Αθλητισμός και παιχνίδι Μυρτώ Παναγιώτου Λευτέρης Χατζηκαμπούρης Κωνσταντίνος Σουλτάτης Ειρήνη Παναγοπούλου Φωτεινή Ψύχα
4.1 Παιχνίδι και Φυσική Αγωγή Το παιχνίδι δίνει στα παιδιά το ερέθισμα και τη σωματική δραστηριότητα που χρειάζονται για να αναπτύξουν τον εγκέφαλό τους για την μελλοντική τους εκπαίδευση. Τα παιδιά εξερευνούν, εφευρίσκουν και δημιουργούν. Αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες και τρόπους σκέψης, μαθαίνουν πώς να αντιμετωπίζουν τα συναισθήματά τους, να βελτιώνουν τις σωματικές τους ικανότητες και να ανακαλύπτουν τους εαυτούς τους και τις ικανότητές τους. Η ενίσχυση της υγείας των μαθητών αποτελεί έναν από τους κυριότερους στόχους της φυσικής αγωγής καθώς και η καλλιέργεια των κινητικών δεξιοτήτων .
Μέσω του παιχνιδιού στη φυσική αγωγή αναπτύσσονται όλες οι φυσικές ικανότητες του παιδιού. Μέσω της φυσικής αγωγής τα παιδιά εκτονώνουν τη συναισθηματική ένταση και φόρτιση. Σε περιόδους μετά από πόλεμο, το παιχνίδι, ο αθλητισμός προσφέρουν σε όλους αλλά κυρίως στους νέους μια αίσθηση ελπίδας, αισιοδοξίας και ικανότητας. Το παιχνίδι και η φυσική αγωγή λειτουργούν ως ψυχαγωγικά μέσα. Βέβαια, υπάρχουν και ορισμένες ποινές για την μη τήρηση των κανόνων καθώς και τη μη διατήρηση φιλικών σχέσεων μεταξύ των παικτών.
4.2 Παιχνίδι και Ειδική Φυσική Αγωγή Τι είναι η ειδική φυσική αγωγή; Σε τι αποσκοπεί το παιχνίδι στην ειδική φυσική αγωγή; Κατηγορίες παιχνιδιών Που πραγματοποιείται το παιχνίδι Κάποιες συμβουλές για την επιλογή παιχνιδιών
Δραστηριότητες εξερεύνησης Δραστηριότητες εφαρμογής δεξιοτήτων Οι δύο κατηγορίες του συμβολικού παιχνιδιού Πέντε βασικές προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται Κοινωνικό παιχνίδι: Ο μαγικός κύκλος Βασικές πλευρές μάθησης
4.3 Ποδόσφαιρο, το πιο δημοφιλές παιχνίδι των αγοριών παγκοσμίως Ποδόσφαιρο: Το ποδόσφαιρο είναι ένα ομαδικό άθλημα που κάθε αγώνας αποτελείται από δύο ομάδες με έντεκα παίκτες η κάθε μία. Σκοπός: Σκοπός του παιχνιδιού είναι να πετύχει η κάθε ομάδα όσα περισσότερα τέρματα μπορούν χωρίς να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους. Ενδυμασία : Η κάθε ομάδα έχει διαφορετικά χρώματα από τις άλλες για να ξεχωρίζουν οι παίκτες τους συμπαίκτες και τον τερματοφύλακά τους. Οι παίκτες της ίδιας ομάδας φορούν ίδιου χρώματος ενδυμασία μεταξύ τους με μοναδικό νούμερο ο καθένας στη φανέλα του.
Ιστορία: Το ποδόσφαιρο ξεκίνησε να υπάρχει πολλά χρόνια πριν από τους Ρωμαίους. Τη σύγχρονη μορφή του την πήρε στην Αγγλία, το έτος 1863, από την ποδοσφαιρική Ομοσπονδία (Football Association) που ιδρύθηκε στο Λονδίνο. Σήμερα το ποδόσφαιρο διοικείται από τη FIFA, μια γαλλική ποδοσφαιρική ομοσπονδία.
Το ποδόσφαιρο σήμερα δεν είναι όπως παλιά: Παλιά οι εποχές ήταν τόσο δύσκολες που τα παιδιά μετέτρεπαν σε μπάλα το οτιδήποτε, όπως χάρτινα κουτάκια και μεταλλικά τενεκεδάκια κ.τ.λ. Έπαιζαν στους χωματόδρομους , στις αυλές και στις αλάνες. Η αδρεναλίνη ανεβαίνει, η ανάσα κόβεται. «Η ζωή δεν μετριέται από τις συνολικές ανάσες μας κατά τη διάρκεια της ζωής μας, αλλά από τις στιγμές που μας έκοψαν την ανάσα…»
4.4 ΟΙ ΜΑΣΚΟΤ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ Προέρχεται από την λέξη masco που σήμαινε μάγισσα Είναι συνήθως ένα ομοίωμα ζώου, προσώπου ή άλλου χαρακτήρα Αντιπροσωπεύει μια ομάδα ανθρώπων με κοινή ταυτότητα
Πιο γνωστές είναι οι μασκότ των Ολυμπιακών Αγώνων Ως καταναλωτικά προϊόντα Μεγάλη ομάδα ειδικών δουλεύει για να κατασκευαστεί μία μασκότ ελκυστική στα παιδιά Εμπορευματοποίηση Μ.Μ.Ε και βιντεοπαιχνίδια
1984: Sam the eagle, Λος Άντζελες – ΗΠΑ Walt Disney Muppet Show Σειρά κινουμένων σχεδίων 1996: Izzy: Ατλάντα – ΗΠΑ Η/Υ What is it? Παιδική σειρά – Ηλεκτρονικό παιχνίδι
2004: Αθηνά και Φοίβος, Αθήνα – Ελλάδα Κούκλες ηλικίας χιλιάδων ετών Μυθολογία
4.5 Εὖ Ἀγωνίζεσθαι (Fair Play) Εὖ Ἀγωνίζεσθαι: θεσμός που δείχνει τους δρόμους, οι οποίοι μέσα από τους συμβολισμούς του αθλητισμού, επηρεάζουν και την ίδια την κοινωνία. Βασικές Αρχές: Είναι η έννοια που δικαιώνει τον αθλητισμό, Είναι το πνεύμα της ευγενούς άμιλλας που καταδεικνύει το πνεύμα κάθε αθλητή και ανθρώπου, Είναι η μεγαλύτερη νίκη σε κάθε αγώνα, Είναι σύστημα αξιών, Τρόπος σκέψης, Στάση ζωής, Σεβασμός στην άποψη του άλλου, Σεβασμός στην αθλητική διαδικασία, Ζήτημα προσωπικής δέσμευσης του ατόμου, Τήρηση στο ακέραιο των κανόνων του αθλήματος, Σεβασμός στους συναθλητές και αντιπάλους, Ενάντια στη χρήση αναβολικών, Ενάντια στην οποιασδήποτε μορφή βίας και Πειθαρχημένη και γενναιόδωρη συμπεριφορά σύμφωνη με τα αθλητικά ιδεώδη.
Μεταφράσεις: «παίζω», «αγωνίζομαι τίμια» Δικαίως αγωνίζεσθαι «Τιμίως» αγωνίζεσθαι, δηλαδή να αγωνίζεστε για τις τιμές Εὖ συναγωνίζεσθαι, εὖ συναθλητεύειν Τίμιο, δίκαιο, καθαρό παιχνίδι Συναθλητικό πνεύμα, αλληλεγγύη
Το Εὖ Ἀγωνίζεσθαι σήμερα: έμφαση στη νίκη («νικητής είναι ο πρώτος») Το Εὖ Ἀγωνίζεσθαι σήμερα: έμφαση στη νίκη («νικητής είναι ο πρώτος») Κανόνες και επιπλοκές: Προβλήματα ομαδοποίησης Προβλήματα εχθρών-διαφωνιών Προβλήματα παραβίασης κανόνων του παιχνιδιού Σημασία Ομαδικότητας: καλλιέργεια ηθικού πνεύματος, κοινωνικοποίησης, αίσθηση ομαδικότητας Νίκη και Ήττα: μια συνθήκη ζωής