ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ Εισαγωγή Ο Η/Υ είναι μία μηχανή που εκτελεί μαθηματικές και λογικές εργασίες με καταπληκτική ακρίβεια και ταχύτητα. Έχει δύο μεγάλα πλεονεκτήματα:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΙΣΟΔΟΥ – ΕΞΟΔΟΥ (INPUT/OUTPUT)
Advertisements

Ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής
Λειτουργικό Σύστημα ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ENOTHTA B.1.3 (1)
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Κεφάλαιο 3 ο - Συνέχεια Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Κεφάλαιο 3 ο - Συνέχεια Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Εφαρμογές Πληροφορικής A’ Λυκείου
Το υλικό του Υπολογιστή
ΤΑΞΗ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασικές Έννοιες Επανάληψη (1).
Συσκευές Εξόδου Συσκευές Εισόδου
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Το υλικό των υπολογιστών.
Το υλικό του Υπολογιστή
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: To υλικό του υπολογιστή
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
ΥΛΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Το εσωτερικό του Υπολογιστή
To υπολογιστικό σύστημα
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Γνωριμία με το Λογισμικό του Η/Υ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑ 1.
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Διακρίνεται σε:
Α’ Γυμνασίου Βιβλίο «Σημειώσεις» σελίδες Α2
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Στο μάθημα αυτό θα περιγραφεί η βασική εσωτερική δομή ενός συστήματος υπολογιστή και ιδιαίτερα τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία της Κεντρικής Μονάδας.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΒΙΟΣΥΣΣΩΡΕΥΣΗ ΒΑΡΕΑ ΜΕΤΑΛΛΑ ΑΤΥΧΗΜΑ MINIMATA (ΙΑΠΩΝΙΑ)
Αναφερόμαστε στους σημερινούς υπολογιστές με τον όρο «», δηλαδή ένα σύνολο συσκευών και προγραμμάτων. Αναφερόμαστε στους σημερινούς υπολογιστές με τον.
Πληροφορική, Β Γυμνασίου
Οι συσκευές του υπολογιστή
Το Υλικό του Υπολογιστή
Υλικό – Λογισμικό – Μονάδες εισόδου/εξόδου
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: To λογισμικό του υπολογιστή
Λογισμικό Υπολογιστή Για να μπορεί το Υλικό μέρος του Υπολογιστή να εκτελεί και τη πιο απλή επεξεργασία δεδομένων χρειάζεται ένα σύνολο εντολών.Οι οδηγίες.
Συντήρηση Υπολογιστών Εργασία του μαθητή Γεράσιμου Ευριπίδη.
Το Υλικό του Υπολογιστή
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
Τα μέρη του υπολογιστή ΕΝΑΡΞΗ Quiz Γνώσεων.
Κρυφή μνήμη (cache memory) (1/2) Εισαγωγή στην Πληροφορκή1 Η κρυφή μνήμη είναι μία πολύ γρήγορη μνήμη – πιο γρήγορη από την κύρια μνήμη – αλλά πιο αργή.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το εσωτερικό του Υπολογιστή Β΄ τάξη Λέξεις Κλειδιά: Μητρική πλακέτα, κάρτες επέκτασης, κάρτα οθόνης, κάρτα ήχου, τροφοδοτικό, Κεντρική.
Η Κεντρική Μονάδα Συστήματος Εισαγωγή στην Πληροφορκή 1 Η κεντρική μονάδα του συστήματος (base unit ή system unit) αποτελεί τον πυρήνα ενός υπολογιστή.
Το τροφοδοτικό είναι μία συσκευή που είναι υπεύθυνη για δύο λειτουργίες: 1. Μετατρέπει το εναλλασσόμενο σε συνεχές. 2. Παρέχει τις κατάλληλες τάσεις 5.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ. Περιφερειακές συσκευές  Περιφερειακές συσκευές ονομάζουμε τις συσκευές που συνδέονται εξωτερικά με την Κεντρική Μονάδα του υπολογιστή.
Πληροφορική Α' Γυμνασίου 1 Κεφάλαιο 2 Το υλικό του Υπολογιστή.
5ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου. Δεδομένα - Πληροφορία Υλικό Λογισμικό Μονάδες Εισόδου Μονάδες Εξόδου Κεντρική Μονάδα.
στην Επιστήμη των Υπολογιστών Κωδικός Διαφανειών: MKT110
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Τίτλοσ μαθηματοσ: Το υλικό του υπολογιστή
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ <<ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ>>
25ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ-ΕΞΟΔΟΥ
Ενότητα 1 (Γνωρίζω τον υπολογιστή) Κεφάλαιο 2 (Το υλικό του υπολογιστή) Υλικό (Hardware) Υλικό είναι τα μηχανικά και τα ηλεκτρονικά μέρη του Η/Υ.
Με τι ασχολείται η πληροφορική; Η πληροφορική μελετά με επιστημονικό τρόπο: 1.Τον αποτελεσματικό τρόπο επεξεργασίας των πληροφοριών με τη βοήθεια του υπολογιστή.
Το υλικό του Υπολογιστή
Υλικό Υπολογιστών (Hardware)
Πληροφορική Α' Γυμνασίου 1 Κεφάλαιο 2 Το υλικό του Υπολογιστή.
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Βασικές έννοιες (Μάθημα 2) Τίτλος: Η Συσκευή
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Στο μάθημα αυτό θα περιγραφεί η βασική εσωτερική δομή ενός συστήματος υπολογιστή και ιδιαίτερα τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία της Κεντρικής Μονάδας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ Εισαγωγή Ο Η/Υ είναι μία μηχανή που εκτελεί μαθηματικές και λογικές εργασίες με καταπληκτική ακρίβεια και ταχύτητα. Έχει δύο μεγάλα πλεονεκτήματα: μπορεί να αποθηκεύσει τεράστιες ποσότητες πληροφοριών και μπορεί να τις επεξεργαστεί με καταπληκτικά μεγάλη ταχύτητα.

Τα λογικά μέρη ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή Πρώτον, αν πρόκειται να επεξεργαστούμε μία ποσότητα πληροφορίας (πράγμα το οποίο είναι ο κύριος λόγος ύπαρξης των υπολογιστών), είναι ζωτικής σημασίας να μπορούμε να εισάγουμε στο μηχάνημα τα δεδομένα της επεξεργασίας. Άρα όλοι οι Η/Υ πρέπει να είναι εξοπλισμένοι με ένα λειτουργικό μέρος που να χρησιμεύει ως τρόπος εισαγωγής πληροφοριών. Η επεξεργασία της πληροφορίας είναι ανούσια αν δεν μπορούμε να δούμε τα αποτελέσματά της. Έτσι όλοι οι Η/Υ πρέπει να έχουν ένα λειτουργικό μέρος που χρησιμεύει ως τρόπος εξόδου της επεξεργασμένης πληροφορίας. Φυσικά, πρέπει να υπάρχουν εξαρτήματα που αναλαμβάνουν την επεξεργασία των δεδομένων. Αυτό είναι το πιο βασικό μέρος ενός Η/Υ. Δεν θα μπορούσαμε να επεξεργαστούμε τις πληροφορίες εάν αυτές απλά διέρχονταν από το μηχάνημα. Έτσι χρειάζεται ένα μέρος όπου τα δεδομένα αποθηκεύονται είτε προσωρινά είτε μόνιμα, τα αποθηκευτικά μέσα. Επιπλέον τα μέσα αποθήκευσης έχουν ακόμα ένα “λόγο ύπαρξης”. Ο υπολογιστής είναι ανάγκη να “ξέρει τι πρέπει να κάνει”. Έτσι οι οδηγίες που χρησιμεύουν για τη λειτουργία του είναι ένα είδος πληροφορίας που πρέπει κάπου να αποθηκευτεί. Τέλος, πρέπει να υπάρχει κάτι που να ελέγχει τι κάνουν τα υπόλοιπα μέρη. Αν παραλείψουμε αυτό τότε έχουμε κάτι που απλά μοιάζει με Η/Υ. Έχει ότι χρειάζεται για να κάνει οτιδήποτε αλλά όχι “εγκέφαλο” για να του πει πότε να τα κάνει.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ Μονάδες εισόδου :Μονάδες εξόδου : Ø      Οθόνη: Χωρίς αυτή δεν θα μπορούσατε να διαβάζετε αυτό το κείμενο. Η οθόνη στην ουσία μας μεταφέρει την κατάσταση που επικρατεί στο εσωτερικό του υπολογιστή μπροστά στα μάτια μας και μας δίνει τη δυνατότητα να την ελέγξουμε. Οπτικοποιεί δηλαδή τις λειτουργίες του υπολογιστή. Κυκλοφορούν οθόνες σε διάφορα μεγέθη (μετρώντας σε ίντσες), αναλύσεις και τύπους. Ø      Εκτυπωτής :  Είναι η συσκευή εκείνη που δίνει την δυνατότητα να εκτυπώσουμε κείμενο, φωτογραφίες κ.τ.λ.  Υπάρχουν διάφορα είδη εκτυπωτών π.χ. inkjet, lazer, ακίδων κ.τ.λ. Ø      Μεγάφωνα :  Είναι η συσκευές εκείνες που χρησιμοποιούνται για την έξοδο του  ήχου. Ø      Πληκτρολόγιο: Απαραίτητο για την εισαγωγή στοιχείων στον υπολογιστή, κειμένων ή και εντολών. Ø      Ποντίκι: Πήρε την ονομασία της από το σχήμα της και το καλώδιο που (ως ουρά ποντικιού) το συνδέει με τον υπολογιστή. Είναι υπεύθυνο για την μετακίνηση του δείκτη, αυτό το μικρό βελάκι δηλαδή που μας επιτρέπει να ελέγχουμε διάφορες λειτουργίες προγραμμάτων πηγαίνοντας το επάνω στο κατάλληλο σημείο και κάνοντας κλικ. Ø      Σαρωτής :  Είναι η συσκευή εκείνη με την οποία μπορούμε να εισάγουμε στον Η/Υ εικόνες ή ακόμα και έτοιμα έγγραφα για να τα επεξεργαστούμε. Ø      Βιντεοκάμερα :  Χρησιμοποιείτε για την εισαγωγή βίντεο. Ø      Μικρόφωνο :  Είναι το μέσο εκείνο με το οποίο μπορούμε να εισάγουμε ήχο.

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ Οι άνθρωποι επινόησαν διάφορες συσκευές για να μετρούν τον χρόνο (όπως ήταν οι κλεψύδρες) ή για να μετρούν τις φαινόμενες μετακινήσεις των αστεριών ως βοήθημα στα θαλάσσια ταξίδια τους (όπως ήταν ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων) ή για άλλες χρήσεις. Πολλές από τις εφευρέσεις χάθηκαν, (π.χ. οι πολεμικές μηχανές τουΑρχιμήδη). Ο Γουίλλιαμ Ότρεντ (William Oughtred) το 1625 επινόησε τον λογαριθμικό κανόνα. Ο Μπλεζ Πασκάλ (Blaise Pascal) το 1642 κατασκεύασε μηχανή για προσθαφαιρέσεις. Ο Τζον Ναπίρ (John Napier) το [1614] επινόησε μηχανή για υπολογισμό λογαρίθμων.

Υπολογιστές και μόλυνση του περιβάλλοντος Ενδεικτικά, μία οθόνη υπολογιστή περιέχει από ένα έως και τρία κιλά μόλυβδου, ποσότητα που αρκεί για να μολύνει μια μικρή λίμνη. Τα ίδια ισχύουν και για άλλα βαρέα μέταλλα, τα οποία λόγω τοξικότητας εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους όχι μόνο για το περιβάλλον αλλά και για την υγεία. Οι εξελίξεις αυτές (συντόμευση κύκλου ζωής συσκευών, δραματική αύξηση των ηλεκτρονικών απορριμμάτων) "συνέλαβαν" απροετοίμαστη την παγκόσμια κοινότητα, που μόλις την τελευταία τριετία άρχισε οργανωμένες προσπάθειες για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα. Δεδομένου λοιπόν ότι η διαχείρισή τους βρίσκεται διεθνώς (και στην Ελλάδα) σε πρώιμο στάδιο, καθίσταται αναγκαία (και) η ατομική ενεργοποίηση του καθενός, προκειμένου τα τοξικά υλικά να μην καταλήξουν στο περιβάλλον και στη συνέχεια στον οργανισμό μας. Τι μπορεί να γίνει λοιπόν με τους υπολογιστές και τα περιφερειακά που έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο της ωφέλιμης ζωής τους; Οι προτεινόμενες λύσεις είναι οι δύο: 1) Επισκευή, αναβάθμιση και επαναχρησιμοποίηση του προβληματικού (ή παλιού) εξοπλισμού, και 2) Ανακύκλωση και βιώσιμη διαχείριση των ηλεκτρονικών απορριμμάτων. Οι υπολογιστές, τα περιφερειακά τους (οθόνες, εκτυπωτές κ.λπ.) και γενικότερα τα ηλεκτρονικά είδη περιέχουν εκατοντάδες υλικά και ουσίες που μπορούν, υπό ορισμένες συνθήκες, να καταστούν ιδιαίτερα επικίνδυνες και επιβλαβείς τόσο για το περιβάλλον όσο και για τον άνθρωπο. Τέτοια υλικά είναι διάφορα βαρέα μέταλλα, όπως ο μόλυβδος, το κάδμιο, ο υδράργυρος, το χρώμιο, το βάριο, το αντιμόνιο, ορισμένα είδη μη βιοδιασπώμενων πλαστικών και πολλά άλλα. Οι παραπάνω ουσίες υπάρχουν σε υπολογίσιμες ποσότητες στις μπαταρίες των υπολογιστών, στους καθοδικούς σωλήνες των οθονών, στα ηλεκτρονικά κυκλώματα, στους πυκνωτές, στα δοχεία μελάνης (cartridges) και στα toners των εκτυπωτών, στα διάφορα πλαστικά μέρη των συσκευών και αλλού. Κάτω από ειδικές καταστάσεις, όπως είναι λ.χ. η καύση του πλαστικού του υπολογιστή ή η μη υγειονομική ταφή ενός εξαρτήματος, κάποιες από τις ουσίες αυτές μπορεί να απελευθερωθούν στη φύση και να μολύνουν τον αέρα, το έδαφος και τους υδάτινους πόρους.

Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Η Πληροφορική θεωρείται σήμερα η πιο δυναμικά εξελισσόμενη επιστήμη. Ήδη επηρεάζει όλες τις άλλες και την καθημερινότητά μας. Είναι στη φάση της άνθησης. Θα δούμε θαυμαστά επιτεύγματα!