Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία του κινήματος αυτού, ξεδιπλώνεται μια νέα οπτική με νέες αντιλήψεις έχοντας στο επίκεντρο τη φύση και τον άνθρωπο . Βασικό χαρακτηριστικό του κινήματος είναι η αναβίωση των αξιών της κλασικής αρχαιότητας και κύριος στόχος του είναι η πρόοδος του ανθρώπου σε όλους τους τομείς με βάση τον ορθό λόγο και την κριτική σκέψη. Προσπαθώντας ο άνθρωπος της εποχής να εκφράσει τις νέες αξίες, έστρεψε τις βλέψεις του στον πλούσιο ελληνορωμαϊκό πολιτισμό και μελέτησε, μετάφρασε και σχολίασε τους αρχαίους συγγραφείς. Διαπιστώνουμε λοιπόν πόσο σημαντικό ρόλο κατείχε ο πολιτισμός αυτός για τον στοιχειώδη πνευματικό εξοπλισμό των ανθρώπων καθώς και για την πνευματική του αναγέννηση και ανάπτυξη.
Η στροφή προς την βαθύτερη γνώση και τον άνθρωπο ονομάστηκε ανθρωπισμός. Την περίοδο αυτή κυριαρχεί ο νέος τύπος ανθρώπου της Αναγέννησης, ο οικουμενικός που καθόριζε ο ίδιος με γνώση και τον προσωπικό του αγώνα το πεπρωμένο του. Στην πορεία του ανθρώπου προς τη γνώση, τη χειραφέτηση και την ελευθερία συνέβαλε αποφασιστικά η εφεύρεση της τυπογραφίας από τον Γουτεμβέργιο. Την περίοδο αυτή η ζωγραφική όπου και κυριάρχησε στον τομέα της τέχνης, δεν διστάζει να απεικονίσει το γυμνό ανθρώπινο σώμα και να προβάλλει μύθους της αρχαιότητας και τη φύση παράλληλα με το θρησκευτικό πνεύμα των ανθρώπων.
Επίσης νέοι χώροι και μέθοδοι διδασκαλίας, νέες αντιλήψεις, εξέλιξη στα γράμματα και τις επιστήμες, σπουδαίοι και καθοριστικοί για την ιστορία της τέχνης καλλιτέχνες, καινούριες τεχνικές στον τομέα της τέχνης και της μουσικής είναι μόνο κάποια χαρακτηριστικά όπου κάνουν την περίοδο αυτή ξεχωριστή και στιγματίζουν την ιστορία μέχρι και σήμερα.
Ραφαήλ Σάντι
O Ραφαήλ ή Ραφαέλο Σάντσιο (ιταλ. Raffaello Sanzio Το όνειρο του ιππότη
Έργα του Ραφαήλ Σάντι Μαντόνα στο ιερό σπίτι Μαντόνα του Μεγάλου Δούκα
Η έρις της Θείας Ευχαριστίας Μadonna Sistina
Πηγές Πληροφόρησης: www.wikipedia.gr Εγκυκλοπαίδεια ‘’ΜΑΛΛΙΑΡΗΣ’’ Από την μαθήτρια του Β1,Βλησσάρη Δήμητρα