Εκπαιδευτική Ρομποτική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Παύλος Κεφαλάκης Υπεύθυνος ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ Δωδεκανήσου M.Sc. ΠΕ19 Πληροφορικής
Δράσεις στην Εκπαιδευτική Ρομποτική Εφαρμογές στην προσχολική ηλικία Εφαρμογές στις τάξεις του Δημοτικού σχολείου Εφαρμογές στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ρομποτική στο Δημοτικό Lego WeDo (http://www.legoeducation.us/eng/search/wedo) Lego Mindstorms (http://mindstorms.lego.com)
Lego WeDo Σετ ρομποτικής κατάλληλο κυρίως για τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Συναρμολόγηση ρομπότ – ζώων (πίθηκος, λιοντάρι, αλιγάτορας) και άλλων απλών κατασκευών και προγραμματισμός σχετικών λειτουργιών (π.χ. ο πίθηκος να παίζει ντραμς).
Lego WeDo Γραφικό περιβάλλον προγραμματισμού Δυνατότητα ελέγχου των κατασκευών μέσω του scratch
Ρομποτική στη Δευτεροβάθμια Lego Mindstorms Οθόνη Ηχείο Πληθώρα αισθητήρων Ποικιλία κατασκευών Bluetooth Γραφικό περιβάλλον προγραμματισμού
Κατασκευές Lego Mindstorms
Και όλες αυτές:
Ρομποτική στη Δευτεροβάθμια RoboMind http://www.robomind.net/gr/ Λογισμικό που συνδυάζει ρομποτική και προγραμματισμό. Ελέγχεται ένα robot σε εικονικό περιβάλλον Εύχρηστο περιβάλλον προγραμματισμού Διατίθεται δωρεάν.
Εκπαιδευτική Ρομποτική Οι μαθητές καλούνται να συνεργαστούν ώστε να κατασκευάσουν ένα ρομπότ και να προγραμματίσουν τη λειτουργία του για την επίλυση ενός προβλήματος του πραγματικού κόσμου.
Εκπαιδευτική Ρομποτική Οι μαθητές όλων των βαθμίδων, εξοικειωμένοι σε σημαντικό βαθμό με τις νέες τεχνολογίες, δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και δηλώνουν ενθουσιασμένοι όταν έρχονται σε επαφή με εφαρμογές ρομποτικής. Με τη βοήθεια ρομποτικών κατασκευών μπορεί να εκτελεστεί ένα μεγάλο φάσμα πειραμάτων που καλύπτει πολλά γνωστικά αντικείμενα. Η ραγδαία μείωση του μέσου κόστους απόκτησης ενός ρομποτικού κιτ ή συσκευής, σε συνδυασμό με την ύπαρξη νέων εργαλείων οπτικού προγραμματισμού, καθιστούν την εκπαιδευτική ρομποτική πιο προσιτή και δελεαστική από ποτέ.
Ρομπότ Πλοηγός Ελεγκτής Χώρου ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΑΙΔΑΛΟΣ 2007 ‘’Ανάπτυξη και Εφαρμογή Προγραμμάτων Επίδειξης και Βράβευσης Εκπαιδευτικών Έργων Μαθητών των ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, ΤΕΕ και ΣΕΚ’’ Βράβευση στην περιφερειακή έκθεση Νοτίου Αιγαίου στη Σύρο
Χρήσεις του Ρομπότ Εκπαίδευση στον προγραμματισμό. Επίβλεψη χώρου (εργαστηρίου) μέσω της κάμερας σε πραγματικό χρόνο είτε τοπικά είτε μέσω δικτύου / Web. Έρευνα αυτόνομης συμπεριφοράς και τεχνητής νοημοσύνης.
Χαρακτηριστικά του Ρομπότ Επεξεργαστής 32 bit. Ψηφιακή κάμερα με ανάλυση από 80x64 έως 640x480. Τέσσερις αισθητήρες υπερύθρων για αποφυγή εμποδίων. Ασύρματη επικοινωνία με σταθμό βάσης. Τηλεχειρισμός τοπικά, μέσω δικτύου / διαδικτύου. Επαναπρ/ζόμενο σε C, Basic, Python
Το Έργο Απομακρυσμένοι Σταθμός βάσης Ρομπότ χρήστες S/W server (console server) Ιστοσελίδα Σύνδεση με κεραία εκπομπής - λήψης Ρομπότ Απομακρυσμένοι χρήστες LAN INTERNET (WEB)
Το Έργο
Τμήματα του Έργου Ανάπτυξη δικτυακού τόπου διαχείρισης του robot. Ανάπτυξη αλγορίθμων σε Python Αυτόνομη πλοήγηση Συγκεκριμένες λειτουργίες (π.χ. κίνηση Zig – zag) Εγκατάσταση και ρύθμιση απαραίτητου λογισμικού στον σταθμό εξυπηρέτησης.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Ως εκπαιδευτικό, το έργο διέπεται από: Διαθεσιμότητα Δυνατότητα χρήσης ως εποπτικού μέσου στα πλαίσια των παρακάτω μαθημάτων του τομέα Πληροφορικής των ΕΠΑΛ: Προγραμματισμός Βασικές υπηρεσίες Internet Δίκτυα δεδομένων Σχεδίαση και υλοποίηση εφαρμογών Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο
Επίλογος Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι μια δημιουργική δραστηριότητα που ελκύει το ενδιαφέρον των μαθητών κάθε βαθμίδας. Το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ Δωδεκανήσου θα είναι αρωγός σε κάθε προσπάθεια προώθησης της ρομποτικής στην εκπαίδευση.