ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
(READ – WRITE) ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (INTEGER,REAL,CHAR)
Advertisements

Προγραμματισμός PASCAL
Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΠΟΡΟΥΤΙΝΕΣ
Το πρόγραμμα Turbo Pascal TPW1.5
Εντολές Διακλάδωσης ή Εντολές Υπό Συνθήκη
Πίνακες.
1. Να γραφτεί αλγόριθμος ο οποίος θα ορίζει ένα μονοδιάστατο πίνακα Α 10 θέσεων. Ακολούθως θα διαβάζει από το πληκτρολόγιο τιμές τις οποίες θα τοποθετεί.
Κεφάλαιο 6 Υλοποίηση Γλωσσών Προγραμματισμού
HY100 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ Αντώνιος Σαββίδης, Χρήστος.
Διαφάνειες παρουσίασης #5
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος γ
Δομές Διακλάδωσης.
ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ(ΒΡΟΧΟΙ)
Παράδειγμα 5: Θερμοκρασίες
Παράδειγμα 1: Κόστος Υπολογιστών Το πρόγραμμα υπολογίζει το συνολικό κόστος παραγγελιών υπολογιστών.Το πρόγραμμα διαβάζει από το πληκτρολόγιο την ποσότητα.
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος ε
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος δ
Γενική μορφή προγράμματος Pascal
Άσκηση 4 Αν η πλευρά α ενός τετραγώνου αυξηθεί κατά 20%, τότε να υπολογίσετε το ποσοστό που θα αυξηθεί το εμβαδόν του.
Προγραμματισμός PASCAL
Διαφάνειες παρουσίασης #3
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Γιάννης Σταματίου Αναδρομή και αναδρομικές σχέσεις
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Διαφάνειες παρουσίασης Πίνακες (συνέχεια) Αριθμητικοί υπολογισμοί Αναδρομή.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ (ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ) Καλλονιάτης Χρήστος Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ PASCAL ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΟΣ: ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ.
Λυμένες ασκήσεις με δομές επανάληψης και επιλογής
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ (ΜΗ-ΠΡΟΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ – WHILE – REPEAT) Καλλονιάτης Χρήστος Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Διαφάνειες παρουσίασης #2
Διαφάνειες παρουσίασης Ορθότητα (συνέχεια) Τακτικοί τύποι και τύποι υποπεριοχής Πίνακες.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ (ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
2/28/00epl-1311 Παραδειγματα Aλγοριθμων Αριθμος λεξεων που διαβαστηκαν απο εισοδο Εκτυπωση περιφερειας τετραγωνων με * Υπολογισμος exp(x,n) = 1 + x/1!
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Οι εντολές επανάληψης Σε πολλά προβλήματα απαιτείται η επανάληψη ενός συνόλου ενεργειών προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα. Θα αναφέρουμε δύο χαρακτηριστικά.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
2η άσκηση Να γραφεί πρόγραμμα που θα ζητάει τους a,b συντελεστές και τους δύο πρώτους όρους x 1, x 2 της αναγωγικής ακολουθίας x n = ax n-1 +bx n-2 και.
2) Aν δανειστούμε ένα ποσό Α με επιτόκιο Τ=Ε% και υποχρεωθούμε να το ξεχρεώσουμε σε Ν χρόνια, τότε το ποσό της μηνιαίας δόσης Μ θα δίνεται από τον τύπο.
1 Προγραμματισμός Ι Ενότητα 11 : Ασκήσεις Επανάληψης Α’ Αλέξανδρος Τζάλλας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Καθηγητής Νίκος Λορέντζος Προγραμματισμός & Εφαρμογές Υπολογιστών Κωδικός Μαθήματος: 2890 Κωδικός Διαφανειών: MKT130 Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα.
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
1 Προγραμματισμός Ι Ενότητα 7 : Πίνακες I Αλέξανδρος Τζάλλας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη. Αθήνα, 2015.
Δομή επιλογής Πολλές φορές για να λυθεί ένα πρόβλημα πρέπει να ελεγχθεί αν ισχύει κάποια συνθήκη Παράδειγμα 2: Να διαβαστεί ένας αριθμός και να επιστραφεί.
Η Γλώσσα Pascal Εντολή If
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΑΝ συνθήκη_ισχύει ΤΟΤΕ εντολές ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ενισχυτική διδασκαλία
Ενότητα 12 : Ασκήσεις Επανάληψης Β’ Αλέξανδρος Τζάλλας
Ενισχυτική διδασκαλία
Ενισχυτική διδασκαλία
Ενότητα 5 : Υποπρογράμματα II Αλέξανδρος Τζάλλας
ΔΟΜΗ ΓΙΑ (1) Για i από .... μέχρι .... Αν ………….… τότε
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Ενισχυτική διδασκαλία
Η Γλώσσα Pascal Υποπρογράμματα
Πρότυπα Προγραμματισμού
Δομημένος Προγραμματισμός - Κεφάλαιο 4 - Ανάπτυξη αλγορίθμων
Δομή Επιλογής , 8.1.
Ενότητα 8 : Πίνακες IΙ Αλέξανδρος Τζάλλας
Κεφάλαιο 7 10/11/2018 Ξένιος Αντωνιάδης.
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Ανάλυση των Ασκήσεων Κατάλογος Ασκήσεων Δομή Ακολουθίας Άσκηση 1η Δομή Επιλογής Άσκηση 2η Άσκηση 3η Άσκηση 4η Άσκηση 5η Δομή Επανάληψης

Εμβαδό  Πλευρά * Πλευρά ΔΟΜΗ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ Άσκηση 1η Πρόγραμμα το οποίο διαβάζει το μήκος της πλευράς ενός τετραγώνου, υπολογίζει και εμφανίζει το εμβαδό του. Αρχή Τέλος Διάβασε Πλευρά Εμφάνισε Εμβαδό Εμβαδό  Πλευρά * Πλευρά

Ψευδοκώδικας Γλώσσα Pascal Πρόγραμμα το οποίο διαβάζει το μήκος της πλευράς ενός τετραγώνου, υπολογίζει και εμφανίζει το εμβαδό του. Ψευδοκώδικας Γλώσσα Pascal Αρχή Διάβασε Πλευρά Εμβαδό  Πλευρά * Πλευρά Εμφάνισε Εμβαδό Τέλος program Square; var SideA, Area: Real; begin Write('Dwse to mikos tis pleuras: '); Readln(SideA); Area := SideA * SideA; Writeln('Embado: ', Area:8:2, ' t.m.'); end. Θέματα για συζήτηση: Μορφοποίηση αριθμών

ΔΟΜΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Άσκηση 1η Αρχή Τέλος Διάβασε Αριθμός Αριθμός < 0 Εμφάνισε Αριθμός Αριθμός  Αριθμός * (-1) ΝΑΙ ΟΧΙ Πρόγραμμα το οποίο διαβάζει έναν ακέραιο αριθμό, υπολογίζει και εμφανίζει την απόλυτη τιμή του. Θέματα για συζήτηση: Σύμβαση για την τοποθέτηση των ΝΑΙ και ΟΧΙ στο ρόμβο

Ψευδοκώδικας Γλώσσα Pascal Πρόγραμμα το οποίο διαβάζει έναν ακέραιο αριθμό υπολογίζει και εμφανίζει την απόλυτη τιμή του. Ψευδοκώδικας Γλώσσα Pascal Αρχή Διάβασε Αριθμός Αν Αριθμός < 0 Τότε Αριθμός  Αριθμός * (-1) Εμφάνισε Αριθμός Τέλος program AbsVal; var Number: Integer; begin Write('Dose enan akeraio ari8mo: '); Readln(Number); if Number < 0 then Number := Number * (-1); Writeln('Apoliti timi: ', Number); end. Θέματα για συζήτηση: Σύνταξη της απλής εντολής if...then

ΔΟΜΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Άσκηση 2η Πρόγραμμα το οποίο διαβάζει έναν ακέραιο αριθμό και εμφανίζει το μήνυμα «ΑΡΤΙΟΣ» εφόσον ο αριθμός ήταν άρτιος ή το μήνυμα «ΠΕΡΙΤΤΟΣ» εφόσον αυτός ήταν περιττός. Αρχή Τέλος Διάβασε Αριθμός Αριθμός mod 2 = 0 Εμφάνισε "ΑΡΤΙΟΣ" ΝΑΙ ΟΧΙ Εμφάνισε "ΠΕΡΙΤΤΟΣ"

Ψευδοκώδικας Γλώσσα Pascal Πρόγραμμα το οποίο διαβάζει έναν ακέραιο αριθμό και εμφανίζει το μήνυμα «ΑΡΤΙΟΣ» εφόσον ο αριθμός ήταν άρτιος ή το μήνυμα «ΠΕΡΙΤΤΟΣ» εφόσον αυτός ήταν περιττός. Ψευδοκώδικας Γλώσσα Pascal Αρχή Διάβασε Αριθμός Αν Αριθμός mod 2 = 0 Τότε Εμφάνισε "ΑΡΤΙΟΣ" Αλλιώς Εμφάνισε "ΠΕΡΙΤΤΟΣ" Τέλος program OddEven; var Number: Integer; begin Write('Dose enan akeraio ari8mo: '); Readln(Number); if Number mod 2 = 0 then Writeln('ARTIOS') else Writeln('PERITTOS'); end. Θέματα για συζήτηση: Σύνταξη εντολής if...then...else Τελεστής mod σε ψευδοκώδικα Προτεραιότητα τελεστών (Αριθμητικοί > Σχεσιακούς)

ΔΟΜΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Αρχή Τέλος Διάβασε Δικαιολογημένες Διάβασε Αδικαιολόγητες (Δικαιολογημένες > 50) or (Αδικαιολόγητες > 60) Εμφάνισε "Απορρίπτεται" ΝΑΙ ΟΧΙ Εμφάνισε "Προάγεται" Άσκηση 3η Δίνονται οι δικαιολογημένες και οι αδικαιολόγητες απουσίες ενός μαθητή με δεδομένο ότι το όριο των δικαιολογημένων απουσιών είναι 50 και το όριο των αδικαιολόγητων 60. Να κατασκευαστεί πρόγραμμα το οποίο να ελέγχει και να εμφανίζει το αν ο μαθητής προάγεται ή απορρίπτεται λόγω απουσιών.

Ψευδοκώδικας Γλώσσα Pascal Δίνονται οι δικαιολογημένες και οι αδικαιολόγητες απουσίες ενός μαθητή με δεδομένο ότι το όριο των δικαιολογημένων απουσιών είναι 50 και το όριο των αδικαιολόγητων 60. Να κατασκευαστεί πρόγραμμα το οποίο να ελέγχει, αν ο μαθητής προάγεται ή απορρίπτεται λόγω απουσιών. Ψευδοκώδικας Γλώσσα Pascal Αρχή Διάβασε τα δεδομένα: Δικαιολογημένες Αδικαιολόγητες Αν (Δικαιολογημένες > 50) or (Αδικαιολόγητες > 60) Τότε Εμφάνισε "Ο μαθητής απορρίπτεται" Αλλιώς Εμφάνισε "Ο μαθητής προάγεται" Τέλος program Studies; var Dikaio, Adikaio: Integer; begin Write('Dose ton ari8mo twn dikaiologimenwn: '); Readln(Dikaio); Write('Dose ton ari8mo twn adikaiologitwn: '); Readln(Adikaio); if (Dikaio > 50) or (Adikaio > 60) then Writeln('O ma9itis aporriptetai') else Writeln('O ma9itis proagetai'); end. Θέματα για συζήτηση: Σύνταξη εντολής if...then...else Χρήση του λογικού τελεστή or και όχι του Ή Προτεραιότητα τελεστών (Λογικοί > Σχεσιακούς)

ΔΟΜΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Αρχή Διάβασε Μονάδες Τέλος Μονάδες <= 25 ΝΑΙ ΟΧΙ Χαρακτηρισμός  "ΚΑΚΟΣ" Μονάδες <= 50 Χαρακτηρισμός  "ΜΕΤΡΙΟΣ" Εμφάνισε "ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ: ", Χαρακτηρισμός Μονάδες <= 75 Χαρακτηρισμός  "ΚΑΛΟΣ" Χαρακτηρισμός  "ΤΕΛΕΙΟΣ" Άσκηση 4η Ο διαιτητής ενός αγώνα μπάσκετ αξιολογείται και χαρακτηρίζεται από την ομοσπονδία καλαθοσφαίρισης με τρόπο τέτοιο όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα: ΜΟΝΑΔΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ 1 – 25 ΚΑΚΟΣ 26 – 50 ΜΕΤΡΙΟΣ 51 – 75 ΚΑΛΟΣ 76 – 100 ΤΕΛΕΙΟΣ Να κατασκευαστεί πρόγραμμα το οποίο: Να διαβάζει τις μονάδες αξιολόγησης που έλαβε ο διαιτητής χωρίς να γίνεται έλεγχος των δεδομένων εισόδου. Να υπολογίζει τον χαρακτηρισμό του διαιτητή. Να εμφανίζει τη λέξη «ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ» και δίπλα το χαρακτηρισμό του διαιτητή.

Ψευδοκώδικας Γλώσσα Pascal ΜΟΝΑΔΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ 1 – 25 ΚΑΚΟΣ 26 – 50 ΜΕΤΡΙΟΣ 51 – 75 ΚΑΛΟΣ 76 – 100 ΤΕΛΕΙΟΣ Ψευδοκώδικας Γλώσσα Pascal Αρχή Διάβασε Μονάδες Αν Μονάδες <= 25 Τότε Χαρακτηρισμός  "ΚΑΚΟΣ" Αλλιώς Αν Μονάδες <= 50 Τότε Χαρακτηρισμός  "ΜΕΤΡΙΟΣ" Αν Μονάδες <= 75 Τότε Χαρακτηρισμός  "ΚΑΛΟΣ" Χαρακτηρισμός  "ΤΕΛΕΙΟΣ" Εμφάνισε "ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ: ", Χαρακτηρισμός Τέλος program Basket_Referee; var nEvalUnits: Integer; Characterization: string[10]; begin Write('Dwse tis monodes a3iologisis: '); Readln(nEvalUnits); if nEvalUnits <= 25 then Characterization := 'KAKOS' else if nEvalUnits <= 50 then Characterization := 'METRIOS' if nEvalUnits <= 75 then Characterization := 'KALOS' Characterization := 'TELEIOS'; Writeln('XARAKTHRISMOS: ', Characterization); end. Θέματα για συζήτηση: Σύνταξη εμφωλευμένης εντολής if...then...else ΜΗ κλιμακωτή ανάπτυξη

ΔΟΜΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Αρχή Διάβασε Αριθμός_Μηνυμάτων Τέλος Αριθμός_Μηνυμάτων <= 50 ΝΑΙ ΟΧΙ Πάγιο  4,5 Χρέωση  Αριθμός_Μηνυμάτων * 0,1 Αριθμός_Μηνυμάτων <= 150 Χρέωση  50 * 0,1 + 100 * 0,08 + (Αριθμός_Μηνυμάτων - 150) * 0,05 Χρέωση  50 * 0,1 + (Αριθμός_Μηνυμάτων - 50) * 0,08 Χρέωση  Χρέωση + Πάγιο Τύπωσε "ΧΡΕΩΣΗ: ", Χρέωση Άσκηση 5η Μια εταιρεία κινητής τηλεφωνίας ακολουθεί ανά μήνα την πολιτική τιμών, που φαίνεται στον παρακάτω πίνακα: Πάγιο 4,5€ ΑΡΙΘ ΜΗΝ/ΤΩΝ ΧΡΕΩΣΗ/ΜΗΝΥΜΑ 1 – 50 0,10 € 51 – 150 0,08 € από 151 και άνω 0,05 € Να κατασκευαστεί πρόγραμμα το οποίο: Να διαβάζει τον αριθμό των μηνυμάτων ενός συνδρομητή στο τέλος ενός μήνα. Να υπολογίζει τη μηνιαία χρέωση του συνδρομητή. Η χρέωση των μηνυμάτων είναι κλιμακωτή με βάση τον παραπάνω πίνακα. Να εμφανίζει (τυπώνει) τη λέξη «ΧΡΕΩΣΗ» και τη μηνιαία χρέωση του συνδρομητή. Θέματα για συζήτηση: Δεν πρέπει να ξεχνάμε την προσθήκη τυχόν αρχικής τιμής

Ψευδοκώδικας Γλώσσα Pascal Πάγιο 4,5€ ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ ΧΡΕΩΣΗ / ΜΗΝΥΜΑ 1 – 50 0,10 € 51 – 150 0,08 € από 151 και άνω 0,05 € Ψευδοκώδικας Γλώσσα Pascal Αρχή Πάγιο  4,5 Διάβασε Αριθμός_Μηνυμάτων Αν Αριθμός_Μηνυμάτων <= 50 Τότε Χρέωση  Αριθμός_Μηνυμάτων * 0,1 Αλλιώς Αν Αριθμός_Μηνυμάτων <= 150 Τότε Χρέωση  50 * 0,1 + (Αριθμός_Μηνυμάτων - 50) * 0,08 Χρέωση  50 * 0,1 + 100 * 0,08 + (Αριθμός_Μηνυμάτων - 150) * 0,05 Χρέωση  Χρέωση + Πάγιο Τύπωσε "ΧΡΕΩΣΗ: ", Χρέωση Τέλος program Mobile; const FIXED = 4.5; var nSMS: Integer; Charge: Real; begin Write('Dwse ton ari8mo twn minimatwn: '); Readln(nSMS); if nSMS <= 50 then Charge := nSMS * 0.1 else if nSMS <= 150 then Charge := 50 * 0.1 + (nSMS - 50) * 0.08 Charge := 50 * 0.1 + 100 * 0.08 + (nSMS - 150) * 0.05; Charge := Charge + FIXED; Writeln('XREWSH: ', Charge:4:2); end. Θέματα για συζήτηση: Σύνταξη εμφωλευμένης εντολής if...then...else Κλιμακωτή ανάπτυξη Σταθερές στην Pascal

ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ Άσκηση 1η Αρχή Τέλος Συνέχεια = "Ο" ΝΑΙ ΟΧΙ Διάβασε Βαθμός_Μαθητή Πλήθος_Μαθητών  0 Συν_Βαθμολογία  0 Πλήθος_Μαθητών  Πλήθος_Μαθητών + 1 Συν_Βαθμολογία  Συν_Βαθμολογία + Βαθμός_Μαθητή Διάβασε Συνέχεια Μέσος_Όρος_Βαθμολογίας  Συν_Βαθμολογία / Πλήθος_Μαθητών Εμφάνισε Μέσος_Όρος_Βαθμολογίας ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ Άσκηση 1η Δίνονται το ονοματεπώνυμο του κάθε μαθητή μιας τάξης και η βαθμολογία του στο μάθημα της Πληροφορικής και ζητείται να κατασκευάστει πρόγραμμα το οποίο να υπολογίζει το μέσο όρο της βαθμολογίας των μαθητών της τάξης στο μάθημα αυτό.

Ψευδοκώδικας Γλώσσα Pascal Δίνονται το ονοματεπώνυμο του κάθε μαθητή μιας τάξης και η βαθμολογία του στο μάθημα της Πληροφορικής και ζητείται να κατασκευάστει πρόγραμμα το οποίο να υπολογίζει το μέσο όρο της βαθμολογίας των μαθητών της τάξης στο μάθημα αυτό. Ψευδοκώδικας Γλώσσα Pascal Αρχή Πλήθος_Μαθητών  0 Συν_Βαθμολογία  0 Επανάλαβε Διάβασε Βαθμός_Μαθητή Πλήθος_Μαθητών  Πλήθος_Μαθητών + 1 Συν_Βαθμολογία  Συν_Βαθμολογία + Βαθμός_Μαθητή Διάβασε Συνέχεια Μέχρι Συνέχεια = "Ο" Μέσος_Όρος_Βαθμολογίας  Συν_Βαθμολογία / Πλήθος_Μαθητών Εμφάνισε Μέσος_Όρος_Βαθμολογίας Τέλος program Average; var nStuds: Integer; Grade, TotalGrade, GradeAver: Real; Cont: Char; begin nStuds := 0; TotalGrade := 0; repeat Write('Dwse to ba8mo tou ma8iti: '); Readln(Grade); nStuds := nStuds + 1; TotalGrade := TotalGrade + Grade; Write('Synexeia? (N/O): '); Readln(Cont); until (Cont = 'O') or (Cont = 'o'); GradeAver := TotalGrade / nStuds; Writeln('Mesos oros ba8mologias ta3is: ', GradeAver:4:1); end. Θέματα για συζήτηση:

ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ Άσκηση 2η Να κατασκευαστεί πρόγραμμα το οποίο να διαβάζει από το πληκτρολόγιο τυχαίου πλήθους ακέραιους θετικούς αριθμούς έως ότου δοθεί αριθμός μικρότερος ή ίσος του 0, να υπολογίζει και να εμφανίζει τον μέσο όρο, τον μεγαλύτερο και τον μικρότερο από τους αριθμούς που διαβάστηκαν.

Ψευδοκώδικας Γλώσσα Pascal Να κατασκευαστεί πρόγραμμα το οποίο να διαβάζει από το πληκτρολόγιο τυχαίου πλήθους ακέραιους θετικούς αριθμούς έως ότου δοθεί αριθμός μικρότερος ή ίσος του 0, να υπολογίζει και να εμφανίζει τον μέσο όρο, τον μεγαλύτερο και τον μικρότερο από τους αριθμούς που διαβάστηκαν. Ψευδοκώδικας Γλώσσα Pascal Αρχή Πλήθος  0 Σύνολο  0 Διάβασε Αριθμός Μέγιστος  Αριθμός Ελάχιστος  Αριθμός Εφόσον Αριθμός > 0 Επανάλαβε Πλήθος  Πλήθος + 1 Σύνολο  Σύνολο + Αριθμός Αν Αριθμός > Μέγιστος Τότε Αλλιώς Αν Αριθμός < Ελάχιστος Τότε Τέλος Αν Πλήθος > 0 Τότε Μέσος_Όρος  Σύνολο / Πλήθος Εμφάνισε Μέσος_Όρος, Μέγιστος, Ελάχιστος Εμφάνισε "Δε δόθηκε κανένας αριθμός" program MinMax; var Number, Count, Total, Min, Max: Integer; Average: Real; begin Count := 0; Total := 0; Write('Dwse akeraio ari8mo (<=0 gia telos): '); Readln(Number); Min := Number; Max := Number; while Number > 0 do Count := Count + 1; Total := Total + Number; if Number > Max then Max := Number else if Number < Min then end; if Count > 0 then Average := Total / Count; Writeln(Average:6:2, Min:6, Max:6); end Writeln('De do8ike kanenas ari8mos'); end. Θέματα για συζήτηση: Πίνακας τιμών

ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ Άσκηση 3η Αρχή Τέλος Πορτοφόλι >= Κόστος ΝΑΙ ΟΧΙ Κόστος  2000 Εβδομάδες  Εβδομάδες + 1 Εμφάνισε Υπόλοιπο Εβδομάδες  1 Λεφτά  75 Πορτοφόλι  Λεφτά Λεφτά  Λεφτά * 2 Πορτοφόλι  Πορτοφόλι + Λεφτά Εμφάνισε Εβδομάδες Υπόλοιπο >= Κόστος Υπόλοιπο  Πορτοφόλι - Κόστος ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ Άσκηση 3η Ένας μαθητής που τελείωσε το γυμνάσιο με άριστα ζήτησε από τους γονείς του να του αγοράσουν ένα υπολογιστικό σύστημα αξίας 2000€. Οι γονείς του δήλωσαν ότι μπορούν να του διαθέσουν σταδιακά το ποσό, δίνοντάς του κάθε βδομάδα ποσό διπλάσιο από την προηγούμενη, αρχίζοντας την πρώτη βδομάδα με 75€. Να κατασκευαστεί πρόγραμμα το οποίο: α) να υπολογίζει και να εμφανίζει μετά από πόσες εβδομάδες θα μπορέσει να αγοράσει το σύστημα και β) να υπολογίζει, να ελέγχει και να εμφανίζει πιθανό περίσσευμα χρημάτων.

Ψευδοκώδικας Γλώσσα Pascal Ένας μαθητής που τελείωσε το γυμνάσιο με άριστα ζήτησε από τους γονείς του να του αγοράσουν ένα υπολογιστικό σύστημα αξίας 2000€. Οι γονείς του δήλωσαν ότι μπορούν να του διαθέσουν σταδιακά το ποσό, δίνοντάς του κάθε βδομάδα ποσό διπλάσιο από την προηγούμενη, αρχίζοντας την πρώτη βδομάδα με 75€. Να κατασκευαστεί πρόγραμμα το οποίο: α) να υπολογίζει και να εμφανίζει μετά από πόσες εβδομάδες θα μπορέσει να αγοράσει το σύστημα και β) να υπολογίζει, να ελέγχει και να εμφανίζει πιθανό περίσσευμα χρημάτων. Ψευδοκώδικας Γλώσσα Pascal Αρχή Κόστος  2000 Εβδομάδες  1 Λεφτά  75 Πορτοφόλι  Λεφτά Επανάλαβε Εβδομάδες  Εβδομάδες + 1 Λεφτά  Λεφτά * 2 Πορτοφόλι  Πορτοφόλι + Λεφτά Μέχρι Πορτοφόλι >= Κόστος Εμφάνισε Εβδομάδες Υπόλοιπο  Πορτοφόλι - Κόστος Αν Υπόλοιπο > 0 Τότε Εμφάνισε Υπόλοιπο Τέλος program BuyPC; var Weeks, Cost, Money, Rest, Wallet: Integer; begin Cost := 2000; Weeks := 1; Money := 75; Wallet := Money; repeat Weeks := Weeks + 1; Money := Money * 2; Wallet := Wallet + Money; until Wallet >= Cost; Writeln('8a xreiastei na perasoun ', Weeks, ' ebdomades.'); Rest := Wallet - Cost; if Rest > 0 then Writeln('8a tou perisepsoun ', Rest, 'Euro na parei glyka!'); end. Θέματα για συζήτηση: