Στόχευση - Τοποθέτηση
Επιλογή αγοράς στόχου Ευκαιρίες για κέρδος Μέγεθος τμήματος Δυνατότητα / ρυθμός ανάπτυξης Επιλογή Αγοράς στόχου Επιχείρηση Ταίριασμα με ικανότητες Ταίριασμα με βάση πελατών Ταίριασμα με πόρους Ένταση ανταγωνισμού Δυνάμεις ανταγωνιστών Υποεξυπηρετούμενες ανάγκες
Στρατηγικές στόχευσης Μη διαφοροποιημένο ΜΚΤ (undifferentiated) Διαφοροποιημένο ΜΚΤ (differentiated) Επικεντρωμένο ΜΚΤ (concentrated) Niche MKT
Τοποθέτηση Αναγνώριση -εντοπισμός ανταγωνιστών Προσδιορισμός του πως ο καταναλωτής αντιλαμβάνεται τον ανταγωνισμό Ανάλυση καταναλωτών-πελατών Επιλογή θέσης προϊόντος Παρακολούθηση θέσης
Προσεγγίσεις τοποθέτησης Λειτουργική Συμβολική Εμπειρική
Επιτυχημένη τοποθέτηση; Ορισμός – defining Διαφοροποίηση – differentiating Εμβάθυνση – deepening Άμυνα - defending
Τοποθέτηση & Διαφοροποίηση Προσδοκίες Ποιότητα Εξυπηρέτηση Τιμή Αγοραστική εμπειρία Παραγωγός\ προϊόν Πελάτης Αντιλαμβάνεται μια αξία σύνδεσμος
Διαφοροποίηση προϊόντος Ψ α’ Χ α β γ
Διαφοροποίηση προϊόντος Ψ α’ Ι1 Χ α β γ
Διαφοροποίηση προϊόντος βασισμένη σε τμήματα αγοράς Ψ Ι1 α’ Ι3 γ’ Χ α β γ Ι2 β’
Τροποποίηση ζήτησης Ψ Ι1 α Χ β γ
Τροποποίηση ζήτησης Ψ α Ι2 Ι1 β Χ Ι3 γ
Αντιληπτική χαρτογράφηση Μέθοδος βαθμολόγησης χαρακτηριστικών Καταναλωτές καθορίζουν τα χαρακτηριστικά Αξιολογούν και τις ανταγωνιστικές στα χαρακτηριστικά Τοποθέτηση με βάση την συνολική και επιμέρους αξιολόγηση
Αντιληπτική χαρτογράφηση Μέθοδος γενικής ομοιότητας Δεν προσδιορίζονται χαρακτηριστικά Αξιολόγηση γενικής ομοιότητας σε ζεύγη (πχ 1=περισσότερο όμοιο) Μάρκα 2 Μάρκα 3 Μάρκα 4 Μάρκα 1 5 4 - 1 3 6
Αντιληπτικός χάρτης απαλό Tylenol Τμήμα 1 Τμήμα 2 Panadol Extra ασπιρίνη αποτελεσματικό Lonarid
Εναλλακτικές στρατηγικές τοποθέτησης Σχέση τιμής –ποιότητας Χρήση ή εφαρμογή του προϊόντος Χρήστη του προϊόντος Προϊοντική κατηγορία Ανταγωνισμό
Λάθη τοποθέτησης Όχι πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό του προϊόντος Σε χώρο της αγοράς όπου υπάρχουν πολλά ανταγωνιστικά Μυωπική τοποθέτηση