4ο μαθημα στο τραπεζι την ωρα του φαγητου Δραστηριότητες Τα παιδιά βλέπουν 2 διαφορετικές εικόνες και καταγράφουν τις διαφορές στη συμπεριφορά όσων παρευρίσκονται στο τραπέζι την ώρα του φαγητού Σε προτάσεις που περιγράφουν συμπεριφορές την ώρα του φαγητού οι μαθητές συμπληρώνουν αν είναι λάθος ή σωστές Καταγράφουμε σε χαρτόνι τους κανόνες καλής συμπεριφοράς στο τραπέζι
Κάνουμε αναπαράσταση την ώρα του φαγητού στο τραπέζι ανά ομάδα και συζητάμε για τις σωστές και λάθος συμπεριφορές μας Συζητάμε για το ολοήμερο σχολείο, για το φαγητό, την ποικιλία που πρέπει να έχει, για την μεταφορά του σε κατάλληλες συσκευασίες, τη χρήση ψυγείου και φούρνου μικροκυμάτων, το στρώσιμο του τραπεζιού και τη συμπεριφορά μας κατά τη διάρκεια του γεύματος Δίνεται έντυπο στους γονείς για το ολοήμερο, για την αυτονομία των μαθητών κατά τη διάρκεια του γεύματος, για τη σωστή συσκευασία και την ποικιλία του φαγητού
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ
Εικονεσ μαθηματοσ
5ο μαθημα τροφεσ φυτικησ και ζωικησ προελευσησ 5ο μαθημα τροφεσ φυτικησ και ζωικησ προελευσησ Δραστηριότητες Οι μαθητές καταγράφουν τις τροφές που έφαγαν την προηγούμενη μέρα και τις ξεχωρίζουν σε φυτικής και ζωικής προέλευσης Φτιάχνουμε το Αλφαβητάρι των τροφών σημειώνοντας και την προέλευσή τους Οι μαθητές βάφουν εικόνες τροφών και φτιάχνουν 2 κολάζ ομαδοποιώντας τες ανάλογα με την προέλευση
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ
6ο μαθημα ομαδοποιηση τροφων Δραστηριότητες Δίνονται πληροφορίες και γίνεται ομαδοποίηση των τροφών ζωικής προέλευσης ( κρεατικά- γαλακτοκομικά-αυγά-ψάρια και θαλασσινά ) Γίνεται ομαδοποίηση των τροφών φυτικής προέλευσης ( φρούτα-λαχανικά-δημητριακά, σιτηρά και όσπρια,-ξηροί καρποί-λάδι και ελιές) Επίσκεψη σε τυροκομείο στο Σοχό Βλέπουμε 2 βίντεο για την διαδικασία παραγωγής τυριού και για τους χημικούς ελέγχους που γίνονται
Καταγράφουμε σε χαρτόνι τα φρούτα ομαδοποιώντας τα ανά εποχή Μαθαίνουμε και τραγουδάμε το «φρούτα- φρούτα-φρουτ» Ζωγραφίζουμε γαλακτοκομικά προϊόντα και φρούτα και τα κολλάμε σε χαρτόνια Συσχετισμός με το μάθημα της Μελέτης ενότητα 7.3 «Τα φυτά στη διατροφή μας»
δημητριακά ( σιτηρά - όσπρια) φωτογραφιεσ τροφές από ζώα κρέας γαλακτοκομικά αυγά ψάρια και θαλασσινά τροφές από φυτά φρούτα λαχανικά δημητριακά ( σιτηρά - όσπρια) ξηροί καρποί λάδι - ελιές
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ
7ο μαθημα ο κρυμμενοσ θησαυροσ των τροφων Δραστηριότητες: Βλέπουμε ολιγόλεπτη ταινία από την Εκπαιδευτική Τηλεόραση: «Οινομαγειρέματα» Οι μαθητές συνεργάζονται και απαντούν γραπτώς σε σχετικές ερωτήσεις και διαβάζουν όσα έγραψαν Διαβάζουμε πληροφορίες για όσα μας δίνουν οι τροφές: Βιταμίνες, Πρωτεΐνες, Μέταλλα, Ιχνοστοιχεία, Λίπη Ταυτόχρονα με την ανάγνωση πληροφοριών κολλάμε σε αντίστοιχες θέσεις εικόνες τροφών σε χαρτόνια, που έχουμε κόψει ήδη, δείχνοντας τι μας προσφέρουν
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ
8ο μαθημα παιχνιδια με τη γλωσσα 8ο μαθημα παιχνιδια με τη γλωσσα Δραστηριότητες Όλοι οι μαθητές μαζί κάνουν δραστηριότητες-παιχνίδια που έχουν σχέση με τη διατροφή και τη γλώσσα μας Ακροστιχίδες Κρυπτόλεξα Αινίγματα Παροιμίες και εκφράσεις (εξηγούμε τη σημασία τους και πώς τις χρησιμοποιούμε)
Ενδεικτικεσ δραστηριοτητεσ
9ο μαθημα η διατροφη και οι αισθησεισ μασ Δραστηριότητες Συζητάμε πώς αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο γύρω μας και μαθαίνουμε για τις 5 αισθήσεις μας και τα αντίστοιχα όργανα Ξεχωρίζουμε τις αισθήσεις εκείνες που έχουν άμεση σχέση με την τροφή μας και τις επιλογές που κάνουμε
Τα παιδιά αντιστοιχούν εικόνες γλυκών με άλλες εικόνες που ομοιοκαταληκτούν Σημειώνουν σε εικόνες τροφών τη γεύση τους ( αλμυρή, πικρή, ξινή,γλυκιά) Φτιάχνουν κολλάζ ομαδοποιώντας εικόνες τροφών ανάλογα με τη γεύση τους Διαβάζουμε κείμενο και βάφουμε με διαφορετικό χρώμα τις προτάσεις που είναι σχετικές με τις αισθήσεις (για κάθε αίσθηση κι άλλο χρώμα) Με χαρτόνι, καλαμάκια και μπογιές τα παιδιά φτιάχνουν γλειφιτζούρια
Εικονεσ και φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ
φωτογραφιεσ