Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο Νεολαίας- Εθνική Υπηρεσία Προγραμμάτων Νέα Γενιά σε Δράση και Eurodesk ( ).
Μικρή και ανυπεράσπιστη στα χέρια μας
Oι Αλκυονίδες δημιουργούν Παιχνίδια Κάνουν προτάσεις Βρίσκουν υλικό Συναντούν επιστήμονες Συνεργάζονται με Μ.Κ.Ο Συνεργάζονται με το Δήμο Χαϊδαρίου Συμμετέχουν σε τηλεδιάσκεψη με άλλες περιβαλλοντικές ομάδες Συνεργάζονται με περιβαλλοντικές ομάδες από σχολεία της Γ΄Αθήνας ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΕΝΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΟΥς ΚΛΙΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ.
Δημιουργία ενός δικτύου για την Κλιματική Αλλαγή με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών Κλιματοφύλακες Ο σκοπός: Πολλά μέλη με κοινό στόχο την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Εργαλεία στην αρχή λειτουργίας δικτύου Δημιουργία ιστολογίων (blogs) Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση με 2 wikis Σύγχρονη τηλεκπαίδευση : Τηλεδιάσκεψη στις με 10 περιβαλλοντικές ομάδες από Ελληνικά σχολεία Α/μιας και Β/θμιας Εκπ/σης
Συναντήσεις 1η συνάντηση: στο 1ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου Θέμα : Οργάνωση και δομή του Δικτύου και οι μέθοδοι συνεργασίας των ομάδων.
2η συνάντηση: Στο ΚΠΑΕ Βουλιαγμένης με συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών από όλες τις ομάδες. Εργαστήρια για την κλιματική αλλαγή Διαγωνισμός αφίσας Βιωματικές ασκήσεις γνωριμίας των εκπροσώπων των ομάδων.
3η συνάντηση: Εκμάθηση εκπαιδευτικού λογισμικού. (jclick, exe, hotpotatos, powerpoint). 4η συνάντηση: Εφαρμογή μεθόδων μορφοποίησης, ανάρτησης και προβολής του παραχθέντος υλικού.
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΦΙΣΑΣ
Ονομασία του Δικτύου Οργανώθηκε ψηφοφορία μεταξύ όλων των μελών του δικτύου (νέοι, μαθητές, εκπαιδευτικοί, μέλη περιβαλλοντικών συλλόγων) για να αποφασιστεί το όνομα του. Αποτέλεσμα ήταν το όνομα: «Κλιματοφύλακες», το οποίο χρησιμοποιήθηκε στην ονομασία της ιστοσελίδας του δικτύου.
Blog:
Δημιουργήθηκε ένα wiki για τη συνεργασία των συντονιστών: Ένα για τους μαθητές στη διεύθυνση Τα Wikis είναι ιστότοποι με δυνατότητες επικοινωνίας και συνεργασίας στη δημιουργία και διαχείριση περιεχομένου, και εργαλεία δημιουργίας ψηφιακού υλικού.
Wiki καθηγητών:
Wiki μαθητών:
Η δημιουργία της ιστοσελίδας μας θέλουμε να είναι η βάση για: Ερεθίσματα για επιπλέον έρευνα ή μελέτη. Διατήρηση των εργασιών των μελών στο χρόνο. Προσβασιμότητα και Τόπος αναφοράς για όσους ενδιαφέρονται για περιβαλλοντική εκπαίδευση
Από τη αρχή της δημιουργίας του δικτύου δόθηκε ιδιαίτερη σημασία : Στη συμμετοχικότητα Στην ομαδοσυνεργατική μέθοδο Στη βιωματική προσέγγιση με επίκεντρο τους νέους
Αξιολόγηση ήταν: Η χρήση ερωτηματολογίων. Η επισκεψιμότητα των wikis, του blog και της ιστοσελίδας Το πλήθος των ψήφων στην ανοικτή ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε για το όνομα του δικτύου Η προθυμία συμμετοχής των μελών σε όλες τις δράσεις και τα «ευχαριστώ» νέων και ενήλικων για τους νέους ορίζοντες που τους ανοίχθηκαν.
Αποτελέσματα Απόκτηση δεξιοτήτων στις Νέες Τεχνολογίες. Κοινωνοί πρωτόγνωρων και ευχάριστων μαθησιακών εμπειριών Ανάπτυξη κοινωνικότητας, ηλεκτρονικής συνεργασίας, συμμετοχή σε κοινές συζητήσεις, ανταλλαγές απόψεων, δημιουργία κοινού ψηφιακού υλικού.
Επικοινωνία των νέων από διαφορετικά σχολεία και περιοχές και δημιουργία νέων φίλων. Συνδυασμός τυπικής και μη τυπικής μάθησης. Δημοσίευση δουλειάς στο διαδίκτυο.
Συνεργασία με ομάδες εκτός των στενών τοπικών ορίων της Γ΄Αθήνας: Διαπολιτισμικό Σχολείο Ευόσμου Θεσσαλονίκης Αρχή συνεργασίας με σχολείο της Λευκωσίας της Κύπρου. Για την επόμενη σχολική χρονιά, έχει ξεκινήσει επικοινωνία και συνεργασία με 6 Ευρωπαϊκά σχολεία από Πολωνία, Σλοβενία, Ιταλία και Νορβηγία.
ΤΑΞΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΘΗΤΗΣ + ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΚΛΙΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ ΑΠΟ ΕΝΑΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΠΟΛΛΟΙ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΥΡΩΠΗ ΕΛΛΑΔΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΛΗ
ΟΙ ΚΛΙΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ Ελάτε μαζί μας να γίνουμε οι φύλακες της ΓΗΣ Να την προστατεύσουμε από τον ίδιο μας τον εαυτό!
Επισκέπτομαι την ιστοσελίδα Και συμπληρώνω την αίτηση μέλους στο