Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ευέλικτη Ζώνη Α΄ Τάξης Ευέλικτη Ζώνη Α΄ Τάξης   Παραδοσιακά Υγιεινά Εδέσματα και Γλυκά.
Advertisements

39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΣΩ (ΖΩ)ΤΗ ΦΥΣΗ» ΤΑΞΗ Ε΄ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΞΙ ΜΗΝΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΣΑΜΑΝΤΖΗ.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Ισορροπημένη διατροφή
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΨΙΟΥΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: <<Μεσογειακή Διατροφή>>
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Η Ε΄ τάξη του 12ου Δημοτικού Σχολείου Τρικάλων σας προσκαλεί στην ενημερωτική εκδήλωση με θέμα
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
42ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Η διατροφή της Κολοτούμπα…   Στα κεράσια λέμε ναι Στα αχλάδια λέμε ναι Στα σταφύλια λέμε ναι Στα πεπόνια λέμε ναι Όχι λέμε στα λίπη Όχι στα γαριδάκια.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΑΧΩΝΙΟΥ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΣΤ΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ» ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά, είμαι καλά»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Επιλέγω σωστά, τρώω υγιεινά»
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ -πληροφορώ»
Ομάδες τροφών Ιουστίνη.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
΄΄Γερά δόντια…Καλύτερη υγεία΄΄
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Γεύματα και ομάδες τροφίμων
Ομάδες Τροφών Ακραμ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια. Καλύτερη Υγεία. Χαρούμενα παιδιά
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
Υγιεινή διατροφή και υγιεινή σώματος
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώγοντας σωστά… έρχεται η όρεξη»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Τρέφομαι σωστά… μεγαλώνω σωστά
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Β ΕΞΑΜΗΝΟ. o 1 Βρεφικό τμήμα (ηλικίας ετών) o 1 Προνηπιακό τμήμα (ηλικίας ετών) o 1 Νηπιακό τμήμα (ηλικίας ετών)
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Φορέας Υποδοχής και Εκπαίδευσης: “Εκπαιδευτήρια Νέα Παιδεία” Διεύθυνση: Σατωβριάνδου 9 - Δάσος Χαϊδαρίου, τηλ.:
1. Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: Στοματική υγιεινή 1 ο στάδιο: Τι τρώμε; Σωστή διατροφή Ομάδες τροφίμων μεσογειακή πυραμίδα της διατροφής Επίσκεψη από τη διαιτολόγο-
Eυέλικτη ζώνη « Παιδί και υγιεινή διατροφή »
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα όπλα μας είναι η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα» Σχολικό έτος /ΘΕΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΑΡΡΩΝ.
ΤΡΩΩ ΥΓΙΕΙΝΑ...ΜΕΓΑΛΩΝΩ ΣΩΣΤΑ!
 Αποτελεί έναν χώρο φύλαξης και περιποίησης του παιδιού τις ώρες που εργάζονται οι γονείς, αλλά συγχρόνως είναι και ένας χώρος προσχολικής εκπαίδευσης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΧΡΥΣΑ ΜΑΝΤΖΑ ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΪΣΚΟΥ
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η τροφή σου, το φάρμακό σου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φάε καλά για ν΄αντέξεις»
Πρακτική στη Κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή» Σχολικό έτος 2012-2013 12/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Καλαβρύτων Αγλαΐα Κόντη-Ελένη Χάμψα

Ξεκινώντας… Γρίβα Αντωνία ΠΕ 08 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Μαρία Τόλλου ΠΕ 70 Συνεργαζόμενοι: Ρέλλος Αλέξιος ΠΕ 70 Αγγελοπούλου Κωνσταντίνα ΠΕ 32 Γρίβα Αντωνία ΠΕ 08 Τσουρούτη Πηνελόπη ΠΕ 16 Τάξη: Α’ Τμήμα: 1

Η τάξη αποτελείται από 12 μαθητές. Κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων (κατασκευές, δημιουργία παζλ κλπ.) η τάξη ήταν χωρισμένη σε 3 ομάδες από τέσσερα παιδιά η καθεμιά. Κάθε ομάδα είχε το όνομά της σχετικό με τη διατροφή. Έτσι η 1η ομάδα ονομαζόταν «Φακές». Η 2η ομάδα «Το χοντρό φασόλι» και η 3η ομάδα «Τα μπανανοκέρασα». Σε άλλες δραστηριότητες (π.χ. ζωγραφιές) οι μαθητές λειτουργούσαν μεμονωμένα ενώ στις εκπαιδευτικές επισκέψεις ως μια ομάδα.

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Επιλέξαμε το θέμα αυτό ύστερα από συζήτηση που έγινε με τους μαθητές. Φάνηκε μέσα από αυτή ότι η διατροφή ήταν ένα θέμα που τους ενδιέφερε ιδιαίτερα… Ήθελαν να μάθουν για την προέλευση των τροφών, γι’ αυτές που κάνουν καλό στην υγεία μας κλπ.

Η Δραση μαΣ… Οι δραστηριότητές μας αφορούσαν: επισκέψεις σε χώρους παραγωγής και πώλησης τροφίμων (μανάβικο, πρατήριο τυροκομικών προϊόντων, ιχθυοτροφείο). Τα παιδιά επίσης ήρθαν σε επαφή με τη φύση (με κότες, κουνέλια, πάπιες, κύκνους κλπ.)

2) ομαδικές κατασκευές (με όσπρια, κολάζ, διαχωρισμού τροφών σε ομάδες, κατασκευή παζλ με τροφές ζωικής - φυτικής προέλευσης, κατασκευή διατροφικής πυραμίδας) Η Δραση μαΣ…

Η Δραση μαΣ…

Η Δραση μαΣ…

Η Δραση μαΣ…

Οι δραστηριότητές μας αφορούσαν: 3) ομαδικά φύλλα εργασίας 4) εκμάθηση τραγουδιών σχετικά με τα φρούτα (αχλάδια, πορτοκάλια) 5) ανάγνωση παιδικών βιβλίων σχετικών με τη διατροφή: (“Ο ωραίος Δαρείος”, “Οι φαταούλες”, “Σωστή διατροφή - καλή υγεία”, “Όλα μην τα τρως, γιατί θα γίνεις παχουλός”, “Παραμύθι, μυθι, μυθι…το κουκί και το ρεβίθι”, “5 σωματοφύλακες κλεισμένοι στο ψυγείο”, “ Παραμύθια να τα φας στο πιάτο”. 6) δραματοποίηση παραμυθιού «Έγιναν σάντουιτς» από το βιβλίο “Παραμύθια να τα φας στο πιάτο” 7) παρουσίαση θεατρικού με τίτλο: «Διατροφή, Πάχος, Υγεία» 8) εκδρομή στο εκτροφείο πέστροφας στο Πλανητέρο (κοίτα πιο πάνω) Η Δραση μαΣ…

Μας επισκέφθηκαν… ■ Στις 07 Φεβρουαρίου του 2013 μας επισκέφθηκαν εκπρόσωποι της εταιρείας εισαγωγής μπανάνας Dole όπου μίλησαν στους μαθητές για όλη τη διαδικασία παραγωγής της μπανάνας, ενώ στο τέλος συζήτησαν με τα παιδιά και τα απασχόλησαν με ανάλογες σχετικές δραστηριότητες. Στο τέλος δόθηκαν μπανάνες στους μαθητές. ■ Το μήνα Μάιο μοιράστηκαν στους μαθητές πακέτα φρούτων τονίζοντας την ανάγκη του οργανισμού για τα φρούτα.

Η παρουσίασή μας… Κάποιες ομαδικές κατασκευές (διατροφική πυραμίδα, «ο Ανθυγιεινούλης και η Υγιεινούλα») τοιχοκολλήθηκαν έξω από την τάξη έτσι ώστε και οι μαθητές των άλλων τάξεων να γνωρίσουν τις τροφές που μας ωφελούν περισσότερο ή μας βλάπτουν. (κοίτα πιο πάνω) Στο τέλος του σχολικού έτους παρουσιάστηκε θεατρικό με τίτλο «Διατροφή, Πάχος, Υγεία» μέσα από το οποίο δίνονταν συμβουλές για μια καλή διατροφή χωρίς πολλή ζάχαρη, λίπος και αλάτι.

Θεατρικό με τίτλο: «Διατροφή, Πάχος, Υγεία»

Ας αξιολογηθούμε… Οι μαθητές μέσα από το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας απέκτησαν πολλές γνώσεις γύρω από τη διατροφή. Έμαθαν πώς διαχωρίζονται οι τροφές, ποια είναι η προέλευσή τους, ποιες είναι υγιεινές, ποιες είναι οι ανθυγιεινές τροφές. Τους άρεσε πολύ η ενασχόλησή τους με αυτό το θέμα καθώς αυτό φάνηκε από το ενδιαφέρον που έδειχναν στις εκάστοτε δραστηριότητες. Παρατηρήθηκε κάποια αλλαγή στο πρωινό τους κολατσιό. Πριν ασχοληθούμε με το θέμα, πολλά παιδιά έφερναν μαζί τους κρουασάν, πατατάκια, μπισκότα κλπ. Κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του προγράμματος αρκετοί ήταν οι μαθητές που έφερναν φρούτα όπως μπανάνες, μήλα, αχλάδια. Σε περίπτωση που ασχοληθούμε με το θέμα κάποια άλλη φορά,καλό θα ήταν να δοθεί στα παιδιά ένα cd με όλες τις δραστηριότητές τους καθώς και υλικό που έχει σχέση με το θεωρητικό υπόβαθρο της υγιεινής διατροφής-υλικό απαραίτητο και για τους γονείς των μαθητών.

Κλεινοντασ… «Όταν τρώω υγιεινά το σώμα μου πετά. Φρούτα και λαχανικά και το μυαλό δουλεύει σωστά». «Τρώω κάθε μέρα γαλακτοκομικά. Αποφεύγω τα πολλά γλυκά. Γάλα, γιαούρτι και κασέρι και είμαι ανάλαφρος σαν περιστέρι».