ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΔΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ 2013 KESIP TRIKALON
ΟΡΟΛΟΓΙΑ Β.Π. =ΒΑΘΜΟΣ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ Β.Α.=ΒΑΘΜΟΣ ΑΠΟΛΥΣΗΣ Β.Π.Α=ΒΑΘΜΟΣ ΠΡΟΑΓΩΓΗ&ΑΠΟΛΥΣΗΣ Ε.Π.Ε=ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΕΞΕΔΙΚΕΥΣΗΣ Μ.Ο.=Ο ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Μ.Ο.=Ο ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΤΩΝ ΓΡΑΠΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ KESIP TRIKALON
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ Καθημερινά στη ζωή μας παίρνουμε μικρές ή μεγάλες αποφάσεις. Οι περισσότερες από αυτές λαμβάνονται αυθόρμητα χωρίς πολύ σκέψη. Ειδικά σε κάθε στάδιο μετάβασης στο Εκπαιδευτικό σύστημα, καλούμαστε να πάρουμε αποφάσεις για τα επόμενα βήματά μας, να κάνουμε επιλογές για το μέλλον. Για να παίρνουμε τις κατάλληλες αποφάσεις ειδικά για σπουδές, χρειάζεται να έχουμε γνώση του εαυτού μας – της προσωπικότητάς μας και πληροφορίες για σχολές και επαγγέλματα. KESIP TRIKALON
ΤΕΙ / ΠΤΥΧΙΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Α΄ΕΤΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ Β΄ΕΤΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ Γ΄ΕΤΟΣ 12ΜΗΝΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑ ΟΑΕΔ ΠΤΥΧΙΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ 3 Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) ΠΤΥΧΙΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ 4 6 ΜΗΝΗ Μαθητεία ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ 3 Α΄ΤΑΞΗ ΤΟΜΕΙΣ Β΄ΤΑΞΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ Γ΄ΤΑΞΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΕΠΑΛ ΠΤΥΧΙΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ 3 12 ΜΗΝΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑ ΠΤΥΧΙΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ 4 ΟΑΕΔ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Γ΄ΤΑΞΗ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ KESIP TRIKALON Β΄ΤΑΞΗ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Α΄ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Σχολή Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) ΓΥΜΝΑΣΙΟ
KESIP TRIKALON
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ KESIP TRIKALON
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ KESIP TRIKALON
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ KESIP TRIKALON
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ KESIP TRIKALON
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ KESIP TRIKALON
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ KESIP TRIKALON
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ Ι. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ & ΝΟΜΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΙΙ. ΘΕΤΙΚΕΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΙΙI. ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ KESIP TRIKALON ΙV. ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΙV. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Α. Βαθμοί προαγωγής – απόλυσης Βαθμός Προαγωγής Α΄ και Β΄ τάξης (Β.Π.) = Μ.Ο όλων των μαθημάτων (Γραπτών και Προφορικών) Βαθμός Απόλυσης Γ΄ Τάξης (Β.Α.)= Μ.Ο όλων των μαθημάτων (Γραπτών και Προφορικών) Β. Θέματα ενδοσχολικών εξετάσεων Α΄ τάξη 50% : Από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (κλήρωση). 50% : Επιλογή Διδάσκοντα. Β΄ τάξη 50% : Από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (με ηλεκτρονική κλήρωση ανά σχολείο). 50% : Επιλογή Διδάσκοντα/ντων. KESIP TRIKALON
KESIP TRIKALON
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Ανθρωπιστικών Σπουδών Θετικών Σπουδών Ανθρωπιστικών Σπουδών Θετικών Σπουδών Οικονομικών , Πολιτικών, Κοινωνικών και Παιδαγωγικών Σπουδών Ε.Π.Ε. Ανθρωπιστικών, Νομικών Επιστημών Ε.Π.Ε. Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών Ε.Π.Ε Επιστημών Υγείας Ε.Π.Ε Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών Σπουδών Ε.Π.Ε. Παιδαγωγικών Επιστημών Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Αρχαία Ελληνικά Φυσική Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Λατινικά Μαθηματικά Βιολογία Αρχές Οικονομικών Επιστημών Αρχές Φυσικών Επιστημών Ιστορία Χημεία Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Γ΄ τάξη 50%: Από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (κλήρωση). 50%: Επιλογή Διδάσκοντα/ντων. Στο μάθημα Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας της Γ΄ τάξης με διακριτά διδακτέα αντικείμενα-κλάδους την Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία εξετάζεται ως ενιαίο γνωστικό αντικείμενο με αναλογία θεμάτων 60% και 40% αντίστοιχα. Αξιολόγηση γραπτών (βαθμολόγηση): Ο Διδάσκοντας Tα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων προκύπτουν: α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50%, από κεντρική επιτροπή εξετάσεων.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ KESIP TRIKALON
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Παραδείγματα: 1ο Ο μαθητής Κ της Α΄ τάξης έχει Μ.Ο μαθημάτων 10,2 και στην Άλγεβρα Μ.Ο. γραπτής και προφορικής βαθμολογίας 9 (<10) καθώς και στην Ιστορία (ή σε άλλο μάθημα εκτός των κλάδων της Ελληνικής Γλώσσας ) Μ.Ο. γραπτής και προφορικής βαθμολογίας 7,5 (<08). Ο μαθητής Κ παραπέμπεται σε επανεξέταση στα μαθήματα: Άλγεβρα και Ιστορία. 2ο Η μαθήτρια Λ της Β΄ τάξης έχει Μ.Ο μαθημάτων 11 και στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Μ.Ο. γραπτής και προφορικής βαθμολογίας 9,4 (<10) καθώς και στην Φυσική (ή σε οποιοδήποτε άλλο μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού που έχει επιλέξει) 9 (<10). Η μαθήτρια Λ παραπέμπεται σε επανεξέταση στα μαθήματα: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Φυσική. KESIP TRIKALON
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Παραδείγματα: 3ο Ο μαθητής Μ της Γ΄ τάξης έχει Μ.Ο μαθημάτων 12 και στα μαθήματα: Λατινικά έχει 9,5 (<10) και 7,5 (<08) στην Ξένη Γλώσσα . Ο μαθητής Μ παραπέμπεται σε επανεξέταση στα μαθήματα: Λατινικά και Ξένη Γλώσσα 4ο Η μαθήτρια Ν της Α΄ τάξης έχει Μ.Ο. μαθημάτων 9,4 και πληροί την προϋπόθεση β) (δηλαδή σε όλα τα μαθήματα-κλάδους της Ελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών (Άλγεβρα, Γεωμετρία) έχει Μ.Ο. Γραπτής και Προφορικής βαθμολογίας >10 και Μ.Ο. Γραπτής και Προφορικής βαθμολογίας >08 σε όλα τα υπόλοιπα μαθήματα). Η μαθήτρια Ν επαναλαμβάνει την τάξη. KESIP TRIKALON
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Υπολογισμός 5 βαθμών * Βαθμός 1 Βαθμός Πανελλαδικώς Εξεταζόμενου Μαθήματος 1 Βαθμός 2 Βαθμός Πανελλαδικώς Εξεταζόμενου Μαθήματος 2 Βαθμός 3 Βαθμός Πανελλαδικώς Εξεταζόμενου Μαθήματος 3 Βαθμός 4 Βαθμός Πανελλαδικώς Εξεταζόμενου Μαθήματος 4 Βαθμός 5 Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης (αναπροσαρμογή ) * Για τον υπολογισμό του Βαθμού Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευσης, προσμετράτε και ο Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης (ΒΠΑ) μετά από την αναπροσαρμογή του, εάν χρειάζεται, όπως φαίνεται στις διαφάνειες που ακολουθούν
δια 2 ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΔΗΛΑΔΗ Για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υπολογίζονται οι βαθμοί των 4 Πανελλαδικώς Εξεταζομένων μαθημάτων και ο Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης των 3 τάξεων του Λυκείου, πολλαπλασιαζόμενος με τους αντίστοιχους συντελεστές Τα 3 γινόμενα προστίθενται και το άθροισμα διαιρείται δια 2 ΔΗΛΑΔΗ Α Λυκείου Β Λυκείου Γ Λυκείου x 0,4 x 0,7 x 0,9 Βαθμός Προαγωγής Α Λυκείου x 0,4 Β Λυκείου x 0,7 Βαθμός Απόλυσης Γ Λυκείου x 0,9 δια 2
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ 17 14 (Α) 15 16 (Β) 14,5 13,5 (Γ) 13 10,5 11,5 10 11 Β.Π.Α. Μ.Ο. Πανελλαδικώς Εξεταζομένων Μαθημάτων (σταθερός) Περίπτωση Αναπροσαρμοσμένος Β.Π.Α (=5ος Βαθμός) 17 14 (Α) 15 16 (Β) 14,5 13,5 (Γ) 13 10,5 11,5 10 11 Περίπτωση (Α) Περίπτωση (Β) Περίπτωση (Γ) Όταν ο Β.Π.Α. είναι μεγαλύτερος της 1 μονάδας σε σχέση με τον Μ.Ο. των 4 ανά Ομάδα Προσανατολισμού Μαθημάτων που εξετάζονται σε Πανελλαδικές Εξετάσεις αναπροσαρμόζεται προς τα κάτω ώστε να μην απέχει από το βαθμό του Μ.Ο. περισσότερο από 1 μονάδα μεγαλύτερος μέχρι και 1 μονάδα σε σχέση με τον Μ.Ο. των 4 ανά Ομάδα Προσανατολισμού Μαθημάτων που εξετάζονται σε Πανελλαδικές Εξετάσεις δεν αναπροσαρμόζεται μικρότερος σε σχέση με τον Μ.Ο. των 4 ανά Ομάδα Προσανατολισμού Μαθημάτων που εξετάζονται σε Πανελλαδικές Εξετάσεις αναπροσαρμόζεται προς τα πάνω κατά 1 το πολύ μονάδα και μέχρι του ορίου του Μ. Ο.
1ο Παράδειγμα: διαφορά του Β.Π.Α. από το Μ.Ο. έως και 1 μονάδα Τάξη 1ο Παράδειγμα: διαφορά του Β.Π.Α. από το Μ.Ο. έως και 1 μονάδα Τάξη Βαθμός Μ.Ο. Πανελλαδικών Αναπροσαρμογή Βαθμού Συντελεστές Τελικός Βαθμός Α Λυκείου 15 16 15 16 x 0,4 6,4 Β Λυκείου x 0,7 11,2 Γ Λυκείου 16,5 x 0,9 14,85 Β.Π.Α. 32,45 : 2 = 16,225 2ο Παράδειγμα: διαφορά του Β.Π.Α. από το Μ.Ο. μεγαλύτερη από 1 μονάδα Τάξη Βαθμός Μ.Ο. Πανελλαδικών Αναπροσαρμογή Βαθμού Συντελεστές Τελικός Βαθμός Α Λυκείου 19 16 19 17 x 0,4 6,8 Β Λυκείου 12 12 13 x 0,7 9,1 Γ Λυκείου 10 10 11 x 0,9 9,9 ΒΠΑ 25,8 : 2 = 12,9 Όπως προκύπτει από το 2ο παράδειγμα η μέγιστη βοήθεια των Β.Π. της Α’ & Β’ Λυκείου και του Β. Α. της Γ Λυκείου είναι 1 μονάδα στο Β.Π.Α. ! Η συνεισφορά της μιας το πολύ μονάδας μειώνεται δραματικά εάν λάβουμε υπόψη: Ι) Ο Β.Π.Α. λογίζεται ως πέμπτος βαθμός για την εισαγωγή του μαθητή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. ΙΙ) Η κάθε σχολή θα καθορίζει συντελεστή βαρύτητας σε ένα (1) μάθημα από τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Οπότε πρακτικά η συνεισφορά των Β.Π. & Β.Α. είναι αμελητέα (της τάξης του 1% για επιδόσεις πάνω από το Μ.Ο των Πανελλαδικών).
17,325 Υπολογισμός Βαθμών για την Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα Βαθμοί Μ.Ο. Αρχαία 16,3 17,325 Λατινικά 18,8 Ιστορία 18,5 Νεοελληνική Γλώσσα 15,7 Μαθητής Γ Λυκείου Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικές Σπουδές ΕΠΕ Ανθρωπιστικών Σπουδών Υπολογισμός Βαθμών για την Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια 1ο Μάθημα (Αρχαία) 16,3 2ο Μάθημα (Λατινικά) 18,8 3ο Μάθημα (Ιστορία) 18,5 4ο Μάθημα (Νεοελληνική Γλώσσα) 15,7 5ος Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης 17,1
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Τα τμήματα αυτά λειτουργούν σε επίπεδο διεύθυνσης Δ.Ε. Για την εισαγωγή των υποψηφίων σε ορισμένες σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης απαιτείται και εξέταση σε «ειδικά μαθήματα» Για την άσκηση των υποψηφίων αυτών δύνανται να λειτουργούν «Τμήματα Ενίσχυσης» Τα τμήματα αυτά λειτουργούν σε επίπεδο διεύθυνσης Δ.Ε. σε ώρες εκτός πρωινής λειτουργίας σχολείων ενισχύουν την άσκηση των υποψηφίων στα μαθήματα : Ελεύθερο και Γραμμικό σχέδιο Ισπανική γλώσσα Ιταλική γλώσσα
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ KESIP TRIKALON
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Αν κάποιος από τους βαθμούς προαγωγής ή απόλυσης είναι μεγαλύτερος της μίας μονάδας σε σχέση με τον Μ.Ο. των 4 γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων αναπροσαρμόζεται ώστε να μην απέχει πάνω από 1 μονάδα από τον βαθμό του Μ.Ο. Σε περίπτωση που ο βαθμός προαγωγής της Α΄και Β΄τάξης καθώς και ο βαθμός απόλυσης της Γ΄τάξης είναι μεγαλύτερος μέχρι και μία μονάδα σε σχέση με τον Μ.Ο. των τεσσάρων ανά Ομάδα Προσανατολισμού μαθημάτων που εξετάζονται σε πανελλαδικές εξετάσεις, ο βαθμός αυτός δεν αναπροσαρμόζεται αλλά πολλαπλασιάζεται ως έχει με τον προβλεπόμενο ανά τάξη συντελεστή. Σε περίπτωση που ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης είναι μικρότερος σε σχέση με τον Μ.Ο. των τεσσάρων ανά Ομάδα Προσανατολισμού μαθημάτων, ο βαθμός αυτός αναπροσαρμόζεται προς τα άνω κατά μία το πολύ μονάδα (και μέχρι του ορίου του Μ.Ο.) κατά τον υπολογισμό με τον ανά τάξη προβλεπόμενο συντελεστή. Βαθμοί που μετρούν για την εισαγωγή στα ΑΕΙ/ΤΕΙ: α, β,γ, δ, και ο «5ος βαθμός» Θέματα πανελλαδικών εξετάσεων: 50% :Από Τράπεζα θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (κλήρωση ανά σχολική μονάδα) 50% : Επιλογή Διδάσκοντα KESIP TRIKALON
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ 1Ο: Ο μαθητής Χ έχει : Βαθμό προαγωγής: Α΄ Λυκείου 15 Βαθμό προαγωγής: Β΄ Λυκείου 14 Βαθμό απόλυσης : Γ΄ Λυκείου 11 Ο μαθητής Χ έχει γράψει στα 4 πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα: 11,12,14,15 Ο μαθητής Χ έχει Μ.Ο. βαθμολογίας στα 4 πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα: Αναπροσαρμογή: Ο βαθμός της Α΄ τάξης γίνεται: 14 Ο βαθμός της Β΄ τάξης μένει ως έχει δηλαδή 14 Ο βαθμός της Γ΄ τάξης γίνεται 12 (βελτιώνεται κατά 1 μονάδα που είναι και το μέγιστο όριο) Άρα: που αποτελεί και τον 5ο βαθμό. Έτσι ο μαθητής Χ έχει τους βαθμούς: 11,12,14,15,13,1 με τους οποίους θα διεκδικήσει την είσοδο του στα ΑΕΙ/ΤΕΙ. KESIP TRIKALON
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ KESIP TRIKALON
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Άρα λοιπόν τα βήματα που ακολουθούμε προκειμένου να υπολογίσουμε τους βαθμούς με τους οποίους θα διεκδικήσει ένας μαθητής την εισαγωγή του στα ΑΕΙ/ΤΕΙ είναι: 1ο Υπολογίζουμε τον βαθμό προαγωγής της Α΄ και Β΄ τάξης, τον Βαθμό απόλυσης της Γ΄ τάξης (Ο Μ.Ο. όλων των μαθημάτων) 2ο Υπολογίζουμε τον Μ.Ο. των τεσσάρων (4) γραπτά εξεταζόμενων μαθημάτων των πανελλαδικών εξετάσεων 3ο Αναπροσαρμόζουμε τους βαθμούς προαγωγής της Α΄ και Β΄ τάξης καθώς και τον βαθμό απόλυσης της Γ΄ τάξης (αν χρειάζεται) 4ο Υπολογίζουμε τον Βαθμό Προαγωγής και Απόλυσης (Β.Π.Α) που αποτελεί και τον πέμπτο (5ο ) βαθμό. KESIP TRIKALON
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Ποιος θα είναι ο βαθμός πρόσβασης (καθορίζεται με Υ.Α.) Ποια θα είναι τα μαθήματα βαρύτητας ανά σχολή ή τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση (αναμένεται να γίνει έως το τέλος Μαρτίου, σύμφωνα με τον Νόμο με Υ.Α. μετά από πρόταση των Α.Ε.Ι.) Πως θα τίθενται τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων της Α΄ τάξης και των απολυτηρίων εξετάσεων της Γ΄ τάξης των ΓΕ.Λ. σε σχέση με την κλήρωση του 50% των θεμάτων (ηλεκτρονική ή όχι) και με την εμβέλεια (Εθνική, Νομαρχιακή, Περιφερειακή ,σχολική μονάδα όπως στην Β΄ Λυκείου;). Αναμένεται να καθοριστεί με Υ.Α. Ποιες σχολές ή τμήματα ανήκουν σε κάθε Ε.Π.Ε. (αναμένεται να καθοριστεί με Υ.Α). KESIP TRIKALON
Εκπαιδευτικές Διέξοδοι Αποφοίτων Γενικού & Επαγγελματικού Λυκείου: ΑΕΙ - ΑΤΕΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ - ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΑΝΩΤΑΤΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΩΔΕΙΑ - ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΧΟΡΟΥ ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΧΟΛΗ ΞΕΝΑΓΩΝ ΙΕΚ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΣΧΟΛΗ ΛΙΜΕΝΟΦΥΛΑΚΩΝ KESIP TRIKALON
ΛΗΨΗ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ Για να πάρουμε μια ορθολογική απόφαση όσον αφορά τις σπουδές μας πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τέσσερις παράγοντες : Αυτογνωσία: Τα στοιχεία που εκφράζουν την προσωπικότητά μας (Αξίες, Ικανότητες, Δεξιότητες, Ενδιαφέροντα, Επιθυμίες-Προτιμήσεις κ.α.), Πληροφόρηση: Να γνωρίζουμε καλά το αντικείμενο των σπουδών όλων των σχολών που παρέχονται από την Πολιτεία στα Ελληνικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ), καθώς & τα μαθήματα που διδάσκονται & τον απαιτούμενο χρόνο σπουδών! Προοπτικές: Ποια είναι η δυνατότητα απορρόφησης των Πτυχιούχων μιας συγκεκριμένης σχολής ή τμήματος στην αγορά εργασίας, (Τι ειδικότητες έχει ανάγκη & ζητά η αγορά εργασίας), Προϋποθέσεις: Ποια βαθμολογική επίδοση πρέπει να πετύχουμε για να εισαχθούμε στη συγκεκριμένη σχολή ; (Βαθμολογική Βάση-Μόρια Εισαγωγής) & τι άλλο κριτήριο λαμβάνεται υπόψη, (Προκαταρκτικές εξετάσεις, Σωματομετρικά χαρακτηριστικά, ύψος, βάρος για Στρατιωτικές Αστυνομικές Σχολές ή ΤΕΦΑΑ). KESIP TRIKALON
ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ - ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ - ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ 2012 ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΕΙΔΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΕΔΙΑ ΑΓΓΛΙΚΑ Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας ΓΑΛΛΙΚΑ Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ Γερμανικής Γλώσσας & Φιλολογίας ΙΣΠΑΝΙΚΑ Ισπανικής Γλώσσας & Φιλολογίας Ειδίκευση Ισπανικής Γλώσσας & Πολιτισμού ΙΤΑΛΙΚΑ Ιταλικής Γλώσσας & Φιλολογίας ΑΓΓΛΙΚΑ & ΓΑΛΛΙΚΑ ή Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης & Διερμηνείας Ειδίκευση Μετάφρασης ή Διερμηνείας ΑΓΓΛΙΚΑ & ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ή ΓΑΛΛΙΚΑ & ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟ & ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ Προστασίας και Συντήρησης Πολιτισμικής Κληρονομιάς Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πλαστικών Τεχνών & Επιστημών Τέχνης (Μόνο ΕΛΕΥΘΕΡΟ) Ανακαίνισης & Αποκατάστασης Κτιρίων ΤΕΙ Γραφιστικής ΤΕΙ Εσωτ. Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης & Σχεδ. Αντικειμένων ΤΕΙ Συντήρησης Αρχαιοτήτων & Έργων Τέχνης ΤΕΙ Τεχνολόγων Γραφικών Τεχνών ΤΕΙ Φωτογραφίας & Οπτικοακουστικών Τεχνών ΤΕΙ ΑΡΜΟΝΙΑ & ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ Μουσικών Σπουδών Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης KESIP TRIKALON
ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ - ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ - ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ 2012 ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΕΔΙΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ή ΓΑΛΛΙΚΑ ή ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ή ΙΤΑΛΙΚΑ Διεθνών & Ευρωπαϊκων Σπουδών Επικοινωνίας & Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού Δημοσιογραφίας & Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας Διεθνών & Ευρωπαϊκων Οικονομικών & Πολιτικών Σπουδών Εφαρμογών Ξέν. Γλωσσών στη Διοίκηση & Εμπόριο ΤΕΙ (&Ι) Τουριστικών Επιχειρήσεων ΤΕΙ Τουριστικών Επαγγελμάτων ΑΣΤΕ ΑΓΓΛΙΚΑ Ναυτιλιακών Σπουδών ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ (Χ 200 Δεν απαιτείται βαθμολογική βάση) Προηγούνται Υγειονομικές Εξετάσεις ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ Συμμετοχή σε 3 από τα 4 (Δρόμος 400μ./200μ., Άλμα σε μήκος, Σφαιροβολία, Κολύμβηση) Επιστημών Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ (Δεν υπολογίζονται στα μόρια) ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ (Μόνο Υγειονομικές Εξετάσεις) ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ KESIP TRIKALON
KESIP TRIKALON
KESIP TRIKALON Πηγή: Προκήρυξη Στρατιωτικών Σχολών ΓΕΕΘΑ 15/4/2011
KESIP TRIKALON Πηγή: Προκήρυξη ΕΛΑΣ 30/6/2011
Για περιςςοτερες πληροφοριες απευθυνθειτε ςτο ΚΕΣΥΠ ΤΡΙΚΑΛΩΝ Κατσημίδου 5 (2ο Γυμνάσιο Τρικάλων) Τηλ. -Φαξ: 2431028081 E-mail: kesyp@dide.tri.sch.gr Iστοχώρος: http://dide.tri.sch.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ: Ιακωβάκη Ευαγγελία ΤΡΙΚΑΛΩΝ KESIP TRIKALON KESIP TRIKALON