Claim-Support- Question Iσχυρίζομαι- Υποστηρίζω – Ρωτώ
Claim-Support- Question Iσχυρίζομαι- Υποστηρίζω -Ρωτώ 1.Κάνε έναν ισχυρισμό για το έργο τέχνης: δώσε μια εξήγηση ή μια ερμηνεία πάνω σε αυτό που βλέπεις. 2.Βρες επιχειρήματα που να ενισχύουν τον ισχυρισμό σου: (αντικείμενα που βλέπεις, η αίσθησή σου για το έργο ή οι γνώσεις που έχεις σχετικές με το έργο) Ρώτα κάτι που σχετίζεται με τον ισχυρισμό σου: Τι δεν έχει εξηγηθεί; Τι είναι δυσνόητο; Τι νέες αιτιολογήσεις προκαλεί ο ισχυρισμός σου;
ΙΣΧΥΡΙΖΟΜΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΩ ΑΜΦΙΣΒΗΤΩ
ΙΣΧΥΡΙΖΟΜΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΩ ΑΜΦΙΣΒΗΤΩ
Γιατί; Βοηθά στην ανάπτυξη στοχαστικών ερμηνειών.
Πώς; Ενθαρρύνετε τους μαθητές να αιτιολογούν τις απαντήσεις τους με δυνατά επιχειρήματα. Ενθαρρύνετέ τους να παρουσιάζουν αποδείξεις που υποστηρίζουν τα λεγόμενά τους. Επιδιώξτε να χρησιμοποιούν πολλαπλά επιχειρήματα που να ενισχύουν τη θέση τους.
Πώς; Kάθε μαθητής πρέπει να ολοκληρώνει τον κύκλο: Ισχυρισμός- Υποστήριξη του ισχυρισμού- Περεταίρω διερεύνηση. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία ως ομάδα συζητήστε για το τρίπτυχο. Επαναλάβετε τη διαδικασία για όλους τους μαθητές. Αναστοχαστείτε πάνω στη δραστηριότητα. Ρωτήστε τους εκπαιδευομένους για νέες σκέψεις που πιθανόν να προκλήθηκαν.
Πότε; Η ρουτίνα χρησιμοποιείται όταν οι εκπαιδευόμενοι χρειάζεται να δομήσουν έναν πιστικό λόγο (γραπτό ή προφορικό).
Σύνδεση με τον κόσμο των εμπειριών Ενθαρρύνετε τους μαθητές να μπουν στη θέση των πρωταγωνιστών του έργου τέχνης. Μοιράστε τους ρόλους. Ζωντανέψτε το έργο τέχνης, δημιουργώντας ένα απλό σενάριο. Χρησιμοποιείστε τις σκέψεις και τις ιδέες των μαθητών για τη συγγραφή του σεναρίου έτσι όπως αυτές έχουν διατυπωθεί στις απαντήσεις των ερωτημάτων. Ενθαρρύνετε τους μαθητές να εμπλουτίσουν το σενάριο με δικές τους εμπειρίες
…άλλο ένα παράδειγμα Δημιουργήστε ένα γλυπτό με πλαστελίνη Δώστε ένα τίτλο στο έργο σας χρησιμοποιώντας κάποιες από τις απαντήσεις σας.