλακτικές πηγές ενέργειας, ανανεώσιμες πηγές Φίλτρα στις βιομηχανίες

Η άλλη άποψη “Ενώ δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την ισχύ του φαινομένου του θερμοκηπίου υπάρχουν σημαντικές διαφωνίες μεταξύ των επιστημόνων για το εάν οι ανθρώπινες δραστηριότητες εντείνουν το φαινόμενο και αυξάνουν τη μέση θερμοκρασία του πλανήτη (G. Tyler Miller, JR 1999)”

Ανασκόπηση Το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι μια φυσική διαδικασία για τον πλανήτη Η παρέμβαση του ανθρώπου με την ανεξέλεγκτη παραγωγή CO 2 το ανάγει σε πρόβλημα Να ευαισθητοποιηθούμε ως πολίτες και να βοηθήσουμε στη λύση του προβλήματος

Εφαρμογή Προτείνουμε στους μαθητές: Να φτιάξουν ενα μικρό θερμοκήπιο (σπίτι ή σχολείο) Να συμμετέχουν σε περιβαλλοντικές δράσεις που οργανώνει το σχολείο ή τοπικοί φορείς Εκπαιδευτικές επισκέψεις σε περιβαλλοντικά κέντρα εκπαίδευσης

Φύλλο εργασίασ 2 1. Στο παρακάτω κρυπτόλεξο να εντοπίσετε τις λέξεις :Θερμοκρασία, θερμοκήπιο, τυφώνες, πλημμύρες, διοξείδιο , ξηρασία

2. Ποιες από τις παρακάτω εικόνες αντιστοιχούν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου: Α) Β) Γ) Δ) Ε) ΣΤ)

3. Εάν ήθελες να βοηθήσεις να σωθεί ο πλανήτης τι θα επέλεγες: Αυτοκίνητο ή Ποδήλατο Αναδάσωση ή Αποψίλωση Ηλιακό θερμοσίφωνα ή Ηλεκτρικό θερμοσίφωνα Το χαρτί : στην ανακύκλωση ή στα σκουπίδια

Φύλλο εργασίασ 3 Ονοματεπώνυμο: Προσπαθήστε να δώσετε τον ορισμό του φαινομένου του θερμοκηπίου. Από ποιες συγκεκριμένες ανθρώπινες δραστηριότητες παράγεται CO2 στην ατμόσφαιρα; Ποιες χώρες ευθύνονται περισσότερο για τη αύξηση του CO2 στον πλανήτη με βάση τους παρακάτω χάρτες;

Εικόνα 3. Εκπομπές CO2 των χωρών το 2000

Εικόνα 4. Εκπομπές CO2 χωρών ανά κάτοικο του 2012

Βιβλιογραφία G.Tyler Miller,JR (1999) , «Βιώνοντας στο περιβάλλον ΙΙ» ,Εκδόσεις Ίων, σελ. 101 Αλ. Γεωργόπουλος (2006) « Γη, ένας μικρός και εύθραυστος πλανήτης» Εκδόσεις Gutenberg σελ.475, 481, 487-489 Γ.Θ. Καλκάνης (2007) «Πρωτοβάθμια εκπαίδευση στις-με τις Φυσικές επιστήμες», τεύχος 2 «Φαινόμενα» σελ. 422 Κ. Χαλκιά (2010) «Διδάσκοντας φυσικές επιστήμες» Εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα σελ.18-20 Χημεία Β’ Γυμνασίου (2012), εκδ. Αφοί Ν. Παππά και Σία ΑΕΒΕ, Αθήνα, σελ.83-85 Γεωλογία-Γεωγραφία Α’ Γυμνασίου (2011), εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα , σελ. 39   Εικόνες: Προσωπικό αρχείο: Ιδία επεξεργασία Wikimedia Commons, “CO2 per capita per country” ανασύρθηκε 20/2/2014 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:CO2_per_capita_per_country.png Διαγράμματα: Wikipedia, «Παγκόσμια Θέρμανση» ανασύρθηκε 20/2/2014 http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%B1_%CE%B8%CE%AD% CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%83%CE%B7 Λογισμικό προσομοίωσης : Όμιλος "Άνθρωπος - Περιβάλλον - Τεχνολογία" ανθιμου χαλκιδη 2013-14 2ο ππγ αθηνας Βίντεο: Σαμαρίνας Χρήστος, «Το φαινόμενο του θερμοκηπίου» http://www.youtube.com/watch?v=bfiZPR8u5sY