Multicultural education as an integration experience: experience of KETHEA MOSAIC Maria Panagiotidou Social worker Master in Statistic Educator KETHEA.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Click here to start Important !: You have to enable macros for this game (Tools ->Macros -> Security -> «medium»).
Advertisements

Γειά σας. Say: take a pencil. Πάρε ένα μολύβι. Nick, give me my book.
6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
“ Ἡ ἀ γάπη ἀ νυπόκριτος. ἀ ποστυγο ῦ ντες τ ὸ πονηρόν, κολλώμενοι τ ῷ ἀ γαθ ῷ, τ ῇ φιλαδελφί ᾳ ε ἰ ς ἀ λλήλους φιλόστοργοι, τ ῇ τιμ ῇ ἀ λλήλους προηγούμενοι.
WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 The Knowledge Economy and Public Administration Dr. Costis Toregas George.
PESTALOZZI Council of Europe training Program for education professionals European Modules for Trainer Training ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ PESTALOZZI EDUCATION.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Preparing Europe for Global Competition” THE NETWORK : The Patent and Trademark Offices.
LESSON PLAN 1 Magic Moments 3 Unit 12 Fashion Teachers: Athena Onoufriou Ioustini Neofytou Zouanna Neofytou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
WE SAY NO TO BULLYING. ALL WE NEED IS RESPECT.
Lesson 3b: More basic words JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Κουλτούρα, πολιτισμός και εθνική ταυτότητα (CulturalID) Διδάσκων:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Development of spatial thinking, geometry and physics. What can.
T4E Grade 5 (E2) 1st Primary School of Amyntaio Maria Vlachopoulou.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Κουλτούρα, πολιτισμός και εθνική ταυτότητα (CULTURE &I DENTITY.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Light, Science and Society The importance of plants for global.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Teaching Science in Science Museums and Science Centers Towards.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
What teachers in Greece think about their students’ knowledge of other languages.
Ψηφιακά Παιχνίδια και μάθηση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
321. Perathoraki Chryssoula & Mandilara Cristiana.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Απασχόληση φοιτητών Erasmus για πρακτική άσκηση στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Αριάδνη Λ. Χάγερ-Θεοδωρίδου.
SCIENCE EDUCATION Οργάνωση εξωσχολικών επισκέψεων/δράσεων Άννα Σπύρτου Άννα Σπύρτου.
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
SPACE “Exploring the City surrounding our Prison: a glimpse from Inside to the Outside.” SDE DIAVATON.
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /3 Χειμερινό εξάμηνο
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Ψηφιακeς ιδEες και αξIες
“PROBLEM SOLVING AND DECISION MAKING”
Τι είναι η AIESEC; Η AIESEC είναι ένας παγκόσμιος νεανικός οργανισμός που προσπαθεί να πετύχει ειρήνη στον κόσμο και μεγιστοποίηση των ανθρώπινων δυνατοτήτων,
Working Along with Key Experts
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β4 Σχ. Έτος:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ECTS-DS Labels Selection 2011 Αθήνα, 28/11/2011
«Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (ΜΔΕ) «Εφαρμοσμένη Νευροανατομία»
Η Περιβαλλοντική Αγωγή εισήλθε στα εκπαιδευτικά συστήματα πολλών κρατών από την ανάγκη ανταπόκρισης στις όλο και αυξανόμενες πιέσεις της οικολογικής κρίσης.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΑΓΓΛΙΚΑ Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ English 5th Grade -Writing Activities-
Children with visual disability in the digital environment
Ενημέρωση για eTwinning
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
aka Mathematical Models and Applications
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
Class V: Personal Pronouns and 3rd Decl. Cont. (chs )
Η Συμμετοχή των Μεταναστών στη Δημόσια Ζωή: Εμπειρίες από την Ελλάδα και την Ευρώπη Immigrant Participation in Public Life: European & Greek experiences.
Ελληνικά στο Clemton Park PS
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ‘ABC of Selling’. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
ΠΦΠροφίλ εταιρείας.
Ο Γαλιλαίος και οι παρατηρήσεις του
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Multicultural education as an integration experience: experience of KETHEA MOSAIC Maria Panagiotidou Social worker Master in Statistic Educator KETHEA MOSAIC European Seminar Invisible wounds - Dignity & vulnerability Athens February 2010

Currently, KETHEA network includes: 24 Counselling Centres 14 Counselling Support Programmes for Prisoners 2 Therapeutic Communities in Prison 2 Low Threshold Programmes, 1 Street-work Programme, 4 Residential Therapeutic Programmes for adults 6 Non Residential Therapeutic Programmes for adolescents/young adults 2 Special Therapeutic Programmes for women An Alcohol and Gambling Therapeutic Programme 12 Re-entry Centres 4 Transitional Schools for members of the therapeutic programmes 2 Specialised Social and Vocational Integration Centres An Intercultural Therapeutic Programme for immigrants and refugees 2 Reception and Re-entry Centres for Released Prisoners 18 Family Support Programmes. A Help-line for drug users, their relatives and friends A Prevention Sector A Sector of Education and Staff Training A Research Sector A printing unit

KETHEA ( Intercutlural Transitional Non Residential Programme ) for immigrants and refugees : KETHEA MOSAIC ( Intercutlural Transitional Non Residential Programme ) for immigrants and refugees : PSYCHOSOCIAL SUPPORT FOR DRUG USERS PREVENTION - COUNCELLING EDUCATION

EDUCATIONAL ACTIVITIES: LESSONS (GREEK- VOCABULARY FOR COMMUNITY ) COUNSELLING FOR EDUCATION/ VOCATIONAL MATTERS SEMINAR FOR HEALTH VISITS FILM JOURNAL GROUP SEMINAR FOR TRADITIONS EUROPEAN PROGRAM: YOUTH IN ACTION: EXCHANGE “MOUSARIFIS” IRANIAN GROUP (volunteers- members)

CULTURECULTURE The word “culture” has multil- level. In personal level refers to “culture” in each person. In social level refers to the culture to group of people And more over, to the culture to all the society.

MULTICUTURAL EDUCATION Meeting cultures Personal culture Learning to learn Social activity TARGET: Integration - handling multicultural reality

INTERCULTURAL AWARENESS: It can be seen as the process of becoming more aware of and having a better understanding of one;s own culture and other cultures around the world. Its aim is to increase international and cross-cultural tolerance and understanding. Intercultural aware students/teachers should be able to: Have a good understanding and awareness of their own culture Be aware of how their culture is seen from the outside, by other countries and cultures Understanding and see the target culture from its perspective Be aware of how the see the target culture

Education method SILL: Staging Intercultural Language Learning (North Mon Language Institute, cork Ireland ) Give emphasis to the experience of students and not to what the educator wants to achieve. It can be out of the classroom Using music-poems, video, games, photos, drawing role playing etc

WAY OF FUNCTION CO-CREATION MUTUAL RESPECT/ ACCEPTANCE LEARNING FROM EACH OTHER, LEARINING OTHER CULTURES LEARNING THE TARGET CULTURE Enhancement the feeling of acceptance, the respect, self estimate of the trainee

PLANNING THE LESSON Methods and production/ Process (what?) (selection of the member of the group, present the activity (questionnaire, text… questions) Gain knowledge ( autonomous learning eg. Dictionary) Action (doing the activity) Conception of the results (poster, drawing, drama etc ) Presentation (present it to the classroom)

INTRODUCE THE COUNTRIES Introduce different countries. Each person prepare a questionnaire/ test 5-6 questions multi-choice about his countries. Give all this questionnaires and try to give answers.

VIDEO: Publisher and journalist Split group into pairs and each pair sit across. One person ( A )from the pair watch the movie without sound and tell to the partner (B), who doesn’t see, what it is in the screen. After the last person (B) says what he understand from his partner. We watch all the movie with the sound. ****************************************************** vocabulary- grammar Different perspective that we understand (listening, watching, connecting with our culture- ideology) connecting the group Talking about variety of matters (in Greece and other countries, depend on the movie )

DRAMA IN THE CLASSROOM: GameDescription What’s in the box? Sit in a circle and pass round an imaginary box. Each student takes something out of the box: the others have to guess what it is. Extension: each student destroys the box after using it. Receptionist Sit in U shape. One person sits at the opening and is the receptionist. The others are hotel guests. The guests have all lost their voices due to a mystery virus. Give out role cards. Students take turns to mime their request. The receptionist must guess what they are.

STANGING POETRY Help students express their own images and associations To understand reactions to emotional stimuli Communicate on a personal level ******** Learning is not first and foremost concerned with scientific analysis, but with developing the enjoyment of the creative use of language. The reaction to a poem is more important than detailed understanding. The role of the student has changed. For this to be successful, s/he should be considered as a person first and only then as a student.

Contrast Poem (helps with simple and compound sentence structure, linking verbs followed by adjectives, verbs in the negative, the conjunction but) A dog is friendly A dog is intelligent A dog is loyal, But a dog isn’t human. Five Senses poem: (sensory verbs, basic sentence structure, metaphors and similes) Athens Athens is grin and blue It taste like kebab It sounds like klaxon It smells like smoke It looks like a building It makes me fell happy… STANGING POETRY

MUSIC- POEMS GameDescription Song title Split group into pairs/small groups and hand out a set of song titles to each group. Tell them that they have to create a story with includes all the song titles… Market place Cut up the lyrics of a song that has a definite story line to it. Create a list of questions that can be answered by the lyrics. In class, give each person a couplet and a set of questions. Do a market place activity until they answer all questions. Check, give out lyrics and listen to/sing the song.

Greek Bibliography Κοσμίδου Hardy Χρυσούλα (2009) Για τη συμβουλευτική και τον επαγγελματικό προσανατολισμό, Αθήνα cd rom στα πλαίσια του προγραμμάτος Car Cuit Μάρκου Π. Γεωργιος (1997) Εισαγωγή στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Εκδ.Ηλεκτρονικές Τέχνες Μάρκου Π. Γεωργιος (1999) Το σχολείο στην καρδιά της κοινωνίας. Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής. Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο. Τσιακαλος Γιώργος (2000) Οδηγός Αντιρατσιστικής εκπαίδευσης. Ελληνικά Γράμματα Χρυσαφίδης Κ.-Παπαγιάννη (2000)Π. Οδηγίες Εισαγωγής γλωσσοδιδακτικού υλικού. Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής. Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο. Πρόγραμμα για τη Σχολική και Κοινωνική Ένταξη Παλιννοστούντων και Αλλοδαπών Μαθητών. Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής. Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο.

THANK YOU. No man can reveal to you aught but that which already lies half asleep in the dawning of your knowledge. Kahlil Gibran Prophet