Η ανάγνωση, το βιβλίο και ο κόσμος μας. Από το μαθητή στον αναγνώστη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Π.Π.Σ.Π.Α Όμιλος Αγγλικής Γλώσσας Επίπεδο Β
Advertisements

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Α΄ & Β΄ ΤΑΞΗΣ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
1ο ΕΠΑΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ «Μικρές Αγγελίες – Μεγάλες Αλήθειες» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από συνταγές…
Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) Καινοτόμες δράσεις για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.
ANDRONIKI NISTIKAKI, EFL TEACHER IN SECONDARY EDUCATION- 1 ST SENIOR HIGH SCHOOL OF VYRONAS ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-2013.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ «ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ»
Μαθήτρια : Πατατούκου Μαρία Υπεύθυνη Καθηγήτρια : Θέμελη Γεωργία
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
Εκπαιδευτικός Φιλόλογος
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
Bυζαντινή Φιλολογία Nεοελληνική Φιλολογία Γλωσσολογία Θεωρία Λογοτεχνίας.
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Ο ΧΟΡΟΣ ΕΝΩΝΕΙ, ΣΥΓΚΡΑΤΕΙ, ΠΑΡΗΓΟΡΕΙ
«Δράσεις κατά της βίας στο σχολείο την 6η Μαρτίου 2012» 70ο Γυμνάσιο Αθήνας.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Προσκεκλημένοι συγγραφείς στο σχολείο μας. Λειτουργεί από το σχολικό έτος αρχικά ως Λέσχη Ανάγνωσης και από το ως Όμιλος. * Υπεύθυνοι.
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 5. Πολυγραμματισμοί
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Η παρουσίαση ετοιμάστηκε από την Ενδοτμηματική Επιτροπή Γλωσσικού.
Επειδή η μόρφωση είναι δικαίωμα για κάθε άνθρωπο.
Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
ΔΗΜΟΣ ΒΥΡΩΝΑ «Στο βλέμμα του Μπάιρον»
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Οδηγίες διδασκαλίας για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Λύκειο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης Βενετία.
1 ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΑΚΕ «ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
Ο Εαυτός: αυτό το πράγμα που δημιουργεί
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Εργαστήριο Μελέτης Γλώσσας & Λογοτεχνίας στην Εκπαίδευση
KAINOTOMA ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας «Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση»
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Μαρίνα Λίτου 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας Ημαθίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ταξίδι στη βιβλιοχώρα» Σχ. έτος
6ο Γυμνάσιο Χαλκίδας Project με τα τμήματα Α2 & Α Υπεύθυνη καθηγήτρια: Λιάτζουρα Κ. ΠΕ 07.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων σχολικού έτους
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 4ου Ε.Κ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ Σχ.Έτους:
ΤΜΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ανάγνωση, το βιβλίο και ο κόσμος μας. Από το μαθητή στον αναγνώστη «Η ανάγνωση, το βιβλίο και ο κόσμος μας, από το μαθητή στον αναγνώστη» ΟΜΙΛΟΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Καλλιόπη Κωτσάκη, Φιλόλογος

Στόχοι Για το μαθητή η εξοικείωση με την ανάγνωση η εξοικείωση με την ανάγνωση η καλλιέργεια της κριτικής, δημιουργικής σκέψης και της γλωσσικής έκφρασης με έμμεσο-βιωματικό τρόπο. η ενίσχυση της ικανότητας του στην κατανόηση του γραπτού λόγου Η ενδυνάμωση της έκφρασης απόψεων και ιδεών συμβάλλοντας έτσι στην συγκρότηση μιας πολυδιάστατης και δημιουργικής προσωπικότητας. η διεύρυνση του γνωστικού και πολιτισμικού του ορίζοντα. η ενίσχυση του προβληματισμού του με την προσδοκία πως με ένα βιβλίο μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο. η ανάδειξη του αξιακού συστήματος της συνύπαρξης, της αποδοχής της διαφορετικότητας, της αλληλεγγύης, της ανθρωπιάς

Για τον εκπαιδευτικό Την αναγκαία επιμόρφωση που υλοποιείται με τη συνεργασία με το Πανεπιστήμιο (Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Τμήμα Φιλολογίας, Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών, Σχολή Κοινωνιολογίας) Το ουσιαστικό, υπεύθυνο και με συγκεκριμένους στόχους άνοιγμα του σχολείου προς τον κοινωνικό χώρο.

Ο Άλλος … είναι ισότητα Α΄ ενότητα διαβάζουμε ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ : ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Α΄ ενότητα Ο Άλλος … είναι ισότητα διαβάζουμε Ε. Τριβιζάς, Η τελευταία μαύρη γάτα Ε. Σαραντίτη, Κάποτε ο κυνηγός Κ. Ακρίβος, Αλλοδαπή Μ. Φάις, Ξένος, ο άλλος μου εαυτός. Σ. Μάινας, Τα φαινόμενα απατούν.

Η Ποίηση και το τραγούδι Β ΄ ενότητα Μιχάλης Γκανάς Η Ποίηση και το τραγούδι

Μάνος Κοντολέων Όταν ονειρεύομαι μια επανάσταση, τότε γράφω για τους εφήβους...

Στο σχολείο στο χώρο της βιβλιοθήκης Ο χώρος μας: συναντιόμαστε Στο σχολείο στο χώρο της βιβλιοθήκης Εκτός σχολείου στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη του Ρεθύμνου στο ιστολόγιο (blog) του Ομίλου σε ένα βιβλιοπωλείο της πόλης μας (εφόσον διαθέτει τον κατάλληλο χώρο και είναι κατάλληλος από τις συνθήκες που δημιουργούνται)

Οι δράσεις μας εκτός χώρου συνάντησης Επίσκεψη στο «Πνευματικό - Πολιτιστικό κέντρο Ανέστης και Μανόλης Αναγνωστάκης» στα Ρούστικα (Ρέθυμνο) Επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου (Ρέθυμνο) Επίσκεψη στη Βικελαία Δημοτική Βιβλιοθήκη Ηρακλείου και στο Ίδρυμα Μουσείο Νίκος Καζαντζάκης (Μυρτιά Ηρακλείου) Εκπαιδευτική εκδρομή. ( Αθήνα: Επίσκεψη σε εκδοτικό οίκο και μεγάλο βιβλιοπωλείο, συνάντηση με λογοτέχνη, παρακολούθηση θεατρικής παράστασης.)

Το υλικό μας βιβλία τραγούδια, Ταινίες video Πληροφορίες από το Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού, Ψηφιακή βιβλιοθήκη Ανέμη, η Πύλη για την Ελληνική γλώσσα, Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού και άλλοι έγκυροι επιστημονικοί ιστότοποι Το υλικό από το «Εργαστήριο μελέτης Γλώσσας και Λογοτεχνίας στην Εκπαίδευση» του Παν/μίου Κρήτης

(απλές και πολυτροπικές ). Η δημιουργία - Το αποτέλεσμα Το ηλεκτρονικό περιοδικό του Ομίλου που θα περιλαμβάνει όλες τις εργασίες που οι μαθητές θα εκπονήσουν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. (απλές και πολυτροπικές ).

θα συνεργαστούμε Με την κ. Ελπινίκη Νικολουδάκη – Σουρή, αναπληρώτρια καθηγήτρια του ΠΤΔΕ του Παν/μίου Κρήτης. Με τη διευθύντρια του «Εργαστηρίου Μελέτης Γλώσσας και Λογοτεχνίας στην Εκπαίδευση» κ. Αλεξάνδρα Ζερβού, καθηγήτρια του ΠΤΔΕ του Παν/μίου Κρήτης. Με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. Με τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Ρεθύμνου Με τον όμιλο Φιλαναγνωσίας και Δημιουργικής Γραφής του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Πανεπιστημίου Κρήτης. (Ρέθυμνο). Με το Σ. Φιλολόγων ν. Ρεθύμνου και το τμήμα δημιουργικής γραφής.

Μαζί, διαβάζουμε περισσότερο γιατί… σ’ ένα βιβλίο ανακαλύπτουμε έναν ολόκληρο κόσμο ανάμεσα σε ένα εξώφυλλο κι ένα οπισθόφυλλο. σ’ ένα βιβλίο συναντάμε μια καλή συντροφιά Το βιβλίο είναι προσωπικό καταφύγιο μ’ ένα βιβλίο ονειρευόμαστε. μ’ ένα βιβλίου αλλάζουμε τον κόσμο. Το άνοιγμα ενός βιβλίου είναι η αρχή μιας περιπέτειας και η ζωή είναι περιπέτεια