Μεθοδολογία Έρευνας Αγοράς και Καταναλωτή (ΨΥΧ-233)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση! Το φροντιστήριο απαραίτητο εργαλείο προόδου των νέων.
Advertisements

Έρευνα για την οικοδομική δραστηριότητα 2010 Επαμεινώνδας Ε. Πανάς Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Πρόεδρος του Τμήματος Στατιστικής Απόψεις.
1 Έρευνα 16-19/5/05 Πανελλαδική πολιτική έρευνα κοινής γνώμης ΠΕΙΡΑΙΑΣ Μάιος 2005.
1 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting Ιούλιος 2009 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΓΚΥΠΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ για την Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Στοιχεία και αριθμητικά δεδομένα (1) : Επιδείνωση κοινωνικών δεικτών  Πληθυσμός σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
Αποτελέσματα Μελέτης για το Μέγαρο Πολιτισμού Κύπρου Ετοιμάστηκε για την Εταιρεία KPMG Από την Εταιρεία RAI Consultants Public Ltd Μάρτιος 2008.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Μετά από έρευνα που διενήργησε εταιρεία ερευνών, διαπιστώθηκε πως στην εταιρεία μας οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν μεταξύ τους ένα λεξιλόγιο κάπως ανάρμοστο.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
Ιούλιος Έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης Ιούλιος 2012.
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Τα στοιχειώδη περί γεωδαιτικών υπολογισμών
Κεφάλαιο 1 Για Ποιο Λόγο; ΔΟΣΑ Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Μετρήσεις Κεντρικής Τάσης
EDUC 612 Ανωτερες μορφες στατιστικης αναλυσησ
Ανάλυση του λευκού φωτός και χρώματα
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Εβδομάδα 3 Παρουσίαση Δεδομένων
Στατιστική Ι Παράδοση 5 Οι Δείκτες Διασποράς Διασπορά ή σκεδασμός.
Εισαγωγή στην Κοινωνιογλωσσολογία
Σχέση Απόδοσης- Κινδύνου στα Πλαίσια της Θεωρίας Χαρτοφυλακίου
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
Καλώς ήρθατε στις Οικονομικές Επιστήμες
Διάλεξη 7 Ανάλυση Διακύμανσης ΙI (Παραγοντική ANOVA)
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
+14 Σεπτέμβριο 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +1 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
Στατιστική Ι Παράδοση 9 Ο Δείκτης Συσχέτισης.
Βασικές Αρχές Μέτρησης
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
1 Νέα Θεωρία Μεγέθυνσης Ενδογενής μεγέθυνση. 2 Συνάρτηση παραγωγής προϊόντος Υ t = Y(K, L, A) Y t = [(1-α k )·K t ] α · [(1-α L )·A t ·L t ] 1-α 0
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (ΨΥΧ-233) Μεθοδολογία Έρευνας Αγοράς και Καταναλωτή (ΨΥΧ-233) Λεωνίδας Α. Ζαμπετάκης Β.Sc., M.Env.Eng., M.Ind.Eng.,
Στατιστική I Χειμερινό Γ. Παπαγεωργίου
Στατιστική IΙ (ΨΥΧ-122) Διάλεξη 3 Απλή γραμμική παλινδρόμηση
Διάλεξη 2 Συσχέτιση- Μέγεθος αποτελέσματος-Έλεγχος κανονικής κατανομής
Β.Sc., M.Env.Eng., M.Ind.Eng., D.Eng. Διάλεξη 1 Βασικές έννοιες
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Στατιστική IΙ (ΨΥΧ-122) Διάλεξη 4 Πολλαπλή γραμμική παλινδρόμηση
Β.Sc., M.Env.Eng., M.Ind.Eng., D.Eng. Διάλεξη 5 Σύγκριση μέσω όρων
ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας Εαρινό Εξάμηνο 2016.
Έλεγχος Υποθέσεων Ο έλεγχος υποθέσεων αναφέρεται στη διαδικασία αποδοχής ή απόρριψης μιας στατιστικής υπόθεσης, Κατά την εκτέλεση ενός στατιστικού ελέγχου,
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ Δειγματοληψία
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Ανάλυση- Επεξεργασία των Δεδομένων
Στατιστικές Υποθέσεις
Μέτρα μεταβλητότητας ή διασποράς
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
5o Μάθημα: Το τεστ χ2 Κέρκυρα.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Στατιστικές Υποθέσεις
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μεθοδολογία Έρευνας Αγοράς και Καταναλωτή (ΨΥΧ-233) 4/10/2017 Μεθοδολογία Έρευνας Αγοράς και Καταναλωτή (ΨΥΧ-233) Λεωνίδας Α. Ζαμπετάκης Β.Sc., M.Env.Eng., M.Ind.Eng., D.Eng. Εmail: lzabetak@dpem.tuc.gr Διαλέξεις: ftp://ftp.soc.uoc.gr/Psycho/Zampetakis/ 28210 – 37323 Διάλεξη 1 Ρέθυμνο, 27-02-2009

Τις διαλέξεις προσφέρουν οι: ΜΠΑΜΠΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

Σημαντική Υπενθύμιση: 4/10/2017 Σημαντική Υπενθύμιση: Δεν υπάρχουν χαζές ερωτήσεις και δεν θα με προσβάλετε αν διακόπτετε με ρωτήσεις το μάθημα

4/10/2017

4/10/2017 ΒΙΒΛΙΟ & ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ Σημειώσεις του διδάσκοντα διαθέσιμες (κατά πάσα πιθανότητα) στην ιστοσελίδα του τμήματος

4/10/2017 Βαθμολογία: Η βαθμολογία θα διαμορφωθεί από την επίδοση σε 5 εργασίες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (70% της συνολικής βαθμολογίας) και τελική εξέταση στον Η/Υ (30% της συνολικής βαθμολογίας)

4/10/2017

Definitions: Oxford English Dictionary Τι είναι Στατιστική; Στατιστική είναι ένας τρόπος με τον οποίο αντλούμε πληροφορίες από δεδομένα. Στατιστική Δεδομένα Πληροφορίες Δεδομένα: Γεγονότα, κυρίως αριθμητικά, συλλεγμένα για αναφορά ή πληροφορία. Πληροφορία: Γνώση αναφερόμενη για κάποιο συγκεκριμένο γεγονός. Στατιστική είναι ένα εργαλείο για να δημιουργήσουμε μία νέα αντίληψη από ένα σύνολο αριθμών. Definitions: Oxford English Dictionary

4/10/2017 Για παράδειγμα…. Γνωρίζω ότι οι φοιτητές φοβούνται την στατιστική γιατί θεωρούν ότι είναι δύσκολο μάθημα. Από τις βαθμολογίες τις περυσινές των φοιτητών μπορούμε να εξάγουμε κάποια πληροφορία? Στατιστική Δεδομένα Πληροφορίες Λίστα βαθμών από το προηγούμενο έτος Νέα πληροφορία σχετικά με το μάθημα της στατιστικής. Empowerment: Giving employees responsibility for what they do Behaving ethically: Ethics is the study of moral values or principles that guide our behaviour and informs us whether actions are right or wrong 1. In a recent Financial Post survey, 75 percent of the public said it was extremely important for managers to make employees happy and satisfied. 2. Employees are increasingly demanding job satisfaction out of their jobs. In a recent Financial Post survey, 75 percent of the public deemed it extremely important for managers to make employees happy and satisfied. 3. Managers are empowering employees. They are putting employees in charge of what they do. And, in the process, managers are learning how to give up control, and employees are learning how to take responsibility for their work and make appropriate decisions. 4. In addition to the more obvious groups—women, First Nations peoples, Asian Canadians, African Canadians, Indo-Canadians—the workplace also includes people with disabilities, gays and lesbians, and the elderly. 9.5 8.9 7.0 6.5 7.8 5.7 : Π.χ. Μέσος όρος της τάξης, Ποσοστό της τάξης που πήρε άριστα, Ο βαθμός με την μεγαλύτερη συχνότητα, Κατανομή βαθμών, κ.λ.π.

4/10/2017 Γενικότερα…. Η στατιστική αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της ερευνητικής διαδικασίας. Παρέχει το μέσο προκειμένου να αποφασίσουμε αν τα νούμερα που έχουμε στη διάθεση μας υποστηρίζουν ή όχι την ερευνητική ερώτηση που έχουμε κάθε φορά. Τι ισχύει συνήθως?-Ποια είναι η τυπική (μέση) κατάσταση? Ποια είναι η ποικιλότητα που υπάρχει? Για ποιον ακριβώς μιλάμε? (Δείγμα) Πόσο σίγουροι είμαστε για αυτό που λέμε? Με τι θα πρέπει να συγκρίνουμε? Ερωτήσεις:

4/10/2017 Μήπως πρέπει να γνωρίζω καλά μαθηματικά για να μπορέσω να παρακολουθήσω το μάθημα? Η στατιστική αποτελεί κλάδο των εφαρμοσμένων μαθηματικών. Εντούτοις, για το μάθημα αυτό δεν χρειάζεται κανείς να είναι ειδικός στα μαθηματικά για να μπορέσει να το παρακολουθήσει. Χρειάζεται όμως συνεχή προσπάθεια, λογική και κριτική σκέψη, ώστε να μπορέσει κάποιος να κατανοήσει τα εργαλεία που θα παρουσιαστούν στο πλαίσιο του μαθήματος.

Αποτέλεσμα = (Μοντέλο) + Λάθος 4/10/2017 Στην πραγματικότητα μια είναι η εξίσωση που θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας Βασική μαθηματική εξίσωση: Αποτέλεσμα = (Μοντέλο) + Λάθος

Τι είναι τα στατιστικά μοντέλα και γιατί τα χρειαζόμαστε? 4/10/2017 Τι είναι τα στατιστικά μοντέλα και γιατί τα χρειαζόμαστε? Στην ψυχολογία και γενικότερα στις κοινωνικές επιστήμες μας ενδιαφέρει να ανακαλύψουμε κάτι για ένα φαινόμενο, το οποίο υποθέτουμε ότι υπάρχει. Κατασκευάζουμε Μοντέλα του φαινόμενου σε μια προσπάθεια μας να ερμηνεύσουμε ή να προβλέψουμε πως το φαινόμενο που μας ενδιαφέρει λειτουργεί κάτω από διαφορετικές συνθήκες. Επιπλέον θέλουμε τα μοντέλα μας να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πραγματικότητα ώστε να είμαστε σίγουροι για τις προβλέψεις μας. Το μοντέλο μας θέλουμε να έχει όσο το δυνατόν καλύτερη προσαρμογή στα δεδομένα τα οποία έχουμε συλλέξει στην προσπάθεια μας να το περιγράψουμε.

Με απλά λόγια η στατιστική ασχολείται με: 4/10/2017 Με απλά λόγια η στατιστική ασχολείται με: The material for this illustration is found on page 6.

Δυο λόγια για την διαδικασία της έρευνας στην ψυχολογία: 4/10/2017 Δυο λόγια για την διαδικασία της έρευνας στην ψυχολογία: Ο ρόλος του ψυχολόγου είναι να απαντά σε διάφορα ερωτήματα (π.χ. γιατί ορισμένοι άνθρωποι είναι νευρικοί όταν μιλούν σε άλλους, πως αναπτύσσεται η ανθρώπινη δημιουργικότητα, χρειάζεται η συναισθηματική νοημοσύνη στους ηγέτες;, επηρεάζει η εξωστρέφεια την παραγωγικότητα κτλ). Υπάρχουν 2 μέθοδοι-τρόποι με τους οποίους μπορεί να απαντήσει τις ερωτήσεις αυτές: 1. Μέσω της παρατήρησης (co relational- observational methods) 2. Μέσω πειραμάτων (Experimental methods) ΚΟΙΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Εμπειρικές Αντικειμενικότητα Μέτρηση Επαναληψιμότητα

Δείγμα Πληθυσμός

Πληθυσμός Δείγμα

Και θα πρέπει από το δείγμα μας να προσδιορίσουμε Πληθυσμός ? πως είναι ο πληθυσμός

4/10/2017

4/10/2017

4/10/2017

Ποια είναι η ηλικία τους….. 4/10/2017 Ποια είναι η ηλικία τους….. Θα σας δείξω 10 φωτογραφίες τυχαίων ατόμων και θα ήθελα σε ομάδες να προσδιορίσετε την ηλικία τους. Κάθε ομάδα θα δώσει μόνο μία εκτίμηση της ηλικίας. Σε ένα φύλλο χαρτί φτιάξτε ένα πίνακα ως εξής:

4/10/2017 (1) (2)

4/10/2017 (3) (4)

4/10/2017 (5) (6)

4/10/2017 (7) (8)

4/10/2017 (9) (10)

4/10/2017

Ορισμένες βασικές ερωτήσεις 4/10/2017 Ορισμένες βασικές ερωτήσεις

Γιατί χρησιμοποιούμε δείγματα? 4/10/2017 Συνήθως μας ενδιαφέρουν οι πληθυσμοί, αλλά επειδή δεν μπορούμε να συλλέξουμε δεδομένα από κάθε άτομο του πληθυσμού, συλλέγουμε δεδομένα από ένα μικρό υποσύνολο (το Δείγμα) και χρησιμοποιούμε αυτά τα δεδομένα για να εξάγουμε συμπεράσματα από τον πληθυσμό. Γιατί χρησιμοποιούμε δείγματα? Τι είναι ο μέσος όρος και πώς καταλαβαίνουμε ότι είναι αντιπροσωπεύει «καλά» τα δεδομένα μας? Ο Μ.Ο. είναι ένα απλό στατιστικό μοντέλο περιγράφει τι είναι «τυπικό» για την κατανομή μιας τιμής. Χρησιμοποιούμε τη διακύμανση ή την τυπική απόκλιση για να διαπιστώσουμε αν είναι ο Μ.Ο. είναι αντιπροσωπευτικός των δεδομένων μας. Η τυπική απόκλιση αναφέρει πόσο λάθος υπάρχει στο Μ.Ο. Μικρές τιμές δείχνουν ότι ο Μ.Ο. είναι αντιπροσωπευτικός των δεδομένων μας.

4/10/2017 Η τυπική απόκλιση (standard deviation) αναφέρει πόσο διαφέρουν οι παρατηρήσεις μας στο δείγμα από το Μ.Ο. του δείγματος. Το τυπικό σφάλμα (standard error) μας δείχνει πώς ο Μ.Ο. του δείγματος αντιπροσωπεύει τον πληθυσμό μας. Μεγάλες τιμές του τυπικού σφάλματος δείχνουν ότι ο Μ.Ο. από το συγκεκριμένο δείγμα δεν είναι αντιπροσωπευτικός του πληθυσμού Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στην τυπική απόκλιση και στο τυπικό σφάλμα?

Ο Ρόλος των Η/Υ στην στατιστική 4/10/2017 Ο Ρόλος των Η/Υ στην στατιστική Στατιστικά πακέτα:

Σύνολο Δεδομένων (Data set) 4/10/2017 Σύνολο Δεδομένων (Data set) Άτομα (Cases) Μεταβλητές (Variables) Ποσοτικές (quantitative) Ποιοτικές (qualitative)

Οι μεταβλητές στις στήλες 4/10/2017 Τα Άτομα τοποθετούνται στις οριζόντιες γραμμές Οι μεταβλητές στις στήλες

4/10/2017 Παρασκευή: 06-03-2009

4/10/2017