Φρίντριχ Χέγκελ (Georg Wilhelm Friedrich Hegel)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αλέξανδρος ο Μέγας Ο Αλέξανδρος ο Μέγας ή Αλέξανδρος Γ' ο Μακεδών, υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους στρατηγούς της ιστορίας, που σε ηλικία μόλις 33.
Advertisements

NUR211-Ψυχολογία Τμήμα Νοσηλευτικής
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Ιστορια τηΣ φιλοσοφιαΣ
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
Θρησκευτική ετερότητα και διαπολιτισμική εκπαίδευση
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ : ΑΛΛΑ ΣΙΡΟΚΟΦΣΚΙΧ
Ο Κόσμος είναι δικός σας Ξ. Μουσά, Τμ. Φυσικής ΕΚΠΑ Εισήγηση για την επιτυχία των πτυχιούχων μας στις ξένες χώρες Α. ΜΕΡΟΣ: Υποστήριξη της κινητικότητας.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Η ΦΙΛΙΑ Χάρης Καλογεράτος Β1.
1. Σκοπός του ΜΘ στη Δημόσια Εκπαίδευση είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν: α) την αντίληψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τη σχέση του ανθρώπου με τον.
Μαριάμ Μακάρ Ορέστης Μπίτρο
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
Εθνομαθηματικά του Ν. Καστάνη.
project: οψεις της ψυχολογιας
Παιδαγωγική θεωρία και χριστιανική θεολογία ΕΡΩΤΗΜΑ: Υφίστανται σχέσεις μεταξύ παιδαγωγικών αρχών και χριστιανικών πεποιθήσεων;
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
Διονύσης Καρατζάς Ο Διονύσης Καρατζάς είναι ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους πατρινούς ποιητές.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
Νίκος Νησιώτης Κουργιτάκου Μιχαέλα Γ’2 Θρησκευτικά ΘΕ3.
19. Οι Σύνοδοι της Εκκλησίας μεριμνούν για τη διάσωση της χριστιανικής αλήθειας  Οι Σύνοδοι αποτελούν βασικό θεσμό της δημοκρατικής οργάνωσης της Εκκλησίας.
Αύγουστος Κόντ Η ζωή και το έργο του.
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
Υπεύθυνοι ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Παπακίτσος Ευάγγελος Θεολογής Ευάγγελος
30. Μια πρώτη γνωριμία με τους Ρωμαιοκαθολικούς χριστιανούς
Η Βούληση του Ανθρώπου για Διάκριση και Δύναμη
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
5 η διάλεξη: 30/3/2015 Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική.
 Σήμερα θα ασχοληθούμε με θέματα ταυτότητας.  Αλλά τι είναι η ταυτότητα; Τι εννοούμε με τον όρο/ έννοια ταυτότητα;  Σε τι αναφερόμαστε όταν μιλάμε.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
John Dewey
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Μαρξισμός και ιστοριογραφία
Σωκρατησ: βιοσ και η Διδασκαλια Ενοσ Μεγαλου Φιλοσοφου
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
ΗΘΙΚΟΣ ΣΧΕΤΙΚΙΣΜΟΣ.
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή
21ος αιωνας Παναγιώτης Πατατούκος & ΖήσηςΚωστάκης.
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Επιστήμη και θρησκεία στην κατανόηση του κόσμου..
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ: Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ
Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ
Δρόσου Μαρίνα Θεοδοσίου Ιωάννα Καμαργιάννη-Βασιλείου Άννα
8.6. Πολιτισμικά χαρακτηριστικά της Ε.Ε.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ.Καπετανάκης
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ 4. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φρίντριχ Χέγκελ (Georg Wilhelm Friedrich Hegel) ΜΑΛΒΙΝΑ ΦΕΝΕΚΟΥ ΚΑΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΑΛΑΡΗ

Ο ΦΡΙΝΤΡΙΧ ΧΕΓΚΕΛ

Γκέοργκ Βίλχελμ Φρήντριχ Χέγκελ Γκέοργκ Βίλχελμ Φρήντριχ Χέγκελ  Γεννήθηκε στη Στουτγκάρδη στις 27 Αυγούστου 1770  - πέθανε στο Βερολίνο στις 13 Νοεμβρίου 1831 Ο Έγελος (όπως απαντάται συχνά στην ελληνική βιβλιογραφία) ήταν σημαντικός  Γερμανός φιλόσοφος και κύριος εκπρόσωπος του γερμανικού ιδεαλισμού. Επηρέασε βαθιά τη δυτική φιλοσοφία και έγινε γνωστός για τη διαλεκτική θεωρία του, τον εγελιανισμό, την εγελιανή λογική.

Κύρια Ενδιαφέροντα του Λογική, Φιλοσοφία της ιστορίας, Αισθητική, Θρησκεία, Μεταφυσική, Επιστημολογία, Πολιτικές επιστήμες

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Σπούδασε Φιλοσοφία και Θεολογία στο Τύμπινγκεν (1788-93). Το 1801 έγινε καθηγητής του Πανεπιστημίου της Ιένας. Μεταξύ 1812-16 εργάστηκε ως Διευθυντής Γυμνασίου στη Νυρεμβέργη. Το 1816 έγινε καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης και το 1818 στο πανεπιστήμιο του Βερολίνου, και το 1830 πρύτανης.

ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ Ήταν σφόδρα αντιδιανοούμενος - απεχθάνετο τους «σοφούς καθηγητές» και την επίδειξη της επιστημοσύνης τους. Καταφέρεται κατά των λατινικών, χάριν των οποίων «μπορούμε να λέμε στα λατινικά πράγματα που θα ήταν γελοίο να εδιαβάζαμε ή να εγράφαμε» στα γερμανικά. Με την εξαφάνιση των λατινικών θέλει να εξαφανίσει και την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία". Πίστευε ότι σε όλη την Ιστορία, μόνο οι Έλληνες είχαν συλλάβει την ουσιαστική σχέση του υποκειμένου με το σύμπαν. Το μόνον που τους έλειψε ήταν μία απολύτως ανθρώπινη θρησκεία... Μία τέτοια θρησκεία έπρεπε να καταργήσει μια για πάντα το παράλογο της τυφλής μοίρας [όπως εκφράζεται στην αρχαία τραγωδία] και την τυραννία της φύσης. Ο Χριστιανισμός [στην ορθόδοξη μορφή του] στην ελληνίζουσα εγελιανή ερμηνεία του, κάλυπτε αυτήν την επιτακτική ανάγκη».

ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Η "Αισθητική", ή "Φιλοσοφία της τέχνης" και η "Φιλοσοφία των καλών τεχνών" είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα της γερμανικής φιλοσοφικής και αισθητικής παράδοσης Το πιο σημαντικό της θεωρίας του είναι ότι σκοπός της τέχνης είναι η παρουσίαση του κάλλους από άποψη όχι μόνο φόρμας αλλά κυρίως περιεχομένου και οι περίφημες λογικές εποχές του (συμβολική, ελληνική, χριστιανική, συστημική), Η αληθινή τέχνη, ως αισθητή έκφανση της Ιδέας, υπάγεται σε συγκεκριμένες αισθητικές κατηγορίες, που βγαίνουν τόσο από την εμπειρία, όσο και από τη θεωρία.

ΗΘΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Ο άνθρωπος µπορεί να κατακτήσει την ικανοποίηση, την ελευθερία και την ηθική µόνο ως µέλος µιας οργανικής κοινότητας. Η κοινότητα που προτείνει ο Χέγκελ καλλιεργεί τις αξίες που ωφελούν την ίδια και το άτοµο, καθένας αποτελεί οργανικό µέρος του συνόλου. Τα άτοµα υπακούν στη συνείδησή τους και στους θεσµούς που έχουν θεσπιστεί µε οδηγό τον ορθό λόγο. Η διαδικασία αυτή είναι εξελικτική και διαλεκτική και µπορεί να γίνει µόνο µέσω της διαρκούς βελτίωσης της κοινωνίας µας. Είµαστε ηθικοί µόνο όταν δρούµε χωρίς φυσικούς, βιολογικούς, κοινωνικούς περιορισµούς, µε οδηγό τη λογική µας - δηλαδή όταν είµαστε πραγµατικά ελεύθεροι. Όµως για να είµαστε ελεύθεροι πρέπει και η κοινωνία µέσα στην οποία ζούµε είναι λογικά οργανωµένη και το ατοµικό και συλλογικό συµφέρον είναι σε αρµονία.

ΛΟΓΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Ο κύριος σκοπός του είναι η δημιουργία της λογικής ως συστήματος κατηγοριών, και με αυτό τον τρόπο η προσέγγιση της φιλοσοφίας με τη μορφή της επιστήμης ‘’Η αληθής μορφή με την οποία υφίσταται η αλήθεια μπορεί να είναι μόνο το επιστημονικό σύστημα της, η "αγάπη της γνώσης", έτσι ώστε να γίνει "πραγματική γνώση’’ (Φαινομενολογία της γνώσης).

ΜΑΛΒΙΝΑ ΦΕΝΕΚΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΑΛΑΡΗ