ACTIONAID PROJECT Όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους. Εκπαιδευμένοι δάσκαλοι για όλους. 3 ο Πρότυπο Πειραματικό Δ.Σ. Ευόσμου Τμήμα : Ε1 Αγγλικών Εκπαιδευτικός: Ε.Σωφρονιάδου
Το σχέδιο εργασίας είχε διάρκεια 8 ωρών Συμμετείχαν οι 15 μαθητές του τμήματος Ε1 Αγγλικών επιπέδου Α1-Α2
ΣΤΟΧΟΙ : Να προβληματιστούν τα παιδιά γύρω από την έννοια της εκπαίδευσης. Να εκφράσουν την άποψή τους για το πώς βλέπουν το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς ασκώντας εποικοδομητική κριτική. Να αντιληφθούν τις συνέπειες της έλλειψης δασκάλων στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών παίρνοντας παραδείγματα από χώρες του Τρίτου Κόσμου. Να κατανοήσουν το γιατί η παρουσία του δασκάλου είναι θεμελιώδης στην μαθησιακή διαδικασία.
1 ο Στάδιο: Συζήτηση και απόδοση με ζωγραφιά των συμπερασμάτων Αναφερθήκαμε στους εκπαιδευτικούς των παιδιών και αναπτύξαμε τα χαρακτηριστικά εκείνα που πρέπει να έχει ένας/μία εκπαιδευτικός. Τα παιδιά ανέπτυξαν τις απόψεις τους εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους κάποια χαρακτηριστικά είναι πιο σημαντικά από κάποια άλλα. Το αποτέλεσμα ήταν μία ζωγραφιά στον πίνακα με την ακροστιχίδα TEACHER να δίνει με κάθε αρχικό γράμμα της αυτά που θεωρούν τα παιδιά ως απαραίτητα να γίνουν από έναν/ μία εκπαιδευτικό.
T ry = teachers should always try to make the lesson enjoyable E ducation = teachers should provide education but they also need to be well educated A ction = teachers should always be active C are = teachers should care for their students like parents H elp = teachers should help students get knowledge E xplain = teachers should help students understand R espect = teachers should treat students with respec t
2 ο Στάδιο: Χωρισμός σε ζευγάρια εργασίας και παρουσίαση πληροφοριών Χωρίστηκαν τα παιδιά σε ζευγάρια εργασίας και πήραν από δύο κάρτες της Action Aid με τις ιστορίες των δασκάλων. Διάβασαν τις πληροφορίες στα Ελληνικά και μετά παρουσίασαν στους συμμαθητές τους τις ιστορίες στα Αγγλικά. Για να κατανοήσουν για ποιο μέρος του κόσμου μιλούσαμε, τα παιδιά έβρισκαν το κάθε κράτος στον Παγκόσμιο χάρτη και μετά από κάθε παρουσίαση ακολουθούσε ένας μικρός σχολιασμός για την εκπαιδευτική κατάσταση σ’ αυτές τις χώρες.
Βρίσκοντας τις χώρες
3 ο Στάδιο: VIDEO Παρακολουθήσαμε το video για την Ινδία και το συνδυάσαμε με όσα είχαμε βρει για αυτή τη χώρα στο μάθημα της λογοτεχνίας όταν ασχοληθήκαμε με «Το βιβλίο της Ζούγκλας» του R. Kipling. Έγινε συζήτηση για τις αλλαγές που είδαμε στο φιλμάκι, για το ρόλο των δασκάλων στην πραγματοποίηση αυτών των αλλαγών και έγινε προσπάθεια να κατανοήσουν τα παιδιά τη σημασία της εκπαίδευσης για όλους.
4 ο Στάδιο: Δημιουργία αφίσας Δόθηκε στα παιδιά και συζητήθηκε ένα απόφθεγμα του Νίκου Καζαντζάκη ο οποίος εξέφρασε με το μοναδικό του τρόπο την άποψή του για το ρόλο των εκπαιδευτικών στη ζωή των παιδιών: “True teachers are those who use themselves as bridges over which they invite their students to cross; then, having facilitated their crossing, joyfully collapse, encouraging them to create their own.”
Τα παιδιά απεικόνισαν αυτά τα λόγια ως εξής:
Το τελικό έργο