2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧΕΣΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ( ) TOΥ ΠANEΠIΣTHMIOY KΡHTHΣ Συνεδριακή Διημερίδα: “Ανταγωνιστικότητα & Επιστημονικό Δυναμικό” 6-7 Οκτωβρίου 2005.
Όταν χρειαζόμαστε βοήθεια,
Από την διεκπεραίωση στη θεραπεία Η εμπειρία της μετάβασης από τους ατομικούς ρόλους των ειδικών στην δυναμική της Διεπιστημονικής Ομάδας στο Ελληνικο.
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ως Μάθημα Επιλογής στο Λύκειο απόψεις και συμπεριφορές των μαθητών.
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. ΚΑΙ Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ.
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Εισήγηση στα πλαίσια Επιμορφωτικού Σεμιναρίου με τίτλο Θετική Σκέψη και Δράση στην Εκπαιδευτική κοινότητα «Ψυχική.
ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πανεπιστήμιο Κρήτης Υπουργείο Υγείας Υπουργείο Παιδείας&Πολ/μού.
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Γονιός : Ένα επάγγελμα χωρίς προετοιμασία Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος.
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
Το σχολείο μας: επιτεύγματα- στόχοι- προβλήματα. Δομή της εισήγησης  Περιγραφή της ισχύουσας κατάστασης  Αποτίμηση του Σχολ. Έτους  Στόχοι.
Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ - ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Χαρακτηριστικά των εφήβων χρηστών που προσέγγισαν τη ΣΤΡΟΦΗ το 2002.
Χαρακτηριστικά των εφήβων χρηστών που προσέγγισαν το Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ το 2008 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ-ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥΣ
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Το Σας καλωσορίζει Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
Παρουσίαση Υπηρεσιών Υποστήριξης Φοιτητών Συμβουλευτικός Σταθμός Πανεπιστημίου Αιγαίου Παράρτημα Ρόδου.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
ΡΑΛΛΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: 155 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
SCHOOL MEDIATION ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Εθισμός στο διαδίκτυο.
Περιπτωση μαθητη του ΕΕΕΕΚ ΔΡΑΜΑΣ Σχ.Ετος:
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Schoolers: Μια δομή για εφήβους Σχολική Διαρροή Μπάρλου Έφη Παιδοψυχίατρος Μονάδα Εφηβικής Υγείας Β Παιδιατρική Κλινική Νοσοκομείο Παίδων «Π& Α. Κυριακού»
ΣΥΣΤΑΣΗ 6 ου ΣΔΕΥ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ ΦΕΚ 2197/13/10/2015 ΕΤΟΣ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του.
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού Νέων Δ/νσης Δ.Ε. Δ΄Αθήνας ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΕ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΟΥ

Το ιστορικό του Γραφείου Συμβουλευτικής στο 2ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου Ένα πιλοτικό πρόγραμμα Σε συνεργασία με τη Δ/νση και το Σύλλογο Καθηγητών του Σχολείου Σε συνεργασία με τη Δ/νση και το Σύλλογο Καθηγητών του Σχολείου Η πρόταση που έγινε δεκτή Η πρόταση που έγινε δεκτή Συνδυασμός με ένα Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Συνδυασμός με ένα Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας

Η ομάδα Αγωγής Υγείας ή η Ομάδα συμβουλευτικής όπως την έλεγαν

Οι αριθμοί του Γραφείου Συμβουλευτικής Σχολείο: 2ο Γυμνάσιο Αγ. Δημητρίου Αριθμός μαθητών Σχολικά έτη και Ώρες εβδομαδιαίως 6-8 (2 φορές την εβδομάδα)

Οι αριθμοί του Γραφείου Συμβουλευτικής Μαθητές που επισκέφθηκαν το Γραφείο 80 Γονείς που επισκέφθηκαν το Γραφείο 48 Καθηγητές που συνεργάστηκαν 20 Συνολικές ώρες συμβουλευτικής 218

Προσέλευση στο Γραφείο Συμβουλευτικής Αγόρια48 Κορίτσια32 Μητέρες38 Πατέρες10

Τρόπος προσέλευσης αγοριών στο Γραφείο Συμβουλευτικής Αυτόβουλα (μετά από δικό τους αίτημα) 6,3% Μετά από αίτημα των γονέων τους 41,6% Μετά από παραπομπή καθηγητού ή της Διεύθυνσης του Σχολείου 52,1% Μέσος όρος συναντήσεων 2+

Τρόπος προσέλευσης αγοριών στο Γραφείο Συμβουλευτικής (συνέχεια) Μητέρες22 Πατέρες5 Και οι δύο γονείς 2 Ώρες συνολικά 116

Τρόπος προσέλευσης κοριτσιών στο Γραφείο Συμβουλευτικής Αυτόβουλα (μετά από δικό τους αίτημα) 40,6 % Μετά από αίτημα των γονέων τους 25 % Μετά από παραπομπή καθηγητού ή της Διεύθυνσης του Σχολείου 34,4 % Μέσος όρος συναντήσεων 3-4

Τρόπος προσέλευσης κοριτσιών στο Γραφείο Συμβουλευτικής (συνέχεια) Μητέρες13 Πατέρες2 Και οι δύο γονείς 1 Ώρες συνολικά 102

Θέματα, αιτήματα και προβλήματα που απασχόλησαν τις συμβουλευτικές συναντήσεις με αγόρια Χαμηλές επιδόσεις, αδιαφορία για τα μαθήματα, έλλειψη κινήτρων για μάθηση 39 % Προβλήματα οικογενειακά (διαζύγιο, διάσταση γονέων, διενέξεις, ανεργία, οικον. προβλήματα, ασθένεια μέλους της οικογενείας, εγκατάλειψη από γονέα) 31 %

Θέματα, αιτήματα και προβλήματα που απασχόλησαν τις συμβουλευτικές συναντήσεις με αγόρια Προκλητική συμπεριφορά, επιθετικότητα διενέξεις με καθηγητές ή γονείς 22 % Μαθησιακά προβλήματα (συνεργασία με Ειδικούς παιδαγωγούς, ΚΔΑΥ κ.α.) και έλλειψη οργάνωσης στη μελέτη 18 %

Θέματα, αιτήματα και προβλήματα που απασχόλησαν τις συμβουλευτικές συναντήσεις με αγόρια Πολλές ώρες τηλεθέασης και ενασχόλησης με ηλεκτρονικά παιχνίδια και Η/Υ- Internet 18 % Άγχος για τα μαθήματα και φοβίες για το Σχολείο 14 %

Θέματα, αιτήματα και προβλήματα που απασχόλησαν τις συμβουλευτικές συναντήσεις με αγόρια Μειωμένη παρουσία του πατέρα και υπερπροστασία της μητέρας 14 % Αποδοκιμασίες συμμαθητών, δυσκολίες ένταξης στην ομάδα της τάξης 12 %

Θέματα, αιτήματα και προβλήματα που απασχόλησαν τις συμβουλευτικές συναντήσεις με αγόρια Θάνατος γονέα ή κοντινού συγγενούς 6 % Σοβαρές ψυχικές διαταραχές (παραπομπή σε Κέντρα ψυχικής υγείας κ.α. δημόσιες υπηρεσίες) 4 %

Θέματα, αιτήματα και προβλήματα που απασχόλησαν τις συμβουλευτικές συναντήσεις με κορίτσια Προβλήματα οικογενειακά (διαζύγιο, διάσταση γονέων, διενέξεις, ανεργία, οικον. προβλήματα, ασθένεια μέλους της οικογενείας, εγκατάλειψη από γονέα) 34 % Συναισθηματικές διαταραχές, έξαρση αισθημάτων λύπης, αυτοκτονικός ιδεασμός (πιο σπάνια) 25 %

Θέματα, αιτήματα και προβλήματα που απασχόλησαν τις συμβουλευτικές συναντήσεις με κορίτσια Προβλήματα επικοινωνίας με συνομηλίκους 18 % Προκλητική συμπεριφορά στο Σχολείο, σύγκρουση με γονείς και καθηγητές 18 %

Θέματα, αιτήματα και προβλήματα που απασχόλησαν τις συμβουλευτικές συναντήσεις με κορίτσια Άγχος για τα μαθήματα και τις εξετάσεις, φόβος για τη μη ανταπόκριση στις προσδοκίες των γονέων 15 % Μαθησιακά προβλήματα (συνεργασία με Ειδικούς παιδαγωγούς, ΚΕΔΔΥ κ.α.) 6 % Σοβαρές ψυχικές διαταραχές (παραπομπή σε Κέντρα ψυχικής υγείας κ.α. δημόσιες υπηρεσίες) 4%

Συμπεράσματα Ο έφηβος μαθητής του Γυμνασίου συνήθως σε μικρότερο ποσοστό σε σχέση με τις συνομήλικές του μαθήτριες απευθύνεται με δική του πρωτοβουλία και δικό του αίτημα για εκπαιδευτική συμβουλευτική στους καθηγητές του ή σε κάποιον ειδικό. Ο έφηβος μαθητής του Γυμνασίου συνήθως σε μικρότερο ποσοστό σε σχέση με τις συνομήλικές του μαθήτριες απευθύνεται με δική του πρωτοβουλία και δικό του αίτημα για εκπαιδευτική συμβουλευτική στους καθηγητές του ή σε κάποιον ειδικό. Παρόλα αυτά οι περισσότεροι μαθητές που επισκέφθηκαν το Γραφείο Συμβουλευτικής ήταν αγόρια μαθητές μετά από προτροπή των καθηγητών και των γονέων τους. Παρόλα αυτά οι περισσότεροι μαθητές που επισκέφθηκαν το Γραφείο Συμβουλευτικής ήταν αγόρια μαθητές μετά από προτροπή των καθηγητών και των γονέων τους.

Συμπεράσματα Οι μαθήτριες που συνάντησα στο Γραφείο Συμβουλευτικής ήταν λιγότερες. Πολλές μαθήτριες σε αντίθεση με τα αγόρια επισκέφθηκαν το Γραφείο Συμβουλευτικής αυτόβουλα και ο μέσος όρος των συναντήσεων με κορίτσια ήταν μεγαλύτερος. Οι μαθήτριες που συνάντησα στο Γραφείο Συμβουλευτικής ήταν λιγότερες. Πολλές μαθήτριες σε αντίθεση με τα αγόρια επισκέφθηκαν το Γραφείο Συμβουλευτικής αυτόβουλα και ο μέσος όρος των συναντήσεων με κορίτσια ήταν μεγαλύτερος. Ο έφηβος μαθητής αν και διστάζει στην αρχή τελικά ανοίγεται στο σύμβουλο καθηγητή που του έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη, τηρεί την εχεμύθεια και αισθάνεται ότι μπορεί να τον βοηθήσει. Ο έφηβος μαθητής αν και διστάζει στην αρχή τελικά ανοίγεται στο σύμβουλο καθηγητή που του έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη, τηρεί την εχεμύθεια και αισθάνεται ότι μπορεί να τον βοηθήσει.

Συμπεράσματα Μετά την παραπομπή τους σε συμβουλευτική συνάντηση τις περισσότερες φορές οι έφηβοι μαθητές είναι ειλικρινείς και συνεργάζονται. Μετά την παραπομπή τους σε συμβουλευτική συνάντηση τις περισσότερες φορές οι έφηβοι μαθητές είναι ειλικρινείς και συνεργάζονται. Τα θέματα που συχνότερα απασχολούν το μαθητή έφηβο είναι: οι χαμηλές επιδόσεις σε κάποια μαθήματα, η σχολική αποτυχία, η βία που δέχεται ή ασκεί στο περιβάλλον του, η σύγκρουση με κάποιο καθηγητή ή συμμαθητή, το διαζύγιο ή η διάσταση των γονέων του. Τα θέματα που συχνότερα απασχολούν το μαθητή έφηβο είναι: οι χαμηλές επιδόσεις σε κάποια μαθήματα, η σχολική αποτυχία, η βία που δέχεται ή ασκεί στο περιβάλλον του, η σύγκρουση με κάποιο καθηγητή ή συμμαθητή, το διαζύγιο ή η διάσταση των γονέων του.

Συμπεράσματα Όσον αφορά τα μαθησιακά προβλήματα υπάρχουν δύο εκ διαμέτρου αντίθετες τοποθετήσεις των γονέων απέναντι στο πρόβλημα. Όσον αφορά τα μαθησιακά προβλήματα υπάρχουν δύο εκ διαμέτρου αντίθετες τοποθετήσεις των γονέων απέναντι στο πρόβλημα. Πλήρης αδιαφορία Πλήρης αδιαφορία Συνήθως μητέρες που υπερεμπλέκονται σ’ αυτή τη διαδικασία και αρχίζουν να παρουσιάζουν κόπωση Συνήθως μητέρες που υπερεμπλέκονται σ’ αυτή τη διαδικασία και αρχίζουν να παρουσιάζουν κόπωση

Συμπεράσματα Τα αγόρια είναι πιο ευάλωτα και διαχειρίζονται δυσκολότερα τα οικογενειακά προβλήματα σε σύγκριση με τα συνομήλικά τους κορίτσια. Το οικονομικό και μορφωτικό επίπεδο της οικογένειας συχνά προσδιορίζει και την ποιότητα της συνεργασίας με το Γραφείο Συμβουλευτικής το Σχολείου.

Προτάσεις Είναι απαραίτητο ένα Γραφείο Συμβουλευτικής σε κάθε Σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Είναι απαραίτητο ένα Γραφείο Συμβουλευτικής σε κάθε Σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο κάθε εκπαιδευτικός είναι εν δυνάμει και λόγω θέσεως ένας ενδιάμεσος σύμβουλος και μπορεί με μία ανάλογη κατάρτιση να βοηθήσει τα μέγιστα τους εφήβους που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα να απευθυνθούν σε κάποιους ειδικούς. Ο κάθε εκπαιδευτικός είναι εν δυνάμει και λόγω θέσεως ένας ενδιάμεσος σύμβουλος και μπορεί με μία ανάλογη κατάρτιση να βοηθήσει τα μέγιστα τους εφήβους που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα να απευθυνθούν σε κάποιους ειδικούς.

Προτάσεις Χρειάζεται συνεχής εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην επικοινωνία και στη συμβουλευτική υποστήριξη μαθητών. Χρειάζεται συνεχής εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην επικοινωνία και στη συμβουλευτική υποστήριξη μαθητών. Μπορούν οι καθηγητές σύμβουλοι σε κάποια μικρομεσαία προβλήματα να βοηθήσουν τους μαθητές υποστηρικτικά με αρκετά μεγάλη επιτυχία. Μπορούν οι καθηγητές σύμβουλοι σε κάποια μικρομεσαία προβλήματα να βοηθήσουν τους μαθητές υποστηρικτικά με αρκετά μεγάλη επιτυχία. Είναι απαραίτητο οι εκπαιδευτικοί να συναντώνται συχνά και υπό την εποπτεία κάποιων ειδικών να ανταλλάσσουν απόψεις για τον τρόπο που διαχειρίζονται τα προβλήματα των μαθητών τους. Είναι απαραίτητο οι εκπαιδευτικοί να συναντώνται συχνά και υπό την εποπτεία κάποιων ειδικών να ανταλλάσσουν απόψεις για τον τρόπο που διαχειρίζονται τα προβλήματα των μαθητών τους.