ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ “Τρόποι Επικοινωνίας των νέων μέσα από τη διασκέδαση και τις εφηβικές συνήθειες ” Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ, Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ, 2Ο ΓΕΛ ΠΕΥΚΗΣ, ΣΧ. ΕΤΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση! Το φροντιστήριο απαραίτητο εργαλείο προόδου των νέων.
Advertisements

Έρευνα Αντιλήψεων και Στάσεων Κοινού απέναντι σε Ευάλωτες σε Κοινωνικό Στιγματισμό Ομάδες Ιούνιος 2009.
1 Έρευνα 16-19/5/05 Πανελλαδική πολιτική έρευνα κοινής γνώμης ΠΕΙΡΑΙΑΣ Μάιος 2005.
Π. ςταθης, μ. μπουκτςη, π.ζηκος, μ. δερμιτζακης, ε. αρβανιτοπουλου,
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Μετά από έρευνα που διενήργησε εταιρεία ερευνών, διαπιστώθηκε πως στην εταιρεία μας οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν μεταξύ τους ένα λεξιλόγιο κάπως ανάρμοστο.
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ!!! Μαθητής:Σπύρος Παπανδρέου Τμήμα:Α3.
Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
15ο ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ (PROJECT) ΘΕΜΑ: “ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΦΗΒΩΝ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ” ΜΑΪΟΣ 2012 ΜΑΘΗΤΕΣ Α' ΤΑΞΗΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΥΔΗΣ ΒΥΡΩΝ,
ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ <ΕΔΣΠΥ>
ΟΝΕΙΡΟΥΠΟΛΗ ΔΡΑΜΑΣ Πανελλαδική έρευνα
6ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας Α΄ τάξη - ερευνητική εργασία Σχ
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΦΥΛΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒEΙΑ
Έρευνα για το διαδίκτυο
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΕΛΙΑ-ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΕΠΑΛ ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΑΣΧΟΛΙΕΣ-ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ.
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
ΘΕΜΑ: ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 Οκτώβριος 2011 © ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
1 Συλλογή Στοιχείων 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Κοινωνικό, πολιτικό & οικονομικό περιβάλλον 1 1 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( Δείκτες.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ - ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Χαρακτηριστικά των εφήβων χρηστών που προσέγγισαν τη ΣΤΡΟΦΗ το 2002.
Νέοι και Κοινωνικά Δίκτυα
Χαρακτηριστικά των εφήβων χρηστών που προσέγγισαν το Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ το 2008 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ-ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ για την ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ 2014 Απρίλιος 2014.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «NAI στη Ζωή ΌΧΙ στο τσιγάρο!»
ΕΡΕΥΝΑ ΕΚΘΕΤΩΝ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ KAVALAEXPO 2014
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΕΛΕΣΤΙΝΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
Α2 Λυκείου Αργυράδων Ρωτήθηκαν συνολικά 162 άτομα.
Κοινωνικοποίηση Πανταζάκου Χριστίνα.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΧΟΡΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Ασφαλώς Πλοηγώ! Γυμνάσιο Καπανδριτίου Σχ.Έτος ᅠ Παρουσίαση Ερωτηματολογίου μαθητών.
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
Μαθητές και Facebook 2 ο Γυμνάσιο Ευόσμου Σιώσιος Γεώργιος, Σταματίου Εύα, Στεφανίδης Παύλος, Τασέλη Άσπα, Τέκου Αναστασία, Τσαγκουρίδης Ηλίας, Τσιάβος.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Έρευνα Κοινού στο Δήμο Παύλου Μελά για την καπνιστική συνήθεια (ΕΝΑΡΞΗ – ΛΗΞΗ)
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
….για πολλές ώρες…..
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
Έρευνα με ερωτηματολόγιο σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου του 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα Σχολική χρονιά Η φιλία στην αρχή της εφηβείας.
Διάφοροι τύποι καπνιστών 1.Γνώστες: Γνωρίζουν τις συνέπειες του καπνίσματος και αποφασίζουν να το αρχίσουν. 2.Πειραματιζόμενοι: Καπνίζουν σπάνια π.χ.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΦΩΤΙΑ ΤΑ ΣΑΒΒΑΤΟΒΡΑΔΑ. ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Σκοπός της ερευνητικής εργασίας είναι η διερεύνηση του τρόπου που διασκεδάζουν οι μαθητές τα Σαββατοκύριακα.
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ Σχολικό έτος : Τμήμα : Β2 ΜΑΘΗΤΕΣ: Κακαργιάς Βαγγέλης Θηραίος Γιάννης Γιαννακόδημος Ηλίας.
Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
1ο ΓΕΛ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ Τμήμα: Α4 Σχ. Έτος: Β΄τετράμηνο
Δημοσκόπηση Τμήμα A1 Αλκοόλ και μαθητές.
Επίδραση του καπνίσματος στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς μας.
Η φιλία στην αρχή της εφηβείας
Κριτήρια επιλογής του θέματος
Εφηβικές Συμπεριφορές υψηλού κινδυνου και ΜΜΕ
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ “Τρόποι Επικοινωνίας των νέων μέσα από τη διασκέδαση και τις εφηβικές συνήθειες ” Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ, Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ, 2Ο ΓΕΛ ΠΕΥΚΗΣ, ΣΧ. ΕΤΟΣ 2013-2014 Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Λάμπρου Μαρία ΠΕ10

ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Α’ ομάδα Β’ ομάδα Αβραμίδης Σ. Λαζάρου Α. Α’ ομάδα Β’ ομάδα Αβραμίδης Σ. Λαζάρου Α. Σημαρέση Μ. Παπανδρέου Δ. Τζιραλής Γ. Ντούνης Κ. Χρονοπούλου Λ. Καραστάθης Ε. Γ’ ομάδα Δ’ ομάδα Κατριμουστάκης Α. Τσεκούρα Κ. Μποτσώλης Β. Βουγιούκας Μ. Λουγιάκης Γ. Ζωγραφάκης Ε. Βλασσόπουλος Δ. Ε’ ομάδα Σύνδος Ν. Καλιντέρης Μ. Βλάχος Δ., Γιαμουρίδης Γ.

Κύριο ερευνητικό ερώτημα- Υπόθεση εργασίας πώς επικοινωνούν οι έφηβοι μέσα από τους τρόπους που θεωρούν οι ίδιοι ως διασκέδαση και μέσα από σχετικές συνήθειες που αναπτύσσουν

Ερευνητικά υπο-ερωτήματα Εφηβικές συνήθειες και κύριοι τρόποι διασκέδασης των εφήβων Επικοινωνία των εφήβων μέσα από τη διασκέδαση

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Βιβλιογραφική ανασκόπηση Ερωτηματολόγιο Συλλογή, επεξεργασία απαντήσεων ερωτηματολογίου Σύνθεση τελικής εργασίας

Προβλήματα που συναντήσαμε Περιορισμένος χρόνος Επιλογή διερεύνησης ορισμένων μόνο συνηθειών των νέων κατά την εφηβεία, βάσει των ερωτημάτων και ανησυχιών που αναπτύχθηκαν στην τάξη Ελλιπής συμπλήρωση ερωτηματολογίων

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ Ερωτήματα που αφορούν στις συνήθειες-τρόπους διασκέδασης όπως: Το κάπνισμα Το αλκοόλ Το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Ο Αθλητισμός

Κεφαλαίο 1ο: Το κάπνισμα ως τρόπος διασκέδασης και επικοινωνίας των εφήβων Οι περισσότεροι θεωρούν το κάπνισμα προσωπική επιλογή (56%).Οι υπόλοιποι (44%) ως κακή συνήθεια με άσχημες επιπτώσεις Ένα μεγάλο ποσοστό (58%) έχουν καπνίσει. Η πλειονότητα μεταξύ 13-15 ετών (42 %) ενώ 24% έχει ήδη καπνίσει από την ηλικία των 12 ετών

Κεφαλαίο 1ο: Το κάπνισμα ως τρόπος διασκέδασης και επικοινωνίας των εφήβων Το μεγαλύτερο ποσοστό (46%) άρχισε επειδή το προσέφεραν φίλοι. 20% αγόρασαν μόνοι τους πρώτη φορά Η πλειονότητα (47%) κάπνισε πρώτη φορά σε χώρο διασκέδασης (καφετέρια, μπαρ). Ένα 16% στο σχολείο, 6,5% σε σπίτια φίλων και ένα 2% στο σπίτι

Κεφάλαιο 2ο : Το αλκοόλ ως τρόπος διασκέδασης και επικοινωνίας των εφήβων Στοιχεία έρευνας: Η πλειονότητα (55%)πίνει αλκοόλ σε σπάνιες περιπτώσεις ενώ συχνά πίνουν λιγότεροι (22%) Ένα 55,2% άρχισε σε ηλικία 15-17 ετών, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό ήδη από τα 13-14 έτη (27,3%)

Κεφάλαιο 2ο : Το αλκοόλ ως τρόπος διασκέδασης και επικοινωνίας των εφήβων Οι περισσότεροι άρχισαν να πίνουν σε σπίτια φίλων (50%), σε οικογενειακές συνεστιάσεις (30%) και 20% σε βραδινές εξόδους

Κεφάλαιο 3ο: Διασκέδαση και επικοινωνία μέσα από το Διαδίκτυο 76% του δείγματος θεωρεί τα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια ως ψυχαγωγία-διασκέδαση Οι περισσότεροι παίζουν ομαδικά παιχνίδια 55% Όλοι επισκέπτονται ιστοσελίδες και αφιερώνουν περισσότερο χρόνο σε: Μέσα κοινωνικής δικτύωσης (55% ) Youtube (25%) Ενημερωτικά blogs (10%) Ιστοσελίδες εφημερίδων (10%)

Κεφάλαιο 3ο: Διασκέδαση και επικοινωνία μέσα από το Διαδίκτυο Οι πλειονότητα (60%) έχει γνωρίσει κάποιον διαδικτυακό φίλο και οι μισοί έχουν γνωρίσει αυτά τα άτομα στην πραγματικότητα. Βέβαια, τους περισσότερους φίλους τους γνωρίζουν μέσω άλλων φίλων (40%), στο σχολείο (30%) και στους αθλητικούς συλλόγους (20%)

Κεφάλαιο 3ο: Διασκέδαση και επικοινωνία μέσα από το Διαδίκτυο Στις στάσεις για το μέλλον είναι αξιοσημείωτο ότι ένα 20% θεωρούν ότι οι περισσότεροι φίλοι θα γίνονται από το Διαδίκτυο

Κεφάλαιο 4ο: Ο αθλητισμός ως τρόπος εφηβικής επικοινωνίας Η συντριπτική πλειονότητα (95%) θεωρεί τον αθλητισμό κυρίως ως μέσω συναναστροφής με άλλους Ένα 72% αθλείται συχνά Και ένα 68% επιλέγει να παρακολουθεί αθλήματα (ζωντανά ή στην τηλεόραση) με παρέα, ως διασκέδαση και όχι μόνοι τους

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Οι περισσότεροι έφηβοι έχουν δοκιμάσει το κάπνισμα (58%) η πλειονότητα των οποίων καπνίζει συστηματικά (80%) κυρίως επειδή τους το προσέφεραν φίλοι (46%) σε χώρους διασκέδασης (46,5%) αλλά και στο σχολείο (15,7%) Όλοι σχεδόν έχουν δοκιμάσει αλκοόλ χωρίς όμως να πίνουν συστηματικά. Αρκετοί (30%) έχουν δοκιμάσει αλκοόλ πρώτη φορά στο σπίτι.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Αυτά τα δεδομένα επιβεβαιώνουν προγενέστερες έρευνες που θέλουν το αλκοόλ να δοκιμάζεται πρώτη φορά σε οικογενειακές συνεστιάσεις σε ένα μεγάλο βαθμό, ενώ κάτι τέτοιο δε συμβαίνει σχεδόν ποτέ με το τσιγάρο Οι γονείς δε θεωρούν ένα ποτήρι κρασί ή ακόμα και ένα αλκοολούχο ποτό τόσο σημαντικό και δεν το απαγορεύουν όσο το κάπνισμα

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια θεωρούνται ως διασκέδαση και οι περισσότεροι παίζουν ομαδικά. Η πλειονότητα αφιερώνει περισσότερο χρόνο όμως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Οι περισσότεροι (60%) έχουν γνωρίσει κάποιον διαδικτυακό φίλο, οι μισοί τον έχουν γνωρίσει και στην πραγματικότητα Τους περισσότερους φίλους εξακολουθούν να τους κάνουν μέσω άλλων φίλων και στο σχολικό περιβάλλον Ο αθλητισμός θεωρείται ως μέσο κοινωνικής συναναστροφής με άλλους εφήβους Η παρακολούθηση αθλημάτων γίνεται με παρέα και όχι ατομικά

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Οι νέοι επιλέγουν τις παραπάνω συνήθειες ως τρόπο για να συσχετιστούν με τους άλλους νέους Για να δημιουργήσουν τρόπους επικοινωνίας Για να γίνουν δεκτοί από την ομάδα των συνομηλίκων Για να αισθάνονται ότι ανήκουν σε κάποια ομάδα Οι προαναφερόμενες συνήθειες είναι στην συντριπτική τους πλειονότητα ομαδικές

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Αναπτύσσονται αρχικά από τα 12 έτη Αλλά κυρίως γύρω στα 14-15 Μερικές από αυτές τις συνήθειες έχουν: Αρνητικές επιπτώσεις (στην υγεία το κάπνισμα, η κατάχρηση αλκοόλ) Πιθανές αρνητικές επιπτώσεις (αλόγιστη χρήση διαδικτύου, κίνδυνοι από πιθανούς διαδικτυακούς «φίλους») Και άλλες θετικές (αθλητισμός) Η πιθανή στροφή προς επιλογές που δε θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις είναι το ζητούμενο από τους επισήμους φορείς κοινωνικοποίησης Πιθανόν όμως να μπορεί να επιτευχθεί καλύτερα μέσα από τους ίδιους τους έφηβους καθώς η πλειονότητα των παιδιών και οι έφηβοι μαθαίνουν και επηρεάζονται περισσότερο από τους συνομήλικους τους.

Ερωτηματολόγιο Φύλο: α) Αγόρι………… β) Κορίτσι……. Φύλο: α) Αγόρι………… β) Κορίτσι……. Ηλικία: 15-16 ….. 17-19 …….. 1) Το κάπνισμα κατά τη γνώμη σου είναι:     α) προσωπική επιλογή και δικαίωμα του καθενός …….     β) μια κακή συνήθεια με άσχημες επιπτώσεις στη ζωή του καπνιστή …..     γ) μια εθιστική συνήθεια με άσχημες επιπτώσεις στην υγεία του κοινωνικού συνόλου ……..     δ) μια συνήθεια που σε κάνει να φαίνεσαι "COOL" …… 2) Έχετε καπνίσει ποτέ Ναι…. Όχι….. 3) Αν έχετε καπνίσει σε ποια ηλικία κάνατε το πρώτο σας τσιγάρο; α) 10-12 …… β) 13-15 …….. γ) 16-19………

Ερωτηματολόγιο 4) Εάν απαντήσατε ναι σε μία από τις δύο προηγούμενες ερωτήσεις, τότε πόσες φορές καπνίζετε; α) έχω καπνίσει μόνο μία φορά στη ζωή μου …… β) μια φορά το μήνα ……. β) μια φορά την εβδομάδα…. γ) 1-3 φορές την εβδομάδα …. δ) 5-7 φορές την εβδομάδα …. ε) συστηματικά (μερικά τσιγάρα κάθε μέρα) …. στ) πακέτο τη μέρα …. ε) δεν μπορώ να προσδιορίσω ….

Ερωτηματολόγιο 5) Εάν καπνίζετε τι μάρκα κάνετε; α) Marlboro…… β) Karelia…… γ) Winston …… δ) Old Holborn (καπνός)…… ε) άλλο (αναφέρετε τι) …………… 6) Εάν καπνίζετε, πως αρχίσατε; α) μου το προσέφεραν φίλοι……. β) αγόρασα μόνος μου…… γ) πήρα από τους γονείς μου χωρίς να το ξέρουν….. δ) μου το προσέφεραν οι γονείς μου…… 7) Που καπνίσατε πρώτη φορά α) στο σπίτι………….. β) στο σχολείο…………… γ) στο σπίτι φίλων…………. δ) σε χώρο απογευματινής διασκέδασης (π.χ. καφετέρια)…………. ε) Σε χώρο νυκτερινής διασκέδασης (π.χ. κλαμπ, μπαρ)……………… στ) άλλο……………………….

Ερωτηματολόγιο 8) Στην οικογένεια σας ποιοι καπνίζουν; α) πατέρας…… β) μητέρα…… γ) μεγαλύτερα αδέλφια…….. δ) μικρότερα αδέλφια……… ε) κανένας……. 9) Είστε εκτεθειμένοι στο παθητικό κάπνισμα (Κυκλώστε την αντίστοιχη απάντηση, μπορεί να είναι πάνω από μία) α)πουθενά β)στο σπίτι γ)στις εξόδους διασκέδασης με γονείς δ)στις εξόδους διασκέδασης με φίλους 10) Από πού προμηθεύεστε τσιγάρα συνήθως; α) από το περίπτερο……. β) τα προσφέρει η παρέα …….. 11) Από πού βρίσκεις χρήματα για τσιγάρα; α) χαρτζιλίκι………. β) δουλεύω…….. γ) άλλο……….. ……………………………………………………………………

Ερωτηματολόγιο 12) Πίνετε αλκοόλ ; Πάντα…… Συχνά…… Μερικές φορές……. Σπάνια……… Όχι…… 13) Εάν απαντήσατε θετικά στη 12η ερώτηση, σε ποιες περιστάσεις πίνετε αλκοόλ Α) σε οικογενειακές συνεστιάσεις…….. β) στις βραδινές εξόδους……………. Γ) σε σπίτια φίλων………….. (σημειώστε με βαθμό : 0: σε καμία περίπτωση, 1: σπάνιες φορές, 2: συχνά, 3: τις περισσότερες φορές) 14) Εάν απαντήσατε θετικά στην ερώτηση 13 ή 14, σε ποια ηλικία αρχίσατε να πίνετε αλκοολούχα ποτά; α) 12-14…….. β) 15-17 γ) 17-19 15) Για ποιους λόγους θεωρείτε ότι αρχίσατε να πίνετε αλκοόλ Α) έπιναν οι γονείς μου και μου προσέφεραν……….. Β) έπιναν οι φίλοι μου και μου προσέφεραν……….. Γ) για να αισθάνομαι μέρος της φιλικής παρέας…………. Δ) άλλο…………………………………………………………………………….. 16) Τι είδους ποτό πίνετε συνήθως; α) μπύρα…….. β) ποτά με 40%αλκοόλ (vodka, whiskey, κ.λ.π.) ……. γ) κρασί …… δ) άλλο (σημειώστε τι)…………. 17) Πόσα ποτά πίνετε την εβδομάδα α) Καθόλου … β)1-2……… γ) 3-5…… δ) 7-10…. δ) άλλο (αναφέρετε)…

Ερωτηματολόγιο 18) Νομίζετε ότι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια προσφέρουν ψυχαγωγία; ΝΑΙ…………… ΟΧΙ………. 19)Τι είδους παιχνίδια παίζετε περισσότερο, σε σχέση με τα παρακάτω: Α) ατομικά……….. β) ομαδικά ………….. γ) και τα δύο το ίδιο………….. 20) Σε ποιες ιστοσελίδες μπαίνετε πιο συχνά (σημειώστε με αριθμό σύμφωνα με τη σειρά προτίμησης) α) μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter)……. β) Youtube…… γ) ενημερωτικά blogs……. δ) ιστοσελίδες εφημερίδων….. ε) άλλο (σημειώστε τι) …….. (1. Πολύ λίγο, 2. Μέτρια, 3. Αρκετά, 4 . Πολύ συχνά) 21) Παίζετε παιχνίδια στον υπολογιστή Ναι….. Όχι…… 22) Πόσες ώρες την ημέρα είστε μπροστά στον υπολογιστή; α) καμία ……… β) 1-2 …… γ) 3-5 …….. δ) από 5 και πάνω……. 23) Από αυτές τις ώρες που είστε στον υπολογιστή ασχολείστε κυρίως με: α) παιχνίδια…… β) κοινωνική δικτύωση….. γ) άλλο (αναφέρετε τι) ………….

Ερωτηματολόγιο 24) Παραμελείτε τα μαθήματα σας για να καθίσετε στον υπολογιστή α) Πολύ Συχνά…. β) Συχνά… γ) Λίγο…… δ) Σπάνια……. ε) Καθόλου….. 25) Νομίζετε ότι είστε πολλές ώρες μπροστά στον υπολογιστή Ναι….. Όχι….. 26) Πόσο συχνά έχετε γνωρίσει φίλους μέσω του διαδικτύου; Α) Ποτέ…….. β) Σπάνια…… γ) Μερικές φορές…. δ) Αρκετά συχνά….. 27) Εάν απαντήσατε θετικά στην παραπάνω ερώτηση, έχετε γνωρίσει αυτά τα άτομα στην πραγματικότητα; Ναι………. Όχι, παρέμειναν διαδικτυακοί φίλοι…………. 28) Νομίζετε ότι είναι καλή συνήθεια να αναπτύσσετε η κοινωνικότητα των νέων μέσα από το διαδίκτυο; Ναι…… Όχι……. Αδιάφορο …..

Ερωτηματολόγιο 29) Από που κάνετε εσείς τις περισσότερες φιλίες σας; Α. σχολείο…….. Β. μέσω οικογενειακού περιβάλλοντος……… Γ) μέσω άλλων φίλων….. Δ) πολιτιστικούς συλλόγους……. Ε) αθλητικές ομάδες, σωματεία……. Στ) στην καφετέρια………… Ζ) σε χώρους νυκτερινής διασκέδασης….. Η) μέσω μέσων κοινωνικής δικτύωσης………. Θ) άλλο………………………………………………………………… (σημειώστε με βαθμό 1 έως 8 από το πιο λίγο στο πιο πολύ) 30) Στάσεις για το μέλλον. Πως θεωρείτε ότι θα γίνονται οι περισσότερες φιλίες στο μέλλον.

Ερωτηματολόγιο 31) Πόσο συχνά αθλείστε; Α. 1 φορά την εβδομάδα……….. Β. 2-3 φορές την εβδομάδα Γ. 4-5 φορές την εβδομάδα Δ. 1 φορά το μήνα………. 32) Πιστεύετε ότι ο αθλητισμός αποτελεί μέσω συναναστροφής με άλλους ανθρώπους; Ναι………. Όχι…….. 33) Αν απαντήσατε θετικά στην παραπάνω ερώτηση, παρακολουθείτε πιο συχνά αθλήματα: Α. Ζωντανά στο γήπεδο με παρέα……….. Β. Ζωντανά στο γήπεδο μόνος……… Γ. Στην τηλεόραση μόνος……… Δ. στην τηλεόραση με παρέα

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Ματσαγγούρας Η. (2012) Η καινοτομία των ερευνητικών εργασιών στο νέο λύκειο, ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ Μελέτη GYTS, Η χρήση καπνού στους νέους ηλικίας 13-15 ετών στην Ελλάδα Σημειώσεις από ημερίδα του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων, ΕΘΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΊΑ: ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥΣ, 5/2/2013

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ http://news.pathfinder.gr/periscopio/63901.html