Η εικονογραφικη μεθοδοΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Στο σχολείο Κάθε μέρα στο σχολείο, η δασκάλα ζητάει από τα παιδιά να διαβάσουν από το βιβλίο και να γράψουν στο τετράδιο. Τα παιδιά διαβάζουν από το βιβλίο.
Δημιουργικές δραστηριότητες
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
1ο Νηπ/γείο Βραχναιίκων, τμ.Α2. Υπεύθυνη εκπ/κός Ανδριάνα Καρρά
Παρουσίαση Περιστατικού
Tάσος Μπούντης Τμήμα Μαθηματικών Πανεπιστήμιο Πατρών
Σχεδιασμός α ΕΠΕ μαθητή με δυσλεξία Αλεξανδρούπολη 7 Ιουλίου 2010.
Ενότητα 13. Μες το Μουσείο Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Γράφουμε λεζάντες
πώς να βοηθήσω το παιδί μου με τη μελέτη στο σπίτι
Πώς μπορούμε να διδάξουμε ορθογραφία με τη βοήθεια της εικονογραφικής μεθόδου και των Νέων Τεχνολογιών Καζάρα Ελένη Ξυλουργίδου Ελισάβετ Δημοτικό Σχολείο.
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Τμήμα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΤΕΤ) Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Φιλογλωσσία Διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας (2η Δράση του ΙΕΛ στην Γλωσσική.
Τα δικαιώματα των παιδιών
Τι ξέρετε για την ΟΡΑΣΗ;
ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Γλώσσα Α Δημοτικού ΚΑΡΑΒΙΑ Αγγίσταλη Ματίνα.
Όνομα:______________________________Τάξη:Β΄
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ.
Τάξη Β Ενότητα 4 Διαχωρισμός σχημάτων σε κατηγορίες Μαρία Μ. Χαραλάμπους.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Κέντρα Ξένων Γλωσσών ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Αα άλογο.
(A) IΣOMETPIKH ΠΡΟΒΟΛH
Η μεγαλογράμματη ελληνική γραφή
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
12/ Θ 1 Ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ Δ. Σ. Ν. ΠΕΡΑΜΟΥ Παλάζογλου Μαρία Ντελή Βασιλική Υψηλού Ελισάβετ.
Διδακτική της Πληροφορικής Παρουσίαση εκπαιδευτικών παιχνιδιών με σκοπό την κατανόηση βασικών αρχών της πληροφορικής Αντωνακάκη Δέσποινα Α.Μ 933 Καντεράκης.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ;
Ενότητα 2 Το ποτάμι τρέχει να συναντήσει τη θάλασσα
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΣΥΝΟΛΑ.
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ποια είναι τα παιδιά με προβλήματα όρασης;
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Το νερό 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Σχ. Έτος: Τάξεις: Δ1–Δ2
ΤΟ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Κατά τη διάρκεια των χιλιάδων ετών της ιστορίας της κινεζικής γλώσσας, μπορούμε να δούμε καθαρά πώς τα εργαλεία και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΝΣΜΧΔ ΤΜΦΓ ΦΣΨ Κ Ο Ι Τ Α Π Ι Σ Ω Σ Ο Υ Ο Κάισαρας χρησιμοποιούσε πολύ συχνα μυστικη γραφή. Χάρη στους «Βίους 12 καισάρων» του Σουνητώνιου εχουμε λεπτομερή.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Ο μαθητής να μπορεί να αναφέρει ότι η φορά περιστροφής εξαρτάται από :
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Πώς λέμε ΟΧΙ; Βιβλίο σελ.58-61
Διδακτικό μοντέλο για τη διδασκαλία της ανάγνωσης και της γραφής στην Α΄ τάξη Συνδυαστικό μοντέλο (συνθέτει στοιχεία της αναλυτικοσυνθετικής μεθόδου με.
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ Ανάπτυξη Εφαρμογών για Φορητές Συσκευές
Η ελληνική γραφή Braille
Ενότητα 2:Η παρέα Μάθημα:Τάσος το σαλιγκάρι Ι ΄Δημοτικό Λεμεσού (ΚΑ) Θεοδούλου Αφροδίτη Θεοδούλου Αφροδίτη Χατζηκυπρή Εύα Χατζηκυπρή Εύα.
Πάμε για ψώνια; (5) Βιβλίο σελ.47
Κωδικοποίηση και Αποκωδικοποίηση Συλλαβών
Αποτελεσματικές Στρατηγικές Μάθησης
Εισηγητής: Τσαδήμας Χρήστος Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ11
Γ' ΤΑΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η εικονογραφικη μεθοδοΣ Η εικονογραφικη μεθοδοΣ ΚΑΖΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΠΕ71)

1989: Δωρα μαυρομματη Πρωτότυπη μέθοδος, δεν υπάρχει προηγού- μενη εμπειρία εφαρμογής της σε κανένα κράτος Ονομάστηκε από την ίδια την κ. Μαυρομμάτη Δώρα «Εικονογραφική», είναι αποτέλεσμα αποκλειστικά δικής της έμπνευσης. Εφαρμόστηκε πειραματικά σε σημαντικό αριθμό δυσλεκτικών παιδιών και ενηλίκων με επιτυχία.

Για 3 χρόνια (1995-1998) η εικονογραφική μέθοδος υπήρξε αντικείμενο συστηματικής κανονικής συγκριτικής έρευνας και σύμφωνα με τα αποτελέσματα της στατιστικής επεξεργασίας αποδείχτηκε εξαιρετικά αποδοτικότερη από όλες τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας. Η εικονογραφική μέθοδος αναπτύσσεται στην αγγλική, την ισπανική και τη γαλλική γλώσσα.

Είναι σημαντικό να έχουμε υπόψη μας ότι θα χρησιμοποιήσουμε αυτή τη μέθοδο μόνο εφόσον οι μαθητές μας κατέχουν ικανο- ποιητικό επίπεδο φωνολογικής ενημερό- τητας, δεν έχουν προβλήματα ομιλίας – άρθρωσης, διαβάζουν και γράφουν χωρίς να κάνουν συχνά λάθη. Είναι πολύ σημαντικό να έχει προηγηθεί με επιτυχία πρόγραμμα πρώτης ανάγνωσης και γραφής. Οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα βασικά μέρη του λόγου, να γνωρίζουν βασικούς γραμματικούς ορθογραφικούς κανόνες και να μην κολλάνε τις λέξεις όταν γράφουν.

Η εικονογραφική μέθοδος στηρίζεται στη διδασκαλία της ορθογραφίας μέσω της δημιουργίας εικονογραφημάτων. Τα εικονογραφήματα αντικαθιστούν τα «δύσκολα» γράμματα της κάθε λέξης. Λέγοντας «δύσκολα» γράμματα εννοούμε τα η, υ, ει, οι, αι, αυ, ευ, ω και όλα τα σύμφωνα που γράφονται διπλά μέσα σε μία λέξη (ββ, γγ, κκ, λλ, μμ, νν, ππ, ρρ, σσ, ττ).

Πωσ δουλευουμε: Γράφουμε τη λέξη με μεγάλα στρογγυλά και ευανάγνωστα γράμματα. Καλούμε το μαθητή να διαβάσει τη λέξη, να την παρατηρήσει καλά και να πει ποιο είναι το δύσκολο γράμμα που περιέχει και το οποίο θα πρέπει να μετατραπεί σε εικονογράφημα. Δείχνουμε τη ζωγραφιά που υπάρχει στο βιβλίο. Διαβάζουμε την ιστορία που βρίσκεται κάτω από τη ζωγραφιά

Ο μαθητής παρατηρεί τον τρόπο με τον οποίο μετατρέπεται το «δύσκολο» γράμμα σε εικονογράφημα. Ο μαθητής ζωγραφίζει το εικονογράφημα πάνω στο γράμμα της λέξης που γράψαμε στην αρχή στο λευκό τετράδιο. Συζητάμε τον τρόπο με τον οποίο η κάθε λέξη χωρίζεται σε θέμα και κατάληξη. Λέμε λέξεις που ανήκουν στην ίδια οικογένεια λέξεων. Ο μαθητής λέει και αυτός δικές του λέξεις. Ο μαθητής γράφει τις λέξεις που ανήκουν στην ίδια οικογένεια λέξεων στο λευκό τετράδιο. Γράφει και προτάσεις.

Το γράμμα η το ζωγραφίζουμε με δύο τρόπους: Πωσ ζωγραφιζουμε τα «δυσκολα» γραμματα ειδικοι κανονεσ που ακολουθουμε: Το γράμμα υ το ζωγραφίζουμε πάντοτε σαν το κεφάλι ενός άντρα ή ενός αγοριού. Το γράμμα η το ζωγραφίζουμε με δύο τρόπους: Α΄ τρόπος: η αλογοουρά μιας γυναίκας Β΄ τρόπος: ένας γονατιστός άνθρωπος

Το γράμμα ω το ζωγραφίζουμε σαν το μέρος εκείνο του προσώπου των ανθρώπων που βρίσκεται γύρω γύρω από τα μάτια. Το ει το ζωγραφίζουμε σαν έναν άντρα που κρατάει στο χέρι του κάτι που έχει το σχήμα του «ι». Το αι το ζωγραφίζουμε σαν μία γυναίκα που κρατάει στο χέρι της κάτι που έχει το σχήμα του «ι».

Το αυ το ζωγραφίζουμε σαν μια γυναίκα που κρατάει ένα αντικείμενο που μας θυμίζει το υ. Το ευ το ζωγραφίζουμε σαν έναν άντρα που κρατάει ένα αντικείμενο που μας θυμίζει το υ. Το γγ το ζωγραφίζουμε σαν δύο ανοιχτά χέρια ενός ανθρώπου που ασχολείται με κάτι.

Το κκ το ζωγραφίζουμε σχηματίζοντας το αριστερό χέρι και τα δύο πόδια ενός ανθρώπου. Το λλ το ζωγραφίζουμε σχηματίζοντας το δεξί χέρι και τα δύο πόδια ενός ανθρώπου. Το μμ το ζωγραφίζουμε σχηματίζοντας τον κορμό ενός ανθρώπου και την κοιλιά του. Το νν το ζωγραφίζουμε σχηματίζοντας δύο χέρια ανοιχτά. Σχηματίζονται οι αγκώνες.

Το σσ το σχεδιάζουμε σαν άνθρωπο αν κάνουμε ένα πρόσωπο μέσα στο κυκλικό μέρος του γράμματος και ένα μικρό καπελάκι στην πάνω μεριά, εκεί που προεξέχει η μικρή γραμμή. Τα ββ, ππ, ρρ και ττ δεν τα μετατρέπουμε σε ανθρώπους, αλλά σε εικονογραφήματα τα οποία παριστάνουν αντικείμενα.

Όλη η παρουσίαση στηρίχτηκε στη σειρά βιβλίων της Δώρας Μαυρομμάτη «Η διδασκαλία της ορθογραφίας με εικονογραφήματα σε παιδιά με δυσλεξία» (βιβλίο οδηγιών, τεύχη 1-5) Αξίζει κανείς να επισκεφτεί τη σελίδα της κ. Μαυρομμάτη, όπου παρουσιάζεται η σειρά των 6 βιβλίων της εικονογραφικής μεθόδου και δίνονται περαιτέρω οδηγίες και παραδείγματα. http://www.doramavrommati.gr/