Η Αίγυπτος είναι η χώρα από την οποία ξεκίνησε η μεγάλη καινοτομία στην εξέλιξη της ελληνικής πλαστικής. J. Boardman: Greek Sculpture, The archaic period,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Advertisements

ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Η Μαντόνα με το γαρύφαλλο
Γυναικείο Πρωτοκυκλαδικό άγαλμα
ΝΕΡΟ Ο πλανήτης που ζούμε, η Γη, αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του από νερό. Σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες θεός του νερού ήταν ο Ποσειδώνας,. ΜΑΚΡΗΣ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ Στάδια στην εξέλιξη της γραφής : λεξιγραφία, συλλαβική γραφή, αλφάβητο στους σημαντικότερους λαούς από την αρχαιότητα έως σήμερα : Σουμερίους,
Αρχαϊκή εποχή( π.Χ.) Η ΤΕΧΝΗ
Πάντα οι άνθρωποι αναζητούν την αλήθεια.
H ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Η εξΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑΣ
Θέμα: Τα αγάλματα της Αρχαϊκής Εποχής
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ (ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ)
ΤΑ ΕΠΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Ο αυτοστεφανούμενος νέος
Επιτύμβιο άγαλμα, που θεωρείται ορόσημο στην εξέλιξη της αρχαίας ελληνικής πλαστικής και το τελευταίο της σειράς των αρχαϊκών κούρων. Σώζεται σχεδόν ακέραιο,
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Διδάσκων: Βασίλης Χρυσικόπουλος
Απεικόνιση αντιπροσωπευτικών φύλλων Tux Paint από δουλειές των μαθητών της τάξης.
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
Τι θα γνωρίσουμε στην ιστορία της Δ΄ Τάξης
ΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟ
ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΗΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗΣ
Foundations for Physiotherapy Practice Ανάλυση της Στάσης
Αρχαϊκή εποχή( π.Χ.) Η ΤΕΧΝΗ
Η Ελλαδα ταξιδευει στο εξωτερικο
Αρχαία Αιγυπτιακή Τέχνη
Ιστορικές ελληνικές επιγραφές. Αγγείο Hadra Hadra, 3 ος -2 ος αι. π.Χ. (Αλεξάνδρεια, Αίγυπτος) Σήμερα: ΜΜΑ (Metropolitan Museum of Arts, Νέα Υόρκη)
ΘΕΜΑΤΑ ΤΕΧΝΗΣ Β Λυκείου - ΕΜΠΑ Έργα τέχνης που πρέπει να ξέρω.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
 Ο έφηβος των Αντικυθήρων είναι ένα χάλκινο άγαλμαχάλκινοάγαλμα της ελληνιστικής περιόδου, το οποίο ανελκύθηκε από ένα ναυάγιο του 1ου αιώνα π.Χ., το.
Eric Grohe Miller Ο Eric Grohe είναι ένας εκπληκτικός καλλιτέχνης από αυτούς που ζωγραφίζουν στους τοίχους και τους κάνει αληθινά έργα τέχνης.
1ο Πειραματικό 12\Θ δημοτικό σχολείο
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Η αρχαϊκή περίοδος σφραγίζεται από δύο κορυφαίες δημιουργίες: α) την ανέγερση λίθινων ναών και β) τη δημιουργία λίθινων αγαλμάτων.
ΕΛΕΖΗ Τ. ΜΑΚΑΤΟΥ Π. ΜΟΥΤΟΓΕΩΡΓΟΥ Λ.
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ  Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με την χρήση κυρίως του λόγου, αλλά.
Εθνικό Ιστορικό Μουσείο Αθήνας, Ελλάδα
ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΙΔΗ ΑΣΚΗΣΕΩΝ. ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ Άσκηση 1η Επιλογή μιας φωτογραφίας Περιγραφή της οργάνωσης του θέματος.
4ο ΕΠΑ.Λ. ΑΘΗΝΩΝ 2013 Πάουλα Σαλομπεχάι Λουίζα Σαλομπεχάι
Αρχαϊκή Τέχνη.
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Η Χρυσή Τομή Στη Ζωγραφική
Χάλκινοι λέβητες από την Ανατολία, την Αρμενία και την Συρία
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.) Ιφιγένεια Λεβέντη Τμήμα: Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Άγαλμα Δία - Ποσειδώνα Λευτέρης Δάλπης 1 ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ Σχολείο Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ ΣΤ’
Προτομή του Ομήρου. Ρωμαίκό αντίγραφο έργου του 5ου αιώνα. München, Glyptothek.
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΪΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ Καλλιόπη Ψαρουδάκη.
ΑΓΓΕΙΟΓΡΑΦΟΙ.
Ερέχθειον.
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1 ο ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ – ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ. Παρατηρώντας εικόνες από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων στην αρχαία Ελλάδα …… Βλέπουμε ότι κάποια ¨πράγματα¨
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.)
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
Κυκλαδίτες, Μινωίτες και Μυκηναίοι- σύγκριση της τέχνης τους
Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ.
Eric Grohe Miller Ο Eric Grohe είναι ένας εκπληκτικός καλλιτέχνης από αυτούς που ζωγραφίζουν στους τοίχους και τους κάνει αληθινά έργα τέχνης.
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
Η εποχή του χαλκού (3000/ π.Χ.)
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ. Βασικές καινοτομίες Η αρχαϊκή τέχνη αποτυπώνει την αίσθηση της υπεροχής που αισθάνονται οι Έλληνες μετά τη νίκη τους στους.
Η Ιστορία της μάσκας Η μάσκα δεν γνωρίζει σύνορα και κάθε λαός της δίνει τη δική του ερμηνεία και τη χρησιμοποιεί σύμφωνα με τις παραδόσεις του. Η μάσκα.
Η ΓΡΑΦΗ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Αίγυπτος είναι η χώρα από την οποία ξεκίνησε η μεγάλη καινοτομία στην εξέλιξη της ελληνικής πλαστικής. J. Boardman: Greek Sculpture, The archaic period, Thames & Hudson, 1978

«Οι αρχαίοι Έλληνες μαθήτευσαν τους Αιγυπτίους και όλοι εμείς μαθητεύσαμε στους Έλληνες» S.H.Gombrich, Ιστορία της Τέχνης, Μ.Ι.Ε.Τ., Αθήνα, 1994

Άγαλμα ιερέα του Ρανόφερ 3η χιλιετία π.Χ. Αιγυπτιακό Μουσείο Καΐρου Έργο του Πολυμήδη. Πιθανότατα ο Κλέοβις και ο Βίτων. Γύρω στο 580π.Χ

Άγαλμα του Μυκερίνου 2520 π.Χ. Museum of Fine Arts, Boston Κούρος της Νέας Υόρκης 590/580 π.Χ.. The Metropolitan Museum of Art.

Συγκρίνετε τις δύο διαφάνειες Συγκρίνετε τις δύο διαφάνειες. Ποιες ομοιότητες και διαφορές παρατηρείτε ανάμεσα στα αιγυπτιακά και ελληνικά αγάλματα;

Επιτύμβια στήλη της Ηγησώς. Εθν. Αρχαιολογικό Μουσείο, Αθήνα Ο Φαραώ Τουταγχαμών και η γυναίκα του. Επιχρυσωμένο ανάγλυφο σε ξύλο. Γύρω στο 1350 π.Χ. Μουσείο Καΐρου Επιτύμβια στήλη της Ηγησώς. Γύρω στο 420 π.Χ. Εθν. Αρχαιολογικό Μουσείο, Αθήνα

1. Μελετήστε τα δύο ανάγλυφα της προηγούμενης διαφάνειας. Σημειώστε τις ομοιότητες που παρατηρείτε ως προς: τη διάταξη των μορφών τη στάση των σωμάτων την απόδοση των λεπτομερειών 2. Τι διαφοροποιεί τα δύο έργα;

Ο Αιγύπτιος ζωγραφίζει από την πιο χαρακτηριστική πλευρά για να ξεχωρίζουν τα χαρακτηριστικά. Έτσι, τα πόδια εμφανίζονται στο πλάι και μάλιστα βλέπουμε την εσωτερική όψη και των δυο, το σώμα από μπροστά ώστε να φαίνονται οι αρμοί, αλλά τα χέρια από τα πλάγια, το πρόσωπο ζωγραφίζεται προφίλ, αλλά το μάτι παρουσιάζεται μετωπικά για να φαίνεται καθαρά. Οι καθιστές φιγούρες εικονίζονται με τα χέρια πάνω στα γόνατα. Οι άνδρες είναι σκουρότεροι από τις γυναίκες ως ένδειξη του πλούτου τους. Η κοινωνική θέση υποδηλώνεται εμφατικά με το μέγεθος. Όσο πιο υψηλή η θέση, τόσο πιο μεγάλη η κλίμακα της μορφής. Οι άντρες πχ. εμφανίζονται πιο μεγάλοι από τις γυναίκες τους (αν και υπάρχουν απεικονίσεις φαραώ με ισομεγέθεις συζύγους) για συναισθηματικούς λόγους, όχι του ατόμου, αλλά της κοινωνίας.